Поцілунки з донькою
Доброго дня!
В мене є донька, 3 роки.
Ми дуже тактильна сім'ї, я і чоловік з народження заціловували і багато обіймали доньку. Так самі часто обіймаємося і цілуємося при ній (коли кудись йдемо чи повертаємося чи просто, але це просто цьом, не дорослі поцілунки). Донька зараз також дуже любить таке. Постійно підходить і обіймає нас , цілує, просить щоб ми її цьомнули чи обійняли. Але останнім часом я натрапляю на дописи різних психогів про те, що дітей не можна цілувати в губи. Типу це якесь збочення і таке інше. Для мене це дуже дивно. В мені і в чоловіка і в думках такого не було. Ніколи не цьомали доньку, якщо вона того не хотіла. Вона сама лізе цьоматися в губи . Моя мама завжди була ласкава і також цьомала мене і це одне з найпоиємніших спонідів дитинства, мамині обійми і поцілунки. А тато навпаки, завжди був холодний до мене і мене і досі гнітить те, що він мене не обіймам і не цьомав ніколи. Я не думала, що таким чином можна завдати шкоди своїй дитині. Хочу почути думку професійних психологів тут на сайті, як ви вважаєте, чи можна цілувати мамі і татові свою доньку в вуста, якщо вона сама цього хоче? І ще питання: до якого віку тато може витирати дівчинку після того, як вона сходила в горщик і купати в ванній. Бо в нас татко зазвичай купає доньку (бо працює до пізна і хоча б залишок вечора проводить з донькою).
Питання від: ; Вік: 29

психолог онлайн
Виктория Николаевна Цуркан
Наталия Горская
Наталия Павловна Венглинская
Павел Леонидович Басанский
Целовать детей в губы это и правда не ок.
В первую очередь это про безопасность ребенка в будущем. Ребенок должен знать (и в 3 года уже можно и нужно про это говорить), что есть места, которые неприкосновенны для других взрослых - это губы, половые органы, грудь. Их (половые органы и грудь) прикрывают, их не разрешают трогать и адекватный взрослый не будет трогать или просить потрогать. В целом, тело и прикосновение к нему это табу без разрешение на то. А интимные места особенно. Это убережет дочку от возможных проблем в будущем.
В целом, прививать понятие границ, в том числе телесных, это важно и нужно.
Вас, как родителей, это тоже касается. Потому что часто родители сами стирают эту грань и типа никаких границ у тебя быть не может, ты наш ребенок.
Во-вторых, поцелуи в губы это для взрослых. Задайте себе с мужем вопрос, как потребность у вас с ним целовать дочь в губы? Есть полно других мест, которые вполне подойдут, чтобы приласкать дочку.
А еще, дочь сейчас проходит (3-6 лет) период, когда начнется ревность у дочери, конкуренция с вами за внимание и любовь папы. И поцелуи в губы, которые у вас есть с мужем, как у пары, с дочерью не к месту. Она дочь, вы жена. И в той же теме поцелуев, важно, чтобы дочка понимала какое у кого место и какая роль. Для нормального развития девочка должна "проиграть" эту конкуренцию с мамой. Но при этом знать, что она любимая доця.
Показать свою любовь, приласкать, восхищаться дочкой можно очень многими способами. Поцелуи в губы тут не нужны.
Про мытье дочери, я бы уже заканчивала с этой процедурой с участием папы. Лучше это будете делать вы. А через год уже вполне реально приучать дочь к тому, что она сама моется (под вашим присмотром). И это тоже к теме сексуального развития, безопасности и в целом, самостоятельности
психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Павел Леонидович Басанский
"Якщо вона сама цього хоче "- донька бачила тільки такі "цьомки", тому саме так і "хоче ".
Якщо б із самого початку всі батьківські цілуночки були в щічку, лобик, ручки, ніжки, п'яточки, животик тощо, то і вона б саме так "хотіла ".
Погоджусь з колегою, поцілунки в губи це більш інтимно, ніж батьківсько-дитячі стосунки. Батьківську любов можа передати дуууже багатьма способами, якісно передати, тут вибір цьомок в губи не обов'язковий.
До того ж, це ще й питання здоров'я, адже доросла людина набагато більше має контактів (робота, магазини, транспорт), де може підхватити інфекцію. Дорослий імунітет з цим може і впорається, а от дитині може важче датися виздоровлення, до того ж, можна передати інфекцію навіть тоді, коли сам дорослий ще не відчуває ознак хвороби.
Щодо суто психологічного аспекту, то дійсно , поцілунок в губи є більш дорослим та інтимним моментом стосунків.
