Ребёнок расстроился из за одинокового имени
Добрий день! Дитині 8 років. В класі з'явилося дівчина новенька, у якої теж таке ім' я. Моя донька єце сприйняла погано, расстроилась... Адже воне переживала щоб її ім'я не повторювалось, а тут таке. Якмені їй пояснити? Вона дуже поникла аж до сліз.
Вопрос от: ; Возраст: 41

психолог онлайн
Наталия Горская
Доброго дня!
А Ви питали доньку, чому саме їй важливо, щоб її ім'я не повторювалось? Можливо, вона почуває себе менш унікальною від того, що когось звуть так само, або почувається, що її ім'я повинно належати тільки їй. Це лише припущення, тому краще за все спитати у доньки та пояснити, чому це не так. Наприклад, що імена людей іноді повторюються, але їхні характери, звички, улюблені заняття зовсім різні. І що кожна людина унікальна, тому якщо інша людина людина носить те саме ім'я або, наприклад, той самий одяг що і ти, не значить, що ти від цього стаєш менш цінною.
психолог онлайн
У вашей дочки редкое имя и она никогда не слышала его у других девочек?
Спросите дочку, что для нее означает, что имя есть у кого-то еще в классе?
Насколько в целом дочка часто расстраивается?
психолог онлайн
Марія Радченко
Наталия Горская
Доброго дня.
Доєднуюсь до питань колег - а чи запитували Ви у доньки, чому це її засмутило? Що поганого в цьому?
Може здаватись, що це непомірна реакція, але для дітей цього віку навіть така проблема, до якої вона можливо була не готова, є важливою, і для батьків важливо не нехтувати цим. Не знецінювати тим, що це "дурниця", чи "ну нічого такого", а поставитись з увагою до її відчуттів. Не кажу, що Ви так реагували, але про всяк хочу зауважити.
Також, в цьому віці, велика частина персональності дитини оформлюється навколо шкільної діяльності, і те, що для однокласників і вчителів є ще одна дівчинка з таким ж ім*ям дитиною може сприйматись як втрата своєї індивідуальності, що її будуть плутати і т.д. Поговоріть про це, зверніть уваги дитини на унікальність її а не тільки імені. Щоб потенційно уникнути негативного ставлення до тієї дівчинки, і про її інакшість теж.
І вже для Вас, також зверніть увагу на те, як впринципі часто донька засмучується, наскільки вона вразлива чи емоційна, і якщо це так, корисно буде говорити з нею про те як корисно проживати емоції, як робити це екологічно для неї.
психолог онлайн
Наталия Горская
Здравствуйте!
С ребенком нужно разговаривать по поводу всего, в том числе стоит поговорить и по поводу этой ситуации.
Если девочке будет сложно ответить самостоятельно, можно задать вопрос с подсказкой, например: "Ты считаешь, что теперь ты уже не будешь такой уникальной и особенной, как была до прихода этой девочки?"
На самом деле тут может быть про много всего. И про эгоцентризм и завышенное самомнение у дочери, и наоборот - про ее неуверенность в себе и про небольшую собственную ценность. Ощущает ли она себя ценной? Самой по себе ценной. А не из-за имени или чего-либо иного.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Колеги вже дали багато корисної інформації.
Дійсно важливо розмовляти з дитиною.
При цьому тут важливо НЕ "перескочити" через емоції дитини, поринувши в поради або пояснення.
Коли у дитини проблема емоційна, то і допомога їй тут потрібна на емоційному рівні.
Така допомога називається активне слухання. Є дуже корисна книжка про стосунки з дитиною, там є ціла глава про активне слухання- Ю.Б.Гіппенрейтер "Общаться с ребёнком. Как?".
В такому спілкуванні відбувається "лікування емоційне" - дитина відчуває, що її почуття важливі, плюс вона має можливість сама зробити певні висновки (в паузах, які дуже важливо використовувати).