Не можу почати жити своїм життям
Вже довгий період, думаю і до війни, в мене відчуття ніби я не живу, а лише спострігаю за життям інших. В мене є якісь бажання, цілі, але розпочати жити я не наважуюсь. Постійно сиджу в інтернеті, гуляю з друзями, але бути наодинці можливо зі своїми думками я не можу. Напевне я розумію, що якщо вириватись з цього стану, то потрібно сильно і багато працювати над собою і це мене стримує. А ще мені достатньо напевне дивитись відео в тік тоці чи сторіз в інстаграмі інших людей і таким чином я думаю, що обманюю свій мозок і він думає ніби це я всього досягла, ніби це в мене таке яскраве і насичине життя, хоч апо факту взагалі ні. Я думаю мені заважає мій перфекціонізм і розуміння того, що є багато речей, які мене не влаштовують і шо треба працювати багато над цим мене стримує. Я не знаю, як вирватись із цього замкненого кола. Наприклад, приблизно мій день: я просинаюсь сиджу в телефоні, їм теж з телефоном, потім робота/друзі/час із хлопцем, сиджу в телефоні (і я така о це вже вечір, ну ввечері я не можу працювати наприклад над собою чи хобі якимось, тому треба відпочивати, а відпочиваю я з телефоном). Допоможіть будь ласка вирватись якось із цього стану, можливо є якісь поради як можна вирватись з цього, бо я також розумію що треба переставати сидіти в телефоні, але це надзвичайно складно.
Дякую
Питання від: ; Вік: 21

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Те що Ви описали - є не локальна, а серйозна, глобальна проблема у Вашому житті. Тому порада одна: вибрати психолога і почати психотерапію
психолог онлайн
цитата:
Вже довгий період, думаю і до війни, в мене відчуття ніби я не живу, а лише спострігаю за життям інших. В мене є якісь бажання, цілі, але розпочати жити я не наважуюсь.
Доброго дня, Женя. Що з Вами буде відбуватись, якщо почнете реалізовувати свої бажання та йти до поставлених цілей?
цитата:
Постійно сиджу в інтернеті, гуляю з друзями, але бути наодинці можливо зі своїми думками я не можу.
Що відчуваєте, коли залишаєтесь наодинці зі своїми думками?
цитата:
Напевне я розумію, що якщо вириватись з цього стану, то потрібно сильно і багато працювати над собою і це мене стримує.
Стримує страх, відсутність енергії чи щось інше? Чому потрібно працювати багато і сильно? Чи можете розпочати з цілей, для яких достатньо буде працювати над собою стільки, скільки Вам це буде цікаво?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 334256 для Татьяна Штапова
Добрий день! Якщо я почну йти до своїх цілей, то я буду відчувати багато стресу та можливо невдоводенність життям, мені складно добиватись великих цілей, через те що результат буде не відразу.
Відчуваю незадоволення від того, що мені багато чого не подобається в собі та в своєму житті і як подумаю скільки всього мені хочеться і потрібно змінити, то опускаються руки, бо це велика кількість речей.
Енергія є, але присутній страх напевне того, що потрібно підтримувати цей рівень успішності і йти лише вперед, де наявні великі перешкоди, ну і те, що над всім прийдеться сильно працювати. Річ в тім, що мені цікаво багато речей і коли я працюю над цим, я закидую, правда не розумію чому, можливо тому, що це нове щось для мене і незвичне, тому повертаюсь до колишнього способу життя.
психолог онлайн
Віталій Вікторович Бондарчук
Нашим життям керуємо ми самі, усвідомлюємо це чи ні, та кожен має право проживати своє життя так, як він хоче. Ви схоже хочете проживати своє життя таким чином - сидячи в телефоні "Постійно сиджу в інтернеті, гуляю з друзями, але бути наодинці можливо зі своїми думками я не можу... я просинаюсь сиджу в телефоні, їм теж з телефоном, потім робота/друзі/час із хлопцем, сиджу в телефоні (і я така о це вже вечір, ну ввечері я не можу працювати наприклад над собою чи хобі якимось, тому треба відпочивати, а відпочиваю я з телефоном) ".
