страх уйти оттуда,где мне плохо
чувствую себя не на своём месте,не получаю удовольствия от этого занятия,но большой страх уйти.
страх что подумают другие,разочаруются ли во мне и всё в таком духе.
понимаю,что жизнь одна и надо жить так,как хочешь ты,но чувство страха не покидает.
подскажите,пожалуйста,стоит ли уходить?как справляться с такими страхами и перестать настолько переживать за чувства и мнение других?буду очень благодарна за ответ,ведь сейчас как раз решаю,что же мне делать..очень нужен совет.
Вопрос от: ; Возраст: 17

психолог онлайн
Доброго дня! Якщо б Ви могли доповнити свою розповідь: звідки піти? Що вирішується? Тоді відповідь була б більш конкретною....
психолог онлайн
Оксана Сенченко
Доброго дня.
Справді, страхи часто заважають нам щось змінити, адже покликані оберігати нас не лише від небезпеки, але й від невідомого
цитата:
чувствую себя не на своём месте,не получаю удовольствия от этого занятия
чи готові ви продовжувати відчувати такі почуття?
цитата:
подскажите,пожалуйста,стоит ли уходить?
тут рішення лише за вами
цитата:
настолько переживать за чувства и мнение других?
нажаль, ми часто беремо відповідальність за інших, тим самим заважаючи собі.
Щиро бажаю вам все обдумати та зробити те рішення, яке буде вашим.
психолог онлайн
Ніна Андріївна Кіях
Доброго дня, gyhu0000.
цитата:
не получаю удовольствия от этого занятия
Що трапиться, якщо Ви продовжуватимете займатися тим, що Вам не подобається?
цитата:
Що найгіршого можуть подумати інші? Що трапиться після цього? Хто саме у Вас розчарується?
цитата:
как справляться с такими страхами и перестать настолько переживать за чувства и мнение других?
Ви не відповідальні за почуття, ставлення, бажання, поведінку інших людей, а лише за власні. Дуже співчуваю, що Вам страшно, проте, як зазначила вище колега, страх еволюційно захищає нас. Як думаєте, від чого захищає Вас Ваш страх? Чи є у Вашому оточенні люди, які могли б підтримати Вас у Вашому рішенні?
Дополнение от автора
Алла,спасибо за обратную связь.
Уйти из спортивной секции.Занимаюсь там 5 лет,но последние пол года не чувствую того счастья ,удовольствия,что когда-то.Не чувствую себя на своём месте,каждый день думаю об уходе,но не могу решиться(причины описала выше)
сейчас решаю,что же мне делать-уйти,и жить в удовольствие или что делать дальше..
звучит очень банально-не нравится,уйди и всё!но психологически это очень сложно,учитывая мой характер(постоянно переживаю и чего-то боюсь..)
психолог онлайн
Добрый день!
Ваш страх вполне оправдан, потому что Вы делали то, что Вам приносило удовольствие. Скажите, что произошло, почему Вы сейчас интерес пропал. Я думаю, что это может быть еще связано с тем, что, если Вы что-то теряете, то на это место должно прийти что-то другое, а я так понимаю, что этого нет. Расскажите про свои отношения с родителями
Дополнение от автора
Ольга,спасибо за ответ.
Интерес пропал возможно в связи с взрослением,так как начала в 12 лет,сейчас мне 17,совсем другое мировозрение.Ещё повлияла немного обстановка,которая сейчас изменилась на тренировках,она плохо влияет на моё психологическое здоровье.
С родителями отношения нормальные,они меня поддерживают в любых моих решениях,но я все равно колеблюсь,так как чувствую отвественность на себе(в том числе ответственность за чувства других,хоть и понимаю,что это неправильно..)
психолог онлайн
Доброго дня! Знаєте, я б не поспішала почуття відповідальності вважати тим, що заважає. Навпаки, це чудово, що Ви здатні думати не лише про себе. І загалом це нормально, коли потрібно робити важливий вибір. Якщо я не помиляюся, Ви займалися професійно спортом та в командному його виді? Якщо це так, то загалом Ваші вагання є нормальними. Інша справа, що Ви, можливо, переросли, і Вам тепер замало лише спорту.. Як Ви бачите себе після того, як підете? Чим Ви б хотіли займатися? Адже вивільниться величезна кількість часу та сил! Це так само може лякати... Невизначеність лякає загалом всіх.. Особливо дівчат та жінок, бо це є природа якість жіночої психіки... Просто одні справляються та рухаються далі, інші "застрягають". Ви себе до якої групи віднесли б?
Дополнение от автора
Алла,не командний спорт,секція,але загалом принцип дуже схожий..
Мене не так лякає вільний час та сили,адже 1.я займаюсь та тренуюсь вдома,самостійно 2.навчаюсь в університеті 3.хотіла б більше спілкування,адже усі ці роки у мене практично не було часу на нього(все було зайняте школою та тренуваннями)після карантинів я зрозуміла,що почуваю себе комфортніше без секції у моєму житті.
