Як відпустити образу ?
Доброї ночі , таке питання , були з колишнім чоловіком в стосунках 16 років,пережили разом багато, як хорошого так і не зовсім . Розлучились рік назад через приниження з його боку , а в кінці виявилось взагалі,що він зрадив ,і таким чином знецінюючи і принижуючи мене хотів перекласти свою відповідальність за цей вчинок (зраду) на мене ....типу ти сама у всьому винна . (А вина я по його словам , через те, що після 2 пологів набрала трошки лишньої ваги , йому стало зі мною огидно займатись сексом, виходити в люди ,і тд) він відкрив в мені стільки комплексів ,як ніхто і ніколи ...мені важко дуже далось розлучення я практично збирала себе по шматках...зараз я інакша , я полюбила себе ,я сприйняла себе , почала змінюватись морально та фізично ...в мене з'явився мч який обожнює мене саме такою яка я є , він просто в захваті від мене (зараз я НЕ 90/60/90) і завдяки йому я прийняла себе і почала робити щось саме для себе . Але час від часу я досі плачу ...я згадую всю ту гидоту яку говорив мені колишній і мене це болить , він спілкується з дітьми , коли приїздить у відпустку (він військовий) одразу починає кидати оцінюючи погляди на мене ....останнього разу сказав ,що так ти змінилась , мені таке підходить ,ти стала кращою ніж була але ще схуднути б можна було .....то щось не так з моєю зачіскою ,то щось не те вдягнула ....і я виходить тільки почала жити , розквітати як жінка ,він прийде до малих,і я знову починаю закриватись і комплектувати ....допоможіть , як позбутись цього почуття ?? Як викреслити цю біль від образ , яка засіла глибоко в моїй душі ...???
Питання від: ; Вік: 31

психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Яна Дмитрівна Кузик
Наталия Горская
Юлия Витальевна Якименко
Доброго ранку!
цитата:
як позбутись цього почуття ??
Можна припустити, що це почуття виникає через певну вразливість. Психологічні кордони Вашої особистості ще досі надто проникливі для негативних впливів зовні, зокрема, колишнього чоловіка.
Вам потрібно навчитись ставити його на місце. Тобто припиняти слухати його образливі слова, не впускати їх всередину(!)
Проте чомусь Ви цього не робите.
От спитайте себе, навіщо Ви оце вислуховуєте
цитата:
одразу починає кидати оцінюючи погляди на мене ....останнього разу сказав ,що так ти змінилась , мені таке підходить ,ти стала кращою ніж була але ще схуднути б можна було .....то щось не так з моєю зачіскою ,то щось не те вдягнула ....
?
Напевно ж, є підстави, чинники і звички. Тому їх треба дослідити у співпраці з психологом. Пропрацювати глибинні причини недостатньо сформованого почуття самоцінності. І відродити особистісну і жіночу цінність. Розбудувати здатність констурктивно виражати агресію, захищаючи себе від нападок і зазіхань будь-кого.
До речі, почуття образи зникає в тому числі через вивільнення власного гніву на того, хто образив. Поки здорова агресія утримується в собі, образа нікуди не зникає.
Відредаговано автором 05-07-2024 09:45:02
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Наталия Горская
Юлия Витальевна Якименко
Доброго дня.
Після тривалого періоду принижень та знецінення, що дуже глибоко на Вас відобразилось, з Ваших слів, не дивно, що колишній викликає таку складну реакцію. Це свого роду повторна травматизація, і це не просто подолати, тому точно не варто ще й самі себе за це критикувати чи тиснути на себе.
В цьому плані, важливо прояснити для себе що і які стосунки із колишнім у Вас залишились. І тут не про дітей, а про те які зв*язки та впливи він здійснює на Вас або Ви на нього. Пропрацювавши минулий досвід, переживши образи та тяготи, з якими Ви стикались, може допомгти в зниженні напруги.
цитата:
я згадую всю ту гидоту яку говорив мені колишній і мене це болить ,
- як болить? Що за переживання з цим пов*язані? Жаль? Сум? Образа? Смуток? Туга? Злість?
З Вами несправделиво і жорстоко поводились, і чудово, що зараз Ви отримуєте краще ставлення, і кажете про любов до себе. А як щодо Вашого ставлення до Вас тоді? Як Ви це оцінюєте? Не тільки поведінку колишнього але й себе?
