Свекруха . Та її каверзні фрази
Вже більше ніж пів року не спілкуюся зі свекрухою.До цього я їй сама дзвонила ,але після того,як вона вичитала мене ,за те ,що в мене у зв'язку з війною живе мама ,я її більше у себе в гостях не приймаю. Вона кричала на очах моєї дитини на мого чоловіка ,тобто її сина. І поза очі постійно миє мені кістки і прирікає сина :що я спілкуюся тільки зі своїми родичами. Через це стали скандали у нас в сім'ї. Потім ми з чоловіком стали цю тему замовчувати ,але ситуація наступна : він спілкується з моїми батьками. І вимагає від мене спілкування зі своїми. Але є різниця,мої батьки сприймають мого чоловіка ,як сина. Завжди прислухаються ,з повагою. Завжди вітають з днем народження, чи подарунком чи фінансово( попри те ,що вони переселенців в них невеликий дохід). Його батьки крім смс ніяк не вітали ,але не тільки мене ,але й його. Я на це не ображаюсь ,мені аби в нас було все добре. Але ,я знаю,що його батьки впевнені ,що я повинна з ними спілкуватися і псують нерви чоловіку. В він нажаль чи боїться щось їм сказати ,чи не знаю ? Сього в мене д.н-ня. Вперше за довгий час набрала свекруха і почала ,як ні в чому не бувало зі мною спілкуватися ,бажаючи мені ,щоб До НАС НІХТО не ліз в сім'ю😬і далі по тексту все звучало так ,ніби вона подзвонила сину .Зазначу ,після конфлікту,участь в якому мої батьки не приймали - вони з'їхали . Живуть в одному місці з нами ,але не поруч. В мене пропав настрій ,я взагалі не розуміла до чого тут це побажання ,яке повторилося декілька разів і після цього люблю вас 😓🙈Я переказала цю ситуацію чоловіку ,він просто проігнорував. Але по його погляду я зробила висновок,що він незадоволений тим ,що я так відреагувала . Як мені себе вести далі? Як ,якщо при розмові буде знову звучати її: вам бажаю любові і поважайте батьків. І т.п. Чоловік все бачить ,але каже ,що в мене нема почуття гумору. Але в якому разі не гумор,коли вона хоче завжди мене підколоти. 😓Захисту з боку чоловіка немає. Якщо я починаю їй щось казати,вона потім перекручує так ,що вона ідеальна ,а я погана.
Питання від: ; Вік: 32

психолог онлайн
Тетяна Штапова
А дайте йому щось подивитись з відео або почитати про нарцисів взагалі та про батьків-нарцисів - і про нарцисичну травму, яку вони наносять своїм дітям. Може щось зрозуміє... А якщо не зрозуміє - шансів достукатись мало.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
цитата:
Захисту з боку чоловіка немає.
Доброго вечора. Напевно, це навіть більш важливе питання, ніж поведінка свекрухи. Ця жінка для Вас - чужа людина. Зрозуміло, що вона Вам сильно зіпсувала настрій сьогодні, і не вперше. Але живете Ви з чоловіком, на якого має вплив його матір. Він дозволяє їй кричати на себе, виправдовує її вчинки, не може захистити свою сім'ю від агресивних дій матері. Наскільки Ви задоволені вашими з чоловіком відносинами?
Якщо поведінка свекрухи - це не єдина проблема в Вашій сім'ї, яку б варто вирішити, є сенс звернутись з чоловіком до сімейного психолога або ж Вам за індивідуальними консультаціями. Можливо, Ви з'ясуєте, чому обрали чоловіка, який не сепарувався від батьків, що відбувається у ваших відносинах і як їх можливо змінити.
Насправді це його задача - виставити кордони між вашою сім'єю і його матір'ю. Але він не може навіть себе від неї захистити.
цитата:
Як мені себе вести далі?
Варто захищати себе і дитину самій, якщо чоловік не готовий цим займатись. Але якщо пройдете психотерапію і почнете відчувати себе більш впевнено, можливо, свекруха зрозуміє, що вона вже не може так успішно виводити Вас з рівноваги, як зараз, і Ви їй станете менш цікавою.
