Дайте, будь-ласка, рекомендації щодо вибору підходящого мені психолога.
Я вирішився найняти собі психолога. Хоча б на цей період. Потрібна людина, яка б змогла допомогти мені зняти напруження всередині мене, так як це починає мене сильно відволікати від своїх занять і я не можу концентруватися на них.
Що треба знати перш ніж вибирати психолога? Як вибрати саме ту людину?
Якщо у вас на сайті є статті на ці теми, можете мені скинути, я почитаю їх.
Все, що я знаю за психологів, так це те, що їх поділяють на психологів, сексологів, психотерапевтів та інших. Раніше я не мав досвіду у розмовах із психологами.
Вопрос от: ; Возраст: 18

психолог онлайн
Добрий ранок!
Коли ми потерпаємо на той чи інший розлад, то звичайно ми шукаємо найкращий метод лікування, який може дати у найшвидший період найбільш високий терапевтичний результат. Оскільки “на ринку” пропонується багато методів лікування, а час і кошти є обмежені, ми потребуємо допомоги у виборі найоптимальнішого підходу. У багатьох розвинених західних країнах, щоби допомогти пацієнтам з вибором найоптимальнішого методу терапії, а державі і страховим компаніям з найоптимальнішою інвестицією коштів, науковими закладами проводяться ретельні наукові дослідження, які дозволяють неупереджено оцінити ефективність того чи іншого методу терапії. На основі результатів цих досліджень формуються протоколи, які є по суті рекомендацією з вибору тих чи інших терапевтичних втручань при тій чи іншій проблемі.
При багатьох психічних розладах когнітивно-поведінкова терапія є методом вибору, або принаймні одним з методів першого вибору – і це відображено як у протоколах NICE, так і у багатьох інших рекомендаціях фахових товариств. Це стосується і усіх розладів тривожних розладів, депресії, постравматичного стресового, розладів харчової поведінки та багатьох інших. Звісно, не один метод КПТ є ефективним методом терапії, інші методи – для прикладу EMDR, інтерперсональна терапія, сімейна та інші мають також своє місце у лікуванні тих чи інших розладів.
Тому вибираючи психотерапевта, важливо насамперед знати, чи він володіє методом психотерапії, який є рекомендований протоколами саме при вашому розладі. А тому спершу вам важлива точна діагностика ваших проблем, яку зазвичай робить лікар-психіатр. Важливо усвідомлювати, що сучасна психотерапія охоплює понад сотню різних підходів і не усі вони є досліджені, не усі рівноефективні – тому порада №1 – вибирайте спершу метод, який має доведену ефективність щодо вашої проблеми. І як уже згадувалося, КПТ є у багатьох випадках саме цим методом. Попри те, що особа терапевта є дуже важливою у терапії, твердження, що ефективність терапії залежить більше від особистісних характеристик терапевта, аніж його підходу, є міфом, спростованим науковими дослідженнями. Звісно, особистість терапевта і якість терапевтичного стосунку є важливою основою ефективної психотерапії, втім метод лікування теж відіграє важливу роль!
Порада №2 – вибирайте психотерапевта, який володіє даним методом на належному рівні. Психотерапевтична освіта в Україні є дуже різної якості і те, що людина “вивчала той чи інший метод” і має сертифікати, ще зовсім не означає, що вона володіє методом на належному клінічному рівні. Психотерапія є дуже непростим процесом і вимагає високого рівня фахової майстерності, тому Український інститут КПТ, вболіваючи за якість психотерапевтичної допомоги в Україні, ставить високі стандарти до акредитації когнітивно-поведінкових терапевтів, які грунтуються на Європейських вимогах до освіти у КПТ. Тож ми рекомендуємо вибирати насамперед психотерапевтів, які є акредитованими терапевтами – і дуже сподіваємося, що уже в найближчому майбутньому кількість таких фахівців в Україні буде значно більшою, ніж на даний момент. Попри те, що здавалося б неефективна психотерапія є “нічим страшним” і немає “симптомів побічної дії” – насправді найсерйознішим негативним наслідком нефахової некомпетентої психотерапії є втрата довіри пацієнту до методу чи до психотерапевтичної допомоги загалом, що може призвести до того, що у майбутньому потребуюча саме такої форми допомоги особа не скористає нею, а відповідно втратить шанс на зцілення, на покращення якості життя…
Порада №3 – зважайте на наявність досвіду праці з даного роду проблемою, наявність додаткової спеціалізації у даній сфері. Бо акредитаційний сертифікат означає радше “загальну компетентність” у методі, а насправді поле психотерапевтичної праці дуже широке, і, як і у медицині є фахівці широкого спектру до поширеного роду проблем (як-от сімейний лікар), але є і проблеми, які вимагають вузької спеціалізації (як-от нейрохірург). У схожий спосіб у психотерапії є галузі, що вимагають додаткової освіти для здобуття спеціалізації у даній сфері (наприклад, робота з комплексним посттравматичним стресовим розладом), досвіду та супервізій щодо окремих галузей сфери психічного здоров`я.
