Личностный кризис, ненависть к деньгам
Здравствуйте. У меня странное ощущение жизни. Мне скоро 30, всегда я был трудолюбив – в школе и институте, которые закончил с хорошими заслугами. Пока получил диплом – уже появился ребенок, которого очень люблю. И жить бы и наживать, но во мне что-то как будто сломалось. Я боюсь жизни. Всегда я был упертым, шел на любую работу, делал самую разную и чувствовал за себя гордость, что могу обеспечить себя или купить новый гаджет. Это доставляло мне уверенности в себе и, например, положительно сказывалось на взаимоотношениях с девушками. Сейчас же я не понимаю, чего хочу. Работа мне кажется каким-то стойлом, в которое меня загнали как скотину, и я не вижу ничего иначе, за что люди в социуме могут уважать друг друга, кроме «Сколько ты зарабатываешь?» И это у меня вызывает омерзение. Последние 2 года я решил, что хочу разобраться в себе и упорно трудился, собирая копейку за копейкой, чтобы сделать паузу и смочь расчистить завалы в голове. Но деньги ушли как вода в песок и это в них меня бесит – малейшая пауза и их уже нет, как нет чего-то важного, незыблемого в нашей жизни. Чего-то не материального, но без чего мы звереем, превращаемся в мало счастливые машины для зарабатывания… Для чего? Заработать чтобы просуществовать чтобы заработать. Какая-то бредятина. Тем временем ребенка надо собирать в садик, отношения с прекрасной половиной очень ухудшились, но хуже всего мне. Я не разленился, нет. Я возненавидел этот уклад и ненавижу себя, как только в него встраиваюсь, потому что для меня очевидно – человек не ограничивается материальным, если только не желает превратиться в нечто меркантильное, расчетливое и живущее по инерции, как все. Поиски смысла зачем живу привели меня к ощущению, что больше всего стремлюсь быть хорошим отцом – и действительно, я хороший папа. Это подтверждают все родственники и сам ребенок тянется ко мне. Только я понятия не имею как найти свое место в мире и помочь с этим ребенку – потому что этот мир мне кажется напрочь бракованным, бездушным живущим черте за чем. Для мелких удовольствий, в основном, приносящих вред организму. И я не хочу в этом принимать участия, рад бы убежать жить в джунгли. Не хочу быть несчастным. А тем временем часы тикают, я не становлюсь моложе и надо проявлять активность, и ребенок растет. А я в полном кризисе
Вопрос от: ; Возраст: 27
нравится: 1 из 1

психолог онлайн
Сергей, доброе утро! Кризисные периоды естественны в жизни каждого человека. Возможно, сейчас тот период жизни, когда переосмысливаются прежние ценности и время для постановки новых целей. " Я возненавидел этот уклад и ненавижу себя, как только в него встраиваюсь, потому что для меня очевидно – человек не ограничивается материальным, если только не желает превратиться в нечто меркантильное, расчетливое и живущее по инерции, как все". Важно жить в согласии со своим ценностями (если бы осталось жить 3 месяца, чтобы делали? Работали? Это упражнение помогает определить ценности.) цели важно ставить в соответствии со своими ценностями, которые как компас, указывают, куда идти. "Поиски смысла зачем живу привели меня к ощущению, что больше всего стремлюсь быть хорошим отцом – и действительно, я хороший папа. Это подтверждают все родственники и сам ребенок тянется ко мне. Только я понятия не имею как найти свое место в мире и помочь с этим ребенку – потому что этот мир мне кажется напрочь бракованным, бездушным живущим черте за чем. Для мелких удовольствий, в основном, приносящих вред организму. И я не хочу в этом принимать участия, рад бы убежать жить в джунгли. Не хочу быть несчастным. А тем временем часы тикают, я не становлюсь моложе и надо проявлять активность, и ребенок растет". Как бы Вы хотели жить в этом мире?
