Що робити якщо сестра ріжеться ?
Рік назад в нас з нею померла мама. Тепер живемо з батьком. Раніше в нас не було близькі відносини. Пів року назад я говорила знею на цей щоь і все було спокійно. Але вчора я замітила що сестра ріжеться. Рани не глибокі. Стала дуже закрита і не хоче іти на контакт. Батько не знає. Що робити ? Як можна це рішити самому. Покищо грошей на психолога немає
Питання від: ; Вік: 17

психолог онлайн
Марія Радченко
Валентина Михайловна Жемчужникова
Доброго дня,
Є сенс спробувати налагодити з нею емоційний контакт. Говоріть від себе про свої почуття: "Я побачив, я стурбувався, мене хвилює, чи можу я тебе підтримати".
Що не варто робити:
тиснути
змушувати говорити
звинувачувати у чомусь
Крім того, варто пам'ятати, що завжди можна звернутися на гарячу лінію, зокрема до Національної гарячої лінії для дітей та молоді — 0 800 500 225 або 116 111.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
По-перше, можна спробувати піти на контакт із сестрою. Спитати, чи її щось турбує, запропонувати моральну підтримку. Якщо вона не захоче ділитись своїми переживаннями - дати їй особистий простір і сказати, що Ви завжди готові бути поруч, якщо їй це потрібно.
По-друге, якщо у вас довірчі відносини, і сестра все ж захоче поговорити про те, що відбувається, можна буде сказати щось на кшталт "Я бачила у тебе сліди селфхарму. Як сестра, я співчуваю тобі і непокоюся за твій психологічний стан. Коли людина шкодить собі, вона намагається приглушити душевний біль фізичним. Може, тебе зараз непокоїть якась проблема, і ми можемо разом її вирішити?" Також можна запропонувати їй, щоб вона сама сказала батькові про свій психоемоційний стан (це важливо, бо батько відповідає за сестру до її повноліття), особливо якщо відносини між нею та батьком довірчі і він (сподіваюсь) адекватно відреагує на її проблему. Якщо є проблеми в батьківсько-дитячих стосунках, це вже складніше, бо в підлітка обов'язково повинен бути довірений дорослий в родині, до якого можна звернутись в екстреному випадку. А якщо такого нема, це ускладнює проблему.
Додатково можна дати сестрі контакти фахівців, до яких можна звернутися безкоштовно (сайти психологічної допомоги, телефони довіри, контакт шкільного психолога, тощо). Допомогою підліткам та юнацтву в Україні займається організація teenergizer. Сподіваюсь, все буде гаразд, навіть якщо не одразу.
Відредаговано автором 21-09-2024 12:08:25
психолог онлайн
Сочувствую по поводу мамы.
Какие отношения с отцом? Можете ли вы с ним поделиться тем, что происходит с сестрой?
Сколько лет сестре?
В идеале нужен психиатр+психотерапия.
Можете написать мне в личку, я расскажу, где можно найти за минимальную сумму либо бесплатно психотерапевта на 10-20 встреч.
Но тут важно еще согласится ли сестра.
И да, пробуйте мягко налаживать контакт, чтобы было хоть какое-то понимание, что с ней происходит, устанавливать доверие.
Какие у вас с ней отношения сейчас?
И какие были до смерти мамы?