Як наважитися на зміни?
Доброго дня.
Мені майже завжди погано в стосунках з чоловіком, я почуваюсь напружено, багато негативних емоцій, не виходить нормальний діалог. Також я не впевнена в своїх почуттях. Частіше відчуваю що не люблю. Та не довіряю своїм почуттям, не дозволяю собі діяти відповідно до того, як відчуваю, все раціоналізую, стараюсь знаходити як правильно і розумно вчиняти. Та результати такого життя мене не тішать. Останнім часом відчуття що я б'юся в глуху стіну, коли намагаюся щось донести. Відчуваю себе не потрібною, не важливою, не цінною для нього, не коханою, що сім'я у нас безсенсова, тому що це ніби тільки мені потрібно, а з його боку ніякої ініціативи, нічого такого що б показало, що я для нього теж важлива. Також я думаю що це через те що я сама не люблю його (я не впевнена в своїх почуттях). Я не знаю взагалі люблю я чи не люблю, чи маю я право бути в цій сім'ї. Розумію, що я відкриваюсь, стаю вразливою біля нього, а він не відкривається, він душею не зі мною, а ніби під ковпаком, в футлярі, за стіною. Немає справжньої людської близькості. Напевно ніколи й не було. Коротше, я не отримую задоволення в стосунках, а ніби насилую себе бути у цих стосунках з моїм чоловіком. Хоча я не впевнена навіть в цьому. Відчуваю себе у всьому винною і поганою. Ситуація ускладнена тим, що в нас двоє дітей, я матеріально залежу від чоловіка (з теперішнім доходом сама не змогла б забезпечити повністю себе і дітей, а підвищити дохід зараз не виходить), і в мене немає близьких людей, до кого я могла б звернутися за підтримкою. Я не хочу бути в таких стосунках, і коли я думаю що так може протривати все життя — то це для мене витратити життя задарма. Не наважуюсь не розлучення. І не маю для цього можливості щоб організувати собі окреме життя від чоловіка, хоча розумію що не знаходжу можливості через те що боюся прийняти рішення і піти в незалежне життя. Моє питання — чи можливо в роботі з психологом доростити себе до того, щоб дійсно зрозуміти свої почуття і бажання (чи дійсно люблю чи ні, чи хочу залишатися в стосунках), і чи можливо в роботі з психологом виростити себе до здатності бути відповідальною і все таки знаходити можливості, ресурси на реалізацію своїх рішень? Я розумію що не можу просто раз і піти, бо так захотіла (адже досі не пішла), але і залишати все як є я теж не можу. Мені потрібно щось змінити в собі?
Вопрос от: ; Возраст: 28

психолог онлайн
Тетяна Штапова
Так, психотерапія повинна допомогти у Вашому випадку. Варто обрати психотерапевта, який працює з темою співзалежних стосунків.
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Доброго вечора!
цитата:
І не маю для цього можливості щоб організувати собі окреме життя від чоловіка, хоча розумію що не знаходжу можливості через те що боюся прийняти рішення і піти в незалежне життя.
Чи не здається Вам, що цей момент ключовий? Страх заважає Вам зробити вибір.
А на чому грунтується цей страх - Ви думали? На невпевненості в собі, ні?
цитата:
Моє питання — чи можливо в роботі з психологом доростити себе до того, щоб дійсно зрозуміти свої почуття і бажання (чи дійсно люблю чи ні, чи хочу залишатися в стосунках)
Стосовно почуттів.
Я особисто їх багато помітив у Вашому дописі:
цитата:
Відчуваю себе не потрібною, не важливою, не цінною для нього, не коханою, що сім'я у нас безсенсова, тому що це ніби тільки мені потрібно, а з його боку ніякої ініціативи, нічого такого що б показало, що я для нього теж важлива.
цитата:
я не отримую задоволення в стосунках, а ніби насилую себе бути у цих стосунках з моїм чоловіком... Відчуваю себе у всьому винною і поганою.
цитата:
Мені майже завжди погано в стосунках з чоловіком, я почуваюсь напружено, багато негативних емоцій
цитата:
Частіше відчуваю що не люблю
А от щодо бажання, то ніби теж позначено
цитата:
Я не хочу бути в таких стосунках
І наостанок.
цитата:
Моє питання — чи можливо ... в роботі з психологом виростити себе до здатності бути відповідальною і все таки знаходити можливості, ресурси на реалізацію своїх рішень?
Бути відровідальним - це і означає бути здатним втілювати власні рішення в реальність. Та спершу, на мою думку, варто розібратись, чи всі шанси на позитивні зміни в шлюбі використані.
Наприклад, чи пропонували чоловікові разом звернутись до сімейного психолога?
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 353891 для Владимир Анатольевич
Страх, сумніви і самозаспокоєння, пошук позитивних моментів у цьому шлюбі. (Ну а потім все одно знов і сльози, і образи, і злість, і безпорадність і тд, і так по колу). Страх грунтується на звичці фокусуватися на можливих негативних сценаріях (що може статися такого жахливого якщо я не буду робити як "розумно", а зроблю як хочеться — я і близько не підпускаю себе до того, щоб почути себе як хочеться, а тим більше зробити).