найбільше у цій ситуації мене лякають саме почуття інших(уявляю розмови тренерів і тд..)
не знаю,що робити в цій ситуації,я дуже напружена зараз..
Дополнение от автора
Мені здається останні пів року я застрягла,але зараз відбувається якась деперсоналізація,зміни,я усвідомлюю,що життя і одне,і витрачати його на те,що не приносить задоволення не хочу,але не можу наважитись..
психолог онлайн
Дякую за відвертість! Мені здається, що природа Ваших страхів лежить у сфері спілкування, адже тоді коли дівчатка вчилися комунікації, Ви свій час віддавали спорту. І тепер Ви просто не вмієте правильно висловлювати свої почуття. Звідси і страх, що вас якось не так зрозуміють... Виправте мене, якщо я не так Вас зрозуміла. Погодьтесь, не дуже легко спілкуватися тільки переписуючись..::smile::
Дополнение от автора
Мені здається Ви праві..є страх,що не приймуть мого рішення,буде осудження,дуже переживаю на рахунок цього,але з другого боку розумію,що якщо піду,це не буде вже стосуватись мене.Тобто варто зараз зробити нарешті цей крок,щоб потім мені стало краще.Я все це усвідомлюю,але переживати не перестаю.
я чомусь дуже боюсь комусь казати правду,висловлювати саме свої почуття(не враховуючи ровесників,тобто старшим людям)
я розумію,що останнім часом я займалась там не для себе,а просто щоб не піти,бо боялась.
психолог онлайн
Дякую! Шкода не можу звертатися до Вас по імені. А чия була ініціатива щодо занять спортом? Чи не батьків? Батьки для Вас, швидше за все, дуже значимі особистості, і це - нормально! Але... Чи не боїтеся Ви, підсвідомо, не відповідати саме їх оцінці? (Це може стосуватися не теперішнього часу. Справа в тому, що зараз нами керують ті установки, які були закладені раніше. А в майбутньому - ті, що ми закладаємо зараз)...
психолог онлайн
цитата:
Я все це усвідомлюю,але переживати не перестаю.
На скільки я пам'ятаю, Ви вже здається писали цю тему і психологи давали Вам рекомендації, проте Ваш страх нікуди не йде і Вам страшно наважитися на перший крок. Дуже Вам співчуваю.
Я б Вам рекомендувала наступне:
- побудьте зі своїм страхом (візміть м'яку подушку, уявіть що ця подушка - маленька Ви, що боїться; обійміть її і заспокоюйте її впродовж 17 хвилин; якщо Вам не стає краще і страх нікуди не йде, то це означає, що страх є рекетною емоцією, яка покриває якусь іншу Вашу емоцію + цей страх дає Вам несвідомо якусь вигоду);
- намалюйте свій страх на папері, після цього зробіть так (щось домалюйте), щоб він став не таким страшним;
- складіть список + та - того, що я покину цю секцію;
- спочатку спробуйте написати своє звернення до тренера на листку паперу, перечитайте його. Візміть стілець і уявіть, що на ньому сидить тренер та зачетайте цей лист. Після цього попросіть у своїх друзів, щоб вони стали тим тренером і зачитайте їм лист;
- залучіться підтримкою рідних та друзів.
Якщо всі вищезазначені рекомендації Вам не допомагають - зверніться індивідуально до психолога (можна у Вашому навчальному закладі).
Сподіваюся, що хоча б трохи змогла Вам допомогти.
Дополнение от автора
Алла,ні,ініціатива була лише моєю,зараз я не переживаю не відповідати їх оцінці,у мене чомусь на душі відповідальність за думку тренерів про мене після цього і це мене дуже душевно виснажує.
Дополнение от автора
Оксана,так,Ви праві..просто сьогодні,зараз,день,коли я можу зробити цей крок,і від цього в рази страшніше.Дуже дякую Вам за зворотній зв‘язок та допомогу.Я зараз обов‘язково зроблю
все те,що ви мені порадили.
психолог онлайн
Удачі Вам! Раджу перш, ніж сказати своє рішення тренерам, прописати свої почуття на папері: "Мене турбує", "Я боюсь..", "Мене хвилює..., а потім свої слова-звернення "Я іду, бо...". "Я вам вдячна, але..." іт.д. І подумки проживіть найстрашніші для Вас слова з їх боку та їх думки... І візьміть обов'язково якийсь подарунок, бодай невеличкий, але щоб від душі...
Дополнение от автора
все вийшло.тепер я вільна та щаслива.щиро дякую кожному,хто мені допоміг!
Оксана,Ваші техніки дійсно робочі,буду користуватись ними і далі!ДЯКУЮ ЩЕ РАЗ!❤