Наслідування мами
Доброго дня. Я одружена уже 6 років і все більше замічаю зі своєї сторони поступки, які робила моя мама у відносинах з татом. Наприклад, її відношення до сім'ї тата(хоча я її в цьому підтримую),у відношенні до грошей, чіпляється до дрібниць до нього. І я зараз усе те саме роблю. Коли вона це робить,то я її пояснюю що тут вона не правильно поступила, або що тато нічого такого поганого не зробив. Але коли ситуація доходить до мене, то розумом я все розумію, а поступками роблю так як вона. Наприклад, раз я взнала що мама мого чоловіка обговорювала погано мене за спиною, і після цього у мені не хочеться до них їздити і підтримувати контакт а ще знаю що моя мама ревную мене до неї (хоча стосунки у нас з мамою чоловіка не близькі) і десь глибоко усі такі дрібниці мене відштувхоють від його родини, як і мою маму від родини тата.хоча мама чоловіка при зустрічах хороший стосунок має до мене. Ми на відстані далекій з батьками моїми, його батьки близько живуть. І якщо щиро казати,то часами завідую,що життя так склалося,що вони можуть погуляти разом, зустрітися, а я зі своїми ні. Мені здається це теж впливає на те,що не хочу до них їздити.( Раз в місяць зустрічаємось.)Або ж бажання контролювати чоловіка,хто подзвонив, з ким зустрівся..я розумію що роблю не правильно,але коли все аналізую,то розумію що це все від моєї мами..вона аналогічно все робить.
Як себе перебороти? Як перестати робити як мама? Як розірвати зв'язок цей?
З мамою і татом проблем у стосунках немає,хоча вони разом частенько сваряться.
Вопрос от: ; Возраст: 33

психолог онлайн
Ирина Григорьевна Инститорова
Альона Олегівна Жицька
Павел Леонидович Басанский
Добрый день!
Это вполне нормально, что Вы можете в себе замечать что-то от мамы или от папы, ведь Вы как ребёнок впитывали их поведение. Очень важно, что Вы это можете отслеживать в себе, но что Вам все-таки мешает поступать так, как Вы хотите или все-таки в маме есть что-то ценное для Вас?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Ольга Владимировна Головченко
Наталия Павловна Венглинская
Павел Леонидович Басанский
Здравствуйте!
То, что замечаете - это прекрасно. Скажите пожалуйста, ваше поведение сказывается на отношениях с мужем? Вы довольны своими отношениями? Муж высказывает Вам претензии в связи с Вашим поведением?
То, что Вы описываете, хорошо бы разобрать в индивидуальной работе с психологом. Я бы делала фокус на вопросах самооценки и самоценности. И еще разбирала бы отношения с мамой. Так может проявляться Ваша лояльность семейной системе.
Дополнение от автора
Емоції мішають які беруть верх надімною. Я стараюсь поступити по правильному, але не виходить. Настрій змінюється і я керуюсь емоціями , а не розумом. Я взагалі така людина що мною керують емоції. Я довго переживаю будь які моменти.
Стосунками я задоволена, але це відображається на наших стосунках. Бо ми починаємо сваритися по не відомих причинах для нього ( але я то розумію суть сварки)тому і хочу це змінити собі. Але не знаю на що звернути увагу в зміні. Як це зробити.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Добрий день!
цитата:
Як себе перебороти?
Спочатку потрібно розібратись, на чому цей зв'язок побудований. Чи зможете самотужки? Гадаю, що ні(!)
цитата:
Як перестати робити як мама?
Скажіть, Вам, наприклад відомо, чому мама, насправді, свариться з татом, чипляючись до дрібниць? Може, хоче його змінити або за щось покарати? То чим він ії не влаштовує?
А чи знаєте Ви, чому у Вашої мами саме таке ставлення до грошей? Вона чогось боїться? В неї такі особливі погляди? Як вони сформувались? Чи її життеві обставини ідентичні Вашим?
цитата:
Як розірвати зв'язок цей?
По-перше, треба ретельно переглянути Ваші принципи та життєві установки, знайти і відокремити ті, що перейняли несвідомо від мами від здобутих власним досвідом.
По-друге, розвивати власну ідентичність, тобто відокремленість від мами. Стати, зрештою самою собою, а не копією мами, адже дотепер Ви користуєтесь запозиченим у неї способом задоволення потреб, включно з емоційним аспектом.
цитата:
Бо ми починаємо сваритися по не відомих причинах для нього ( але я то розумію суть сварки)тому і хочу це змінити собі
Дайте щиру відповідь собі, що саме Ваш чоловік робить не так, якби Вам хотілось? З цим треба розбиратись, а вже потім із альтернативними варіантами реакції з Вашого боку
цитата:
Емоції мішають які беруть верх надімною. Я стараюсь поступити по правильному, але не виходить.
психолог онлайн
Чтобы что-то менять нужно для начала понять, что и как и у вас устроено - что вы переживаете, как строите отношения, как общаетесь, что с вами происходит. А потом уже, разобравшись, работать с тем, чтобы менять что-то. А возможно, что-то вы себе присвоите и поймете, что вас устраивает и быть похожей на маму вам ок.
В любом случае, стоит поработать с психологом, чтобы в этом разобраться.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Katia, доброго часу доби!
цитата:
замічаю зі своєї сторони поступки, які робила моя мама у відносинах з татом
І це природньо. Діти підсвідомо спостерігають та дублюють батьків своєї статі. І це не таємниця, бо навіть у народних прислівях є: хочеш дізнатися якою буде твоя дружина через 10 років - подивись на її матір.