Чи колись Ви говорили колишньому свої переживання? Злість і образу? Про те, як він жахливо поводився і як Вас це зачіпало?
Іноді, не прожите і не виговорене з минулого люди намагаються компенсувати тим, чого тоді ніби не вистачало, але цього не достатньо - тому що болить не тільки зараз, але й тоді. І відкрито виразити негатив тому, хто його заслужив - буває дуже терапевтично.
психолог онлайн
Доброго дня.
цитата:
психолог онлайн
Yulichka, ваша самооцінка дещо покращилась через вплив теперішнього партнера, але ще й досі залишається ваша невпевненість в собі.
Дуже шкода, що Вам довелось в житті зіштовхнутись з такою поведінкою чоловіка, яка ще більше похитнула ваше ставлення до Себе.
Але Ви на вірному шляху-шляху до Себе.
Щодо болісності спогадів - Ви не
змогли Себе захистити від його нападок, це викликає біль, відчуття несправедливості.
Співпраця з фахівцем може допомогти опрацювати те, що й досі болить всередині Вас, і не тільки від слів чоловіка, а можливо ще й з більш ранніх періодів вашого життя.
Щодо зниження реакцій на його критику- Ви стали вільною та щасливою, а колишній чоловік діє за єдиним йому знайомим сценарієм- знецінення і критика , його можна тільки пожаліти. Адже він взагалі не розуміє глибинної суті стосунків з іншою людиною. Він просто НЕ здатен бачити Вас як Особистість.
психолог онлайн
Здравствуйте!
присоединяюсь к коллегам, повторятся не буду.
Хочу обратить ваше внимание, вы не обязаны терпеть нападки бывшего, это его способ общения и меняться скорей всего он не будет,однако в ваших силах пресекать такое общение и отношение к вам.
Отстоять свои границы и дать человеку понять, «мне не приятны твои комментарии по поводу моей внешности, будешь продолжать так общаться я не буду с тобой контактировать»…., необходимо ему дать понять,что вы не потерпите к себе такого обращения, иначе человек будет и дальше продолжать себя вести таким способом.
И да, по хорошему вам было бы полезно поработать с психологом
Відредаговано автором 05-07-2024 16:49:01
психолог онлайн
Доброго дня Yulichka!
Колеги написали багато правильного та корисного.. Тому я спробую зосередитися лише на тому, що, на мою думку, головне.
У Вас явно залишилися непрожиті травми від стосунків з колишнім чоловіком. Певне, Ви пішли від нього, але піти від себе не змогли і навряд чи зможете до тих пір, поки не
зрозумієте, чому Вас так хвилює його оцінка Вашої зовнішності?
Судячи з усього, по відношенню до екс чоловіка Ви ще й досі перебуваєте в ролі "жертви", якою і були в стосунках. А це вже певна поведінкова модель, яка формується, як правило, в дитинстві, і так просто нікуди не зникає. І те, що у Вас зараз є чоловік, який "носить Вас на руках" тільки на певний час може підняти Вашу самооцінку, але глибинно не змінить Вас внутрішньо. Адже, для цього потрібні серйозні внутрішні переналаштування на стан самодостатності, який у Вас ще поки не сформований.
Бо, як це не прикро, але не "закривши" питання з колишнім, навряд чи вдасться збудувати гармонічні стосунки з новим чоловіком, адже, Ви за собою тягнете старі почуття та проблеми.
І Вас буде "завалювати" як не в один бік співзалежних стосунків, так в інший.
До речі, а які стосунки були між Вашими батьками? І як до Вас вони ставилися в дитинстві?
психолог онлайн
Вы правы в том, что это
цитата:
почуття
и эта
цитата:
біль від образ
не дают вам возможности противостоять манипуляциям бывшего мужа.
цитата:
як позбутись
Вам надо работать над своей самооценкой и повышать уверенность в себе.
Для этого вам понадобятся индивидуальные консультации.
Потому что вам надо убирать чувство вины и страхи, а также увеличивать ресурсы, развивать уверенность, учиться распознавать манипуляции и противостоять им.
Это длительная работа над собой.
Надумаете, обращайтесь, я работаю с такими проблемами и смогу вам помочь.