психолог онлайн
Вітаю! Співчуваю вам. Судячи з того що ви описали - ви маєте справу з токсичною жінкою, можливо ще і не зовсім адекватною.. Але ви пишете "чоловік вимагає від мене спілкування зі своїми батьками". Як саме він вимагає цього? Він каже що почуття гумору допомогло б вам переживати це спілкування, але це може бути його власний спосіб захисту. Ви ж не виросли з нею щоб напрацювати ці всі механізми. Я повністю підтримую колег, які пишуть що питання тут не лише в ній. Ваш чоловік вимагає спілкування зі своєю мамою і коли вам неприємно каже вам що у вас не вистачає почуття гумору?) Скажіть, окрім свекрухи - в інших ситуаціях він розуміє вас? Захищає, підтримує? Якщо він ріс в токсичній родині - міг травмуватися і не розуміти що таке добрі стосунки. Але це не означає що ви і ваша дитина мусите жити в стресі і сварках.
Хтось з ваших родичів чи друзів знає про цю ситуацію? Є хтось, хто на вашому боці і зможе вас підтримати? Ви питаєте як поводитися.. Якщо ви не маєте відповідей навіщо б поводили себе так як вона себе з вами, чим викликана її злість на вас, і ви не можете зрозуміти навіщо вона каже ті чи інші речі - то скоріш за все ви маєте справу з психічно не зовсім здоровою людиною. Так, в неї може не бути галюцінацій або фізичних проявів - але її настрій і картина світу можуть бути дуже специфічними. Тому ставитись до такої людини краще обережно і тримати дистанцію. ) Теж саме стосується і відношення до всього того, що вона про вас скаже. А ось з чоловіком я б і справді вам порадила звернутися до психотерапевта, до парного чи поодинці, щоб покращити розуміння себе, партнера, особисті кордони і щоб ця вся історія потім згадувалась вами обома з гумором. Доречі, з днем народження! Сил вам і терпіння
психолог онлайн
Добрий день.
цитата:
Як мені себе вести далі?
Як у вас виникає це питання? Щоб ви хотіли самі робити далі?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 372423 для Нора Маркман
Доброї ночі 💫💌 Дякую вам за зворотній зв'язок.Ви цілком праві ,коли кажете ,що мій чоловік , на будь-які " типу шутки " свекрові ,каже ,що в мене немає почуття гумору і я доволі сумна персона. І що саме На Його Родичів в мне така реакція ( але саме ці фрази вбиває йому у голову його мама ). Зазначаючи ,що твоя дружина спілкується тільки щ ними. Хочу доповнити. В мого чоловіка є ще старша сестра.До прикладу :" ми купляємо ліжко "і чоловік при розмові каже про це мамі . На що вона відповідає,щось на кшталт ,краще б економили і т.п. Буквально вчора зять мого чоловіка і його сістер ,купили машину . І Ви тільки уявіть,вона скинула йому фото ,розповідала пів години,яка доця і зять чудові 🙈🤗🤪Як в тому анекдоті . Її донька не спілкується зі свекрухою ( В- виховання). Її зять їздить тільки до неї у відпустку . Але ,якщо ми з чоловіком кудись їдемо , свекруха може сказати:" типу ,а чого маму не взяли ,я теж люблю лижі і т.п" Маніпулюючи його емоціями. Коло ми з ним познайомилися ,я настільки була закохана ,що не помічала , що мама дзвонила йому ледве не по 3-4 рази. Якщо не могла додзвонитися ,то починали названювати його друзям і т.п . Могла собі дозволити подзвонити у 10 ранку у вихідний ( коли я хотіла виспатися до 12 ,тоді дітей що в нас не було ) та сказати скільки можна спати. Відправною точкою неповернення був той конфлікт , при якому вона його відчитувала ,а він мовчав. Я сказала йому ,якщо ти вважаєш це нормою,я сама зможу себе захистити .А ти модель жити зі своєю мамою . Насправді,в усьому цьому є ще один персонаж. Мій свекор .Але ,як ви помітили він просить є . Це не я замовчую його спілкування. За 8 років шлюбу , мені пишуть у Вайбері листівку. А коли я приїздила до них у гості ,обговорювали мене ,типу я довго сплю . Тільки тоді зрозуміла ,що якщо мама і тато вважають ,що ви довго спите - це батьки чоловіка . Після цього я взагалі перестала відповідати на її дзвінки. Вона ж виставляла чоловіку це так ,ніби то :" вона хороша ,хоче помиритися а твоя дружина мігера ". Пройшов час ,емоції вщухли ...Я вирішила подумки дати їй шанс :" І потім при розмові з чоловіком,типу влізла в розмову ". Вона почала одразу запрошувати у гості .А коли я сказала ,що ми не приїдемо. Сказала чоловіку ,бери дитина та їдь. Типу так. Це просто приклали ,які були " До". Якби вона не подзвонила на день народження,я б була рада. В мене не викликає негативу свекор ,бо він завжди однаково ніяк до мене відносився. Ок ,нормальна позиція. Але свекруха втиралася мені в довіру , а потім казала , що :" Якби Синок ти знав ,як Вона на тебе жалілася _ не була тебе розстраювать". 🤢🤢😱😭Я довіряла їй ,як мамі . Повага ,честь та любов. Так ,в нас з чоловіком були сварки , бо він бува на рівному місці ображався ( і днями мене ігнорував і не спілкувався. Бувало ,що його насмішки ,типу ( ти так вважаєш ,ой,що ти там знаєш ). ..Вибивали мене з себе. То я жалілася свекрусі ( кажу вам чесно ). Але ,в результаті це вилилося в те ,що мій синок найкращий. І я буду на його стороні .
