Проблеми в сімейному житті(
Доброго вечора. Мені 23, в 19 я народила дитину. Чоловіку 31. З чоловіком спочатку все було прекрасно. Але останні 2 роки я відчуваю себе погано. Якщо можна так сказати. Останній рік він ніби намагається принизити мене як особистість, він використовує моральне насилля, раніше я навіть плакала, потім плакала тихенько вночі, а зараз не плачу. Хочу, але не можу, бо всередині ніби стоїть пароль на сльози, а я його забула.
2 тижні тому підняв на мене руку, в стані алкогольного сп'яніння, взяв за шию, стиснув і вдарив об стіну, а я дивилася і посміхалася, бо бачу його слабким. Хоч я можливо і боюся його, бо не знаю що він може зробити. Але він про це навіть не пам'ятав. Попросив вибачення, я сказала, що не пробачу. Він образився на це. Спробувала налагодити стосунки. Домовилися що він випиватиме лише на вихідні. Було все відносно добре, але я зберігала нейтралітет. Не можу його обіймати і цілувати. Вчора він просив близкості, але я відмовила, а він образився. Чесно, я відчуваю огиду до свого чоловіка. При думці про секс з ним у мене з'являється нудота. Сьогодні знов прийшов у стані алкогольного сп'яніння, почалася сварка. Він сказав, що я не жінка, бо не сплю з ним, я сказала що не хочу, бо ображена від його слів і що підняв на мене руку. Він у відповідь каже що давно повинен був почати мене бити. На наступний день він ображається на мене і не розмовляє зі мною. Зараз він не працює, але майже кожного дня нетверезий. Ми живемо з його батьками. З їх боку теж іноді є приниження мене. У мене тут немає особистого простору. Я дуже сильно ховаю свої справжні емоції, все пропускаю мимо вух. Мені іноді хочеться закінчити це життя, іноді навіть дитина мене не тримає на цьому світі. Але я просто хочу жити, я люблю життя.
Можливо ви скажете, що потрібно розірвати ці стосунки. Але є ще тиск від свекрухи, яка говорить що дитина повинна жити з батьком. Я боюся зробити неправильний крок, аби лиш не зашкодити дитині. Хоча вона його й любить, але він навіть не може забезпечити дитину всім необхідним. Каже немає роботи. Бо ми живемо в селі, хоч він раніше працював у місті. Я пропонувала переїхати до міста, він говорить що життя там дороге і він не хоче туди переїжджати. А ще в нього проблеми з серцем, він переніс три операції на серці. Але пройшло два місяці і він почав знову пити попри заборону лікарів. Я втомилася, виснажена і прошу вашої поради.
Питання від: ; Вік: 23

психолог онлайн
Оксана Анатольевна Бамбура
Інна Олегівна Горошко
Павел Леонидович Басанский
Співчуваю Вам, Adeli!
цитата:
Я втомилася, виснажена і прошу вашої поради.
Ситуація, дійсно, погана, кризова.
Ви очікуєте поради. Як на мою думку, потрібно уважно придивитись до причин, що тримають Вас у неволі.
От візьмемо, до прикладу, цю Вашу думку
цитата:
Можливо ви скажете, що потрібно розірвати ці стосунки.
Проте Вас тримає позиція свекрухи
цитата:
Але є ще тиск від свекрухи, яка говорить що дитина повинна жити з батьком.
Та хіба Ви маєте жити її розумом та її цінностями? Невже відсутні свої?
Інший момент
цитата:
Я боюся зробити неправильний крок, аби лиш не зашкодити дитині.
Поміркуйте, чого доброго зазнає дитина, живучи з батьком, який пригнічує і б'є її маму?!
Йдемо далі.
Що доброго очікує Вас за умови
цитата:
2 тижні тому підняв на мене руку, в стані алкогольного сп'яніння, взяв за шию, стиснув і вдарив об стіну,
цитата:
Не можу його обіймати і цілувати. Вчора він просив близкості, але я відмовила, а він образився. Чесно, я відчуваю огиду до свого чоловіка. При думці про секс з ним у мене з'являється нудота.
І так далі, і тому подібне...
З усього видно, що Ви схильні до співзалежних стосунків. Ваш чоловік хвора людина, яка не цінує своє життя, страждає на хворобу серця та, головно, на алкоголізм.
А Вам треба вчитись цінувати і поважати себе. Відновлювати свою гідність. Це шлях не простий і не швидкий, проте завдяки йому життя буде змінюватись на краще.
Доповнення від автора
Дуже дякую за відповідь. Ви абсолютно праві. Я в багато чому знецінюю себе, впершу чергу думаючи про інших.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Інна Олегівна Горошко
Павел Леонидович Басанский
Вітаю, Adeli.
Пропоную Вам уявити своє життя в таких же умовах через рік, через 5 років, 10років у подробицях: як Ви будете виглядати, почувати себе, яка буде Ваша дитина, відносини з чоловіком, свекрухою. Відслідкуйте, як Ви себе почуваєте, які думки з'являться, Вам подобається те, що Ви уявили?
Змінювати щось або ні у своєму житті вирішувати тільки Вам. Тільки Ви несете відповідальність за своє життя, своє особисте щастя. Якщо у 23 роки дівчина "втомилася, виснажена" та думає про суїцид, мені здається, що щось в її житті йде не так .
"боюся зробити неправильний крок, аби лиш не зашкодити дитині". Ви вважаєте, що зараз Ваша дитина знаходиться у здорових умовах та їй нічого не шкодить? Чи то свекруха "давить"?
"Можливо ви скажете, що потрібно розірвати ці стосунки. " Ні, не скажу. Розірвати стосунки Ви завжди зможете. А ось попрацювати над своїми страхами, особистими кордонами, самоцінносю пораджу.
