Як відпустити образу після зради
Доброго дня. В шлюбі 15 років з чоловіком. Є донька 11 років. Два роки тому відносини з чоловіком стали напруженими. Він зловживав алкоголем, почав затримуватися з роботи, невідповідати на дзвінки. Через це ми сварилися. Потім почав пропадати по кілька днів розповідаючи що був у товариша. Просила його не пити, просила розлучитися бо жити з чоловіком який зневажав мене не було сили. (Він має інше житло і наше спільне). Я підозрювала його у зраді, він все заперечував. Це тривало десь рік. Потім виявились докази. Я просила розлучитися. Він пішов від нас з донькою, але через 5 днів просив пробачення і просив повернутися. Ми почали жити разом, але все майже так і продовжувалось ще півроку.. Я вирішили з ним розійтися. Переоформив він житло на мене і переїхав жити в свою квартиру. Я почала дбати про себе, стала спокійнішою, привабливішою. Чоловіки звертали на мене увагу, мені стало добре без чоловіка який я вважаю близько двох років знущався наді мною. Але чоловік знову почав проситися бути разом. Почав впадати за мною. Просив доньку, рідню щоб вплинули на мене. Я поставила вимогу (повна відмова від алкоголя) навіть несподіваючись що він зможе дотриматись. Він не вживає 4 місяці, піклується про родину, ми почали жити знову разом. Атмосфера спокійна в родині. те що було не згадуєм, але я неможу всього цього забути. І біль, і образу, і часом відчуваю люту ненависть до чоловіка який приніс мені стільки страждань. Хочеться іноді всю злість на нього вимістити, але стримую бо розумію що це нічого не вирішить. Як відпустити образу, біль , злість ?
Питання від: ; Вік: 40

психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Доброго дня, Ірино.
Ви питаєте «Як відпустити образу, біль, злість?».
Відповідь ви знаєте: «Хочеться іноді всю злість на нього вимістити». Ваша образа і біль тримається, тому що ви утримуєте їх в середині. Звідки ви знаєте, що треба себе стримувати? Чому ви вирішили «що це нічого не вирішить»?
Образа, злість, біль можуть пройти тільки після того, як ви перестанете утримувати їх в собі. Можливо, ви не знаєте як конструктивно це зробити, щоб не зруйнувати стосунки, які щойно почали відбудовуватися? Вважаю, що вам потрібно знайти свій спосіб «переварити» агресію.
В першу чергу рекомендую парну або індивідуальну психотерапію. Спеціаліст допоможе обговорити те, що відбулося у вашій родині, побачити, що призвело до охолодження і спланувати відновлення стосунків, щоб вам обом було комфортно разом. Це самий швидкий і екологічний шлях зцілення стосунків.
Якщо звернутися до терапії у вас не має можливості:
- Говорити з чоловіком про те, що сталося, говорити про свій біль і образу, але при цьому потрібно уникати істерик, приниження партнера;
- важливо побудувати чітку лінію історії ваших стосунків, щоб кожен розповів, як він проживав віддалення та охолодження почуттів, про що думав, чого хотілося, що могло допомогти тоді: які дії, які слова, щоб стосунки не зайшли в тупий кут
- Ви можете завести щоденник і написати свою історію кохання, як все почалося, як стосунки псувалися, як ви переживали, як вам було боляче, як ви відновлювалися
- Напишіть листа своєму чоловіку, в якому опишіть свою злість і бажання помститися за біль і зраду, напишіть як стосунки з ним вплинули на вас, що було між вами доброго, а що – поганого, щоб ви хотіли змінити в стосунках, а що залишити
Зараз ви будуєте нову родину з вашим чоловіком. Тому важливо обговорити правила, за якими ви будете далі жити. Вам потрібно домовитися, що ви будете робити, якщо стосунки знов почнуть псуватися, домовитися обговорювати свій душевний стан, навчитися бути відкритими один з одним.
Почитайте такі книжки:
Эстер Перель «Право на «лево». Почему люди изменяют и можно ли избежать измен
Марина Травкова «Неверность. Почему любимые изменяют, стоит ли прощать, можно ли избежать»
Подивіться мінісеріал: «Сцены из супружеской жизни» (2021)
психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Проблемы с алкоголем были только последние 2 года семейной жизни или все время?
