Как сообщить ребёнку о скорой смерти сестры?
Здравствуйте! Спасибо за проявленное внимание и уделённое время!
Мне 20 лет и недавно мне диагностировали смертельное заболевание. Врачи дают не более года жизни.
Я не знаю, как сообщить об этом родственникам, а в особенности своему младшему брату, которому только исполнилось 6 лет.
Он очень добрый, светлый и чуткий мальчик. И я боюсь травмировать его этой новостью.
Но в то же время, я понимаю, что не могу сказать, что просто «куда-то надолго уезжаю».
Ведь рано или поздно он вырастет и поймёт, что на самом деле я не только умерла, но и соврала ему.
Я так же не хочу перекладывать такую ответственность на родителей. Я думаю, это важно попрощаться с ним лично. А не через кого-то.
В прошлом году у нас умерла прабабушка. Моему брату тогда было 4,5 года
Мама его готовила к этой новости. Говорила, что все люди стареют...болеют...умирают...но для моего брата само понятие смерти очень сложно. И он до сих пор периодически говорит маме (...а сразу после смерти бабушки - так постоянно говорил... ) «мама...ты только не старей. Ты же не будешь стареть? Я ещё маленький»
Поласкайте, пожалуйста, как правильно предположении ему эту новость, чтобы не травмировать. Какие слова подобрать.....
Заранее Спасибо.
Вопрос от: ; Возраст: 20

психолог онлайн
Ніна Андріївна Кіях
Доброго дня, nikfd2.
Дуже Вам співчуваю. Перш за все, хочеться запитати особисто у Вас: як Ви справилися з цією новиною, чи є у Вас підтримка?
цитата:
Я не знаю, как сообщить об этом родственникам
Тобто про Ваше захворювання ще не знає ніхто?
цитата:
Помітно, як Ви любите свого братика і як цінуєте ваші стосунки. Перш за все, погоджуюся з Вами - що брехати не найкращий варіант. Саме у віці 6 років діти вже починають усвідомлювати, що таке смерть і у них може виникати страх смерті. На жаль, ми не здатні контролювати почуття інших людей: хлопчик буде горювати і це нормально. Буде гірше, якщо вся сім'я проходитеме стадії кривої втрати, а хлопчик, дізнавшись про ситуацію в останній момент, проходитеме свою "криву втрати" не зі своїми рідними.
цитата:
И он до сих пор периодически говорит маме (...а сразу после смерти бабушки - так постоянно говорил... ) «мама...ты только не старей. Ты же не будешь стареть? Я ещё маленький»
Я б рекомендувала спочатку підготовувати хлопчика до такої новини - обговорити що таке смерть і т. д. + помітно, що смерть бабусі була для нього досить травматичною, тому було б добре, якби ви всією родиною звернулися до дитячого психолога і пропрацювали його горювання (щоб одне горювання не наклалося на друге).
психолог онлайн
Доброго дня! Шкода що не знаю Вашого імені, бо у мене до Вас велиичезне та щире почуття поваги! Далеко не кожна людина знайде у собі сили в таку складну мить думати не тільки про себе, а ще й про щастя своїх близьких людей! Ви - дуже мужня, мудра дівчина і дуже добра! Мені здається, що потрібно продовжити так, як говорили стосовно бабусі, але обов'язково доповнити і сказати, що у цьому світі ніхто назавжди не залишається. Людина народжується і іде звідси тоді, коли приходить її час. І це може бути не тільки в старості. Але спілкування ваше не припиниться ні в якому разі! Поясніть, що кожної миті, коли братик буде згадувати Вас, ви будете торкатися душами і він це відчує теплом в душі. Можете сказати, що душі мандрують Всесвітом з однієї планети на іншу, в залежності від свого розвитку та своїх вподобань. А ще, коли дуже десь душа стає потрібною... Разом з братиком створіть феерію, казку... Промалюйте тих, хто Вас зустріне на інших планетах.. Нехай братик Вам допоможе в цьому. У дітей дуже розвинута фантазія і те, що він сам вигадає йому стане легше прийняти... Якщо скаже, що він також хоче піти до Вас або разом з Вами, скажіть, що коли він правильно проживе своє життя, виконає всі завдання в ньому - обов'язково потім теж піде до Вас, але не раніше! Бо є певні правила земного існування, які порушувати не можна, щоб мати можливість потім бути знову разом! . Якщо були близькі стосунки з бабусею, отже і з бабусею там зустрінеться... Не можна обмежувати дитину лише земним існуванням, бо рано чи пізно ми всі стикаємося з цим. І від того, який будемо мати світогляд, буде залежати і т, як ми здамо свій останній екзамен у цьому світі. А Вам особисто бажаю ВЕЛИЧЕЗНОЇ віри в душі та ЛЮБОВІ... Ідіть душею за межі земного життя і хто знає,в житті всяке буває... Шукайте також і духовної підтримки...
психолог онлайн
То, как вы пишете, вызывало изначально у меня реакцию недоумения, потом почти что восхищения и завершилось все реакцией возмущения.
Нет, не на то как вы пишите и что вы спрашиваете. Эти реакции на то как вы относитесь к себе и, в первую очередь, к собственным чувствам.
Ни слова о том что происходит с вашей душой по отношению к настолько глубоко болезненному вердикту. Что с вами? Как вы?
Какие бы слова вы не подобрали бы для того чтобы разделить с вашим братом понимание существования смерти, они не помогут избежать боли, страдания и страхов.
Что значит для вас видеть брата напуганным?
психолог онлайн
Добрый вечер!
Скажите, какой Вам поставили диагноз? Что с Вами произошло? Кто Вам сказал, сколько осталось жить? Вы консультировались у других специалистов? Никто не знает, сколько кто проживет? Возможно, если Вы скажете об этом близким, то можно будет по другому решить этот вопрос