Проблема своєї думки чи проблема дитинства?
Все життя з батьками я була слухняною дівчинкою,яка виконувала все що сказали батьки.З часом в підлітковому віці я навчилася їм перечити але це переходило в крики і істерики матері і батька.Тож я навчилась ніби роздвооюватись угоди ти їм і зробити своє,а особливо брехати.Коли я завагітніла я залишилась жити з матір'ю (вона з батьком вже розвелись)а я з чоловіком теж не жила.Я немала ніякого права голосу ні в чому.Всі гроші шо отримувала на дитину віддавала матері. Хочеться щось купити чи для себе чи для дитини маю випросити в матері,але якщо неполучається то знову брехати.Зараз вже поїхала з новим чоловіком жити отдільно і чекаємо на дитину.Наші постійні сори через те шо я неможу сказати чого хочу шо мені потрібно,як він каже я людина без своєї думки.Я кричу говорю що це не так,але сама себе питаю то я незнаю дійсно від цього тільки гірше.Чи повпливало на мене таке виховання коли мене заставляли постійно виконувати все по правилах,а не так як мені хочеться і добре?Я заплуталась і вважаю себе не людиною а дурнем.В чому причина?
Вопрос от: ; Возраст: 23

психолог онлайн
Neznakomka, безперечно, ваші стосунки в родині вплинули на ваш спосіб «відстоювати своє». Але то був ваш вимушений вибір, оскільки для дитини найважливішим є не втратити любов батьків. Отже, якщо для цього треба «відповідати їх стандартам», то доводиться «тримати все в собі».
При цьму, як Ви описали, Ви доволі чітко розуміли, що саме хочете. Тобто, власна думка була присутня, просто не було можливості її втілити адекватними способами.
Конфлікти присутні в будь-яких стосунках, адже сутність конфлікту – це зіткнення інтересів. Важливо навчитись вирішувати їх конструктивно.
Можливо саме зараз, із чоловіком, який прагне почути від Вас «власну думку», Ви отримуєте шанс замінити свої старі способи «відстоювання» на нові, які дозволять Вам озвучувати ваші думки та бажання.
При цьому важливо враховувати, що озвучити свою думку не означає, що тепер треба завжди наполягати на своєму (якби надолужуючи час), адже в стосунках важливо, щоб кожен був вислуханий, а рішення приймалося спільно.
Дополнение от автора
Дякую гарно,що відповіли.Розумієте я боюсь сказати те що хочу бо боюсь що він розсердиться.Завжди мовчу,а він злиться.А щось скажу йому неподобається я як дитина починаю шукати оправдання.
психолог онлайн
Так, для Вас це важко. Можливо, ще довго буде важко, адже досвід ваш попередній був довготривалим, тому результати «закріпилися» міцно. Але НІХТО крім Вас не здатен це змінити. До того ж, Вам це буде корисно не тільки стосовно чоловіка, але на майбутнє, адже такі моменти можуть трапитися і на роботі, і в спілкуванні з іншими важливими для Вас людьми.
Ви можете пояснити чоловікові це і попросити його Вас підтримати на своєму шляху до змін.
Було б добре, якби Ви могли знайти психолога в своєму місці, щоб отримати кваліфіковану допомогу в процесі змін, адже неможливо передбачити наперед, з якими складностями доведеться стикнутися. Як і неможливо на сайті обговорити деталі. Але ваш напрямок руху – до підняття самооцінки, прийняття себе разом зі всіма своїми недоліками, прийняття свого «права на помилку», (як права кожної живої людини), прийняття того, що Ви не повинні заслуговувати любов, Ви народжені для того, щоб бути щасливою.
Особисто я вбачаю доволі сильний ваш ресурс саме в тому, що Ви могли не коритися волі батьків, хоча й в такий спосіб, як брехня, але Ви відстоювали своє (не всі на це здатні). Бажаю Вам віри в себе.
Дополнение от автора
Дякую вам