Можливо ви так мрієте або розслабляєтеся, відволікаєтесь від своїх проблем або ще щось вам це дає. Але ви пишите що незадоволені.
Тут як мінімум, має сенс присвоїти собі авторство і ця робота вже розпочалася – ви написали листа, тобто з'являється думка, що не все залежить від когось. Те як ви живете це ваш особистий вибір. Щоб далі не існувати спостерігаючі за життям іншіх, а жити осмисленим, наповненим життям потрібно правда щось робити. Зміна вашого життя залежить лише від вас. Ви самі є джерело активності та джерело змін. Щоб зрушити з мертвої точки, потрібна допомога психотерапії.
Відредаговано автором 12-02-2023 13:16:54
психолог онлайн
цитата:
В такому випадку варто вибрати 1-2 цілі, а не починати все відразу. Якщо самостійно складно розставити пріоритети, варто звернутись до психолога, щоб зробити це в процесі індивідуальної роботи з Вами.
цитата:
Енергія є, але присутній страх напевне того, що потрібно підтримувати цей рівень успішності і йти лише вперед, де наявні великі перешкоди
Психолог міг би Вам допомогти розібратись, чому виник цей страх, як з ним справитись, а також підтримував би в ті складні моменти, які будуть виникати на шляху до досягненння своїх цілей.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
У вас запрос на психотерапию.
Нужно разобраться для начала, а ваши ли это цели, интересы?
Очень часто цели и интересы, стремления идут навязанные родителями, обществом. Кажется, что да, это мое и вот это меня не устраивает и хочу изменить. А когда копнуть глубже, то оказывается, что лично мне это не нужно, просто вот эта цель позволит получить похвалу от родителей, а вот если я этого достигну, то найду достойную пару или попаду в какое-то общество, куда очень хочу, но боюсь, что сейчас я недостойна.
И тут подкрадывается тема сепарации и поиска себя.
Плюс тема самооценки и страхов.
психолог онлайн
Віталій Вікторович Бондарчук
Великий та довгий шлях, Женя, починається з дуже маленького першого кроку.
Не потрібно одразу робити великий. І зовсім не потрібно, щоб він був ідеальним. Життю та Всесвіту в цьому немає потреби. Взагалі. Це може бути "важливим" тільки в Вашій уяві - яка сформувалася під впливом батьківських стандартів - впевнений, що нереально завищених, яким просто неможливо відповідати. Тому у Вас і спрацьовує подібна захистна реакція: краще НІЧОГО НЕ РОБИТИ, бо тоді можна уникнути руйнівного впливу внутрішньої (або навіть і зовнішньої) критики.
З перфекціонізмом, як і з страхами та низькою самооцінкою бажано працювати разом з психологом. Звичайні поради мало що можуть змінити.
психолог онлайн
Женя, какие же это у Вас
цитата:
бажання, цілі
из-за которых надо так
цитата:
сильно і багато працювати над собою
?
цитата:
і це мене стримує
Конечно, потому что из-за этого всего -
цитата:
Якщо я почну йти до своїх цілей, то я буду відчувати багато стресу та можливо невдоводенність життям, мені складно добиватись великих цілей, через те що результат буде не відразу
Ваша психика будет сопротивляться достижению любых целей.
цитата:
хочеться і потрібно змінити
Поэтому в первую очередь, Вам надо определиться со своими истинными желаниями и отделить их от долгов (того, что Вам надо сделать).
цитата:
мені багато чого не подобається в собі та в своєму житті
Затем изменить отношение к себе и к своей жизни.
После этого, убрать то что будет мешать достижению целей, а именно
цитата:
страхи
и ограничивающие убеждения -
цитата:
потрібно підтримувати цей рівень успішності і йти лише вперед
цитата:
над всім прийдеться сильно працювати
цитата:
потрібно сильно і багато працювати над собою
цитата:
треба працювати багато над цим
И после этого всего, на основании истинных желаний, правильно формулировать свои цели и идти к ним по очереди (а не ко всем сразу), разбивая при этом крупные из них на более мелкие, а также прописывая и осуществляя конкретные шаги по их достижению.
Проделать такую работу Вам будет гораздо легче с помощью индивидуальной психотерапии.
Відредаговано автором 13-02-2023 11:51:26