Порада №4 у виборі психотерапевта – зважайте на інші фактори: приналежність до фахових товариств, наявність необхідних ліцензій, відгуки інших пацієнтів про даного терапевта і т.п. – бо це справді дуже важливий вибір, ви вибираєте гіда до подорожі, яка дуже важлива для вашого зцілення, для вашого майбутнього життя – і вам важливо зробити добрий вибір…
І останнє (порада №5) – коли ви уже вибрали терапевта і почали подорож – зважайте на власне враження: чи особа вас розуміє, чи вам вдається побудувати належні партнерські стосунки, чи ви розумієте суть дороги зцілення, чи ви бачите очікуваний ефект і т.д.
Тож бажаємо Вам успіху як в пошуку терапевта, так і на дорозі змін!
Дополнение от автора
Добрий ранок! Я коротко прочитав всі ваші поради та лист вцілому. Є ще одна проблема. Я настільки виснажився, що вже нічого не можу. Сон не надає мені необхідного збадьорення. І вже відпочити ніяк не можу. Я зайшов в глухий кут... знов тижнями чикати, щоб зібратися на пошуки психологів?
Перед тим я займався пошуками таких спеціалістів в своєму регіоні. Нічого не знайшов. Знайшов лише психіатр, де як ви сказали, кажуть що з тобою і вже дають прямі настанови куди звернутися. Це молода жінка, що займається такими питаннями в псих-лікарні, я не пам'ятаю точно, як називався той заклад, це я в літку шукав.
Тому я можу собі дозволити сеанси лише в онлайн режимі. І я не знаю як це все буде. Мені є про що поговорити, але я не можу знову зайнятися цими пошуками. Я вже просто втомився від всього. Від всього. Нічого не хочеться. Я ледве написав відповідь.
психолог онлайн
Оксана Игоревна Истомина
Добрий день, Depressive.
Дуже тішуся коли бачу такі запити) Вважаю, що дбати про своє психічне здоровя в сучасному світі- це така ж необхідність, як робити профілактичний огляд у лікаря.
Особисто я такого матеріалу не маю, порадити статті своїх колег по темі вибору психолога теж не можу. Чомусь не зустрічала такого матеріалу.
Можу дати вам рекомендації на що слід звернути увагу, з особистого досвіду.
Думаю що найважливіше це розібратися в різниці психолог і психотерапевт.
Психолог- це спеціаліст, який має вищу освіту в галузі психологія, державного зразка. В його компетентність входить зробити діагностику і повідомити людині про результат. Його висновок базується на загальноприйнятих тестах, опитувальниках, інших.
Психотерапевт- це спеціаліст, який має ту ж освіту в галузі психологія плюс додаткову спеціалізацію в програмі якогось напрямку. Наприклад- позитивно- орієнтованої терапії, КТП, гештальт терапії та ін. Здебільшого- це програми якихось іноземних вузів, де план навчання має строгі вимоги. Переважно це програми дорогі, платні і триваю довше ніж навчання в державному вузі.
В цих програмах акцент робиться на власній терапії особистості психолога. А також знання не теоретичні, як в інституті, а практичні. Під керівництвом тренера такої програми, студенти працюють з людьми. Проводять терапію в парах, а ділі розбирають у супервізії про що була робота, запит клієнта, механізми супротиву і інші важливі речі.
Далі після основної частини, студенти вибирають собі ще додаткові спеціалізації. Це те, що ви знаєте вже: сексологія, кризи і травми, сімейна система, дитяча і т.д.
Обов’язковим і самим важливим в таких програмах є особиста терапія. По простому- перш ніж допускати до людей, сам спеціаліст має пройти особисту терапію. Є обов’язкові години. Але в більшості, в хороших психотерапевтів вони перевалюють в декілька разів норми. Це потрібно для того, щоб під час роботи з клієнтом, терапевт не проектував свої травми на клієнта, знав свої сліпі зони і вмів працювати на користь клієнта.
Підсумуємо) психолог може провести діагностику. Результатом його роботи буде таке: наприклад він визначить, що у клієнта фобія, чи панічні атаки. Все, його робота закінчилась. Щоб допомогти клієнту він не має компетенції. Він має направити до психотерапевта. Хоча, на практиці переважно він цього не робить) нажаль.
