Як розлучитися, не маючи нічого
Доброго дня, дорогі психологи. Прошу поради, можливо підкажете в яку сторону рухатися, як з цим всім впоратися.
Я почала чітко відчувати, що не почуваюся в безпеці зі своїм чоловіком, вже не кажучи про щастя і задоволеність. Розумію, що він власне і не повинен мені забезпечувати безпеку, це моя робота, але все одно будучи в стосунках я від нього залежу. Відчуття постійної настороженості, напруги, коли з ним. Я не хочу бути жертвою, хочу розвиватись, будувати своє життя, дбати про майбутнє і жити сьогоднішнє. Не можу не зосереджуватися на стосунках, на негативних почуттях від них. Я не знаю нащо далі бути в цих стосунках, крім того що щоб не стикатися з усіма болючими моментами розриву, і з матеріальними проблемами, як, де і за що жити далі. Я почуваюсь ніби в пастці, дуже вже хочеться розслабитися, спокою, безпеки, але це неможливо. Кожного разу коли я розслаблялась і сподівалась що вже нарешті буде все добре обов'язково ставалося щось прикре. Таким чином я завжди в напрузі і мене це втомило. Я хочу отримати задоволення від життя і стосунків. Що я роблю не так?
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Марі, вітаю!
Співчуваю вашій розгубленості. Важко зрозуміти вашу ситацію, бо ви не сильно розказали витоки свого подружжя, а також свою батьківську родину, яка заклала фундамент прив’язаності.
Розкажіть чи ви працюєте? Чи можете себе забезпечити? Чи є у вас підтримка батьків? Можливо ви просто не вмієте проживати негативні почуття і вони накопичуються і душать вас, поміщаючи в безсилля. З цим треба йти в психотерапію, це також стосунки, які допоможуть вам розкритись і зрозуміти себе краще.
психолог онлайн
цитата:
Я не знаю нащо далі бути в цих стосунках, крім того що щоб не стикатися з усіма болючими моментами розриву, і з матеріальними проблемами, як, де і за що жити далі.
Марі, доброго дня. Ви боїтесь залишитесь одною, якщо наважитесь на розрив стосунків, чи реакції чоловіка на Ваше рішення? Ви повинні будете забезпечувати тільки себе після розлучення чи ще й дітей?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371175 для Тетяна Штапова
*Ви боїтесь залишитесь одною, якщо наважитесь на розрив стосунків, чи реакції чоловіка на Ваше рішення?* — і залишиться одною, і як це мені буде, я боюся покинутості, бути нікому непотрібною, залишитися без допомоги коли буду її потребувати, і реакції, впевнена що буде всіляко вставляти мене поганою людиною і тд.
*Ви повинні будете забезпечувати тільки себе після розлучення чи ще й дітей* — і себе, і діточок. Уявлення немаю, поки що, як це можливо реалізувати.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371173 для Алла Володимирівна
*Розкажіть чи ви працюєте?* — працюю, але боюся що моїх доходів не вистачить на потреби (є діточки) *Чи можете себе забезпечити?* — я сумніваюся чи могла б впоратися, бо дуже багато всього, де жити, навчання дітей, харчування, усе інше. *Чи є у вас підтримка батьків?* — з батьками майже не підтримую контакт.
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Для будь-яких зрушень потрібні ресурси, не тільки фінансові, але і моральні і емоційні, і духовні. Зараз ви це усвідомлюєте і дуже важливо накопичити сили перед, а не робити поспішних дій. Зараз страхи більші за бажання. Тобто ви більше в фрустрації, ніж в готовності діяти, пробувати. Я завжди поважаю захисні механізми і тому раджу зростати у своїй зрілості поступово, без вольових рішень, а по силам. Спробуйте якийсь оплачувати свої витрати, рахунки, просто дозвольте собі це як експеримент, закріпіть відчуття без розголосу йти з стосунків. Чи вийде? Подивіться які складнощі підіймаються? Як вам самій на себе опиратись і чи можете ви?
Чи були у вас спроби домовитись чи передивитись ваш шлюб у щирій розмові з чоловіком? Можливо це сильна криза, яка не пройдена і накопичена злість переходить у розлучення…
Якщо ви наважитись розлучитись, є обов’язкова виплата аліментів і батько ж залишається батьком для дітей.
