Розлука
Розійшлися з чоловіком після 7 років стосунків: він сказав, що далі хоче рухатись без мене. Я поважаю його вибір, не готова маніпуляціями красти його час. Повівся дуже тактовно, делікатно і чуйно. Закрили гештальт. Але він зізнався, що почувається страшенно винуватим переді мною і нами. На той момент у мене стояв ком у горлі, і я не змогла сказати, що немає його вини, так просто сталося. Не сказала, тепер мучусь. Знаю, що контактувати - хибна ідея, та мені й зовсім цього не хочеться зараз. А от полегшити його стан дуже хочеться. Допоможіть, будь ласка

Ответы психологов
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 335170 для Віталій Вікторович Бондарчук
Я дійсно думала, що ми будемо разом до кінця кінців. Але якщо чоловік не бачить спільного майбутнього чи просто перегорів, - хіба він в тому винен? Важко зараз мені по-свіжому віддалитися емоційно і проаналізувати все. Тільки тепер збагнула, що він планував піти за пару місяців до власне розлуки. Думаю про те, що йому довелось пережити, обдумуючи як він піде, що скаже мені, обіймати мене щоночі, вже знаючи напевно, що це останні рази. Не уявляю, як йому було. Мені його зараз шкода більше, ніж себе.
Дійсно по свіжому важко і те що Ви хотіли сказати, але не сказали, теж було емоційне прагнення. Саме тому дати вихід своїм емоціям є важливою потребою, але екологічно, звернувшись до психолога, що саме Ви і зробили
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 335173 для Віталій Вікторович Бондарчук
Зараз у мене роздвоєння: хочеться полегшити стан чоловіка, бо він дуже гнітиться провиною, але писати йому не хочу - раптом він це хибно сприйме як мої спроби щось змінити чи прив'язати його. Мабуть, найкраще, що я можу зробити - написати це тут і жити далі. Зрештою, це було його рішення, і він так почувався, коли це рішення приймав. Значить, зможе з цим жити і без моєї індульгенції
Так, тим більше, що індульгенції були насправді придумані не стільки задля піклування про ближніх, скільки для користі тих, хто їх видає.
Після смерті близької людини, розлучення з близькою людиною є самими травматичними для психіки подіями. Щоб прожити її потрібен дуже довгий час, але прожити і пропрацювати цю подію разом з психологом, дає змогу знайти внутрішні опори і відновитися раніше і з меншими наслідками для себе.
Тому добре, що Ви не залишаєтесь сам на сам із цим тягарем
Добрий вечір. Схоже ваш гештальт не закритий. На яку саме допомогу ви очікуєте? Сформлюйте, будь ласка, ваше питання.
Доброго ранку!
цитата:
На той момент у мене стояв ком у горлі, і я не змогла сказати, що немає його вини, так просто сталося. Не сказала, тепер мучусь. Знаю, що контактувати - хибна ідея, та мені й зовсім цього не хочеться зараз. А от полегшити його стан дуже хочеться. Допоможіть, будь ласка
Зробити як вважаєте за потрібне, на мою думку, ніколи не пізно(!) І навряд чи цивілізоване спілкування треба сприймати хибною ідеєю.
І мучитись не потрібно. А мучитесь тому, що себе перевали. Зупинили і заблокували свої емоції. Від того напруження і неспокій.
Спробуйте висловитись спочатку тут, щоби себе краще зрозуміти. Що Ви хотіли йому сказати? Якими словами? Підтримати? Пожаліти? Співчувати?.. Що саме?
цитата:
Мені його зараз шкода більше, ніж себе.
цитата:
Зараз у мене роздвоєння: хочеться полегшити стан чоловіка, бо він дуже гнітиться провиною, але писати йому не хочу - раптом він це хибно сприйме як мої спроби щось змінити чи прив'язати його.
Ось з цими двома моментами, гадаю, потрібно розбиратись уважно і ретельно. Здається, вони відображають якісь базові речі - Ваші уявлення про себе і про стосунки, про страхи і невпененість в собі, про побоювання бути собою і, відповідно, стримання своїх дій.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 335190 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Дякую за відповідь. Я часто блокую почуття. В стосунках останнім часом чоловік був нервовим, і я вибирала промовчати, замість сваритися. Я йому говорила про це. Але в момент прощання мені дуже хотілося поділитися всім, але сльози душили - я просто не могла говорити. Тепер розумію, що я просто не хотіла, щоб він бачив наскільки мені зробив боляче, бо від того йому стане ще гірше. Я розумію, що почуття інших я завжди ставлю вище за свої.