Дополнение от автора
У меня был жесткий экзистенциальный кризис. Весной я предпринял отчаянную попытку борьбы с ним, поскольку чувствовал себя абсолютно несчастным и дезориентированным. Я читал серьезную психологическую литературу и рефлексировал, переживал ужасные состояния стыда за многое, что сделал и глубокого уныния. Но я не мог этого не делать. И вдруг ко мне пришел ответ, сам по себе: я хочу быть хорошим отцом. И все, что с этим связано. Я думал о смерти, в том плане, чем бы занялся, если бы она была близко. Я бы потратил это время на как раз ещё большее изучение себя. Потому что я будто избавляюсь от шор и мне становится спокойно, моему смыслу жизни - ребенку - я чувствую, я могу передать это ощущение осмысленного спокойствия. Но когда ты живешь в социуме, ты должен обеспечивать. Именно поэтому я, думаю, внезапно возненавидел всю эту социальную жизнь. Потому что чувство вины, что я эгоист, уделяю себе внимание, но не развитию карьеры, съедает меня. И хотя я откладывал деньги, "финансовую подушку" на как раз уединение для такого желаемого самопознания, его я себе и не могу позволить. Мне кажется, меня не понимают, осуждают. Я должен зарабатывать. А труд, который я люблю, а такой есть - мне больших денег тоже не приносит. И мне кажется, надо опять же разобраться с собой, а потом пытаться занимать любимым делом - и все пойдет. Но чувство вины давит, не понимание со стороны матери моего ребенка я наблюдаю совершенно конкретное. И ни черта не хочется
психолог онлайн
Здравствуйте, Сергей!
Ваши проблемы от того, что Вы очень много в 27 лет от себя требуете. Есть еще супруга, которая тоже может зарабатывать. Ребенок подрос уже и у нее наверно уже есть такая возможность.
Найти дело по душе и работать не только ради денег, а и ради удовольствия и творческого процесса на работе, то же возможно. Я тоже перепробовала много профессий, пока не нашла себя в психологии. Моя работа приносит мне не только хорошие деньги, но и удовольствие. Но это не свалилось сразу мне на голову, а пришло со временем. Желаю Вам найти свое любимое дело и иметь достаток в жизни!
С уважением, Резник Галина!
психолог онлайн
Доброго дня, Сергій.
Перш за все, Ви підходите до межі 30 років (вікова криза) + Ви взяли час для "пошуку себе" навесні (початок пандемії, карантин, що загострив екзистенційні проблеми) + проблеми у стосунках з дружиною - весь цей комплекс факторів сприяв Вашому переосимсленню життя, скористайтеся цим. Якщо говорити про "сенс", то в кожного він різний, проте, на мою думку, основний обов'язок кожної людини - це бути щасливою у той час, який їй відведено, а Ви зараз цього не відчуваєте.
цитата:
Мне скоро 30, всегда я был трудолюбив – в школе и институте, которые закончил с хорошими заслугами.
Таке відчуття, що Ви намагалися бути "завжди першим" та "ідеальним", щоб комусь щось довести (припускаю, що це можуть бути несвідомі засвоєні батьківські установки), однак ці перегони звісно ж виснажили Вас.
цитата:
Я боюсь жизни.
Чого саме Ви в ній боїтеся? Що може найгірше трапитися?
цитата:
Это доставляло мне уверенности в себе и, например, положительно сказывалось на взаимоотношениях с девушками.
Помітно, що Ваша самоцінність була пов'язана із Вашою продуктивністю та фінансовою сферою, хоча Ви маєте цінувати себе вже за те, що просто існуєте. Як наслідок, Ви обрали і партнершу, яка поділяє такі цінності, а зараз, коли Ви почали їх переосмислювати і змінювати, то виникають конфлікти та непорозуміння.
цитата:
Работа мне кажется каким-то стойлом, в которое меня загнали как скотину, и я не вижу ничего иначе, за что люди в социуме могут уважать друг друга, кроме «Сколько ты зарабатываешь?»
Це означає, що Вам не подобається те, чим Ви займаєтеся + Ви втомилися.
цитата:
собирая копейку за копейкой, чтобы сделать паузу и смочь расчистить завалы в голове. Но деньги ушли как вода в песок...
