Дуже боюся навчатись то поступати в університет.
Я жінка, 18 років. Я вважаю себе допитливою людиною, люблю читати та навіть щось писати самостійно. Але коли діло заходить про навчання для того щоб поступити мені стає погано.
І якщо раніше це були якісь приступи страху(без конкретних думок по типу "в мене нічого не вийде і тд" , просто відчувала страх), то зараз я себе не впізнаю. Я плачу, мене трясе, я хочу десь закритись і нічого не вчити, я не можу і слова написати або прочитати, але я люблю це!!.. Страшно це говорити, але вчора мене знудило від страху.
Ще з дитинства мене ображали в школі, і з 6 класу мої оцінки були поганими. Але якось ж я справлялася з цим до цього року?
Чому зараз не виходить? Чому зараз в мене така реакція? Як мені бути, бо саме від того буду я навчатись чи ні залежить моє майбутнє!.. І ні, мене не лякає майбутнє, я не відчуваю до нього страху. В цих... "Приступах" я тільки і можу думати про те що нічого не хочу окрім як десь закритись, що мені чомусь дуже страшно.
Рік тому, коли проблема була не така гостра, я зверталась до психолога. Той порадив записувати свої думки і робити те що мені подобається, але це не допомого. Все стає тільки гірше.
До кого мені звернутись? І звертатись взагалі?..
Питання від: ; Вік: 18

психолог онлайн
Вітаю, Nill.
Думаю, те,що з Вами відбувається, є результатом тривалого стресу, великого психічного навантаження. Ви дуже втомилися, тому Ваш організм більше не витримує та таким чином рятує Вас. Мені здається, Вам потрібен відпочинок.
А що станеться, якщо цього року Ви не підете навчатися до університету? Якщо рік відпочинете, заспокоєтесь, можливо десь попрацююте?
"від того буду я навчатись чи ні залежить моє майбутнє"
Звісно залежить. Але ж освіта нікуди не дінеться, чого не скажеш про здоров'я. Вам не здається,що це занадто висока ціна?
Можливо Ви так реагуєте, бо це не Ваш вибір Вузу або спеціальності. Або ж Вас лякає невідоме студентське життя ( страх дорослішання).
"До кого мені звернутись? І звертатись взагалі?.."
Звернутися до сімейного лікаря, щоб виключити проблеми із здоров'ям, та знов до психолога . Психологи бувають різні, треба шукати " свого". Якщо певний час в терапії не відбувається покращення, говорити це психологу.Якщо й далі нічого не змінюється- міняти психолога знов.
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Ваш стан можна пояснити тим, що у відповідь на негативні думки починає посилено працювати вегетативна нервова система.
З того, що Ви написали, коріння проблеми походить зі школи, причина - ставлення до Вас однокласників. У Вас падала самооцінка як учня і потім перейшла у гострішу фазу. Весь час Вас супроводжує почуття того, що Ви слабкі, що нічого не досягнете – хоча об'єктивно для цього немає причин.
А які взаємини були у Вашому дитинстві з батьками? Ви відчували їх підтримку?
Були у Вашому житті сильні стреси впродовж цього року?
Тут важливо знайти та опрацювати корінну проблему, озвучити почуття, які у Вас є, щоб зрозуміти, що саме змушує Вас відчувати себе таким чином.
Все це потрібно для того, щоб об'єктивно побачити свої сили, зрозуміти і прийняти їх, а не самій ставити під сумнів
Ви повинні зрозуміти, що у Вас є як сильні, так і слабкі сторони, що Ви з усім можете впоратися і попрацювати над впевненістю в собі. У цьому Вам допоможе психолог.
Відредаговано автором 22-08-2023 22:17:53
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго дня!
Скорее всего вы боитесь - что вас снова не примут ... снова будут проблемы в общении с одногрупниками, с коллективом... уже в институте... подсознательный страх...
( раньше же в школе не принимали... страх сидит глубоко... что не примут... будут критиковать... оценивать... )
Отсюда само тело так реагирует... идет уже психосоматика... и избегание любых намеков про учебу... отсюда и стоп сигнал такой - блок... нечего не хочу делать... все ступор...
И попытка найти уголок - где вам хоть чучуть спокойнее.
Проблема давняя и надо с психологом прорабатывать - именно с тем, кто умеет давние страхи разбирать.
Работать с вашей самооценкой, и уверенностью в себе надо. Чтоб вы так не боялись публики, (и что вас не оценят или оценят не верно...)
Больше сейчас себе давайте отдыха и заботы.
Окружайте людьми, которые в вас верят и заботятся о вас.
Вам надо созреть - чтоб возникло прям сильное желание учится! Тогда и страхи уменьшаться перед поступлением! Даже если - на это понадобится год! Не ломайте себя - дайте себе время!
Привыкнуть к новой реальности - что да пойду учится, не потому что надо! А потому что хочу! Очень хочу!
И плевать, примут или не примут - в институте социум! Главное, что я себя принимаю и люблю.
Вот такой настрой должен быть. ( но это с психологом - надо наработать).
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
дуже страшно
Проработать страхи можно на индивидуальной психотерапии.
Вы этого не делали, поэтому и рекомендации
цитата:
записувати свої думки і робити те що мені подобається
вам не помогли.
цитата:
Як мені бути
Вам надо сделать следующее:
1. Разобраться с тем, чего вы боитесь.
2. Уменьшить страхи и расфиксировать ограничивающие убеждения, которые лежат в их основании.
3. Увеличить уверенность и повысить самооценку.
4. Полюбить себя, а для этого увидеть свои положительные качества и принять недостатки.
5. Уменьшить влияние внутреннего критика.
5. Разобраться с истинными желаниями и отделить их от долгов.
6. Сформулировать цели, убрать преграды и достигнуть желаемого.
Это краткий план вашей работы над собой.
цитата:
І звертатись взагалі?..
Если вы не хотите довести свое состояние до социофобии, при которой будет требоваться медикаментозное лечение, тогда вам придется менять себя.
цитата:
До кого мені звернутись?
Можете обращаться ко мне.
Я работаю с такими проблемами и могу вам помочь.