Насправді я раптом зрозуміла, що не хочу його підтримувати чи жаліти, отакої) Це було його рішення, і він був свідомий того, що нестиме певну відповідальність за цей розрив.
Просто намагаюсь розібратися, що робити далі, де шукати натхнення для життя
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 335182 для Віталія Юріївна Мельник
У попередніх стосунках чоловік пішов до іншої жінки, і навіть не попрощався і нічого не пояснив - ні по телефону, ні в живу. Тоді я ледь оговталась, так важко було. Тому зробила висновок, що тут маю закритий гештальт - боляче, але відпускаю. Не має бажання позвонити чи написати, хоча ми дуже близькі, багато спільного, зазвичай ми завджи ділилися всім новим і цікавим одне з одним, любили дискутувати... Зараз порожнеча. Але контактувати не хочу.
Доброго дня!
"Не має бажання позвонити чи написати, хоча ми дуже близькі, багато спільного, зазвичай ми завджи ділилися всім новим і цікавим одне з одним, любили дискутувати... Зараз порожнеча. Але контактувати не хочу."
Співчуваю вашому болю. Є відчуття, що ви мало говорили і проявляли себе і свої потреби у цих стосунках, і брали багато відповідальності за відчуття чоловіка. Тому навіть після розлуки вам важливо брати відповідальність за його стан. Рекомендую вам з цим працювати.
Сбробуйте написати листа до нього, де якомога детальніше розпишіть свої відчуття і все, що хочеться сказати, увесь негатив, який зібрався за роки життя, пишіть до тих пір, поки не відчуєте полегшення. Відправляти лист не потрібно. Після написання ви можете його розірвати або спалити.
Насправді це краще всього робити на особистій зустрічі із психологом, але якщо немає можливості, то напишіть сама.
цитата:
Насправді я раптом зрозуміла, що не хочу його підтримувати чи жаліти, отакої)
Правильно, потому что сейчас Вам надо жалеть и поддерживать себя.
И заботиться о том, чтобы проживание потери (развод - это потеря отношений) прошло по всем этапам, без застревания на каком-то из них.
Если Вы уже вышли из шока, тогда у Вас должна появиться злость на мужа. Где она?
Или Вы ее подавили своей жалостью к нему?
Возможно, Вам имеет смысл взять индивидуальную консультацию, чтобы смогли понять, как у Вас происходит проживание потери и что Вам делать со своими чувствами.
Потому что патологическое проживание горя может доставить Вам неприятности в будущем.
А Вы уже идете по неправильному пути.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 335247 для Светлана Владимировна Киселевская
Добрий вечір. Пройшло тільки два дні. Напевно, я ще не прийшла до стадії злості. І я не почуваюся кинутою, він агрументовано пішов, і я поважаю і розумію його рішення, він ініціював, а я не заперечила. Не впевнена, що взагалі зможу злитися на нього. Мені боляче і сумно, але підстави для гніву поки не бачу
Дополнение от автора вопроса ·
Мене навіть лякає той факт, що я якось відсторонено все проживаю, я завжди була емпатична
цитата:
Мене навіть лякає той факт, що я якось відсторонено все проживаю
Да, правильно, что это Вас это пугает, потому что Вы замораживаете (или уже заморозили) свои чувства.
цитата:
Пройшло тільки два дні. Напевно, я ще не прийшла до стадії злості.
Если у Вас нет шока, то стадия злости уже должна была наступить.
цитата:
і я поважаю і розумію його рішення... немає його вини
Оправдывая его, Вы берете всю вину на себя, даже если и не осознаете этого.
А в отношениях участвуют оба партнера и вину делят тоже пополам, соответственно.
цитата:
я поважаю і розумію його рішення
Вы верующий (воцерковленный) человек? Или откуда у Вас такое всепрощение ("если тебя ударили по правой щеке, подставь левую"), что Вы даже не можете разозлиться и прожить потерю "правильно", а выбираете (конечно, неосознанно) патологическое горевание?
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 335369 для Светлана Владимировна Киселевская
Не бачу сенсу в злості - що це змінить? Я не воцерковлена) але коли ми йшли на ці стосунки, ми були свідомі того, що робимо: у нас була різниця у віці, у мене двоє дітей, але ми так сильно захопились і полюбили одне одного, що ніщо не було перепоною. Я насправді не знаю, що з ним сталося, просто ні з того ні з сього (ще й на фоні кидання паління) став агресивним інколи, колючим. В день прощання сказав, що дуже старався, але розуміє, що не стане моїм дітям батьком. Ну а я не сказала, що вони тільки його за батька й мають, і менший давно в мене питався, чи можна його батьком називати, - я не хотіла такими речами маніпулювати. І свою вину я знаю - багато емоцій тримаю в собі, не хочу виглядати вразливою. Я тільки зараз зрозуміла, що завжди треба вибирати себе і власні інтереси. Ну а він... хіба він винен, що перегорів?
