Не можу глотать еду.
Доброго дня. Вперше пишу тут. Сталась така проблема, яку не можу побороти сама ніяк (
Я не можу глотать їжу, як наче я забула як це робити. Тепер сильно контролюю цей процес глотання, іноді і слюну важко глотать. Триває це десь 3 неділі, уже схудла, дуже їм мало, аппетит є, але страх глотання, як наче спазм в горлі робиться.
Уже відчуваю що організм ослаб без їжі, іноді і в очах темніє. Дуже не хочеться худіти і слабнути (
Підкажіть, чи можно якось від цього позбавитись ? Чи є якийсь гіпноз чи якісь методи ? Бо уже наче і криша починає їхати (

Ответы психологов
Вы к врачу обращались?
Что происходило в вашей жизни до того, как такая беда случилась с едой?
Был ли ранее какие-то проблемы с едой, пищевым поведением?
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 357444 для Валентина Михайловна
К врачу не обращаясь. Была одна консультация с психологом, но она сказала что нужен психиатр и уже пить препараты.
А так я планирую проверить щитовидку.
Но я думаю это проблема как с головой, зацикленность эта на еде.
Раньше такого не было никогда, я очень люблю есть, мне еда всегда поднимала настроение, а сейчас вызывает стресс и высокий пульс (
Год назад мне вырвали жевательный зуб, и мне очень дичкомфортно без него. (не знаю может ли это быть причиной ) Летом я заметила что не могу нормально пить молочные коктейли и есть жидкую пишу, супы, мне важно ощущать хруст еды, жевать ее, люблю есть все хрустящее.
Но сейчас не могу глотать, как какой-то блок или страх. Уже читала что есть такая фобия - Фагофобия.
Иногда кажется что это на всю жизнь, или я умру от истощения ( Я уже не могу с собой справляться.
Пробовала медитации, массаж, пила магний, пустырник...ничего не помогает (
Павел Леонидович Басанский психолог
Київ ·
Доброго дня!
Yana, це дуже небезпечно, якщо нічого не робити, то можете навіть померти.
Це може бути пов'язано зі страхом подавитися. Після чого це почалося? Давилися чимось? Або хтось щось сказав про їжу або горло тощо?
Бажана допомога і лікаря психіатра і психолога-психотерапевта.
Але НЕ за перепискою, а особисто. І не консультування, а психотерапія.
Схоже, Ви схильні до нав'язливих думок.
Врач вам точно нужен, потому что психотерапия это не даст вам решения сию секунду, а есть нужно уже.
Поэтому обратитесь действительно к психиатру за препаратами+к терапевту, чтобы обследоваться.
Есть смысл разбираться, что было до того, как появились первые звоночки и проблемы с едой.
Но это индивидуально, с психотерапевтом.
И вначале обязательно психиатр, не затягивайте
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 357446 для Павел Леонидович
Да, це якийсь страх сидить, засів. І мозок запам'ятав неправильну команду.
3 неділі тому подавилась, але тому уже було від спазму в горлі, і після того не можу їсти ( Як наче зациклилась.
Я б хотіла звернутись до лікаря, але так склалось по життю, що лікарів на моїй практиці мало попадалось гарних, тому навіть не знаю де знайти грамотного який би поміг мені в даній проблемі.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 357449 для Валентина Михайловна
Я тут только зарегистрировалась , не сильно разбираюсь. Пытаюсь нажать на конвертик, а оно выбрасывает
Павел Леонидович Басанский психолог
Київ ·
цитата:
Да, це якийсь страх сидить, засів. І мозок запам'ятав неправильну команду. 3 неділі тому подавилась, але тому уже було від спазму в горлі, і після того не можу їсти ( Як наче зациклилась.
Так зациклились. Це те, що я мав на увазі під нав'язливими думками. Команду можна змінити - через діалог зі страхом, можна сказати йому щось на зразок:
"Так, ти захищаєш мене від повтору стресової ситуації, щоб я знову не подавилася, але якщо я не буду ковтати їжу - я помру, виходить ти мене одночасно рятуєш від повтору стресу і одночасно вбиваєш мій організм голодом. Навіщо тоді ти мені?!"
Це один з можливих напрямків лікування в психотерапії. За моїм досвідом - найефективніший.
цитата:
Я б хотіла звернутись до лікаря, але так склалось по життю, що лікарів на моїй практиці мало попадалось гарних, тому навіть не знаю де знайти грамотного який би поміг мені в даній проблемі
Гарних спеціалістів взагалі мало, об'єктивно. Але ж шукати допомоги все одно треба, для Вас це просто життєва необхідність.
Відредаговано автором 27-12-2023 18:35:54
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 357453 для Павел Леонидович
Читала що є таке амігдала, яка неправильно установки робе, і її потрібно "перепрошить", видалити невірну установку.
Я уже на все згодна і на гіпноз і різні методи, аби тільки допомогли.
Не думала що така напасть приключиться, і таке буває. Але таких людей дуже багато, я дуже багато історій читала на різних форумах, у людей таке може бути по 10 років ітд.
Павел Леонидович Басанский психолог
Київ ·
цитата:
Читала що є таке амігдала, яка неправильно установки робе, і її потрібно "перепрошить", видалити невірну установку. Я уже на все згодна і на гіпноз і різні методи, аби тільки допомогли.
Те, що я описав, щось на зразок того, перепрошивка через діалог зі страхом.
цитата:
Але таких людей дуже багато, я дуже багато історій читала на різних форумах, у людей таке може бути по 10 років ітд.
Так, але по 10 років скоріш за все таке буває з тими, хто або не лікується взагалі, або не знайшов методи, які підійшли б саме йому.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 357460 для Павел Леонидович
А як дізнатись який метод підійде ?
Чи за за допомогою спроб і помилок ?
Просто дуже хочеться від цього позбавитись
Павел Леонидович Басанский психолог
Київ ·
Так, саме за допомогою спроб і помилок.
Бо так влаштоване життя.