Як позбутися почуття спустошення?
Трохи більше року тому помер мій батько. З моменту як я дізналася про його хворобу, та ще деякий час після його смерті я приймала сильні заспокійливі, але все одно дуже часто плакала, та не могла це контролювати. Трохи пізніше я взяла себе в руки, припинила приймати заспокійливі, почала сама контролювати емоції. Але згодом я зрозуміла шо не відчуваю позитивних емоцій. Я більше не відчувала щирої радості, були лише роздратування, озлобленість або байдужість. Частіше за все - останнє. А ще я більше не могла плакати.
В день коли почалася війна в мене сталася панічна атака (вперше за рік, до цього були частіше), а потім я просто перестала мислити. Коли мені зателефонувала мама і сказала збирати речі, я не відчувала нічого, просто зібрала речі та поїхала з нею та малими братами до села, залишивши чоловіка і кота вдома (хоча саме чоловік і кіт є тими єдиними, з ким мені комфортно, та я не відчуваю роздратування).
Через кілька днів чоловік приїхав на 1 добу до мене, не дивлячись на те, що громадський транспорт не ходив, він знайшов спосіб бути поруч, але я, не дивлячись на те, що відчувала неймовірною любов до нього і бажання бути поруч з ним весь цей час, я не робила цього.
Через тиждень мама зібрала дітей та племінників і ми поїхали до Польщі. Я знову беземоційно зібрала речі, та нормально не попрощавшись з чоловіком, поїхала. Вже 2,5 місяця я відчуваю тільки роздратування та злість, не можу нічого робити, не хочу розмовляти ні з ким окрім чоловіка, хоча вдома залишилось багато рідних, за кого також переймаюсь, дуже хочу додому, але поїхати не можу, тому що боюсь. Відчуваю сором, через те, що поїхала, та не відчуваю спокою, не дивлячись на те, що я у безпеці.
Вопрос от: ; Возраст: 25

психолог онлайн
Инна Витальевна Гречко
Добрый день!
цитата:
Трохи більше року тому помер мій батько. З моменту як я дізналася про його хворобу, та ще деякий час після його смерті я приймала сильні заспокійливі, але все одно дуже часто плакала, та не могла це контролювати. Трохи пізніше я взяла себе в руки, припинила приймати заспокійливі, почала сама контролювати емоції.
Очень сочувствую Вам. Обычно на горевание уходит 1-2 года и очень важно не подавлять свои эмоции, а прожить. Скажите, это Вам врач назначил успокоительные или Вы сами что-то принимали? На сколько действие препаратов могло повлиять на то, что у Вас снизилась эмоциональность или Вы таким образом пытались подавить их на рациональном уровне?
Я думаю, что в момент, когда началась война Вы встретились со своими не прожитыми эмоциями, когда умер папа.
Вашей вины нет в том, что Вы решили позаботиться о себе, ведь война началась из-за нападения России. Я думаю, что для Вас очень важно иметь рядом людей, на которых Вы можете опереться. Вы пишите, что Вам хорошо рядом с мужем и котом. Животные рядом дают ощущение дома, где бы Вы не находились
психолог онлайн
ДОброго часу доби!
Як я розумію, у Вас з батьком були дуже тісні, теплі стосунки...
І читаючи Вашу історію, бачу, що Ви так і не прожили розставання з татом. Біль втрати, а можливо ще якісь руйнівні емоції Ви подавили, законсервували глибоко в собі. Я б дуже радила Вам над цим попрацювати, відгорювати, дати волю своїм емоціям та прожити їх. В форматі сайта це зробити неможливо, це лише в індивідуальній роботі з психологом\психотерапевтом.
цитата:
а потім я просто перестала мислити
Це як?
Ви написали, що лише з чоловіком не відчуваєте роздратування. А чим дратують Вас інші родичи?
цитата:
Відчуваю сором, через те, що поїхала
А в чому саме Ви бачете сором виїзду у безпечне місце?
психолог онлайн
Ольга Владимировна Паничева
Доброго дня. Співчуваю щодо втрати батька. Сходе на те, що Ви її до кінця не прожили. Депресивний епізод - один із етапів горювання. Схоже, що всі події, які сталися додали Вам стресу і погіршили Ваш фізичний і психологічний стан, що нормально в такій сттуації. Ваша нервова система і так була виснажена, а війна, переїзди, посилений стрес додали ще більшого навантаження. Залишати це на так, звісно не можна, тому Ви молодець, що звернулись за допомогою. В рамках форуму можна порекомендувати шукати щонайбільше ресурсів, підтримки, бувати на повітрі, більше рухатись, дихальні вправи, йога, медитації (зовсім короткі 5-10 хв), можна купити розфарбовки, не виснаджуйте і не перевантажуйте себе.
Не виніть себе за свою поведінку - вона нормальна в тих умовах, які відбувались. Кожен на стрес реагує по-різному, і Ваша реакція була такою, якою була. Ваш чоловік Вас підтримує - це чудово і цінно.
Пройдіть тест Бека на депресію - якщо рівень високий, то краще звернутись до психіатра, при середньому також бажано було б.
В цілому було б добре попрацювати з психологом (очно або онлайн), щоб нормалізувати свій стан і завершити процес горювання, якщо це потрібно.
Дополнение от автора
Дякую Вам за відповіді та поради!
Заспокійливі я почала приймати за рекомендацією сімейного лікаря, одночасно з тим, як я припинила їх приймати я вирішила самостійно контролювати емоції, але через деякий час зрозуміла, що вже не можу проживати їх, вони вирують з середини, але назовні виходять лише роздратуванням.