У Вашому випадку було б найкраще, щоб "завали у Вашій голові" розбирав не її власник, а психолог, адже Ви не зможете оцінити ситуацію об'єктивно. Важко подивитися на певні речі інакше, якщо ти живеш в одних і тих самих завалах роками.
цитата:
Чего-то не материального, но без чего мы звереем, превращаемся в мало счастливые машины для зарабатывания…
Скажіть, будь ласка, а Ви раніше спостерігали у когось таку модель поведінки (наприклад, батьки)?
цитата:
Поиски смысла зачем живу привели меня к ощущению, что больше всего стремлюсь быть хорошим отцом – и действительно, я хороший папа.
Ваш сенс життя прекрасний, але тут є "підводний камінь" - якщо Ви будете бачити свій сенс лише в батьківстві то Ви опосередковано, без злого наміру, нашкодите сину. Для сина - Ви модель, з якої він черпає погляд на світ, установки, поведінку. Щасливі батьки - це щасливі діти. А що він засвоїть: "Я ОК лише тоді, коли є чудовим батьком, коли жертвую собою заради сім'ї, а не сам по собі. Якщо я хочу бути щасливим - це егоїзм". Крім цього, Ви можете вибудувати із сином деструктивний симбіоз, що заважатиме йому в майбутньому (созалежна модель стосунків).
цитата:
Потому что чувство вины, что я эгоист, уделяю себе внимание, но не развитию карьеры, съедает меня.
Любов до себе і прагнення до саморозвитку, самопізнання, щастя - це не егоїзм, а психологічно здорова позиція. "Вдягни кисневу маску на себе, а потім на іншого, адже якщо ти не потурбуєшся спершу про себе, то не матимеш ресурсу для допомоги і віддачі".
Помітно, що у Вашій я концепції Ви ідентифікуєте себе лише із двома образами: Я-професіонал і Я-батько, проте немає інших соціальних ролей.
цитата:
Мне кажется, меня не понимают, осуждают. Я должен зарабатывать.
Хто саме Вас осуджує? Ви сам, внутрішні голоси Вших батьків, дружина, колеги?
цитата:
А труд, который я люблю, а такой есть - мне больших денег тоже не приносит. И мне кажется, надо опять же разобраться с собой, а потом пытаться занимать любимым делом - и все пойдет.
Робота - це не лише гроші, але і отримання задоволення від процесу, готовність обрати ті труднощі, які Ви готові вирішувати, задоволеність результатом. У Вас існує якась контамінація, що "високооплачувана робота - це лише ненависна робота". Запам'ятайте, що якщо людина отримує задоволення від власної діяльності, самоудосконалюється у професійній сфері, чергує працю із відпочинком, практикує - вона буде професіоналом, а професіонал завжди добре заробляє, незалежно від спеціалізації (столяр, ІТ, пекар і т. д.), адже він займає значну позицію в своїй ніші. Крім цього, помітно, що у Вас немає того середовища, яке могло б Вас підтримати у цьому процесі і це також необхідно взяти до уваги (пошукати його).
цитата:
Но чувство вины давит, не понимание со стороны матери моего ребенка я наблюдаю совершенно конкретное.
Це також окрема історія. А Ваша дружина працює? Припускаю, що її лякає фінансова нестабільність, а фінанси для неї - це базова безпека (особливо при такій ситуації в світі). Водночас, стабільність - це не завжди розвиток, іноді це застигання і, відповідно, деградація. Рано чи пізно людина вигорає і час для її відновлення коштує дорожче ніж першопочатково займатися тим, що любиш.
психолог онлайн
Возможно рождение ребенка подняло в вас какие-то переживания, которые мелькали и раньше, но успешно не замечались, подавлялись либо вы с ними более-менее справлялись. Сейчас же наступил кризисный момент и вам важно разобраться в себе, найти опоры и решить, что сейчас для вас важно. Ведь ваше состояние вы передаете и ребенку.
