Абьюз свекрухи
Добрий день,
Два роки разом з моїм нареченим. Вирішили одружитися, змінюємо квартиру, завели кота, обоє працюємо і ні від не залежимо фінансово.
Проблема виникла ще дуже давно з його мамою. Вона опікає та думає що контролює кожен його крок, дає йому тисячу і одну пораду. Два рази на день звонить зранку і ввечері взнати як справи в один і той самий час. Звонить капає на мізки, вважає що вона все знає, а мій коханий дурний і нічого не розуміє, вважає що вона мати і прожила життя знає краще що і як йому робити, при тому що він вже не живе з нею два роки, фінансово не залежить від них і ще їм допомагає грошима.
Душить ця опіка, ці вічні спроби контролювати нас, адже про те що ми живемо разом з котом вона не знає, бо тоді вона буде діставати нас ще більше.
Коли дізналася про наші наміри одружитися сказала, що він не зобов'язаний це робити, що це я його підштовхнула до цього рішення.
До слова пишемо цей текст вдвох, обоє зацікавлені у вирішенні цієї проблеми.
Як нам розставити особисті кордони ?
Питання від: ; Вік: 23

психолог онлайн
Яна Кіркеснер
Доброго дня!
Для початку і хлопцю, і Вам треба зрозуміти, що свекруха має виражений нарцисичний характер. А це вроджене, тобто корекції та змін її поведінки чекати даремно. Їх не буде. Ніколи. Більше того, навіть домовитись з нею ні про що НЕ вийде. Бо для неї існує тільки ОДНА правильна думка і вона САМЕ в НЕЇ. Також завжди буде відбуватись порушення кордонів - і індивідуальних, і сімейних. В основі цього всього лежить виражений ЕГОЇЗМ, який прикривається турботою про дітей та іншим - але це тільки маска. Бо справжня мета подібних людей - ВЛАДА і КОНТРОЛЬ всіх та всього. Тож перспективи для вас обох райдужними не назвеш. Найкращім варіантом буде - ПЕРЕЇЗД якнайдалі і зменшення спілкування до мінімуму.
А також повне МОВЧАННЯ "в радіоефірі" - тобто не надавати їй аніяку інформацію про себе, про свої плани та бажання. Бо вся ця інформація буде використана ПРОТИ вас - палки в колеса, знецінення, ніщівна критика тощо.
По-хорошому, Вашому хлопцю бажано попрацювати над захистом своїх кордонів з психологом особисто.
І не тільки з кордонами, а й з багато чим, наприклад з почуттям провини перед мамою, яке точно є і 100% штучне та було навязане нею ж.
Це все наслідки нарцисичної травми, яку він отримав, зростаючи з нарцисичною мамою.
Це я вам говорю з власного досвіду роботи з даною проблематикою.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго вечора, Ліно.
Між вашим коханим та його мамою не відбулась сепарація, і його мама усіма силами прагне залишати пуповину нерозірваною. Вона грубо порушує кордони свого сина, та й ваші я думаю також, адже ви не взмозі повноцінно будувати свої стосунки та життя як того бажаєте.
Можна було б піти вашому хлопцеві та його матері та сімейну терапію та налагодити здорові стосунки там, але маю великий сумнів, що мама погодиться.
Тож справа в руках вашого хлопця (особисто вам не варто приймати активну участь у боротьбі за самостійність, бо це його особиста історія) - будувати кордони, відстоювати свою самостійність та незалежність. На приклад: не беріть телефон від мами, якщо не зручно / не хочеться спілкуватися, скажіть, що будете телефонувати у зручний час та зі зручною частотою; кажіть прямо, що самі вирішите певне питання і її порада вам зараз не потрібна і т.д.
А повноцінно пройти процес сепарації та укріпіти дорослу частину особистості краще все ж таки в терапії з психологом.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371991 для Павел Леонидович
Цілком згідна на рахунок "радіомовчання" так і робимо нічого їй не розказуємо, в будь якому випадку вона знаходить привід докопатися навіть якщо нічого їй не кажеш. А чого ти одів цю кофту, а не іншу а треба було по іншому зробити я мати я знаю краще.
Ще ми з нею не знайомі та я вже відчуваю що вона мене не любить.
Я думаю можна почати з скорочення дзвінків, я бачу що Саша (наречений )засмучується і стає більш нервовим, сама про це мені говорить, дуже добре що вона живе далеко від нас того терор тільки телефонний.
Дякую за відповідь
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371991 для Павел Леонидович
Дякую за відповідь
психолог онлайн
цитата:
Цілком згідна на рахунок "радіомовчання" так і робимо нічого їй не розказуємо
Добре. Але це звісно не гарантує спокою, про що Ви й пишете:
цитата:
в будь якому випадку вона знаходить привід докопатися навіть якщо нічого їй не кажеш. А чого ти одів цю кофту, а не іншу а треба було по іншому зробити я мати я знаю краще
Бо їй треба почувати себе важливою, таким собі "експертом" у всьому. А ваш хлопець ще не сепарувався від неї і це взагалі складно зробити з такою мамою - через те йому так важко протистояти маминому тиску. По-хорошому при цих питаннях або непроханих порадах кладуть слухавку - перед цим ввічливо попередивши: "Мама, якщо ти почнеш давати мені поради, яких я не просив, я покладу слухавку..." тощо.
цитата:
Я думаю можна почати з скорочення дзвінків, я бачу що Саша (наречений )засмучується і стає більш нервовим, сама про це мені говорить, дуже добре що вона живе далеко від нас того терор тільки телефонний
Так, скорочувати дзвінки - це просто необхідність. "Мама, вибач, в мене невідкладні справи. Які? Не можу говорити. Так, навіть тобі, моя люба матуся..." тощо.
Але це все не відміняє НЕОБХІДНОСТІ для Вашого хлопця психотерапії з психологом. "Нарцисичне поранення" може бути зціленим тільки в співпраці з психологом (який до того ж знається на цій проблематиці).
Бо там багато всього: і хронічне почуття провини, і низька самооцінка, і невротичний перфекціонізм тощо.
цитата:
Ще ми з нею не знайомі та я вже відчуваю що вона мене не любить
Вона нікого не любить. Бо просто не здатна. Це вроджена особливість людей з НРО (нарцисів).
Тому можете розслабитись і не брати на свій рахунок.
А ще Ви - її конкурентка по впливу на її сина. Через це буде навіть ненависть. А не тільки відсутність любові.
Тож будьте готові і до ненависті. Нарцис - вкрай деструктивна людина. Особливо для близьких.
цитата:
Дякую за відповідь
Будь ласка.