Як зрозуміти чи я в депресії?
Моє імʼя Оля, мені 19 років, і в мене відчуття неначе я втрачаю себе. Я не знаю ким я хочу бути, чим хочу займатися. Я дуже схудла і не можу набрати вагу, я постійно неуважна часто помічаю як протягом дня не запамʼятовую свої дії чи слова. Дуже часто відчуваю головний біль, не висипаюся, хоча сплю нормально. Відчуття, що я не на своєму місці.
Питання від: ; Вік: 19

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго дня. Попри виразність Вашого стану, що Ви описуєте, цієї інформації мало для діагностики депресії. Ви можете для надійності проконсультуватись у психіатра або бодай психолога, щоб ясніше побачити нюанси і симптоматику стану.
Крім того, навіть якщо це і не депресія, переживання та проблеми, що Ви описуєте, потребують уваги і роботи з психологом.
А чи можете уточнити, як давно відчуваєте фізіологічні проблеми з вагою, сном, увагою? Коли вони з'явились?
Питання ж власного місця, не менш важливі. Як це переживається Вами? Чи є уявлення про те, а де б хотіли бути? Чому зараз - це "не те місяце"?
цитата:
Я не знаю ким я хочу бути, чим хочу займатися
- зараз складно з цими питаннями чи було завжди? Чи є зараз речі чи хоббі які Вам просто подобаються і приносять задоволення? Чим наповнене Ваше життя зараз?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 372126 для Яна Дмитрівна
Доброго дня, фізіологічні проблеми з вагою, сном, увагою і забула попередньо додати безсилля більше року. Бувають періоди коли я активна і в гарному настрої але рідко. І коли я активна і життєрадісна я постійно боюсь що взавтра прокинусь такою як і раніше.
Мною переживається важко незнання свого місця, уявлення є але вони стандартні « улюблена справа, успішність, коло друзів з якими комфортно, щаслива я і щасливі всі навколо мене»
Чому це зараз не те місце? Тому що це не те до чого я прямувала, я так високо літала що не помітила цієї страшної реальності. Є речі які мені подобаються, є хобі але я не можу зрозуміти чи це те що мені потрібно.
Відчуття що моє життя наповнене пустотою, я працюю касиром у супермаркеті де мене оточують люди (я про колектив) які живуть життя яким я б не хотіла жити, воно сіре, похмуре. Все однотонне і ніякого росту. Робота - дім, дім- робота і для них це норма ( так це вибір кожного і в кожного своя реальність, я ні в якому разі нікого не засуджую) але це не те до чого я прагну. І саме дивне, що головна моя суперниця це тітка якій 40 років і у неї 2 дітей. Я відчуваю що я не там де треба. Ще у мене тривожний розлад про це я дізналась на прийомі у психолога в коледжі в якому я навчалась, приблизно 2 роки тому. Саме найбільше мене лякає те, що те за що я тривужуся зазвичай збувається, неначе я передбачую ситуації від цього мені страшно ще більше.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Період близько року, це вже тривалий час, і дуже прикро, що весь цей час Вам доводиться справлятись із таким складним станом. Тому ще важливіше, подбати про себе і звернутись з цим до психіатра, адже можливо, ви перебуваєте у в'яло-текучій депресії, і без відповідних мір може стати ще гірше. Тим паче, маючи попердньо прогнозований тривожний розлад.
А інші теми з їх екзистенційною спрямованістю, висмоктують сил не менше. Важливо пропрацювати їх.
А якщо немає можливості працювати з психологом, для початку зверніть уваги на те, що можете зробити для себе на краще зараз? Що є цінного зараз? Перебуваючи у тиснучих і похмурих буднях, ми можемо забувати те, що нам приносило задовлення і ресурс для руху. Тому важливо почати з цього. Не з "потрібного" взагалі, а з бажаного зараз.
Додати більше речей, що насичують Вас ресурсом - навчання, творчість, спорт.
Ставити собі невеликі цілі у цих приємних речах, більше якісно відпочивати і відновлювати моральний стан. Крім того, спробуйте приділити час тому, щоб конкретизувати свої уявлення. Те що звучить абстрактно як "улюблена справа" "успішність" і т.д. Конкретизувати в чому, бо поки ціллю Вашого розвитку і руху стоїть "якась справа", "якась успішність в будь-чому" і т.д. - вони не реальні і неможливі для досягнення. А тому, викликають тільки тривогу, пригнічення та неагтивне самосталення, бо Ви не можете досягнути того, чого не бачите, не знаєте чітко.
Ви сказали про конкуренцію, яка виглядає як мінімум не справедливою - а в чому саме Ви конкуруєте? І наскільки це впливає на Вас та Ваш стан?
Доповнення від автора
Фінансово не маю можливості займатися з психологом.
