Консультація психологів
Закінчила навчання на психолога. Дуже хочеться почати консультувати. Але не зовсім розумію весь алгоритм. Потрібен наставник. Але не знаю де шукати і куди бігти. Допоможіть, будь ласка.
Питання від: ; Вік: 31

психолог онлайн
Добрий вечір, Юлія!
Дуже вдячна вам за правдиве відверте питання: "...хочу консультувати, але не зоавсім розумію весь алгоритм".
Чомусь майже всі студенти-психологи хочуть одразу після ВНЗ консультувати))
Я теж цього прагнула, але розуміла, що спішити не потрібно, тому і вам також раджу не спішити.
Поділюсь з вами своїми порадами і своїм досвідом.
Я задавалась питанням до себе: а чи можу я от так відразу після ВНЗ консультувати людей, щоб не нашкодити їм?
І чесно собі відповідала:" Звичайно "НІ!"
Тому я стала думати, як і в якій сфері психології я можу себе проявити, як психолог. Задавала собі питання в чому я достатньо впевнена в знаннях, а в чому ще ні.
Спочатку треба опреділитись: вам краще (до душі) працювати з дорослими чи з дітьми.
Розпочати треба з простішого в чому ви впевнені, щоб ненашкодити людині.
Моя порада: Спершу попрацювати помічником/секретарем приватного психолога, чи в якомусь приватному чи комерційному Психологічному центрі/школі ( їх зараз багато), щоб набратися хоч 1-2 роки практичного досвіду та усвідомити, що "моє".
Я підтримувала зв*язки з викладачами і вам цього бажаю (для супервізії чи консультування про алгоритм консультування)
Після ВНЗ штурмувала книжки по тестуванню та консультуванню. Я майже жила в бібліотеці (тоді ще не було інтернет вебінарів, Ютуба::smile::
психолог онлайн
Продовження попередньої відповіді.
Я купувала книжки авторитетних класиків психологів та вивчала їх.
Зрозумійте, що вас приваблює: сімейне консультування (чи ви знавець сім*ї?) чи розвиток дітей/підлітків, чи розвиток особистості (робота з самооцінкою людини, "комплексами")
Зараз багато психологів, які предоставляють послуги супервізії ( в мої часи навчання їх було дуже мало).
То ж знайдіть кого-сь та спілкуйтесь. Вам потрібні психологи практики, шукайте їх.
Консультувати людей - це дуже велика відповідальність : Не нашкодити!"
Це ж вільне плавання психолога в океані послуг консультування. Ви готові отак одразу пливти по океану, маючи тільки теоретичні знання, як управляти парусами? Справитесь сама в океані з парусами?
Задайтесь питаннями: ви соціально зріла людина в сенсі жіття, соціальної відповідальності?
Ви розумієте різницю між суб*єктивною своєю думкою, суб*єктивною думкою клієнта та взвгалі, що таке об*єктивна думка, альтернативна думка?
Чи має психологиня право вказувати клієнту що робити на свій суб*єктивний розсуд?
Чи готові ви консультувати людину, яка зовсім по іншому мислить, сприймає світ, робить протилежні вчинки ніж ви?
Що ви їй порекомендуєте: "роби як я!" Чи скажете : "Так можна, а так не можна?)
Резюме:
То ж перше, що потрібно: визначитись з ким я хочу і можу працювати і в якому напрямку/темі я можу працювати (виберіть один-два для першого разу)
Вдруге знайдіть практика з репутацією (!), спеціаліста в цій темі та подружіться з ним або сплачуйте за послуги практичного навчання, допомоги/супервізії по типу репетиторства)
Щасти вам! ::smile::
психолог онлайн
Доброе Утро!
Начните консультировать своих знакомых - их знакомых.
Так же можно, как соц работник - в соц службах или как волонтер ( сейчас это очень ценно, работа с беженцами)
Смотря какой у вас профиль психолога - вы для себя выбрали и направление.
И вот даже здесь на сайте по интернету - если у вас есть такая возможность.
Или как уже вам посоветовали, сотрудником практикующего психолога.
Всех нюансов, так просто не расскажешь.
Это действительно мастерство - которое только с опытом, и временем нарабатываешь.
Похоже на гончарное мастерство, или как люди меч изготовляют.
То есть такая филигранная работа. Или как повар.
( база теоретическая конечно важна - но самое главное практика)
Советы такие - не бойтесь ошибок. Не бойтесь учится и развиваться дальше.
Психолог всю жизнь учится и развивается. Попутно занимайтесь самообразованием.