Ви дуже одинокі у емоційних гойдалках, тому ще раз пропоную дивитись в бік психотерапії.
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Павел Леонидович Басанский
Доброго вечера!
"Розумію, що він власне і не повинен мені забезпечувати безпеку, це моя робота, але все одно будучи в стосунках я від нього залежу."
А почему вы решили, что муж не должен обеспечить безопасность жене и своей семье?
Как раз таки наоборот должен!
Это его функция - как мужчины.
Другое дело, что некоторые мужчины на это не способны... ( искажения в характере или психики, не правильные ценности или представление об семье)
Я так понимаю, вы от него финансово зависите правильно?
Вы работаете - (но вашего дохода мало...)
А кем вы работаете?
И какое у вас образование?
"Відчуття постійної настороженості, напруги, коли з ним." - из за чего?
Как он себя ведет? Унижает вас обесценивает, упрекает? Есть ли физическое насилие?
Обманывает не договаривает вам?
Вам надо фокус поменять на - " хочу розвиватись, будувати своє життя, дбати про майбутнє і жити сьогоднішнє."
Вы ж уже его нашли - просто чаще именно об этом думайте!
Нужно забыть про мужа... он вам делает только плохо - токсичен для вас - а значит нужен развод!
И тут других вариантов не может быть!
Не получится и с ним быть ( деньги у него брать) и развиваться и быть счастливой!
С этим человеком вы угасаете...
Нужно выбирать - или нормальная жизнь свободная - да самостоятельная и в одиночестве ( временно - муж не один мужчина на свете) есть еще мужчины. Либо угасание, и истощение и моральная тюрьма...
Если вопрос только в финансах - тогда надо искать варианты, как увеличить свои доходы!
1. Или менять работу - на более оплачиваемую и перспективную.
Или искать еще вторую работу или подработку.
2. Искать нового мужчину - который примет ваши обстоятельства ( детей) и поймет вас и вашу ситуацию - и поможет покрыть все расходы.
А там уже современем, поймете вы с ним просто в формате романа - или может новая семья с ним получится.
Ищите варианты не сдавайтесь!
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Павел Леонидович Басанский
Ірина Миколенко
цитата:
і залишиться одною, і як це мені буде, я боюся покинутості, бути нікому непотрібною, залишитися без допомоги коли буду її потребувати
У Вашій відповіді багато невпевненості у собі та страху самостійно справлятись з життєвими викликами. Це навіть не стільки про відносини з чоловіком, скільки про Ваші особисті проблеми. Вам варто спочатку навчитись бути потрібною собі. Ефективніше цей процес відбувається з підтримкою психолога.
Звичайно, дуже складно виховувати дітей одній, без допомоги. Але навіть якщо ви розлучитесь, ви впевнені, що чоловік взагалі не буде проводити час з дітьми та щось для них робити, коли це буде потрібно? У нього буде можливість не платити аліменти?
цитата:
і реакції, впевнена що буде всіляко вставляти мене поганою людиною і тд.
Вам важливіше, що про Вас будуть думати люди, чи як Ви живете, як себе почуваєте? Чому Ви думаєте, що всі будуть йому вірити?
цитата:
Ви можете поставити собі таку ціль і поступово йти до неї. Якщо у Вас ще не було такого досвіду, це не привід відмовлятись від ідеї стати фінансово самодостатньою. Можна запевнювати себе, що це неможливо, а можна думати в іншу сторону: що мені потрібно зробити для того, щоб більше заробляти?Плюс відкладати гроші, щоб у Вас була своя "фінансова подушка" на період адаптації до нового життя.
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Алла Володимирівна Романенко
Тетяна Штапова
Доброго ранку, Марі!
Одразу ж відповім на головне питання, хоча відповідь Ви мабуть інтуітивно і самі знаєте:
цитата:
Що я роблю не так?
ЗАЛИШАЄТЕСЬ В ЦИХ НЕЗДОРОВИХ СТОСУНКАХ.