У травні був рік ,як я з нею на спілкуюся. Але ,коли чоловік вдома ,по відеозв'язку вітаюся з нею. Вона починає тепер через онука ,типу давайте я до вас приїду. Я чоловіку кажу,що я не хочу,щоб вона до мене їхала . Він знову починає нервувати ,ми сваримося. І ці каруселі постійно .
Він сказав мені,що в тій ситуації: коли була сварка ,його мама була права. І захистити мене не треба було,бо вона права . Ось так . Я її послала " назер" . Подумки і скрізь. Але вона лізе . Кожне свято починає з того ,що вона одна ,їй сумно . От би побачитися ,вона сумує за нами і любить нас. Але ,я їй не вірю . Від слова зовсім. Я відкрита до діалогу з тими ,хто щирий . В мене чудові батьки ,вони ВПО ,тому часто допомагають мені щ дитиною .Я маю час на себе,відпочинок і т.п. Але ж в цей час ,вони сприймають мого чоловіка ,як сина. Бо забираючи дитина до себе, тим часом відпочиває і він. Мої батьки моя нереальна підтримка у всьому. Крім того , нажаль ,мама мені казала ,що краще не жалійся їй на її синочка. Уви😡Не дійшло вчасно. Чоловік в мене дуже ніжний , але щоб прямого захисту я наразі від нього не відчуваю. Сама намагаюся за себе постояти. Він вважає це нормально,бо він військовий і його часто немає вдома. Тепер,про майбутнє .В мене питання до вас , почуття гумору в мене не з'явиться. Мені ,не реагувати на її шутки коли вони будуть ? Друге питання : на рахунок свят. Яким чином збиратися за святковим столом ,якщо він хоче запросити свою маму . А я її не хочу бачити ? Чи це повний тупік? Дякую Вам за привітання 😻✨🪐❤️Щиро сподіваюся,що чоловік сам усе зрозуміє. Головне ,якщо ще раз мені прийдеться самій від неї захищатися , я просто піду від нього. Це не про розлучення,а просто . Спробую окремо без нього проіснувати. Такі думки останнім часом
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 372418 для Тетяна Штапова
Я Вам вдячна за вашу відповідь. Без проходження психотерапії можу відповісти ,чому обрала такого собі у чоловіки. Справа в тому ,що я була у шлюбі. Мій чоловік одружувався на мені вперше ,а він в мене виходить 2 шлюб. В першому шлюбі ,він був на 11 років старший за мене. Він був на керівній посаді,захищав мене ( про тому ,що його батьки були чудові). Але там була сестра ,яка ревнувала його до мене.Але мені не можна було спілкуватися навіть з його батьками не кажучи за своїх. Взагалі не повинно було бути друзів . Мій тато вважав його прекрасним ,допоки ч не розповіла ,що на мене він підіймав руку. Я сама прийняла рішення піти ,і він мені ще погрожував. Але ..я чхала на усіх. Коли я познайомилася зі своїм теперішнім чоловіком , він був звичайний студент. Але ,ми з ним на одній хвилі у всьому були. До моменту тієї сварки з його мамою. Звідси ,я зробили висновок :" що його спілкування з моїми батьками було виключно тому ,що ч спілкувалася з його батьками ." Він сказав в очі моєму татові: ваша донька признає тільки своїх родичів. "
В моєї свекрусі є ще донька. Старша сестра мого чоловіка. Так ось їй модна не спілкуватися з її свекрухою . Її зять повинен приїздити до неї. Це ок
Її сини,якщо їде до тещі ,то це тому : його жінка заставляє бідненького.
Я після тієї сварки більше з нею не спілкувалася. Вона робила попитки зі мною дружити. Але . Я прийняла для себе рішення,щоб потім не казала вона йому :" ти знаєш як вона на тебе жаліється" краще не буду спілкуватися. І взагалі,якщо чоловік щось розповідає. Я послухала і усе. Без реакцій .