(Читайте книги, смотрите лекции по психологии, проходите дополнительные курсы).
Еще наблюдайте за мимикой людей, за их жестами, за их поступками и словами, и как это соотносится. Смотрите больше интервью, просто любых интервью журналистов - где у известных людей берут интервью, и люди рассказывают о своей жизни. ( сейчас много таких интервью в ютубе)
Это же все будет помогать, набирать практического опыта.
Больше общайтесь с разными людьми - даже в магазине и т д.
Еще очень важно, чтоб у вас была поддержка - тыл так сказать - чтоб в вашей личной жизни, была гармония или хотя бы, было чтото что вас наполняет.
Психологу очень важно внутренний баланс и энергия, наполненность.
Чтоб у него были ресурсы, и силы работать с людьми.
( так как, почти каждая консультация это и умственная работа, и психологически может изнурять)
Держите себя в балансе, свое внутренние состояние - от негативных людей уходите, или сокращайте с ними общение. Учитесь уходить от конфликтов.
Ну и важен режим дня очень - особенно сон, правильное питание, прогулки, спорт.
Так как, у психолога в большей мере сидячая работа - малоподвижная.
Важно смотреть за своим здоровьем - чтоб не было перегруза или застоя.
Ну и главный совет - ищите именно своих клиентов - с которыми у вас будет свой эмоциональный баланс контакт. Это залог того, что консультации продолжаться и будет у клиента к вам интерес и понимание.
Ищите именно свой метод ваш личный - соединяйте все полученные знания и навыки.
Смотрите что у вас больше получается - в каком подходе, или методе работать.
Где вам интереснее и легче. Там и работайте и развивайтесь.
И верьте в себя!)
Как то так) Это если в кратце)
Удачи!)
психолог онлайн
Добрый день, Ylia!
цитата:
Закінчила навчання на психолога.
Прийміть мої вітання!)
цитата:
Дуже хочеться почати консультувати.
Якщо хочеться, то починайте! Напевно ж, в універі навчались, а не прогулювали. Тому багато чого знаєте і, мабуть, початкові навички маєте. Беріться за прості питання. Долайте сумніви і побоювання.
цитата:
Але не зовсім розумію весь алгоритм.
На допомогу прийде Google.
цитата:
Потрібен наставник.
То виберіть спеціаліста і зверніться особисто до нього.
цитата:
Але не знаю де шукати і куди бігти.
Звичайно, у фізичному просторі та в Мережі. Більше ніде.
Бажаю вдалого старту професійної діяльності!
Відредаговано автором 29-01-2024 12:52:48
психолог онлайн
Доброго дня! Вітаю вас!
Для того щоб у вас була підтримка та гарна якість роботи вам потрібно самій мати психотерапевта та супервізора. Це старший по цеху колега, який буде допомагати вам у становленні вашої практики та в розборі кейсів клієнтів.
В мене є і це основа, бо в роботі є сліпі плями і важливо їх усвідомити.
Далі ви можете знаходити різні групи колег, які будуть ділитись своїми враженнями, випадками і це чудовий обмін та середовище.
Професійна ідентичність формується з
- власних відчуттів себе як спеціаліста;
- з підтримки та зворотнього зв’язку колег;
- з попиту клієнтів, бо саме завдяки їм відбувається робота.
Я щиро бажаю вам успіхів!
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
Але не зовсім розумію весь алгоритм.
Вы правы в том, что без такого "алгоритма" вам будет сложно начинать практическую деятельность.
Так как необходимо понимать всю "кухню" психологического консультирования и психотерапии.
Этому невозможно самостоятельно обучиться по книгам и/или на встречах с коллегами и преподавателями. Также вам не поможет работа в качестве ассистента психолога или в соц.службах/центрах (так как там совершенно другие функции).
Бесполезной будет в настоящее время и ваша личная терапия с супервизией, так как такие формы психологического сопровождения решают совершенно другие задачи.
Вам же нужен системный подход, а также наличие теории и практики.
Поэтому у вас есть 2 варианта решения этой проблемы:
1. Идти учиться в образовательный проект по какому-либо психотерапевтическому направлению (например, позитивная или клиентцентрированная психотерапия и т.д). Минус - обучение длится 5 лет и консультировать вы сможете только после этого срока.
2. Или работать с наставником в индивидуальном формате.
Плюс - вы сможете практически сразу начинать работу с клиентами, тем более что ваше обучение будет построено с расчетом на вашу индивидуальность.
Если вы решите выбрать 2-ой вариант, можете обращаться ко мне.
Я занимаюсь индивидуальным обучением психологов и смогу вам помочь.