Все що ви вказали на рахунок пошуку себе, я все розумію головою, але не хочу діяти чи не можу діяти, я боюсь що якщо я почну діяти зараз на свої бажання потім опущу руки і все піде крахом. У мене дійсно не вистачає часу.
На рахунок конкуренції, це просто смішно. Коли я прийшла на роботу весь колектив від 30ти років, тобто я сама молода. Я завжди казала свою думку керівництву, і колективу, ніколи не боялась і не задавлювала у собі щось. Але при цьому я поводила себе ввічливо і виховано, тобто не я не прийшла «наглюкою». І відразу почались плітки «прийшла молода, хвостом крутить» всі почали бурно обговорювати будь-які мої дії, розводити базар коротко кажучи. Робити з мене конкурентку, ( на початку я прийшла на вакансію консультанта тобто викладати товар і консультувати клієнтів) потфм до мене почали чіплятися сідай за касу, я адекватно спокійно пояснювала що не хочу сідати за касу, обґрунтовувала чому і від колективу летіли фрази « всі сидять- ти що особлива) розповідати абсолютно всі ситуації не буду, я думаю із цієї пари прикладів і так все зрозуміло. Мене це особливо не зачіпало лише смішило, що дорослі люди ведуть себе як діти, але всьому є свій і край. На даний момент я не маю бажання щоб мене оточували такі люди
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
цитата:
я почну діяти зараз на свої бажання потім опущу руки і все піде крахом
- чому? Що Ви маєте на увазі під крахом? Я запитую, оскільки ці тривожні уявлення завжди катастрофізуються і обмежують, діючи по колу і викликаючи страх та супротив до будь-яких дій, і при їх конкретизації та прирівнянню до реальності можна відділяти страх від можливості. Умовно, а що саме жазливого станеться? Чи настільки це жазливе безповоротне? і т.д.
Прикро, що Ви стикнулись з таким доволі токсичним колективом, і складно подолати різнобіжності. Проте, якщо все так як з Ваших слів, то дистанціювання від них може добре працювати якийсь час, але це тж виснажує і пригнічує, з часом може приводити до вигорання.
А стосовно фінансів і психолога - Ви можете знайти на свій бюджет або домовитись індивідуально з психологом про вартість, яка Вам доступна. Це не заклик, але хочу зауважити, що коли страждання фізичні ми зазвичай приймаємо бодай якісь мірі, якщо не йдемо до лікаря, то купуємо ліки для мінімального полегшення і навіть рідкі зустрічі з спеціалістом можуть послужити такими "ліками" для душвного та психологічного благополуччя
психолог онлайн
Вам стоит обратиться к психиатру, поскольку и без депрессии бывают состояния, когда нужна медикаментозная помощь. Плюс хорошо бы сдать анализы, например, на витамин Д, ферритин, поскольку их сильный дефицит также влияет плохо на состояние и усталость, плохое настроение и тп тоже может из-за этого быть.
Плюс работа с психотерапевтом. Есть варианты кейсовых клиентов на 10-20 встреч, есть льготные места у психологов. Часто начинающие психотерапевты берут за небольшую сумму в работу.
В целом, то, что вы описываете, требует комплексного подхода.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Олю, я уважно прочитала ваші повідомлення і бачу, як непросто вам зараз. Фізичне виснаження, втрата ваги, головний біль, проблеми зі сном — усе це може бути тривожними сигналами як з боку психологічного стану, так і фізичного здоров'я. Перш за все, дуже важливо перевірити ваше здоров’я у лікаря. Відчуття втоми й безсилля можуть мати різні причини, тому варто виключити будь-які можливі медичні проблеми.
Ваші емоційні переживання також заслуговують на увагу. Відчуття, що ви не на своєму місці, що життя здається пустим, є дуже важкими, і це точно не означає, що ви "просто щось не так робите". Ці думки та емоції можуть бути ознакою емоційного виснаження або навіть депресивного стану. Те, що у вас бувають періоди активності й гарного настрою, які швидко змінюються на відчуття страху і тривоги, свідчить про глибокий внутрішній дискомфорт.
Психологічна допомога може бути дуже корисною в такій ситуації, і якщо ви зараз не маєте змоги звернутися до приватного спеціаліста, є безкоштовні лінії психологічної допомоги в Україні, які можуть підтримати вас. Ви можете зателефонувати за номерами 7333 або 5522, і це безкоштовно з будь-якого мобільного оператора. Там ви зможете поговорити з професіоналом і отримати підтримку.
Також, якщо ви відчуваєте, що вам важко справлятися з тривогами або страхами щодо майбутнього, не бійтеся звертатися по допомогу. Те, що ви вже написали цей пост і шукаєте відповіді — це великий крок вперед. Ви не самі, і є багато людей, готових вас підтримати.
Тримайтеся і не втрачайте віри в себе!