Не вмію спілкуватись з людьми
Доброго вечора. Моя проблема полягає в тому, що я ніяк не можу подолати чи то страх, чи сором'язливість перед людьми. Дуже важко знайти мову з однолітками, зовсім не знаю що говорити, практично весь час в компанії проводжу в стороні, мовчу, коли всі активно спілкуються, мабуть боюсь підтримати розмову і заговорити. В мене за все життя було тільки 2-3 людей, з якими я могла вільно спілкуватись. Хочеться бути активною в соціумі, робити все щиро, а не після того як 100 раз обдумала як правильно привітатись з людиною або щось в неї запитати. Цьогоріч планую поступати у внз, розумію, що потрібно знайти спільну мову з одногрупниками, знайти друзів в новому місті, але в цей час розумію, що з ними буду мовчати, тихо сидіти осторонь, поки всі будуть між собою знайомитись і спілкуватись(
чи є це проблемою з точки зору психології і чи можна це якось вирішити?
Вопрос от: ; Возраст: 18

психолог онлайн
Ира, добрый вечер!
Скажите, а так было всегда? Как Вы себя чувствовали в детстве? Какие отношения с родителями?
психолог онлайн
Доброго дня, а чому ви соромитися говорити? Ви можливо типовий інтроверт, або у вас є якісь страхи чи травми з цього приводу.
Дополнение от автора
Таке було не завжди, розпочалось мабуть в підлітковому віці років з 14. Наскільки пам'ятаю, то до цього часу була активною дитиною і завжди була в центрі уваги в компаніях однолітків. Але тепер це дуже важко, я ніби й не соромлюсь, але от наприклад завжди промовчу, коли можу пожартувати, бо здається, що жарт ніхто не зрозуміє і всі будуть вважати мене дивною. Ситуація зовсім міняється під час застіль, коли в організм потрапляє алкоголь. Тоді я стаю своїм ідеалом - весела, розкута, зі всіма говорю і можу знайти спільну мову, не переживаю за думку інших. Так і вважаю себе інтровертом, але в душі здається, що проблема не в цьому.
психолог онлайн
цитата:
ніяк не можу подолати чи то страх, чи сором'язливість перед людьми
За Вашей застенчивостью скрываются страхи.
С ними и надо работать.
Самостоятельно справиться с этим невозможно.
Нужна индивидуальная психотерапия с психологом.
Если конечно, Ваше состояние не превратилось уже в социофобию, при которой будет требоваться обращение к врачу.
психолог онлайн
Доброго ранку, Іро!
цитата:
бо здається, що жарт ніхто не зрозуміє і всі будуть вважати мене дивною.
З того, що Ви написали, можна зробути цілком реалістичне припущення - у Вас багато сумнівів щодо власної самоцінності(!) Усе інше - похідне. Звісно, скутують страхи у спілкуванні, бо інші, здається Вам, можуть вважати Вас дивною, якоюсь не такою, якою прийнято бути. Тому Вас хитає, втрачаєте почуття душевної рівноваги, трохи накручуєте себе і згодом затискаєте себе в лещатах мовчанки.
Тобто Ви себе не приймаєте в усіх можливих проявах. Одже, з психологом треба буде повчитись проявляти себе по-різному - відчайдухом, гумористом, заучкою, тугодумкою й таке інше. І приймати будь-яке ставлення до себе з боку оточуючих. А для цього, насамперед, попрацювати з самооцінкою та підняти її до адекватного рівня.
Зараз я Вам запропоную відео, що допоможе визначитись із векторами уваги до себе і деякими кроками в подальшому - "УВЕРЕННОСТЬ В СЕБЕ. КАК ЕЕ ПОВЫСИТЬ." https://upsihologa.com.ua/audio-video-461