ставлення до грошей
Добрий день. Маю питання стосовно відносин з грошима.
Постійно погано почуваюсь, якщо розумію, що кошти були витрачені даремно (н-д. побачила, що в сусідньому магазині ціна на третину нижча на точно такий товар, пропустила вигідні квитки, поки думала над зручними датами, квитки стали дорожчими). Після того як потрапила на фішинг в інтернеті, декілька тижнів не відпускала думка, що цього можна було уникнути.
Не можу справитись з почуттям якоїсь провини, насправді не знаю як це почуття правильно назвати. Навіть в тілі з'являється напруга, псується настрій.
Як справлятись з цим?
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Наталия Горская
Доброго дня!
Краще за все буде звернутися на індивідуальну консультацію до психолога. Бо ставлення до грошей зазвичай сягає коренями до ситуації в родині, де Ви виросли, до установок, які там панували. Ставлення до грошей може передаватися через навчання і виховання від батьків до дітей, а може і навпаки - людина не хоче жити так, як її батьки, тому дуже переймається своїм фінансовим благополуччям в дорослому віці.
Також тема грошей - не завжди тільки про матеріальні блага, це про Ваші цінності. Гроші цінуються насамперед тому, що без них в сучасному світі неможливо прожити. І вкладати їх можна в різні сфери життя, від базових потреб до більш культурно обумовлених, тому те, на що Вам шкода і не шкода грошей, може свідчити про цінність для Вас тих чи інших сфер життя. Це дуже цікава тема, яку можна дослідити з психологом.
Відредаговано автором 31-10-2023 14:55:03
психолог онлайн
Наталия Горская
Доброго дня!
цитата:
Як справлятись з цим?
Вирішення проблеми буде полягати: спочатку у з'ясуванні передумов і причин такого ставлення до себе. Тобто, неприйняття себе. Це головне. Гроші, на мою думку, другорядне.
Що помітно?
Ви не цінуєте і не поважаєте власні рішення.
Вам притаманно шкодувати, що вчинили не ідеально, не правильно, якби могли вчинити, якби все знали заздалегідь, наперед і тому подібне.
У певному конфлікті перебувають Ваші бажання з реальними потребами і пріоритетами.
Тому гроші виступають лише засобом, через який відбувається Ваше ставлення до самої себе.
І от нарешті дійшли до питання
цитата:
Як справлятись з цим?
Відповідь проста - налагодити нормальні/приязні стосунки із внутрішнім Я, тобто з собою(!)
Розумію, сказати легше, ніж втілити.
На мою думку, декілька консультацій психолога забезпечуть зовсім інше ставлення до себе. І, відповідно, до грошей.
Пропоную витрати на взаємодію з психологом вважати гарною інвестицією в себе, яка обов'язково окупиться згодом та ще й забезпечить емоційну рівновагу.
психолог онлайн
Марія Радченко
Тут важливо врахувати багато моментів:
- чиї це гроші, чи однаково Ви шкодуєте власно зароблені і , наприклад, кимось зароблені гроші? А якщо подаровані?
- на що саме шкода більше за все?
- на що Вам точно було б не шкода грошей?
- які установки щодо грошей Ви загалом маєте ("гроші завжди...", "гроші ніколи...", чи вважаєте, що їх важко заробляти, чи вважаєте, що треба накопичувати, на що накопичувати та таке інше).
- чи в інших питаннях Ви також очікуєте від себе безпомилковості?
Все це можна розібрати індивідуально. Адже, як сказали вже колеги, гроші- тільки прояв на поверхні того, що заховано всередині .
психолог онлайн
Добрий день!
Ваша проблема у відносинах з грошима полягає в тому, що Ви не вмієте правильно приймати гроші і правильно їх відпускати.
Ця тема досить цікава але потребує окремої розмови з психологом.