цитата:
Розумію, що він власне і не повинен мені забезпечувати безпеку, це моя робота
Навпаки, якраз чоловік і ПОВИНЕН забезпечувати безпеку дружині: фізичну, фінансову, соціальну, і в першу чергу - емоційну. Але ж:
цитата:
Я почала чітко відчувати, що не почуваюся в безпеці зі своїм чоловіком, вже не кажучи про щастя і задоволеність
цитата:
Я почуваюсь ніби в пастці, дуже вже хочеться розслабитися, спокою, безпеки, але це неможливо. Кожного разу коли я розслаблялась і сподівалась що вже нарешті буде все добре обов'язково ставалося щось прикре
цитата:
Відчуття постійної настороженості, напруги, коли з ним. Я не хочу бути жертвою
якраз цієї важливої складової у відчутті безпеки і немає - емоційної.
Бо він як ВОРОГ, обов'язково вдарить по болючому коли йому це буде потрібно?
І Ви це добре відчуваєте, бо скоріш за все він має психопатичний або нарцисичний характер.
А Ви, навпаки, маєте купу страхів та психологічних травм:
цитата:
і залишиться одною, і як це мені буде, я боюся покинутості, бути нікому непотрібною, залишитися без допомоги коли буду її потребувати, і реакції, впевнена що буде всіляко вставляти мене поганою людиною і тд.
які 100% родом з дитинства, тому що навіть:
цитата:
з батьками майже не підтримую контакт
Тобто було в дитинстві ТАКЕ, після чого Ви і не захотіли підтримувати контакт.
Скоріш за все батьки схожого з Вашим чоловіком типажу, тобто з ними також не почуваєте себе в безпеці.
І чоловіка вибрали несвідомо собі такого ж. Так, до речі, відбувається майже з усіма. Типова ситуація.
Який з неї вихід?
Насправді один: накопичити внутрішній та фінансовий ресурс, знайти собі підтримку та піти від деспота.
А після цього, або навіть у процесі - пройти психотерапію з психологом. Для лікування не тільки травм, нанесених чоловіком, але й батьками також. Для подолання страхів, емоційної залежності та відчуття власної цінності та сили.
Доповнення від автора
Дуже дякую вам всім за відповіді, за підтримку, перечитую, обмірковую
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371197 для Павел Леонидович
Доброго вечора.
*як ВОРОГ, обов'язково вдарить по болючому коли йому це буде потрібно* — оце дуже точний опис того, як мені це відчувається, періодично.
Спало на думку, що коли я піду з цих нездорових стосунків — я не піду від деспота. Навпаки. Я залишуся з деспотом наодинці, тобто з собою. Може я Цього насправді боюся? Бо чому продовжую це стільки часу... З якогось боку я сама так погано відношусь до себе і напевно що і чоловіка запрограмувала на таке відношення до себе — хоча б тим, що допускала це, що пропускала всі тривожні дзвіночки, що сама так до себе відносилась. І вибрала не когось іншого, а саме такого, який на ось таке відношення здатен. Щоб це зло бачити в ньому, а не в собі?
Ідеї піти, чи й знайти іншого чоловіка який буде класно відноситися дуже дуже спокусливі, і мені на якусь мить від таких варіантів розвитку подій стало тепло на душі, якась надія на покращення. Але я боюся що це буде втікання від власної тіні, від якої ніколи і ні до кого не втечу.
Деспот, який завдає мені найбільшого болю — в мені, а люди навколо, як от чоловік, лише підігрують цьому.(?) Чому я реально забуваю про це і шукаю винних зовні? Чи можливо цю силу перенаправити в щось інше замість того щоб мучити себе всім цим (вічне самокопання, докоряння собі, знецінення і заганяння себе в глухі кути) ?
психолог онлайн
О, похоже у Вас стокгольмский синдром включился. Оправдание агрессора и самообвинение жертвы агрессии - "я сама виновата, что он на меня напал". Простите, но это не только дурь, но и деструктивный подход.
Более того, уверен, этот подход у Вас от родителей. Вы привыкли к обвинениям с их стороны, в том, что Вы для них "плохая" - и теперь переносите на себя данный подход и в отношения с мужем.
Кто из родителей был таким же как и муж? По нему Вы и сделали свой выбор. А не по своей тени. Тень есть у каждого,но выбор жены-мужа обусловлен не тенью.
