Вплив стосунків з батьком на відносини з коханою людиною
Мені 18. Я у відносинах вже два роки, і тільки зараз я почала розуміти чому у меня така низька самооцінка, і чому є проблеми з хлопцем з мого боку. Коли мені було 10-12 років тато став часто випивати. Так, він працював і забезпечував необхідним матеріально, але з того часу майже кожен вечір він був випивший, іноді більше, іноді меньше. Батьки багато сварилися, до цього я вже звикла. Змирилась з думкою про те, що мама ніколи від нього не піде (якщо що, то фізичного насилля від батька не було, тільки психологічне). Цього літа я чомусь подумала, що у нас з ним все почалося налагоджуватись, бо до цього ми з татом були як кіт та собака, він ніколи не був поруч коли мені так потрібен був його досвід, порада, чи просто обійми. Я пам'ятаю тільки те, що коли я хотіла ввечері з ним про щось поговорити він був п'яний, і меня ставало противно. Він завжди був добрий з усіма навколо, окрім нас з мамою, він знає, що може зірватись на нас, а потім просто не розмовляє. Вчора ми з ним знову сильно посварилися. Сьогодні я зрозуміла, що саме через батька я вважаю себе тупою (хоча прекрасно навчаюсь, і вже рік працюю та сама себе забезпечую), не гідною любові, поваги, щастя та турботи. З хлопцем у нас відносини зараз на відстані, через його навчання, в минулому році через це багато було сварок, за останні місяці ми разом змінились і все стало спокійно. Це я до чого, сьогодні влаштувала сварку на порожньому місці, і одразу ж зрозуміла чому так роблю постійно... Через погані відносини батьків та те, що у нас майже ніколи не було спокійного життя в сім'ї (а якщо і було, то не довго), я вважаю, що якщо у мене з хлопцем все спокійно, то десь повинен бути підступ і такого взагалі не може бути. Мені постійно від коханого потрібно підтвердження, що у нас все добре, що я потрібна, що він мене кохає, бо я просто у все це не можу постійно вірити і сприймати як належне. Я подумала, що може дійсно у дівчини відносини з коханим залежать від того які у неї в дитинстві були відносини з батьком... Так от я не хочу щоб так було, а як виправити не знаю. Дякую за відповіді!
Питання від: ; Вік: 18

психолог онлайн
Іванна Нікель
Доброго вечора, Маріє!
Добре, що Ви усвідомлюєте зв'язок між минулими проблемами і теперішніми: це перший крок до зцілення. Ваша історія - це запит на довготривалу психотерапію з фахівцем, який спеціалізується на батьківсько-дитячих відносинах і співзалежних відносинах, а також на терапії дорослих дітей алкоголіків. Рекомендую пошукати собі психолога, який би мав успішний досвід роботи саме з цими запитами.
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
залежать від того які у неї в дитинстві були відносини з батьком...
Все проблемы человека родом из детства.
И это относится ко всем людям, а не только к дочерям и их отцам.
Но точно также, как вы не сможете изменить свое детство и родителей, так и осознавание того,
цитата:
що може дійсно у дівчини відносини з коханим залежать від того які у неї в дитинстві були відносини з батьком..
не решит вашу проблему.
Поэтому вы, собственно говоря, и не знаете как можно это
цитата:
виправити
А исправление как раз таки зависит от вас, а не от вашего отца.
Потому что вы можете убрать свои страхи, которые приводят к тому, о чем вы пишете -
цитата:
Мені постійно від коханого потрібно підтвердження, що у нас все добре, що я потрібна, що він мене кохає, бо я просто у все це не можу постійно вірити і сприймати як належне
а также уменьшить обиды и чувство вины.
И развить уверенность и любовь к себе. В результате вы полюбите себя и вас будет любить ваш парень, также вы станете нужной себе и в вас точно начнет нуждаться и он. И у вас появится доверие и вера в свои силы, что поможет вам наладить отношения не только с парнем, но и с отцом.
Безусловно вы не сможете самостоятельно проделать работу над собой. Для этого вам потребуется индивидуальная психотерапия
С этим вы можете обращаться ко мне. Я работаю с такими проблемами и могу вам помочь.