Якщо з дитинства демонструвати доступність цього моменту, то потім важко буде пояснити "а що тут такого", що варто "не розкидуватись" та "берегти". Це може поширились на подруг, однокласниць, все одно якісь кордони в цьому моменті рано чи пізно прийдеться встановлювати.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 334284 для Валентина Михайловна Жемчужникова
Але як же мені тепер пояснити дитині чому відтепер не можна цілуватися в губи? Я розумію, що є й інші місця, куди можна поцілувати донечку (і ми звичайно її Цілуємо не тільки в губи). Але я не знаю як тепер себе поводити, в плані вчора ми цілувалися в губи і все було ок, а сьогодні такі поцілунки під забороною. Вона запитає, чому і як їй пояснити, чому вчора можна а сьогодні вже ні. І ще питання щодо купання і підтримання татком: а якщо мене немає вдома і донька залишається з татом, як тоді бути? Вона ще мала щоб все це робити сама.
психолог онлайн
цитата:
3 роки
Ваша дочь сейчас проходит стадии своего психосексуального развития.
И главным для вас является то, чтобы не произошла фиксация на каком-либо из этапов.
Поцелуи в губы и купание дочки папой привносит эротизированный контекст и нарушает, тем самым, психосексуальное развитие Вашей дочери. Что в дальнейшем скажется, как минимум, на ее отношениях с мужчинами.
Поэтому Вам с мужем надо прекратить это делать.
цитата:
Але як же мені тепер пояснити дитині чому відтепер не можна цілуватися в губи?
У ребенка 3-ех лет ведущей деятельностью является игра.
Поэтому все объяснения надо производить в игровой форме и желательно в виде сказок.
Если Вы не можете сочинить соответствующую историю, то обратитесь к психологу и специалист напишет для Вас правильную сказку с психотерапевтическим эффектом (только узнавайте, кто сможет это сделать).
цитата:
а якщо мене немає вдома і донька залишається з татом, як тоді бути?
Здесь ответ более очевиден - или Вы приходите домой купать дочь, или делаете это в другое время дня, когда находитесь дома, или же она остается тогда некупанная.
Есть еще вариант приглашать для этого нанятую няню, если Вас постоянно нет дома.
Відредаговано автором 13-02-2023 09:58:36
психолог онлайн
Так и объяснить - поцелуи в губы это для взрослых, для мужчины и женщины. А также потихоньку объяснять про границы тела, купив соответствующую литературу с картинками для этого возраста.
Почему вчера можно, сегодня нельзя - сказать правду, что вы просто не задумывались особо так этим, от избытка любви готовы целовать доцю всю, но она взрослеет и вы понимаете, что так уже неправильно. И дальше рассказывание про интимные места.
Эта тема ещё повторяться будет очень много раз прежде чем дочь это усвоит.
От разового некупания ничего не случится страшного. А если и правда вас постоянно нет дома, то стоит подумать про бабушку/няню/смену графика работы.
Доповнення від автора
А як щодо того, щоб тато бачив доньку голою? Також треба обмежити і говорити, щоб при татові не бігала гола (наприклад коли будемо йти купатися) чи поки можна? І чи можна щоб донька бачила мене голою? Бо інколи вона вбігає в кімнату коли я перевдягаюся чи купаюся. Тато звичайно перед дитиною голим не буває. Дуже дякую всім за відповідь. Це насправді для мене дуже неочікувано. Я просто не знала.
психолог онлайн
Можна нічого не пояснювати в 3 роки, а просто почати цілувати в усі інші місця, можливо донька і не помітить.
Якщо помітить і задасть питання , можна пояснити, що не дуже добре почуваєтесь, та щоб про всяк випадок не заразити. А якщо не звикне до нового способу проявлення любові, то потім можна пояснити, що таким чином можна ненавмисно передавати інфекції, тому краще перейти на "нові цілуночки ".
Не думаю, що в 3 роки має сенс заглиблювати дитину в існування поняття дорослих стосунків. Можливо дещо пізніше, років в 5-6, коли донька вже сама почне щось помічати чи задавати питання.
Але про важливість захисту інтимних місць можна і раніше розмовляти, для цього є різні книжки відповідно віку.
Тут важливо розуміти саму ситуацію, діти різні за розвитком в одному і тому віці.
Щодо купання татком.
Особисто я не бачу нічого страшного в тому, що татко купає 3 річну доньку. Потім діти вже самі дозрівають до певних відчуттів незручності, але в 3 роки тут можна нав'язати додаткові комплекси, якщо загострили на цьому увагу. Важливо відчувати дитину, щоб не пропустити сигналів, що їй це вже незручно.
Щодо оголеного тіла батьків- дитина не має "вбігати " коли хтось миється, чи повністю роздітий, і про це мають потурбуватись дорослі, просто зачинивши двері, щоб такої можливості не було.
психолог онлайн
Психосексуальное развитие ребенка начинается с самого его рождения.
Вашей же дочери уже! 3 года.
То есть все те ошибки (в таком ее развитии), которые вы допускали на протяжении всего этого времени, уже скажутся на ее взрослой жизни.
Поэтому пока еще не совсем поздно, вам надо перестать сексуализировать ваши отношения с дочерью.
В том числе и
цитата:
Також треба обмежити і говорити, щоб при татові не бігала гола (наприклад коли будемо йти купатися)
Потому что ответственность за развитие ребенка лежит в первую очередь на родителях.
