Я просто не можу зрозуміти сенс свого існування, що я в цьому житті роблю не так?
Мені 17 років. Що мене найбільше гнітить?... Це напевно неможливість щось змінити, я хотіла переїхати в інше місто, від батьків, піти працювати, а сьогодні мама сказала, що я не можу це зробити, бо в мене є обов'язки вдома і молодший брат, за яким я доглядаю. Я могла б звісно сказати, що мені все рівно і я нічого не буду робити, але я розумію, що їм крім мене ніхто не допоможе, і я просто відчуваю за собою відповідальність на рахунок цього і всерівно я це зроблю....Мене з'їдає цей побут, настільки воно вже заїлося, що я крім цього нічого не бачу, і не хочу (в коледж я ходити не хочу, гуляти не хочу, хотіла піти працювати, не можу в моєму місті багато переселенців, як тільки чують що мені 17 років, то відразу відхиляють мою заявку, чимось цікавитись я не маю можливості, бо в мене обов'язки вдома, і батьки просто знищать це бажання...Хочу взагалі закритись вдома, не виходити, і забути про все що відбувається навколо. Мої батьки часто п'ють алкоголь, не довіряють власній дитині, принижують, змушують відчувати себе неповноцінно, постійно в чомусь винною, при цьому я роблю всю роботу по дому, і доглядаю за молодшим братом (я якщо вдома не зроблю якусь дрібницю, наприклад ліжко не застелю, я вже відчуваю провину за це) і так постійно, але найбільше я боялась що буде знов панічна атака (хоча в душі хотіла, бо мені попередній раз сказали, що в такому випадку заберуть в лікарню, а я дуже цього хотіла в той момент), дивно звісно правда? Що мені хочеться навіть в лікарню під уколи, лиш би не вдома...Єдина людина до якої я туди повертаюсь це мій молодший брат, якому потрібна допомога і підтримка, якби не він, я напевно давно забила на все (навіть коли різала руки, я не хотіла помирати, бо я ще не поставила на ноги молодшого брата) якби я знала, що він дорослий, в нього все добре, все чудово, я б була спокійна і не думала за це, а так, зі всієї моєї сім'ї він єдиний мене там тримає, і тому я ще намагаюсь якось тримати себе в руках. Перше, це те що помічається відразу: батьки користуються своїм становищем і положенням, вони викликають відчуття вини і боргу перед ними. Але для них так зручно, зручно пожертвувати моїм майбутнім, особистим щастям, психічним здоров'ям, заради короткочасної вигоди для них. Батькам всеодно на мене і на молодшого брата, я виконую роль матері для нього, він і називає мене мамою інколи. Я не знаю що мені робити, як вийти з такої ситуації?
Питання від: ; Вік: 17

психолог онлайн
Clever girl, скажу спочатку, що Ви - дуже сильна, розумна і відповідальна особистість. І Вас так просто НЕ зламати. Хоча Ви вже і втомлені, це відчувається. Але це всього лише втома, не більше. Тож треба трохи відпочити, знайти для себе такий собі острівець свободи та відпочинку. Як вважаєте, що могло би ним бути?
Більш глобальний сенс Вашого життя Ви точно зможете визначити пізніше, коли з'їдете від родини та їх руйнуючого впливу на Вас. А поки що, тимчасовим сенсом для Вас є виживання в токсичній родині. Щоб стати сильнішою, навчитись протистояти психологічним маніпуляціям та знеціненню, далі - побудувати свою власну сім'ю, але зовсім не так, як це зробили Ваші батьки, а на інших засадах, народити своїх дітей і виховувати їх знову ж таки своїм способом, враховуючи помилки, які вони зробили з Вами.
Вам залишився до повноліття всього один рік. Невже Ви не зможете протриматись ще трохи? Ви ж і так довго вже терпіли, а тут - всього лише рік, чи навіть менше.
психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Добрий вечір. Співчуваю вам, це дуже важко жити у родині з залежними від алкоголю батьками, які маніпулюють за допомогою вини та перекладають свої обов’язки на дитину. Їм зручно мати слухняну дочку, яка виконує всю хатню роботу та виховує молодшу дитину. Якщо все так, як ви описали, то вас використовують і про ваше майбутнє ніхто не думає. Ви питаєте, що робити, як вийти з такої ситуації.
