що я маю виправити в собі
не можу поладити з людьми, всі для мене здаються поганими, несу за собою поведінку правильної людини, завжди хочу, щоб робили, як я хочу, не помічаю за собою цього, не можу виправити. завжди думаю, що надомною будуть сміятися. дуже колюча та сама від цього страдаю, дуже часто маю поганий настрій, дуже часто плачу. не можу признати, що ці проблеми через мене
Вопрос от: ; Возраст: 17

психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Досить радикально було б сказати, що всі проблеми - через Вас. Зазвичай за щось несе відповідальність сама людина, а щось залежить від її оточення та від обставин. Тому б я перефразувала питання на те, де тут Ваша зона відповідальності.
Самозвинувачення може бути симптомом депресії, страх що з Вас будуть сміятися - соціальної тривожності або соціофобії, тому Вам потрібно попросити батьків записати Вас до психотерапевта або дочекатися свого повноліття і записатися самій. Також варто відвідати психіатра, бо тривожних і депресивних розладів ніхто не відміняв, а для їх діагностики потрібен лікар.
Стосовно "хочу щоб було по-моєму але не помічаю цього". Ну раз Ви пишете, що хочете, значить вже помічаєте, і це добре. Імовірно, у Вас завищені вимоги до себе і як наслідок - до оточуючих. Тому Ви намагаєтесь здаватись правильною людиною і не даєте собі шансу на помилку. В терапії у Вас з'явиться навичка давати собі бути такою людиною, як Ви є, а не якою Вас хочуть бачити інші.
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго дня. В першу чергу, хочеться замінии Ваше радикальне і жорстке питання до себе. І спробувати спочатку розібратись з тим - "Що я маю зрозуміти в собі?". Адже так як і питання, слова що "всі проблеми через Вас" - надто радикальні.
По короткому опису Важко сказати, що це комплекс переживань Ви витримуєте, але в діях і бажаннях уловлюється певне протиріччя, що може вказувати на соціальну тривожність чи депресивний епізод. Або якийсь досвід у Вашому житті, сформував таку стратегію поведінки і відношення, але зараз вона вже не працює і тільки приносить страждання.
Поговоріть із батьками, щоб вони підтримали Вас у зверненні до психолога, щоб розібратись у цих питаннях і в першу чергу зменшити тиск на себе, і самозвинувачення.
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго дня, Поліна!
З вашого тексту склалось враження, що ви дуже вимоглива до себе і бажаєте бути правильною, а ваша тіньова несвідома частина проектується на оточуючих. Виходить непрвноцінна картинка. Ви ніби боретесь і не визнаєте свої слабкості, недосконалості і прагнете контролювати себе і світ.
Доречі, хто в вашій родині вам передав таку модель виховання?
Ваш поганий настрій - це вихід накопиченого стресу, де ви вже не можете дати собі раду і проявляється ваша щирість. Я би радила вам приймати всі свої стани і вбачати в них потреби, на які можливо треба звернути увагу.
Рекомендую вам звернутись до психолога, якщо нема бажання чи змоги, то читайте книги і ви навчитесь бачити як герої проживають свої тіньові аспекти, труднощі та кризи, стаючи все більш зрілими і повноцінними особистостями.
Є така сила - бути собою, з серця, не з голови. У вас якраз конфлікт між образом себе і відчуттям. Проте це можливо примирити, бо ви вже це усвідомлюєте!