психолог онлайн
Доброго дня Adeli!
Коли чоловік бачить, що жінка, щоб він не робив, все одно залишається з ним...То який сенс йому змінюватися?
Прості слова та вмовляння в таких випадках - це як писк комара, перепрошую.
Певне, розлучатися - не вихід. А от роз'їхатся на якийсь час, поставивши певні вимоги, це вже достатньо вагомий важель впливу, щоб він хоча б почав думати... Окрім того, майте на увазі, що чоловіки серйозно сприймають лише конкретні дії, а всі слова пропускають повз вуха... Та і змінюються далеко не одразу. Будьте готові до того, що може бути синусоїда у його поведінці. Тому і Вам варто вчитися в таких випадках знову відсторонюватися.... А те, що він вдається до образ не отримавши інтиму - не звертайте уваги! Бо Ви робите все правильно - не дозволяйте нікому себе принижувати, особливо, своєму чоловіку. Немає роботи, значить переїздіть у місто, бо в селі з батьками він повністю зіп'ється. Чоловік повинен дбати про родину, а не сидіти з батьками. Тримайтеся! Ви все правильно робите!
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго вечера.
В першу чергу хочеться вас просто підтримати.Повірте- рішення є завжди, просто інколи віно потребує сміливості і відважності.
Я однозначно приєднуюсь до коментарів колег- це справді глибокі і слушні поради.
Додам єдине- варто один раз сісти і відверто з собою поговорити.
1.Я можу жити так далі. А чи можу? Якщо "Мені іноді хочеться закінчити це життя, іноді навіть дитина мене не тримає на цьому світі. "- які щє аргументи потрібні Вам?
2. Я можу змінити своє життя.
Які мої страхи?
Які можливості?
Який мій план?
Чи хотіли ви такого життя для себе? А для своєї дитини?
Повірте в себе, всі рамки і кордони тільки уявні! Щиро, бажаю вам успіху!
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня!
Звісно, рішення за Вами, бо це Ваше життя і Вам його жити. Але майте на увазі, що діти беруть модель поведінки батьків. Коли виростають, зазвичай, будують свої сім'ї за алгоритмом сім'ї в якій виросли, бо іншого не знають. Ви хочете щоб Ваша дитина "продублювала" такі сімейні стосунки? Що більше її травмує?
Те що Ви боїтеся, це факт. Ви шукаєте причину, чому неможете піти, хоча повинні шукати можливості.
І зверніться на індивідуальну терапію щоб пропрацювати всі причини страху, залежності таких стосунків, для того, щоб, якщо Ви, все ж таки, наважитися піти, не повторювати ті ж помилки. А якщо залишитеся, то спробувати змінити відношення свекрухи та чоловіка
психолог онлайн
Добрий вечір.
цитата:
При чому тут дитина, якщо вас морально виснажує, б'є і п' є ваш чоловік? Ви готові жити в насиллі, і щоб дитина ваша теж росла в атмосфері насилля?
психолог онлайн
Ирина Терещенко
Доброго, Adeli!
цитата:
Останній рік він ніби намагається принизити мене як особистість, він використовує моральне насилля...
2 тижні тому підняв на мене руку, в стані алкогольного сп'яніння, взяв за шию, стиснув і вдарив об стіну... Хоч я можливо і боюся його, бо не знаю що він може зробити. Але він про це навіть не пам'ятав ... Він у відповідь каже що давно повинен був почати мене бити.
З таким підходом до стосунків, приниженням, з дозволом бити...чого ж можна очікувати від нього?
Подивіться на його батьків - як живуть? За якими принципами? Поважають, люблять? Чи навпаки? Він вчився у них.
І ще важливо: після чого схопив за шию? Що стало тригером? Які Ваші слова чи поведінка? Це важливо знати, задля безпеки.
цитата:
а я дивилася і посміхалася, бо бачу його слабким
Краще НЕ посміхатися в таких випадках, бо це може сприйматися агресивною людиною як виклик та знущання над нею, особливо на підпитку - і тоді існує ризик ще більшого насильства.
цитата:
А ще в нього проблеми з серцем, він переніс три операції на серці. Але пройшло два місяці і він почав знову пити попри заборону лікарів.
Мабуть махнув на себе рукою, легше займати слабку позицію ніж сильну: "напитися та забутися"...
Може не вірить у власне життя й ховається так від страху смерті.
психолог онлайн
цитата:
Можливо ви скажете, що потрібно розірвати ці стосунки
Да, в случае домашнего насилия надо разводиться.
Потому что сегодня он
цитата:
взяв за шию, стиснув і вдарив об стіну
а завтра не рассчитает свои силы и убьет Вас.
Если же Вы хотите сохранить отношения с ним, то Вам придется работать над повышением своей самоценности, самооценки и развитием уверенности в себе, чтобы Вы смогли противостоять мужу.
Для этого Вам придется идти в психотерапию и тратить свое время, энергию и деньги на работу с психологом.
Если у Вас есть на это достаточная мотивация и ресурсы, тогда можно оставаться в семье.
Если нет, то в дальнейшем домашнее насилие Вашего мужа будет только усугубляться.
цитата:
дитина повинна жити з батьком. Я боюся зробити неправильний крок, аби лиш не зашкодити дитині
Ребенок должен жить со счастливой матерью. А каким образом мама будет счастлива - одна или с другим мужчиной, роли не играет.
Иначе ребенок возьмет имеющуюся модель семьи и будет иметь аналогичные отношения во взрослой жизни. Причем, девочки чаще всего находят мужей-абъюзеров и подвергаются домашнему насилию. А сыновья сами превращаются в тиранов, причем до такой степени, что начинают бить и унижать мать.