Відповідно, терапевт може і має для цього компетентність, щоб провести діагностику і працювати.
З цим розібрались.)
Далі, спеціаліст який працює з клієнтом має брати супервізію на цю роботу. Це щось на кшталт- радитися і розбирати діагноз з групою більш компетентних колег. Для того, щоб підтвердити чи спростувати гіпотезу щодо вибраного напрямку роботи.
Для працюючого спеціаліста це обов’язкова умова.
Далі про особистість самого психолога.
Те що він має мати особисту терапію і супервізію- це основне.
Далі на що слід звернути увагу- психотерапія притримується безоціночного ставлення до особистості. Це означає, що терапевт однаково відноситься до уподобань віри, політики, сексуальної орієнтації і форми шлюбу. Наприклад, він ніколи не скаже, що бути християнином і ходити до церкви- це правильно. А бути гомосексуалістом- це не правильно. Він розглядає форми віри і приналежності, як цінності клієнта. Також психотерапевт ніколи! не дає порад. Він не вище і не мудріше клієнта.
Особистість терапевта теж важлива. Вам має бути комфортно в його присутності. Хоча грамотний спеціаліст знає про роботу переносу)
психолог онлайн
Пётр Алексеевич Соколов
Ульяна Ивановна Казмирчук
Ирина Владиславовна Губа
Доброе утро!
Вам нужен скорее психотерапевт, им может быть как психолог, имеющий психотерапевтическое образование, так и врач психотерапевт. Врач психиатр выписывает медикаментозное лечение. Есть различные направления психологии. Выбирайте специалиста сердцем, он Вам должен нравиться как человек и специалист, посмотрите его образование. Можно работать онлайн. Вы можете посмотреть здесь на сайте и начать работать онлайн.
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Здравствуйте, универсальных советов нет, так как специалист прежде всего работает "своим внутренним состоянием" идеального не найдешь. Важно, чтобы было образование и человек вам внешне и внутренне откликался. И все получится! Удачи вам!
психолог онлайн
Ульяна Ивановна Казмирчук
Здравствуйте!
цитата:
Я вже просто втомився від всього. Від всього. Нічого не хочеться. Я ледве написав відповідь.
То как Вы описываете себя, похоже на одно из клинических проявлений депрессии.
Пожалуйста, начните с повторной консультации у психиатра. Возможно Вы нуждаетесь в медикаментозной поддержке. Только после этого можно будет подумать о работе с психотерапевтом.
Берегите себя!
психолог онлайн
Пройдіть тест Бека на депресію, якщо підтвердиться , то терапія рибок номер один з депресіями і тривожними розладами є КПТ. Можна працювати онлайн
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
З вашого доповнення, необхідно звернутись до психіатра. Можливо вам потрібна медекаментозна допомога. У вас є підтримка? Хтось з сімі знає про ваш стан?
Дополнение от автора
Добрий день!
Мені трохи краще стало. Пройшло декілька годин з того доповнення, що я написав. Не знаю яким чином, але стало трішки краще. Цієї ерергії вистачило, щоб зробити те, що мені написали психологи. Ось.
Психологи писали мені пройти тест на депресію Бека. Я пройшов його. Ось ссилка на ті результати, які я отримав: https://psytests.org/result?v=depA36Y (сторінка буде підгружатися спочатку, а потім видасть результат пройденого мною теста). Кому цікаво, може відкрити і подивитись. Я прочитав, там пише, що в мене важка депресія. Хоч я і знаю що таке депресія, але я все ж знову перечитав що це таке знизу під результатом. Весь перечислений список повністю абсолютно підлягає мені. Не звертаючи увагу на свою вагу, я все ж її тепер перевірив. З'язувалося, що я ще й схуд на 2-2,5 кг. В списку про це теж є мова.
Щодо КПТ. Я ознайомився, що значить це позначення. Я вже знаю, які в мене є проблеми. В мене є список своїх проблематичних місць - я підготував цей список для себе і своєму психологу, якщо такий найдеться. Я втратив цей список, але я пам'ятаю кожну свою проблему. Прийдеться його знову скласти.
психолог онлайн
Очень здорово, что вы готовы к плодотворной работе! Это во многих случаях уже половина решения! Удачи в поисках
Дополнение от автора
Я б залюбки прийняв антидепресанти. Мені важливо відчувати себе добре. Питання як ці антидепресанти отримати...
Із сім'ї ніхто не знає. І добре. В мене така сім'я, що краще ніхто там не знатиме на що я страждаю. Іншими словами, я не розповідаю в сім'ї про свої психологічні проблеми. Тому що розповівши, я ще додаткові собі проблеми створюю. Батьки далекі.