Поки вам не виповнилося 18 років, батьки несуть за вас відповідальність, і ви не можете вирішувати, як вам жити, не можете виїжджати без дозволу. Але по досягненні повноліття, ви зможете робити зі своїм життям те, що вважаєте за доцільне. Почекайте трошки, залишилося недовго.
Ви дуже відповідальна людина, вам здається, що ви не маєте права залишити брата на батьків, які про нього не піклуються. Це може відчуватися наче зрада. Але я хочу звернути вашу увагу на те, що ви змогли вирости поряд з такими батьками, про вас ніхто не опікувався. І ви виросли і стали прекрасною людиною. Якщо батьки годують, одягають, організовують навчання і при цьому не застосовують фізичне насильство, то ваш брат має цілком відповідні умови для дитини. Так, він не отримає батьківської ласки та уваги такої, як вам би хотілося, але це не завадить йому рости і розвиватися.
Відсутність батьківської любові і турботи призведе до того,що він стане дорослим швидше ніж його однолітки. Так, як це відбулося з вами. Нажаль, залежні від алкоголю батьки стимулюють дітей занадто рано дорослішати, вони позбавляють своїх дітей дитинства, роблять їх не за віком дуже відповідальними та серйозними. З одного боку, це серйозна втрата – час дитинства дуже важливий період для повноцінного розвитку творчості, уяви, образного мислення, психічно здорової особистості. З іншого боку, діти емоційно незрілих батьків завдяки своїй організованості, дисциплінованості, відповідальності досягають високих результатів, мають успіх у професії, вони часто займають відповідальні посади, це люди, яким довіряють. Якщо ви в майбутньому відчуєте, що досвід відносин з батьками буде заважати вам досягти бажаних цілей, ви завжди можете звернутися за допомогою к психологу.
Кожна людина повинна відділитися від своїх батьків вчасно, щоб стати зрілою і прожити своє унікальне і неповторне життя. Залишаючись в батьківській родині, ви позбавляєте себе цієї можливості. Ви дозволяєте використовувати себе. Ваш брат впорається без вас – вірте у нього. Не потрібно його жаліти, бо це нездорова позиція, ви транслюєте брату, що він слабкий, не зможе дати собі раду. Це не так. Відвідуйте його, коли у вас буде час, пишіть і дзвоніть йому, залишайтесь на зв’язку, але вибирайте себе і свій окремий життєвий шлях. Це ваш обов’язок перед самою собою і своїми майбутніми дітьми. Цим ви покажете брату приклад самостійності, сили і спроможності побудувати щасливе життя.
Вірю, що ви впораєтеся!
психолог онлайн
цитата:
батьки користуються своїм становищем і положенням, вони викликають відчуття вини і боргу перед ними. Але для них так зручно, зручно пожертвувати моїм майбутнім, особистим щастям, психічним здоров'ям, заради короткочасної вигоди для них.
Вы уже достаточно взрослая, чтобы начинать работать над своей независимостью от родителей.
И если человек сам не уходит в обиды и чувство вины, то никакая сила не в состоянии у него вызвать эти чувства.
цитата:
як вийти з такої ситуації?
Когда Вам исполнится 18 лет, Вы сможете найти работу и жить отдельно от родителей.
Пока же Вам надо учиться противостоять их манипуляциям хотя бы на уровне поведения. Об этом Вы сможете найти информацию в книге Сидоренко "Тренинг влияния и противостояния влиянию".
В будущем же Вам надо планировать индивидуальную психотерапию и собирать на нее деньги. Потому что если не уберете крючки, за которые Вас своими манипуляциями дергают родители (страхи, обиды и чувство вины), то это будут делать с Вами и другие люди (манипуляторы всегда "чувствуют" своих жертв). Что в конечном счете, будет негативно сказываться на Вашей работе и отношениях с мужчинами. Так как существует больший риск найти себе в руководители и/или партнеры манипулятора-абъюзера и подвергаться, как минимум, моральному насилию.