По какой причине вы решили снова сойтись с мужем?
Почитайте статью на эту тему, надеюсь вы там найдете ответ на свой вопрос
https://upsihologa.com.ua/izmena---prostit--uyti--ostatsya----kak-12zhemchug.html
Хочется еще добавить, что проблемы с алкоголем, измены это вопросы, которые требуют того, чтобы их разобрать, проработать, а не просто сесть и решить, что больше так не будет. Это требует времени, сил обоих партнеров и работы над собой. В идеале мужу стоит обратиться к психологу, чтобы разобраться со своими проблемами с алкоголем, а вам разобраться в вашими переживаниями, прожить все, что связано с изменой и последними годами жизни с мужем и тогда можно говорить о том, что вы готовы к отношениям друг с другом по новому. Если просто "а давай попробуем еще, честное слово, больше не буду", то вы наступите через время на те же грабли. Проблема должна быть изучена, проработана и сделаны выводы, почему так случилось
психолог онлайн
irina, доброго часу доби!
Дуже складні і заплутані у Вас стосунки з чоловіком. Багато чого сталося, але, судячи з того, що Ви написали по жодній проблемі ваша пара не розібралася остаточно. У мене склалося таке відчуття, що ви як малі діти ручками очки закрили - ніби сховалися. Але проблеми як були - так і залишилися з вами...
цитата:
але я неможу всього цього забути. І біль, і образу, і часом відчуваю люту ненависть до чоловіка який приніс мені стільки страждань
І що з цим робите, коли все це підіймається?
цитата:
стримую бо розумію що це нічого не вирішить
А що, на Ваш погляд, може вирішити?
цитата:
Як відпустити образу, біль , злість ?
Вибрати фахівця та попрацювати з психологом.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329372 для Валентина Михайловна Жемчужникова
Проблеми з алкоголем були завжди. По якій причині вирішила знову зійтися однозначної відповіді не маю. Можливо через власну слабкість... З психологом чоловік навідріз не хоче працювати.
психолог онлайн
Если муж всегда был зависимым, то вы созависимы. Чтобы избавиться от этого нужна достаточно длительная работа с психологом. Скорее всего, ваша созависимость и есть причиной возврата к мужу.
Да и алкоголизм это болезнь, ее лечат, в том числе длительной психотерапией. Просто обещания не пить недостаточно. Это важно понимать вам, чтобы не было иллюзий.
А почему муж не хочет работать с психологом?
Как он собирается менять своё поведение, если не знает причин, не работает с ними?
Психотерапия нужна вам, в первую очередь, потому что вы обратились с запросом.
психолог онлайн
Доброго дня, Ірино! Скажіть, будь-ласка, а якими були стосунки у вашій батьківській сім' ї? Чи не зловживав алкоголем хтось з батьків?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329431 для Людмила Александровна Павлова
Ні алкоголем в моїй батьківській сім' ї не зловживали. Але коли мені було років 13-15 у батька були стосунки з іншою жінкою. тому атмосфера в сім' ї була туже тяжкою. Мама намагалася його утримати, а він ненаважувався піти від нас. це призвело до втрати психічного здоров*я у мами. Потім батько пішов жити до тієї жінки.
є
.
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Дуже співчуваю тому, що з вами трапилося в батьківській сім'ї, та ще й в такому чутливому віці. Безперечно, це мало сильно вплинути на вас. Складно заочно сказати, який досвід записався у вашій підсвідомості. Може, "Втрата стосунків настільки болюча, що можна втратити здоров'я". А може "Скільки не старайся, стосунки все одно не повернути" . А може ще якось інакше. І зараз, переживаючи власну ситуацію, ви можете підсвідомо додавати думки і переживання, які ви переживали тоді, ще будучи підлітком. Тоді свобода приймати власні рішення дещо обмежується, а почуття стають ще складнішими. Вам було б дуже доречно звернутись до психотерапевта особисто, бо такий клубок самостійно розплутати дуже важко.
психолог онлайн
Как вы пережили ситуацию, которая сложилась между родителями?
Какие отношения у вас с отцом?
Какие отношения с мамой?
Что с мамой случилось после ухода отца?