А так как работаю в краткосрочном психотерапевтическом направлении, то для решения проблемы вам потребуется всего лишь 4 месяца, что не является длительной психотерапией.
психолог онлайн
Марія, добрий день! Так, відносини дівчинки з батьком у дитинстві впливають на відносини дорослої дівчини з коханою людиною. Ви пишете: «Не хочу, щоб так було». З цього твердження можна почати працювати. І перше, що важливо зрозуміти: А як ви хочете? Тобто сформувати запит і йти до того, що хочете. Якщо складно зрозуміти, чого хочете, то виберіть психолога і зверніться індивідуально. У безпечній атмосфері психолог вас розпитає і разом з ним ви зможете зрозуміти чого хочете.
З повагою, Олена Мороз
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Вітаю, Маріє,
Дуже добре, що ви вже усвідомлюєте зв'язок між вашою поведінкою та вашими стосунками з батьками. Ми люди як і тварини влаштовані так, що несвідомо вчимося у наших батьків, як потрібно поводитися в різних ситуаціях. І до речі не лише поведінка вашого батька впливає на вас зараз, а й поведінка вашої матері. Як поводиться в сім'ї ваша мати? Саме поведінка та життєві установки матері мають найбільший вплив на поведінку та установки доньки. Якщо у вашій сім'ї постійно відбуваються сварки, то ви будете не бажаючи цього відтворювати цей патерн і у ваших відносинах.
Є й хороша новина, що помітивши це, тепер можна свідомо змінювати. Звичайно робота з психологом тут не замінна. Що Ви можете зробити самостійно? Власне, ви вже робите. Усвідомити свій патерн поведінки, помітити, що його коріння у відносинах у сім'ї, це вже більше половини справи. Неусвідомлене втрачає над нами владу, коли стає усвідомленим.
Продовжуйте помічати свою поведінку у стосунках. Пробуйте зупинитися в момент, коли хочеться починати сварку, взяти паузу і проаналізувати, що зараз відбувається. Чи не відтворюю я зараз, наприклад, поведінку своєї матері або чи не хочу я посваритися тому, що якщо все спокійно для вас це незвично і викликає напругу. Можливо це не вийде відразу, але якщо докладати зусиль, то з часом ви зможете змінити свої паттерни поведінки. Також корисно подивитися на приклади гармонійних стосунків у парі та сім'ї, наприклад, у фільмах чи серіалах.
психолог онлайн
Доброго ранку, Маріє!
цитата:
Я подумала, що може дійсно у дівчини відносини з коханим залежать від того які у неї в дитинстві були відносини з батьком...
Хочу Вас підтримати і зробити суттєве уточнення. На формування в людини моделі побудови близькості впливають обидва - і тато і мама(!)
Отже, впливає усталена система сімейних відносин.
Для об'єктивності - ставлення батька до Вас неминуче доповнювалось поведінкою мами, її прикладом - активності або пасивності, невиправданим терпінням або жертовністю і так далі. Здебільшого дочки так чи інакше успадковують мамини сценарії .
цитата:
Мені постійно від коханого потрібно підтвердження, що у нас все добре, що я потрібна, що він мене кохає, бо я просто у все це не можу постійно вірити і сприймати як належне.
З цим необхідно звертатись до психолога, адже потребу відчувати себе коханою переживає маленька дівчинка всередині Вас. Це їй не вистачає впевненності в собі, це в неї, на жаль, не сформоване в достатній мірі почуття самоцінності, яке в дорослому житті слугує міцним грунтом для розбудови гармонійних взаємин з партнером.
Натомість проблема долається завдяки зацікавленості у дослідженні власного способу життя і ставлення до себе. Ви вже розпочали цей шлях. Багато чого відкрили і помітили. Рухайтесь далі. Читайте відповідну літературу, дивіться розумне і глибоке кіно про відносини. Ставте собі запитання, яким чином мої думки і усталені погляди впливають на мої рішення і поведінку?
Виходьте за межі вже набутого досвіду(!)
Шукайте фахового психолога.
Відредаговано автором 21-10-2023 10:57:10