Ви молодець, у Вас є осмислення себе, Ви помічаєтет, що маєти вчинки, які Вам не притаманні, але які Ви дублюєте за мамою. Це вже дуже добре, бо це є прикметою того, що Ви знаєте, або відчуваєте себе справжню. Але ще не усвідомили яка Ви є та не закріпили своє автентичне.
цитата:
бажання контролювати чоловіка,хто подзвонив, з ким зустрівся..я розумію що роблю не правильно,але коли все аналізую,то розумію що це все від моєї мами..вона аналогічно все робить.
А от тут я б не була такою впевненною. Можливо Ви переживали в своєму особистому житті зраду - від подружки або хлопця?
цитата:
Це про невихований емоційний інтелект. З цим теж треа попрацювати, розібратися. Таке може відбуватися через те, що Ви не помічаєте неприємні емоції, коли вони відчуваються до 4х балів (по 10ти бальній шкалі). Такі емоції, як правило пригнічуються, накопичуються і коли вже досягають межі - Вас зриває.
Навчитися чути свої емоції, розуміти про що вони та проживати їх завчасно, не накопичуючі - це кропітка робота в індивідуальній терапії..
Я б радила вибрати спеціаліста та попрацювати з психологом.
психолог онлайн
цитата:
Або ж бажання контролювати чоловіка,хто подзвонив, з ким зустрівся..
За этим скрывается страх.
Чего конкретно Вы боитесь?
цитата:
Емоції мішають які беруть верх надімною.
О каких эмоциях идет речь?
психолог онлайн
цитата:
Доброго дня. Я одружена уже 6 років і все більше замічаю зі своєї сторони поступки, які робила моя мама у відносинах з татом.
Діти наслідують приклад батьків, це нормально.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Добрый день!
"Я одружена уже 6 років і все більше замічаю зі своєї сторони поступки, які робила моя мама у відносинах з татом. Наприклад, її відношення до сім'ї тата..."
Предлагаю вам выполнить небольшое упражнение. Опишите 10 глаголов, как ведёт себя мама в отношениях, затем напишите 10 глаголов человека, который счастлив в отношениях, это может быт реальный пример из жизни, у которого вы можете научиться как вести себя в отношениях, или персонаж из фильма, сказки или м/ф. Далее обведите те глаголы из двух столбиков, которые используете вы, в отношениях с мужем. Так вы будете видеть реальную картинку вашего поведения с мужем.
Вы всегда можете использовать глаголы поведения в отношениях счастливого человека вместо мамы. Теперь уже осознанно.
психолог онлайн
Доброго, Katia!
Якщо самостійно не виходить контролювати емоції - звертайтесь до спеціаліста-психолога очно або онлайн (скайп, телеграм тощо). Через переписку досягнути контролю та перепрограмування неможливо. Тільки в психотерапії.
Дополнение от автора
"Скажіть, Вам, наприклад відомо, чому мама, насправді, свариться з татом, чипляючись до дрібниць? Може, хоче його змінити або за щось покарати? То чим він ії не влаштовує?"
Так,я догадуюсь,чому вона так робить. Бо він мало уваги її приділяє..деколи своїй родині більше (брат,сват ..) ніж мамі.
"Дайте щиру відповідь собі, що саме Ваш чоловік робить не так, якби Вам хотілось? З цим треба розбиратись, а вже потім із альтернативними варіантами реакції з Вашого боку "
Я знаю що він робить не так,що мене дратує .але знову ж таки, якщо глибоко про це подумати то моя мама деякі з цих пунктів не любить в татові... можливо мені це взагалі не мішає і я просто перейняла від мами..і даремно чіпляюсь до чоловіка...
Зрада від хлопця була (перше кохання)але уже дуже давно.
А ще замітила..наведу приклад. Мама чоловіка завжди його підстригала, але після того як я взнала що вона мене за спиною обговорювала негативно у мене появився "пунктик". Я навчилася стригти і тепер я це роблю. І тепер знову коли вона щось робить для нього для нас..я хочу все сама зробити....хочу замінити її для нього ..не хочу щоб він її потім хвалив..хочу щоб я була для нього найкращою мабуть..хоча мені не бракує від нього ні компліментів ні увагу. Не знаю від чого це іде...можливо теж від стосунків моєї мами до мами тата...
І уже не перед хочу подякувати за Ваші відгуки і коментарі.
психолог онлайн
цитата:
То Їх окрема особиста історія. Якщо захочуть, то зможуть розібратись.
У Вас, упевнений, має бута своя ІСТОРІЯ(!)
цитата:
можливо мені це взагалі не мішає і я просто перейняла від мами..і даремно чіпляюсь до чоловіка...
Як же це перевірити, щоби залишити собі своє і не брати в дорогу життя мамине або чиєсь іще?
цитата:
Зрада від хлопця була (перше кохання)але уже дуже давно.
Вам здається, що почуття. пов'язані зі зрадою уже в минулому і тепер сторінка перегорнута остаточно? Что щось фонить з того часу?
Дополнение от автора
---
Не знаю)
Моє минуле в майбутньому там стоїть жирна крапка)
психолог онлайн
Это вопрос сепарации от мамы - психологического отделения и взросления.
Взрослый человек, психологически отделившийся от родителей видит разницу между собой и родитель - знает какой он, какие ценности, приоритеты в жизни, что он чувствует. Если же нет этого отделения, то сложно заметить, где родитель, где ты сам и чьи ценности ты исповедуешь - свои или родительские.
На моей страничке есть пара статей про сепарацию. Почитайте, думаю полезно будет.
А знакомиться с тем какая я, что чувствую, где мои ценности, почему я так веду себя и тп можно в работе с психотерапевтом.
Дополнение от автора
Дякую усім за допомогу!