Я не приймала рішення поїхати, я просто робила так, як мені сказали. В мене з самого початку не було думок якимось чином діяти, всі мої вчинки були результатом настанов моєї мами: зібратися, поїхати, знову зібратися, знову поїхати. Сама б я цього не робила.
Я не можу бути собою ні з ким, окрім чоловіка. Я дуже люблю своїх братів, але вони часто мене дратують, мене дратує двоюрідний брат, за кожні його дії, і я кожного разу роблю йому зауваження, я ніяким чином не ображаю їх, але моя дратівливість обурює маму та сестру, через що ми постійно сваримось. Я не можу контролювати роздратування, та мені ніде побути на самоті, щоб це не показувати іншим.
Мені соромно що я поїхала з відносно спокійного міста, де люди живуть звичайним життям, зо вдома залишились близькі, які за тими чи іншими причинами не можуть поїхати, що є люди, яким важче, ніж мені, а я не знаю, як їм допомогти, та не знаю, чи здатна взагалі це зробити.
психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Доброго дня!
цитата:
ЯК ПОЗБУТИСЯ ПОЧУТТЯ СПУСТОШЕННЯ?
Іншими словами, як наповнити себе чимось добрим, світлим, можливо, новим сенсом, повернувши собі здатність відчувати увесь можливий спектр ємоцій. Тобто стати живою. Ви про це?
Вважаю, що потрібно пройти певний шлях, на якому вдасться розібратись ось із цим
цитата:
Вже 2,5 місяця я відчуваю тільки роздратування та злість, не можу нічого робити, не хочу розмовляти ні з ким окрім чоловіка, хоча вдома залишилось багато рідних, за кого також переймаюсь, дуже хочу додому, але поїхати не можу, тому що боюсь. Відчуваю сором, через те, що поїхала, та не відчуваю спокою, не дивлячись на те, що я у безпеці.
З кожною емоцією і станом окремо.
Узяти, до слова, роздратування та злість. Від чого відбувається роздратування? На що виникає злість?
Ці ємоції народжуються всередині Вас як спосіб реагування на реальність, в тому числі і внутрішню...
Боїтесь, напевно, обстрілів. І це природньо для людини.
Щодо сорому. Він через те, що картаєте себе, мовляв, вчинили не кращім чином. Начебто можно було і залишитись. Але ж в тому стані, в якому Ви перебували, важко було обирати цей варіант. Ваша воля була пригнічена. Ви ще не зовсім опанували себе після втрати батька. Тому варто вчитись себе прощати І, головне, приймати такою, якою Ви є зараз.
Отже, загальний напрямок уваги і зусиль необхідно направити на усвідомлення всього того, що з Вами відбувається. Ні від чого не тікати. Сприймати, проживати і знаходити нові способи контакту з собою. Адаптуватись. І не просто, а по-творчому, знаходячи в середині нові ресурси і нові можливості.
Було б добре узяти кілька консультацій фахівця психолога. Відчути вживу його підтримку, співчуття, уважне ставлення, до певної міри тривалий досвід сприйняття. Це дозволить Вам отримати рівновагу, накопичити сили задля подальшого життя.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
як я бачу, не прожиті емоції, які з акумулювалися у роздратування:
цитата:
я вирішила самостійно контролювати емоції, але через деякий час зрозуміла, що вже не можу проживати їх, вони вирують з середини, але назовні виходять лише роздратуванням.
вони вже не просто вириваються роздратуванням, а перестають бути контрольованими та усвыдомленними:
цитата:
Я не можу контролювати роздратування
Томи, поки Ви не розберетесь з тим, що не прожили з батьком, його хворобою та смертю, нажаль, це нікуди не подінеться. Зверніться по допомогу у кризовий центр. У Польщі зара є багато волонтерських організацій, в яких працюють наші, українські психологи, психотерапевти, травмотерапевти. Може має сенс запитати у центрі біженців контакти таких центрів та попрацювати з фахівцем?
цитата:
Мені соромно що я поїхала з відносно спокійного міста
Це так само питання для терапії. Детальної терапії над сформованним соромом - на яких цінностях він базується, чи є вони (цінності) автентичними. Або можливо цей сором побудован на когнітивних упередженнях.. або на травматичному досвіді.. Це треа дослідити та пропрацювати.
цитата:
є люди, яким важче, ніж мені, а я не знаю, як їм допомогти, та не знаю, чи здатна взагалі це зробити.
стільки самообесцінвання, туги, безпомічності у Ваших словах (( та чи справедливі вони?
психолог онлайн
цитата:
в мене сталася панічна атака (вперше за рік, до цього були частіше), а потім я просто перестала мислити.
цитата:
Мені соромно
Вам нужна помощь специалиста, так как самостоятельно Вы не справитесь, к сожалению.
Ваши страхи и чувство вины, скрывающееся за стыдом, как раз и приводят к тому состоянию, о котором Вы пишете (панические атаки, злость и раздражение).
И весь этот жуткий коктейль невозможно самостоятельно контролировать.
Тем более, что Вы уже пытались это делать после смерти отца. Но первый же стресс усугубил Ваше состояние как раз по причине того, что Вы вовремя не проработали свою проблему со специалистом.
Если не планируете работу с психологом, тогда хотя бы обратитесь к врачу.
Чтобы улучшить состояние с помощью медикаментов.