Дополнение от автора
Да, дякую!
психолог онлайн
Антидепр. назначает врач-психиатр, или клинический психотерапевт, к которому вы можете сходить на прием
Дополнение от автора
А яка середня вартість таких таблеток?
психолог онлайн
Вам не обов’язково писати список проблем , якщо підете в КПТ терапію, там є протоколи роботи і перелік питань до клієнта пов’язаний з його запитом. Те зо Вам стало краще, це дуже добре!
психолог онлайн
Доброго дня, Depressive.
цитата:
В мене є список своїх проблематичних місць - я підготував цей список для себе і своєму психологу, якщо такий найдеться. Я втратив цей список, але я пам'ятаю кожну свою проблему. Прийдеться його знову скласти.
Помітно, на скільки Ви серйозно підходите до своєї проблеми і це варте поваги. Водночас, складається таке враження, що Ви занадто від себе вимагаєте навіть перебуваючи в нересурсному стані. Консультація - це процес, а не "шаблон" і це нормально, що Ви можете десь запнутися, піти в інший бік чи "віднайти іншу тему". Саме у компетенції спеціаліста направляти Вас, задаючи уточнюючі запитання.
цитата:
Я настільки виснажився, що вже нічого не можу. Сон не надає мені необхідного збадьорення. І вже відпочити ніяк не можу...Я прочитав, там пише, що в мене важка депресія. ...Я б залюбки прийняв антидепресанти. Мені важливо відчувати себе добре. Питання як ці антидепресанти отримати...
Перш за все, як вже зазначили колеги, Вам необхідно звернутися до психіатра. Якщо лікар підтвердить у Вас депресію, саме він випише Вам антидеприсанти. Крім цього, психіатр скаже Вам, чи Вам необхідна психотерапія (хоча у випадку депресії найефективніше - це подвійна робота: ліки + психотерапія).
цитата:
Дуже Вам співчуваю, що у Вас немає підтримки збоку сім'ї, проте радію, що Ви намагаєтеся її знайти у обличчі спеціалістів.
Якщо говорити про "критерії вибору" психолога-психотерапевта, то колеги вище дали чудові рекомендації, тому не маю що додати.
Вибір за Вами! Вірю у Вас і бажаю Вам удачі!
психолог онлайн
По стоимости не могу вас сориентировать, не располагаю такой информацией
Дополнение от автора
Щиро дякую за надану інформацію! Буду все перечитувати, що зверху мені писали психологи і діяти.
психолог онлайн
Пётр Алексеевич Соколов
Депрессия это серьезное психическое заболевание, которое лечится медикаментозно и с помощью психотерапии. Этот диагноз может поставить только врач психиатр, а не тесты. Психологи не ставят диагнозы. Вам нужно проконсультироваться с врачом. Медикаменты не работают с причиной, а лишь убирают симптом на время. С причиной работает психотерапия и это не быстрый процесс, если Вам обещают, что решат вопрос за несколько сеансов. Психика так не работает, она обладает рядом защит, с которыми нужно работать постепенно. Я бы Вам рекомендовала найти психоаналитически ориентированного психолога или психоаналитика, который работает на уровне Вашего бессознательного.
психолог онлайн
Ви дуже мудро і вірно написали! Діяти-це перший крок до одужання!
психолог онлайн
Доброго дня. Ви молодець, що вирішили подбати про себе. Адже психічне здоров'я вкрай важливо для кофротного життя. Колеги дали Вам чудову інформацію для вирішення Вашого питання. Та все ж хочеться ще раз наголосити, що спершу краще було б звернутись до лікаря-психіатра, або, для початку хоча б терапевта, який потім має дати направлення до лякаря вузької спеціальності для визначення точного діагнозу й призначення курсу фармакотерапії (це може зробити тільки лікар), якщо це потрібноо. А потім вже паралельно проходити курс психотерапії.
Перш за все потрібно розуміти, що депресія - це не просто якась осіння хандра чи поганий настрій. Це захворювання, яке потребує лікування. І Ви не винні, що так сталося. Та в Ваших силах це змінити. Бережіть себе.
Дополнение от автора
Сьогодні хотів записатись на сеанс на завтра на ранок до психіатра (на онлайн сеанс). Вже і на зв'язок вийшов з адміністрацією, і поговорили трохи зі мною. Сказали, що все буде приватно і ніхто про це не знатиме (як я і хочу). Все так йшло як повинно йти. І як на зло, мені дзвонять батьки і кажуть "радісну" новину - вони завтра працюють до обіду і будуть весь наступний місяць вдома. І тепер я не зможу провести цю консультацію. Доведеться весь місяць знов чикати. Завжди життя палки під колеса кидає, завжди.