цитата:
пояснити
Если Вы начнете что-то объяснять трехлетнему ребенку, то вместо понимания получите, как минимум, обиду с ее стороны и как максимум - истерику. Потому что в таком возрасте дети не очень понимают слова, а хорошо понимают чувства взрослых людей. И такими разговорами Вы будете насаждать дочери только чувство вины - ведь ей будут непонятны Ваши запреты сегодня, после поощрения такого же ее поведения еще вчера. Она начнет воспринимать это на свой счет (что плохая и в чем-то провинилась).
Поэтому чтобы у ребенка не было в дальнейшем проблем с самооценкой, вместо объяснений надо использовать различные игровые методы.
Также не рекомендуется запугивать ребенка различными расказами про заражения инфекциями.
Потому что такие страшилки будут только увеличивать страхи Вашего ребенка, что в дальнейшем приведет, как минимум к отсутствию уверенности в себе и как максимум - к развитию различных расстройств психики, связанных с тревожностью и страхами.
цитата:
Я просто не знала.
Возможно, Вам надо взять хотя бы несколько консультаций психолога, чтобы Вы понимали, как вам надо себя вести с ребенком.
Чтобы у Вашей дочери не было в дальнейшем проблем не только в психосексуальном развитии, но и в других сферах ее жизни.
психолог онлайн
Анастасия Алексеевна Меркулова
Не нужно концентрировать внимание на нельзя при папе голой или еще что-то. Достаточно говорить про то, что есть какие-то правила, что мы не бегаем голыми по квартире, не ходим голыми на пляже и тд, а надеваем трусики, а позже и верхнюю часть прикрываем (как вы уже). Также говорить про границы тела.
Поищите литературу по возрасту дочери в картинках, с объяснениями по возрасту. Но при этом важно и не создавать страхи, а также стеснение своего тела.
психолог онлайн
цитата:
Ми дуже тактильна сім'ї, я і чоловік з народження заціловували і багато обіймали доньку. Так самі часто обіймаємося і цілуємося при ній (коли кудись йдемо чи повертаємося чи просто,
І це нормально!
цитата:
але це просто цьом, не дорослі поцілунки)
А ось тут можна запитати, як ви відрізняєте, де просто цьом, а де "доросле цьом"?
Мабуть поки не задумувалися то і самі не зациклювалися!
А тепер як кажуть-багато знань, багато печалі!)))))))
цитата:
Але останнім часом я натрапляю на дописи різних психогів про те, що дітей не можна цілувати в губи. Типу це якесь збочення і таке інше.
Якщо людина почне шукати "збочення", то знайде! А якщо не знайде, то сама створить!)))))))))
цитата:
Ніколи не цьомали доньку, якщо вона того не хотіла. Вона сама лізе цьоматися в губи
Все залежить від вас. Поступово міняти стиль спілкування і не зациклюватися самим! Природа не дурніша за нас А ми не мудріші за природу! Дитина підростає, і сама поступово починає себе все більше усвідомлювати! Природа дає сигнали. Основне БУТИ УВАЖНИМ до дитини, її слів, поведінки, тощо!! От ваша мама не знала психологів, не зациклювалася на "мудрості", а просто любила вас і ви виросли надіюсь цілком нормальною жіночною жінкою!
цитата:
Моя мама завжди була ласкава і також цьомала мене і це одне з найпоиємніших спонідів дитинства, мамині обійми і поцілунки. А тато навпаки, завжди був холодний до мене і мене і досі гнітить те, що він мене не обіймам і не цьомав ніколи.
Бачите, вам не вистачало батьківського тепла Душі!
І це добре що ваш чоловік, як тато ,відноситься до дівчинки душевно і тепло!
Це її "перший мужчина".
І ці теплі, відносини внесуть свою хорошу сторону в майбутні стосунки доньки в її доросле життя з майбутнім чоловіком!
Рівень дистанції, близькості Душ і тілесний контакт регулюється все ж таки і Мудрими дорослими і самою природою дитини!
Основне бути уважним!
Але, щось повинно поступово змінюватися
Принаймі поцілунки в губи
Зараз дівчинка проходить свою оральну фазу психосексуального розвитку!
І нічого дивного, що вона само хоче поцілунок в губи
Паралельно іде фаза анальної еротики!
Тут вам варто поступово більше брати на себе купання
цитата:
І ще питання: до якого віку тато може витирати дівчинку після того, як вона сходила в горщик і купати в ванній.
В основному всі колеги тут мудро висловилися!
Підтримую!
Думаю ви ОЗБРОЇЛИСЬ Знаннями!
Живіть дальше без напрягу!
Основне, це самим не зациклюватися і не виражати тривогу з приводу неіснуючих "збочень"!
Бо дитина якраз до цих "перепадів" дуже чутлива!
Скільки яйце не грій, а курча вилупиться тоді коли йому призначено!
Основне не перегріти і не захолодити!