Але не розумію,для чого вона хоче бути хорошою і дзвоне мені на день народження,та ще й каже любллю тебе 😱🤢🤢🤢Це як ? Типу я така погана ,не розумію їх сімейне почуття гумору.
Мене здивувала реакція чоловіка. Що ну сказала вона так ( щоб до вас ніхто не ліз у сім'ю )- то типу нехай. Нащо я спитала :" ти їй жаліється на те ,що мої батьки лізуть ? Можливо тобі щось неприємно у спілкуванні?- він відповів,що ійого все влаштовує. А що не влаштовувати ,як мої батьки саме увагою ніколи нас не обділяють. Маю на увазі,що вони кажуть:" ми довго чекали онуків , тому ви молоді - відпочиньте ,ми посидим з дитиною. Завжди вітають мене ,так і свого зятя на усі свята. Справа не у грошах . Але , вона ( свекруха) до прикладу,їй дарують на день народження 2 мультиварки ,і 2 орхідеї. Здогадайтеся кому вона дарує орхідею? 🤪🤣🤣🤣І доречі за 8 років подружнього життя більше подарунків було. Просто картинка у вайьер або дзвінок. То донечці вона дарує,а син сам має заробити. Але ж мене засмучує ,коли мої батьки купляють усе для дитини. Або просто дають гроші на одяг чи іграшку ,щоб я купила наприклад,той коврик який я хочу . Пару раз на тиждень качелі ,кафе ( вони ВПО ,залишилися без усього). Але знаходять можливість для нас. В його батьки обидва працюють. Але , пришлють те ,що в нас вже є. І мій чоловік ходить місяць розповідає ,яка його мама молодець. Вислала книжку ,чи слайм. Те що роблять мої батьки,типу само собою так і треба.
Зараз у нас відносини на відстані. Він військовий. Поки він на відстані,він не виносить мозок помаленьку,типу :" поїхали до мами. Чи нехай вона приїде ". Але приїде він додому , це однозначно буде . Типу вона тобі дзвонила ,то тобі що важко трішки посміхатися.
Вона в будь-якому випадку напрошується в гості. Я шокована від наглості. Типу він повинен це вирішувати без мене. Вона йому тупо в лоба каже :" я приїду " . Він знає це у понеділок,в четвер просто тупо ставить мене перед фактом. Я починаю злитися . Кажу не треба їй сюди їхати. Це треба зі мною обговорювати. Ми сваримося. І там по колу. Ці качелі. Я розумію,що він посерж двох вогнів. Я не ставлю його перед вибором. Це різні види кохання. Але ,як бути на майбутнє? Святкувати нічого не вийде ,бо її присутність викликає с мене рвртний рефлекс. Але так було на завжди. Раніше ,я думала ,що вона щира. Але нажаль ,попала на лицемірку. Це чутно з кожної її фрази у мою адресу
психолог онлайн
цитата:
В першому шлюбі ,він був на 11 років старший за мене. Він був на керівній посаді,захищав мене ( про тому ,що його батьки були чудові). Але там була сестра ,яка ревнувала його до мене.Але мені не можна було спілкуватися навіть з його батьками не кажучи за своїх. Взагалі не повинно було бути друзів . Мій тато вважав його прекрасним ,допоки ч не розповіла ,що на мене він підіймав руку.
З ваших слів колишній і нинішній чоловік зовсім по-різному себе проявляли у стосунках з Вами. Але і там, і там, Ви стикались з агресією. В першому шлюбі зі сторони сестри, потім і самого чоловіка. Зараз зі сторони свекрухи. Тобто ситуації начебто зовсім різні, але в той же час по почуттям вони схожі. Коли нападають, потрібно захищатись, щоб не стати жертвою, або розривати стосунки, якщо не виходить порозумітись.
Психотерапія допомогла б розібратись, чому це з Вами відбувається і що можна змінити, щоб не витримувати так багато напруження.
цитата:
Ви можете і далі приділяти увагу словам і поведінці свекрухи, намагатись зрозуміти мотиви її вчинків, але що Вам це дасть? Вона чіпляє Вас за живе. Вам вирішувати, чи варто вкладати в це все свій ресурс. Маю на увазі не припинення стосунків, а те, що займає місце всередині Вас. Якщо Ви не будете бачитись зі свекрухою, але будете думати про неї і злитись, вона всеодно буде займати місце в Вашому житті.
Взагалі в Вашій темі відчувається багато злості. В цьому є як страждання, так і енергія. Очевидно, що свекруха - та людина, яка запускає процес конфліктів. І Ви направляєте свої почуття на неї. Але при цьому ваші з чоловіком відносини також погіршуються. І над цим питанням варто попрацювати, якщо є бажання їх зберегти.