Чи може низька самооцінка бути пов‛язаною з проблемою самореалізації?
Доброго дня!
Власне суть питання - у назві.
Пропрацював більше 10ти років у ІТ, але так вийшло, що це не моє (довелось вже це зрозуміти через вигорання і тривожно депресивний розлад).
Не працюю вже більше року і ніяк не можу зрозуміти чим займатись далі. Намагаюсь проаналізувати причини. Звичайно ж, коли була депресія, то і не дивно що не міг визначитись, але зараз, нарешті після більш менш успішного підбору АД і проходження мінімального терміну прийому, коли вони почали нормально діяти, я все одно не можу ніяк вирішити, чим займатись...(назад вертатись а ІТ побоююсь із-за потворного програвання вищезгаданого сценарію). Як таких захоплень, інтересів немає, мало в чому бачу сенс.
І от я думаю - а чи може моя низька самооцінка бути однією із причин складності з (само)визначенням?
Тобто оскільки я не знаю хто я, що я, що мені насправді потрібно від життя, своїх бажань... То скільки я б не проходив по всіх відомих мені професіях, тестах профорієнтації, я завжди буду приходити в цьому питанні ні з чим?
Чи може просто це норма, (є така категорія людей) що людина не знає що вона хоче від життя і потрібно не залежно від того, хочеш чи ні, методом грубого перебору пробувати все що доступно та як мінімум не противно?
Питання від: ; Вік: 36

психолог онлайн
Доброго вечора.
Вибір свого шляху та самореалізація в житті - це складне питання, з яким стикається кожна людина на своєму шляху.
Хотіла би запитати в вас, я так розумію, що підбором антидепресантів ви займались разом із лікарем, чи не радив він вам також прийти до психотерапевта? Адже ліки, на жаль, не панацея і такі стани краще пропрацьовувати зі спеціалістом іншого напрямку.
Згадайте, що вас надихало у дитинстві, чи до того, як ви розпочали свій шлях у ІТ?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342667 для Ольга Олійник
Власне у психотерапевта я і був. І вона мені призначила АД які в результаті виявились неефективними (після чого я звернувся до іншого спеціаліста - психіатра котрий призначив ефективніші АД). Але із психотерапевтом ми говорили багато хоч я і не можу сказати що це була якась терапія. Просто розповідав про самопочуття в основному. Ну і відповідно пізніше я зрозумів що в цьому більше немає ніякого сенсу.
В дитинстві... Вроді далекобійником хотів стати бо дуже любив дороги. Але дуже сумніваюсь що зараз би на таке пішов: бачу лише одні недоліки професії.
Так само із професією кухаря (вмію готувати). Але там є певні недоліки для мене.
Спортом займаюсь, але щоб тренером кудись іти, такої мотивації немає. Можливо не настільки люблю (аматорський рівень).
психолог онлайн
Іноді працювати доводиться просто через "треба". Повірте. Просто тому, що треба себе утримувати. Не завжди можна чогось відверто хотіти. Я знаю багато таких прикладів
психолог онлайн
Думаю ви неодноразово чули цей вислів "під лежачий камінь вода не тече". Тут так само, щоби насправді зрозуміти - треба спробувати.
Це не тільки про роботу, чи заняття у житті, а й про психотерапію.
Наскільки я зрозуміла, ви були у психотерапевта саме медичного спрямування. Я би вам рекомендувала спробувати знайти саме психолога. Зараз дуже великий вибір спеціалістів, які працюють у різноманітних напрямках - психоаналіз, гештальт-терапія, екзистенційна психотерапія (цей напрямок може вас особливо зацікавити виходячи з вашого запиту) та багато інших. Власне на цьому сайті ви можете знайти терапевта за будь-яким з вище означених напрямків.
Спробуйте, це вже буде певний крок, і зовсім не маленький.
психолог онлайн
Надія Іванівна Шулюк
Доброго дня"
Мені хочеться, з іншого боку, показати Вам проблему. З опису випливає, що у вас є депресія та тривожний розлад, причини яких не відомі. Якщо АТ не підходить - це основа до повторної дифдіагностики. Потрібно тут все зрозуміти досконало. АЛЕ! Дерпесія, як і тривожне, супроводжуються стрибками кортизолу. Період кожного року багато - це буквальне ушкодження когнітивних функцій. Коли мало – нездатність вирішувати завдання. У такому стані прийняти життєважне рішення просто неможливо. Це як одна із причин. Я почала б розбиратися з нею в першу чергу.
психолог онлайн
Доброго дня. А чим ви наповнюєте свій день? Чим займаєтесь?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342786 для Анастасія Володимирівна
Доброго дня. Можна сказати - нічим. В телефоні сиджу.
психолог онлайн
Vitaliy, доброго часу доби!
цитата:
може.
Є питання ось по цьому:
цитата:
але так вийшло, що це не моє (довелось вже це зрозуміти через вигорання і тривожно депресивний розлад
Як так вийшло, через що саме Ви зрозуміли, що це не ваше?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342804 для Наталия Павловна
Мабуть через з те, що останнім часом все це давалось через силу і насправді мені це цікавим вже не було. Не дарма я вже 7 років тому почав задумуватись про те щоб змінити сферу, хоча і вдавалось міняти різні напрямки у тій же сфері, але і це не допомогло
психолог онлайн
Вітаю, Vitaliy.