Я бы предложила вам помимо чтения книг поработать с психологом. Потому что копаться в себе, проживать свои чувства и эмоции, искать опоры и смыслы эффективнее и быстрее с кем-то, кто не обесценит, не будет критиковать, кто будет давать обратную связь, чтобы процесс познания себя был продуктивнее
Дополнение от автора
Поработать с психологом это хорошая идея. Но это, опять же, приличный бюджет, но главное - как его выбрать. Был у меня старший товарищ, практикующий психолог, с которым мы поддерживали общение. Человек мне навязал взгляды, именно это слово, а не помог прийти к каким-то собственным истинам, которые заставляли меня смотреть неадекватно на себя на протяжении полутора лет как минимум - я засомневался во всем, начиная с того, хороший ли я человек и заканчивая собственной сексуальной ориентацией. Так что я понимаю - приходить и доверять кому-то свою душу это соблазнять его властью над тобой, не каждый это использует, к сожалению, с пользой именно для тебя
психолог онлайн
цитата:
Был у меня старший товарищ, практикующий психолог, с которым мы поддерживали общение. Человек мне навязал взгляды, именно это слово, а не помог прийти к каким-то собственным истинам, которые заставляли меня смотреть неадекватно на себя на протяжении полутора лет как минимум - я засомневался во всем, начиная с того, хороший ли я человек и заканчивая собственной сексуальной ориентацией.
По перше, психолог не може консультувати своїх знайомих (суб'єктивізм), по друге, компетентний психолог ніколи "не нав'язує" власної думки + об'єктивний. Так, він може конфронтувати якісь Ваші установки чи контамінації, показати інший погляд на речі, однак не обезцінює Вас. Не поширюйте одиничний сумнівний досвід на всю професію.
цитата:
Поработать с психологом это хорошая идея. Но это, опять же, приличный бюджет, но главное - как его выбрать.
Якщо говорити про фінанси, то вирішіть для себе, що для Вас більш пріоритетно - гроші, чи психологічне здоров'я (адже помітно, що Ви самостійно не можете впоратися). Якби у Вас був перелом ноги, Ви б також не пішли до травматолога, а накладали гіпс самостійно? Основні критерії хорошого спеціаліста: наявність базової психологічної освіти + додаткового психотерапевтичного напрямку, супервізії (особливо якщо це початківець), безоцінковість та повага, прийняття; конфіденційність; досвід власної психотерапії; належніть до професійної організації; збереження професійних меж.
цитата:
Так что я понимаю - приходить и доверять кому-то свою душу это соблазнять его властью над тобой, не каждый это использует, к сожалению, с пользой именно для тебя
А це вже щось особисто Ваше, яке потрібно аналізувати детальніше. Помітно, що Ви не довіряєте людям і чекаєте якусь "підставу" (проекція Вашого негативного досвіду на інших + установки). Крім цього, якщо так і дійсно трапиться (хоча малоймовірно), то Ви завжди можете звернутися до етичної комісії із скаргою (організації, до якої належить психолог за напрямком). Вибір завжди за Вами.
Дополнение от автора
Оксана, дякую за Вашу розгорнуту відповідь. Думаю, ви мене недооцінюєте. З тим знайомим ми розійшлися як в морі кораблі. Про можливість гіпотетичної скарги щодо непрофесіоналізму не знав, дякую. Бо, власне, досі ніколи й не звертався. Повторю, що вважаю це таки гарною ідеєю - звернутися. Я навіть шукав людину, якій міг би довіритися і достатньо професійну і глибоку, щоб можна було з нею порадитися щодо екзистенційних проблем. Знайшов. Вона мені сказала - приходьте, якщо ви відчуваєте, що я вам підходжу. Знаєте, головою мені здається так, я бачив її в дії, це хороший спеціаліст. Але душею я відчуваю, що в цієї людини у самої багато схожих не вирішених питань. Або щось подібне. Вона ще сказала - коли будете готові. І я вже кілька разів брав гроші, збирався дзвонити - і щось мене спиняло. Не знаю. Але я би хотів