цитата:
Ну а він... хіба він винен, що перегорів?
Излишнее чувство вины будет только ухудшать Ваше состояние.
Поэтому Вам надо разделить вину с ним поровну.
цитата:
Не бачу сенсу в злості - що це змінить?
Проживание потери проходит по определенным этапам.
И первый из них - это злость.
Если Вы застрянете на этой стадии, то не сможете двигаться дальше и в результате не сможете принять расставание с ним.
В результате у Вас получится незакрытый гештальт, который будет влиять не только на будущие отношения с мужчинами, но и на Вашу жизнь.
цитата:
але розуміє, що не стане моїм дітям батьком
Он и не должен был становиться отцом для Ваших детей. Потому что ему нужно было быть всего лишь Вашим мужем (партнером). А с детьми достаточно было поддерживать ровные отношения.
цитата:
Ну а він... хіба він винен, що перегорів?
А где же его ответственность?
Где "быть вместе и в горе, и в радости"?
И что значит "перегорел"?
Чтобы не перегорать, не надо было гореть. Потому что семейные отношения - это не только страсть, а еще и уважение. И ответственность.
Відредаговано автором 27-02-2023 02:12:41
цитата:
Я часто блокую почуття.
Ви розумієте, навіщо це робите?
А наслідки блокування емоцій усвідомлюєте?
цитата:
В стосунках останнім часом чоловік був нервовим, і я вибирала промовчати, замість сваритися.
А чому у Вас один єдиний варіант - сваритись? Можна ж відверто поговорити. Виразити свої почуття і відійти символічно трохи подалі від нього. Тобто дати йому можливість переварити нову реальність, де Ви проявили себе.
цитата:
Я розумію, що почуття інших я завжди ставлю вище за свої.
Це з таким спадком дитинтства Ви прийшли в доросле життя? Розібратись не бажаєте, чому так було і чому продовжує відбуватись? А ось і перший відчутний крок в цьому напрямку
цитата:
Вітаю Вас із ним))
цитата:
Звісно ж, де - в полі ВЛАСНИХ цінностей, бажань, сенсів!
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 335386 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Не вмію тут цитувати, але ви праві, це ж у мене з дитинства суто українське "щоб не плакать, я сміялась", і на цих граблях танцюю півжиття. Зранку сиджу розплакана і зла: цей мужчина витягнув мене з дітьми з України за тисячі кілометрів, щоб потім кинути тут одну, поки розбереться із власним життям і комплексами. І мене стало раптом тішити те, що я все життя кудись прямувала, тому зараз ативно вчу мову країни, маю роботу в рази кращу, ніж у решти українців тут, ходжу на виставки тощо. А він 10 років тому зависав в комп'ютерні ігри і заливався пивом, і зараз точнісінько те саме, тільки прийшло на фоні друзів розуміння, що "живе не своїм життям" - просто друзі його за 3 місяці тут знайшли роботу, купили авта, живуть із своїми сім"ями. А мій вирішив, що певно, це я йому заважаю прогресувати)) просто ніхто ніколи не любив мене так, як він, та й я тільки його так любила, але люди мають розвиватися й окремо й у стосунках, а цього не сталося. Дякую вам. Одне-два речення від вас - і я відкриваю в собі себе. Дякую за працю
цитата:
Ну а він... хіба він винен
?
Вы по прежнему не считаете его виноватым?
Если он так поступал, как Вы пишете -.
цитата:
цей мужчина витягнув мене з дітьми з України за тисячі кілометрів, щоб потім кинути тут одну, поки розбереться із власним життям і комплексами.
цитата:
він 10 років тому зависав в комп'ютерні ігри і заливався пивом, і зараз точнісінько те саме
цитата:
мій вирішив, що певно, це я йому заважаю прогресувати))
?
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 335382 для Светлана Владимировна Киселевская
Ви абсолютно праві - хай тягне свою долю вини й відповідальності. Він говорив, що останнім часом не почувається щасливим. Але ж пробач - хіба це я маю забезпечувати тобі щастя? Наповнюй себе сенсами сам. Я як жінка в усіх смислах давала йому все, що могла. Зараз договорюся до того, що в принципі умиваю руки))
цитата:
Але ж пробач - хіба це я маю забезпечувати тобі щастя? Наповнюй себе сенсами сам. Я як жінка в усіх смислах давала йому все, що могла. Зараз договорюся до того, що в принципі умиваю руки))
Да, Вы делаете правильные для себя выводы.