Вам потрібно самореалізуватися або гроші заробляти?
Якщо стоїть питання як сплачувати рахунки або за який кошт одягатися та їсти, то самооцінка не має до цього ніякого відношення.
Якщо ж турбує питання Вашого призвання, особистісного визначення, то це запит для індивідуальної терапії, як й рівень самооцінки та пошук напрямків професійної діяльності.
Хочу ще зауважити, що психотерапія обов'язкова при депресивних розладах.
психолог онлайн
Надія Іванівна Шулюк
Ольга Владимировна Головченко
Ви писали, що у хоббі, які вам раніше подобалось бачите недоліки. Але в житті ідеального не буває, нажаль.
В телефоні просто лістаєте, чи намагаєтесь щось для себе знайти?
Чи готові спробувати взагалі нову сферу діяльності? взагалі знайти нові інтереси
Також можна сходіть на якісь курси, наприклад приготування чогось нового. Найголовніше зараз почати "виходити", побачити нове.
психолог онлайн
цитата:
Мабуть через з те, що останнім часом все це давалось через силу і насправді мені це цікавим вже не було.
А напочатку робота була цікавою?
Коли саме робота перестала бути цікавою? Через який час та можливо через які події?
цитата:
я вже 7 років тому почав задумуватись про те щоб змінити сферу
через що?
що не влаштовувало у тій сфері?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342855 для Наталия Павловна
На початку - так, почала бути цікавою.
Коли перестала? Я думаю, швидше за все це може бути пов'язано з тим що було чимало періодів коли я намагався підвищувати кваліфікацію (в поточних компаніях), проходити масу співбесід у інших компаніях, але нажаль, навіть якщо це якимсь чудом вдавалось, я не проявляв себе на проектах належним чином. Із двох останніх проектів мене звільнили за низьку продуктивність.
психолог онлайн
цитата:
було чимало періодів коли я намагався підвищувати кваліфікацію (в поточних компаніях), проходити масу співбесід у інших компаніях
це одночасно чи у Вас був план розвитку та план переходу в нову компанію, і ці плани не накладалися один на одний?
цитата:
я не проявляв себе на проектах належним чином
через що? На Вашу думку, що Вам заважало проявити себе перспективно?
Доповнення від автора
Спочатку думав що вдастся в одній компанії підвищити кваліфікацію. Після невдалих спроб я в тому з іншого боку і не дуже розчарувався, та й почав пробувати попасти в інші, але там пройти вже співбесіду відразу на рівень вище. Тут важливий момент у тому, що я зауважив за собою, що чи то із-за браку досвіду чи дійсно все ж із-за браку інтересу я все більше і більше матеріалу почав просто зазубрювати як колись нецікаві предмети в школі. Ім\'я думаю це мені вилізло боком. Що заважало проявити? Я думаю, моя непрофесійність. Мені здається що я лише намагався вдавати із себе компетентну людину... Але при тому насправді мені вже це цікавим не було... Я звернув увагу як мені вже і не дуже хотілось в чомусь дуже розбиратись, натомість я просто намагався шукати в Інтернеті якісь готові рішення. Було кілька моментів коли чи то із-за небажання повністю розібратися в задачі чи просто із-за невміння належним чином все як слід структурувати все в голові відсутності досвіду, я наробив дурниць. Нажаль зрозумівши вже це занадто пізно. Також на іншому проекті - я не зміг доздати необхідне підвищення кваліфікації, бо тоді я вже був на піку вигорання і геть втратив інтерес. Також раніше був страх братись за складні задачі. Я розумію що в програмуванні щоб бути професіоналом необхідна смикалка, аналітичний склад розуму та всього багато іншого, чого я на самому початку не взяв до уваги (хоча я до того як почав тим займатись ніколи б взагалі не подумав що за таке візьмусь, тобто по суті я в якійсь мірі кинув собі виклик). А до середнього рівня - 8 років я справлявся задовільно
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342951 для Наталия Павловна
Відповів вам вище
психолог онлайн
Як я зрозуміла, Ви проявляли і наполегливість і терпіння в тому, щоб досягти успіху. * років вкладатися в справу - то чималий шлях. Тому, я біль схиляюся що проблемою в самореалізації була не нізька самооцінка, а невадлий вібір профессії. А це питання не знання себе, своїх бажань, талантів, сильних сторін, цінностей і таке інше..
Я б радила саме в цьому напрямі попрацювати та розібратися в собі.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 343099 для Наталия Павловна
Ви маєте на увазі психотерапію?
психолог онлайн
Це може бути психотерапевтична робота по проф або карєрному спрямуванні. Або шукайте самостійно на ютубі, в інтернеті відео, книжки, вебінари... по цьому питанні.
Звісно психотерапі - це буде швидче та більш дієво. Але це не безкоштовно.