Поймете это в процессе психотерапии. В чем-чем, а в терапии Вы точно нуждаетесь.
Без нее банально сойдете с ума - от постоянных когнитивных диссонансов, манипуляций мужа и самообмана.
Хотите этого?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371285 для Павел Леонидович
*О, похоже у Вас стокгольмский синдром включился. Оправдание агрессора и самообвинение жертвы агрессии - "я сама виновата, что он на меня напал". Простите, но это не только дурь, но и деструктивный подход.* — в мене дійсно гойдалчинка хитнулася в сторону того, щоб шукати причини в собі, і коли я "звинувачую" себе, то мені вже чоловік з усіма його штучками не страшний. Добре це чи погано. Хочу розібратися в чому все-таки моя відповідальність.
Складно все, я починаю думати що може то я (або я також) в нашій сім'ї агресор, а не він. Тобто коли я отримую підтримку, то відбувається таке. Пошук причин в собі.
*Более того, уверен, этот подход у Вас от родителей. Вы привыкли к обвинениям с их стороны, в том, что Вы для них "плохая" - и теперь переносите на себя данный подход и в отношения с мужем.* — навіть не для них, а деколи в мене є думки, що не просто мене звинувачують, а дійсно насправді є поганою людиною.
*Кто из родителей был таким же как и муж? По нему Вы и сделали свой выбор* — мені складно провести аналогію. Чомусь зараз чоловік для мене як чужорідний. І довіри немає, і близькості емоційно, і навіть надії що щось зміниться. Якщо говорити про батьків то зараз немає ні довіри, ні близькості, ні бажання спілкуватися, на жаль, а в дитинстві якісь моменти і хороші, в тому сенсі, що ще вірила їм і сподівалась на них, а зрозуміла ненормальність того що було в дитинстві в повній мірі тільки через деякий час після того, коли перестала підтримувати зв'язок з ними.
*Без нее банально сойдете с ума - от постоянных когнитивных диссонансов, манипуляций мужа и самообмана.
Хотите этого?* — так, мені потрібна допомога. Зійти з розуму я і не хочу і не боюся. Мені шкода витратити життя в цьому ступорі, не відчути життя, не жити насправді, шкода якщо так і не подорослішаю і ніколи не дізнаюся як бути повноцінною людиною, а залишуся залежним дитям. Я хочу розібратися, хто я, пройти свій шлях. Чи в тому він щоб бути постійно залежною і при цьому весь час нити і скаржитися на чоловіка?
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
К сожалению вы созависимы с мужем - эмоционально психологически прежде всего.
И вам видимо, нравится его проявления агрессии - упиваетесь этим - в страстях находитесь - привыкли к этим деструктивным эмоциям еще с детства...
( это как к алкоголю привыкаешь современем)
И пока вы будете - оправдывать частично мужа или себя - пока будете питаться этими негативными эмоциями - пока и будете в этом во всем.
( вопрос в вашей осознанности и запаса терпения)
От родителей тиранов смогли уйти - и Слава Богу!
А вот от мужа почемуто не можете - видимо чтото еще держит - и эмоциональная привязка ( возможно сексуальная)
финансовая стабильность, тоже не мало важно - и страх неизвестности - и брать все на себя - всю ответственность за свою жизнь, и жизнь ваших детей.
"Мені шкода витратити життя в цьому ступорі, не відчути життя, не жити насправді, шкода якщо так і не подорослішаю і ніколи не дізнаюся як бути повноцінною людиною, а залишуся залежним дитям. Я хочу розібратися, хто я, пройти свій шлях. Чи в тому він щоб бути постійно залежною і при цьому весь час нити і скаржитися на чоловіка?"
Да но при этом - выбираете тратить время и жизнь, на вот этот весь деструктив - и стоите на месте.
А самое главное ваши дети - в какой обстановке живут?
Что они чувствуют?
Тот же негатив что и вы - тоже живут в страхах... если не хотите думать про себя - то подумайте хотя бы за детей!
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371307 для Ірина Миколенко
*К сожалению вы созависимы с мужем - эмоционально психологически прежде всего.* Так і є.