Пропонувала звертатися до психолога щодо іншої проблеми (алкоголізм) але чоловік сказав що не вірить що це може допомогти. А щодо стосунків то чоловік вважає у нас і так все добре. Йому (якщо вірити словам) добре, але мені не добре.
На мою думку шанс на позитивні зміни в шлюбі залежить від мене, бо чоловіка і так все влаштовує і він не буде нічого міняти. І цей шанс може бути, якщо я щось суттєво зміню в собі, своєму ставленні, поведінці, наприклад якщо я довго буду над собою працювати і мене не будуть зачіпати і ображати моменти, які зараз зачіпають, і якщо я буду всім задоволена і цінувати як є (зараз так не виходить). Але бажання притупити свої почуття в мене немає, навпаки, я б хотіла їх звільнити і дозволити собі бути собою.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 353885 для Марія Радченко
Марія, дякую за відповідь. А ви працюєте з темою співзалежних стосунків?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
цитата:
Мені майже завжди погано в стосунках з чоловіком, я почуваюсь напружено, багато негативних емоцій, не виходить нормальний діалог. Також я не впевнена в своїх почуттях. Частіше відчуваю що не люблю.
Доброго дня. Як давно Ви в стосунках з чоловіком і коли, після яких ситуацій, почали сумніватись в своїх почуттях?
цитата:
Відчуваю себе не потрібною, не важливою, не цінною для нього, не коханою
Ви вперше себе так відчуваєте чи мали схожий досвід і до того, як зустріли чоловіка?
цитата:
Ситуація ускладнена тим, що в нас двоє дітей, я матеріально залежу від чоловіка (з теперішнім доходом сама не змогла б забезпечити повністю себе і дітей, а підвищити дохід зараз не виходить)
Ви готові докласти зусиль, щоб підвищити свій дохід у майбутньому?
цитата:
Моє питання — чи можливо в роботі з психологом доростити себе до того, щоб дійсно зрозуміти свої почуття і бажання (чи дійсно люблю чи ні, чи хочу залишатися в стосунках), і чи можливо в роботі з психологом виростити себе до здатності бути відповідальною і все таки знаходити можливості, ресурси на реалізацію своїх рішень?
Так, це можливо. Ви вже сформулювали запит, з яким є сенс звернутись до психолога. В процесі психотерапії людина починає краще розуміти себе, свої потреби, бажання, знаходить нові опори, які допомагають по-новому відчувати себе, по-іншому діяти.
психолог онлайн
цитата:
Страх, сумніви і самозаспокоєння, пошук позитивних моментів у цьому шлюбі. (Ну а потім все одно знов і сльози, і образи, і злість, і безпорадність і тд, і так по колу).
Я вважаю, що самозаспокоєння корисне, якщо негативні моменти не глобальні, а дріб'язкові. Типу на них можна закрити очі. А коли
цитата:
Страх, сумніви
, то вони просто згубні.
цитата:
Страх грунтується на звичці фокусуватися на можливих негативних сценаріях (що може статися такого жахливого якщо я не буду робити як "розумно", а зроблю як хочеться — я і близько не підпускаю себе до того, щоб почути себе як хочеться, а тим більше зробити).
На це можу відреагувати наступним чином. Вади цієї "формули" настільки очевидні, що важко пройти повз них спокійно. Виходить так, що Ви боїтесь бути собою. Боїтесь довіряти своїм почуттям і бажанням. Це майже на межі зради себе.
цитата:
Пропонувала звертатися до психолога щодо іншої проблеми (алкоголізм) але чоловік сказав що не вірить що це може допомогти.
Хворобливий скептицизм з боку чоловіка. Йому ж на шкоду.
А як зараз - чоловік п'є?
цитата:
На мою думку шанс на позитивні зміни в шлюбі залежить від мене, бо чоловіка і так все влаштовує і він не буде нічого міняти.
Відверто кажучи, шанси мізерні, враховуючи усі "обтяжуючи фактори".
цитата:
І цей шанс може бути, якщо я щось суттєво зміню в собі, своєму ставленні, поведінці, наприклад якщо я довго буду над собою працювати і мене не будуть зачіпати і ображати моменти, які зараз зачіпають, і якщо я буду всім задоволена і цінувати як є (зараз так не виходить)
Хочу Вас попередити. Те, що Ви зараз задекларували, це шлях до кризи і глухого тупика.
цитата:
Але бажання притупити свої почуття в мене немає, навпаки, я б хотіла їх звільнити і дозволити собі бути собою.
Врятувати Вас може рух саме у цьому напрямку - БУТИ СОБОЮ(!)
Допомога психолога буде вкрай крорисною.
Відредаговано автором 29-10-2023 17:16:50