Не можу виступати на публіку
В цьому році зіштовхнулася з такою проблемою ,що коли щось розповідаю на публіку, будь це доповідь або просто розповісти про книгу, починаю заговорюватися , язик таке відчуття що взагалі не слухається , просто починаю заговорюватися і думки не можу зібрати руки тремтять,слова не ті кажу і неначе замикатися починаюся ,хоча розумію що це просто виступ у класі .Заздрю своїм однокласникам які виходять і легко розказують з посмішкою,чітко , з гумором , (взагалі не видно ,що вони хвилюються).Вже не знаю ,що робити і слухала купу подкастів ,і розумію ,що не боюсь , але все повторюється.(Не допомагає).
Питання від: ; Вік: 16

психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго дня,
Виступи на публіку часто супроводжуються труднощами, які ви описали
цитата:
починаю заговорюватися , язик таке відчуття що взагалі не слухається , просто починаю заговорюватися і думки не можу зібрати руки тремтять,слова не ті кажу і неначе замикатися починаюся
. Добре, що ви працюєте з ними за допомогою подкастів.
Щоб просунутись далі, спробуйте проаналізувати, що ефективність порад які ви виконуєте самостійно. Складіть список відомих вам технік і оцініть їх за шкалою від 0 до 10, де 0 — неефективно, а 10 — повністю результативно. Фокусуйтеся на тих методах, що дають найкращий результат.
Нервозність перед виступами часто виникає через концентрацію на власних труднощах, а не на передачі інформації. Тому регулярна практика й самопідтримка дуже важливі — відзначайте кожен крок вперед.
психолог онлайн
Марія Радченко
Наталия Горская
Чим більше ви тренуєтеся, тим впевненіше почуватиметесь. Практикуйте свої виступи перед дзеркалом, або з друзями чи родиною, це допоможе вам відчути, що ви знаєте матеріал настільки добре, що у стресовій ситуації не розгубитесь.
психолог онлайн
Марія Радченко
Доповнення від автора
Слухала подкасти , усіляки техніки , пробувала застосовувати , але без результату, .Виступала перед родиною добре, перед дзеркалом також, але як тільки опиняюсь в класі знову починаю заговорюватися , або просто мямлити (
психолог онлайн
Марія Радченко
Якщо ви відчуваєте, що ситуація не змінюється, можливо, варто звернутися до психолога, який допоможе розібратися з вашими реакціями на публічні виступи.
психолог онлайн
Важливо було докопатись до внутрішніх причин такої напруженості.
Під вашим питанням стоїть прапор Польщі.
Чи давно Ви там навчаєтесь?
Справа в тому, що якщо Ви там не досить довго, то для Вас мова, на якій треба виступати є додатковим навантаженням.
Це як плавати з гирєю.
Їм то всім легко, вони просто беруть і пливуть, бо це їхня мова.
А у Вас додатковий груз, нова мова.
А чи є в класі хтось, чия оцінка для Вас важлива?
Можливо є страх "впасти в очах" когось важливого ( або декількох важливих людей)?
Ще часто виникає страх через завищені очікування. Коли людина вважає, що має обов'язково в найкращий спосіб виступити, але життя вносить свої корективи.
Якщо колектив новий, то також може виникнути додаткове напруження, адже виникає ілюзія певної самопрезентації через доповідь.
Загалом, тривога при виступах на публіку частіше за все базується на страху зовнішньої оцінки та на відсутності досвіду.
Досвід потроху набереться. Головне не тікати від можливостей його отримати.
А значимість зовнішньої оцінки тим менша, чим більша впевненість в собі.
Щодо "прийомів "- особисто мені часто допомагало уявити, що я вже це робила багато разів.
Люди, які Вас слухають, не знають, що у Вас немає досвіду.
Спробуйте в певній мірі зіграти роль.
Роль людини, яка вже 100 разів таке робила і зможе викрутитись з будь якої ситуації.
Можливо у Вас є якийсь приклад людини, може кіногероя, який Вам подобається. Можна уявити собі, як він/вона прочитала б ту доповідь перед класом.
Але це вже "прийоми"- спочатку було б краще розібратись в причинах.
Доповнення від автора
Я зараз живу в Польщі , ходжу в школу для українців.В класі немає людини чия оцінка для мене важлива.Я думаю мені просто страшно впасти в очах інших людей або стати привідом для насмішок.
психолог онлайн
Дозвольте собі "падати".
Ви НЕ стаєте гірше, коли помиляєтесь.
Адже помиляються всі люди .
Тренуйтесь, але не ставте собі завищених планок.
У виступі важливо виглядати впевнено.
Навіть якщо щось забули- можна перемкнути розповідь на тему, в якій Ви добре розбираєтесь.
І вірте в Себе.
Доповнення від автора
Розумію, але щось не виходить (Кожна доповідь якесь випробування для мене і моїх нервів