*И вам видимо, нравится его проявления агрессии - упиваетесь этим - в страстях находитесь - привыкли к этим деструктивным эмоциям еще с детства...* — мені це не подобається. Але про залежність, звичку до цього — так, розумію що це є. От зараз настав ніби нормальний період в стосунках, коли він проявляє турботу і увагу, але я очікую і знаю по попередньому досвіду, що це не означає що щось налагодилось — скоро буде знову ненормальний період, буде негатив. І я не можу насолоджуватися цим нормальним періодом, воно мені фальшиве бо знаю що далі буде те що вже було багато разів. Мені це не подобається. Мені це огидно. Я це ненавиджу.
*И пока вы будете - оправдывать частично мужа или себя - пока будете питаться этими негативными эмоциями - пока и будете в этом во всем.
( вопрос в вашей осознанности и запаса терпения)* — Оце дуже важливе Ви мені підсвітили, дякую. Я намагаюся розібратися в ситуації і виправити її, з'ясовуючи в кому причина, в ньому чи в мені, хто "винен". І таким чином я залишаюся в плоскому двовимірному світі. І не можу зробити крок вперед. Може в цьому помилка. Нащо я шукаю хто "винен", хто "поганий", я чи він? Це нічого не змінює, нічого. Я знаходжуся все-одно багато років в неприємних для мене стосунках, в яких не йде ніякий розвиток, нема щастя і гармонії. Мені погано і я собі погана, хоч як.
Чи сподіваюсь я щось змінити в цих стосунках — можливо. Чи вірю що це може вдатися — ні. Чи хочу чесно я бути в цих стосунках — ні, бажання немає. Питання чому я застрягла і не випускаю себе з цього плоского світу, з клітки, і як це змінити, як вибратися?
*От родителей тиранов смогли уйти - и Слава Богу!* — я була наївною і сподівалась що хтось мене врятує з того, чоловік, сім'я. Але тепер я все не сподіваюся що хтось мене врятує, це так не працює.
*А вот от мужа почемуто не можете - видимо чтото еще держит - и эмоциональная привязка ( возможно сексуальная)
финансовая стабильность, тоже не мало важно - и страх неизвестности - и брать все на себя - всю ответственность за свою жизнь, и жизнь ваших детей.* — є таке. І що з цим робити?
*Да но при этом - выбираете тратить время и жизнь, на вот этот весь деструктив - и стоите на месте.* — Так, але чому? Якщо мені в цьому не добре. І як звідси вибратися?
*А самое главное ваши дети - в какой обстановке живут?
Что они чувствуют?
Тот же негатив что и вы - тоже живут в страхах... если не хотите думать про себя - то подумайте хотя бы за детей!* — тут теж страхи, чи зможу я сама дати їм щось краще? Чи не зроблю якраз гірше для них? Тут, в такій сім'ї як є, вони мають те, що мають. Як знати, чи коли я таки наважусь на розлучення — зможу дати їм щось краще або хоча б не гірше? Ніхто не знає як буде далі, чи в цій сім'ї, чи в разі розірвання шлюбу. Я думаю про дітей. Але так як я думаю — не допомагає мені щось змінити. Що з цим робити?
І головне питання чомууууу я залишаюся в цих стосунках. Багато років. Було погано ще навіть коли не одружилися, коли ще зустрічалися. Якщо тому що це просто звичка, ніби залежність від негативу з дитинства, то — як це змінити?
Чому я знаючи багато років що мене це не влаштовує і не подобається і я не щаслива не можу зробити ніякі суттєві кроки до змін. Ок, я не можу робити різких рухів, піти в нікуди, це до добра не приведе. Але я знаю що не добре, і добре не буде. Чому я не накопичую ресурс щоб мати на що спертися і піти?
Я знаю що я не хочу так прожити життя, не хочу такого життя для себе, і для дітей, і навіть для чоловіка — не думаю що він в цій сім'ї щасливий теж. Що мені змінити в своїх діях, в мисленні? Як вибратися?
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Советами и самостоятельно это не меняется.
Только в сотрудничестве с психологом, в психотерапии.
А муж Вам нужен на настоящий момент только для того, чтобы напоминать о болезненных моментах детства - чтобы Вы наконец прожили их сознательно и изменили свой подход и к жизни в целом, и к отношениям.