Ще сильніше все ускладнюється тим, що завтра мені вже 18. На жаль мені завтра вже 18. І я ще не готовий н і д о ч о г о . І я не винен, що так сталося. Я ріс в такому оточенні. Шкода, що час повернути назад не можна.
психолог онлайн
цитата:
І як на зло, мені дзвонять батьки і кажуть "радісну" новину - вони завтра працюють до обіду і будуть весь наступний місяць вдома. І тепер я не зможу провести цю консультацію.
А Ви мешкаєте в окремій кімнаті? Чи є у Вас можливість звернутися до когось із друзів для того, щоб вони дали Вам простір? Також можливо розгляньте варіант орендувати погодинно приміщення-кімнату або звернутися до психіатра очно?
Дополнение от автора
Я з батьками живу. В мене є своя особиста кімната, але я не можу розмовляти про таке, якщо я знаю, що за дверима мене слухають.
Пункт призначення знаходиться далеко від мого поточного міста. Великі затрати фінансові, щоб дібратись туди. І місто не знайоме мені.
Ні, до друзів теж не вийде. В мене немає таких друзів, яким можно б було сказати про таке.
Гарна ідея орендувати на годину кімнату. Дякую! Можливо я скористаюся такою ідеєю.
Дополнение от автора
Що мені можна зробити прямо зараз, щоб підбадьорити себе? Я відчуваю себе дуже втомлено. Останні декілька годин спав і приймав душ, але краще мені не стало від цього. Я не можу таким сидіти довго. Мені в душі важко.
психолог онлайн
Cпробуйте, якщо є сили, зробити пару фізичних вправ, можете прогулятись подихати повітям, спробуйте згадати якусь ресурсну ситуацію, чи, можливо є (було) якесь місце, де Ви відчували себе дуже добре, захищено (можливо, в дитинстві) - спробуйте подумки поринути в таке місце і по максимуму взяти звідти ресурс, можете послухати приємну трішки драйвову музику.
Дополнение от автора
Все виконую з вашого списку. Виконання постійно одних і тих дий не знімає напругу. Тіль прогулки, я помітив, що після них мені трохи краще.
психолог онлайн
Ви молодець, що відслідкували, яка діяльність Вам піднімає настрій. В КПТ з депресією починаємо працювати з поведінкові активаціі,. Вам бажано записувати кожну годину що ви робите і по десятибальній системі наскільки вона вам приносить радість, а на скільки користь. Потім краще видно яка діяльність Вам приносить радість
Дополнение от автора
"Я бы Вам рекомендовала найти психоаналитически ориентированного психолога или психоаналитика, который работает на уровне Вашего бессознательного." - а хто це? Можете на простій мові пояснити? Просто із Вікіпедії мені не дуже ясно.
Дополнение от автора
Ні, робити таке, я думаю немає сенсу. Я вже часом зрозумів, що мене надихає. Щодо користі не знаю. Але головне щоб було мені добре. Про користь потім буду думати. Якщо я буду викреслювати заняття по їх не користі для мене, то таких занять залишиться всього декілька. Краще я буду всім займатись, що дає задоволення. Принаймі тепер таким не хочу займатись - не бачу потреби. Але мені час від часу інколи приходала така ідея. Але знаєте, коли почуваєшся важко тобі не до аналізу. А коли почуваєш себе добре стараєшся використати цей час з користю.
Зроблю собі інтелект-карту на цю тему)
Дякую за відповідь!
Дополнение от автора
Я детально прочитав все, що мені написали психологи, і зробив собі критерії по яких слід вибрати терапевта. Я зрозумів, що мені треба шукати не психолога, а психотерапевта. Але в мене залишились декілька питань щодо вибору терапевта. Буду вдячний, якщо матимете терпіння написати відповіді.
1. Де можна прочитати відгуки про психолога? Ви сказали, що перед вибором терапевта слід прочитати відгуки про нього. Питання де ці відгуки брати? А якщо він мало «популярний»?
2. Який стаж у використовуваній методиці має бути в психотерапевта?
3. Як правильніше і краще виходити на контакт із вподобаним психотерапевтом? Ну наприклад, знайду я анкету психолога, який може підійти мені. А що далі? Як з ним вийти на зв’язок, щоб я міг далі вирішити чи підходить мені ця особистість в якості особистого психолога? Про що треба запитати?
4. А якщо в психотерапевта немає супервізії? І чи пишуть про це в своїх анкетах психологи (про супервізію і особисту терапію)? Це дуже важливий пункт?