хоча б раз, при чому консультацію у жінки. Я навіть, мабуть, знаю чому. Не знаю, чи раз - це взагалі про щось, чи не про що. Не знаю. З вашим твердженням щодо того, що не можу справитися сам абсолютно не погоджуюся, хоча ви і спеціаліст у сфері. Бо я вже багато чого для себе зрозумів самостійно. Так, може довше і менш пропрацьовано, але розуміння, що ти сам у своїй боротьбі народив власну істину - ну це важко з чимось порівняти. Досягнення. Я зрозумів, що обрана мною професія, люди, які мені ставали близькі - в усьому цьому роками я несвідомо йшов якраз до розуміння себе, хто я і навіщо. І так, дуже багато болісного доводиться пережити на цьому шляху. От є такий Холліс, знаєте, він пише про те, що кожен має сам собі допомогти. Відрити маєш сам себе. Помічники - супер. Я навіть не боюся відкритися, бо вже має базове розуміння себе. Тому або продовжу спілкування, або пошлю. Але психолог, як на мене, то тимчасовий помічник, навіть не провідник. А провідник у цю ініціацію з малосвідомої напівтварини, яка живе тим, що їй вигадав соціум у особистість, яка може дати визначення хто вона - ти сам. Звісно, повторю, це важко. Але я так відчуваю. А психолог - може, для того, щоб підлатати рани минулого. Інколи дійсно важливо не собі самому, а комусь живому розповісти. Ну і я перебільшую, звісно, я не сам. Я читаю неймовірні потужні книги, як того ж Холліса чи Юнга - і вони мені відкривають стан, коли я рефлексую. Читаю про когось, а думаю про себе. І щось в мене змінюється. Через біль і сором - до світла й прощення
психолог онлайн
цитата:
Думаю, ви мене недооцінюєте.
Цікаво в чому, на Вашу думку, йде недооцінка?
цитата:
Але душею я відчуваю, що в цієї людини у самої багато схожих не вирішених питань.
Припускаю, що Ви проектуєте на цю фігуру власні проблеми. Крім цього, ідеальних людей не існує, а психолог - це особа, яка має свій бекграунд, з яким працює на власній індивідуальній терапії. Також варто відзначити, що Ви наче ідеалізуєте персону спеціаліста, що може вже свідчити про щось особисто Ваше.
цитата:
І я вже кілька разів брав гроші, збирався дзвонити - і щось мене спиняло.
На Вашу думку, що саме? Можливо у Вас виникають якісь переживання чи думки у цей момент? Таке відчуття, що у Вас існує установка "Будь сильним, ідеальним" і тому для Вас звернення до спеціаліста це наче щось "Не-ОК". Прагнення завжди бути сильним призводить до слабкості, як це не парадоксально.
цитата:
З вашим твердженням щодо того, що не можу справитися сам абсолютно не погоджуюся, хоча ви і спеціаліст у сфері. Бо я вже багато чого для себе зрозумів самостійно.
Але чомусь Ви ж звернулися сюди на форум + написали "А я в полном кризисе "?) Звісно Ви молодець, що рефлексуєте і намагатися зрозуміти себе самостійно, проте самоусвідомлення - це лише початок шляху, але далі процес виходить за когнітивні рамки - афективна сфера. Основний інструмент будь-якого психолога-психотерапевта - це не техніки чи теорії, концепції, книги, а терапевтичні стосунки. Ось чому, наприклад, Ви хочете спробувати консультацію із жінкою - можливо несвідомо Ви хочете пропрацювати свої дитячо-батьківські або інші стосунки. Крім цього, якщо говорити про "самоусвідомлення" і "відкриття певних сторін себе самостійно", то професійний психолог, насправді, не говорить Вам певну істину, а підводить Вас до того, щоб Ви її усвідомили самостійно - інсайт. Про те, що психолог є "тимчасовим помічником" - то це цілком вірно: ніхто Вас не тримає, Ви можете піти в будь-яку хвилину, але найкраще, якщо Ви це зробите після того, як Ваш першопочаткових запит виконано.
цитата:
Я навіть не боюся відкритися, бо вже має базове розуміння себе...Так что я понимаю - приходить и доверять кому-то свою душу это соблазнять его властью над тобой, не каждый это использует, к сожалению, с пользой именно для тебя.
Ви суперечите сам собі.