Тривога на роботі
Вітаю! Помічаю за собою дуже сильні емоційні реакції на негаразди в роботі, сильну тривогу, паралізуючий страх звільнення та невдачі.
Я працюю у сфері піару, де багато комунікую з людьми, багато обговорень, погоджень. Нещодавно змінила роботу через бажання розвитку і цікавіших проєктів. Маю вибагливого клієнта, який є одночасно головою групи компаній, де я працюю, і замовником послуг для його благодійного проєкту. І я тісно з ним спілкуюсь. Людина він вибаглива, звісно, бажає щоб все було на найвищому рівні. Іноді виникають проблеми на його стороні, коли довго не відповідає, не погоджує матеріали і так далі. І розуміючи, що я зі свого боку зробила все можливе, все одно відчуваю дуже сильний страх і тривогу, що вина у всьому я і він буде не задоволений у будь якому випадку.
Така сама ситуація була і минулої роботи, де моєю керівницею була дуже приємна жінка трохи старша за мене, з якою я побудувала довірливі і відкриті робочі стосунки. Там мене теж дуже сильно мучив страх її незадоволеності.
І на першій роботі було так само.
Я відчуваю, що в цілому в житті я дуже тривожна людина, але на роботі тривожність підсилює страх звільнення, страх залишитися без грошей. Знову ж таки, головою я розумію, що я добрий спеціаліст з відгуків колег і пропозицій роботи, що у мене є фінансова подушка і система підтримки, що звільнення – у моєму випадку не кінець світу. Але ця тривога і страх мене виснажують, я постійно плачу від малійших незадоволень колег або замовника, не можу відпочити, мені постійно сниться робота.
Страшно казати, що я чогось не знаю, не вмію, не встигаю, бо здається, мені скажуть: А за що ми тобі гроші платимо? Чого ми тебе наймали? Чому ти не могла зробити це раніше?
Можливо, ви порадите, з чого почати розбиратися з цією проблемою. Бо мені подобається моя сфера роботи, і я хочу мати енергію працювати і розвиватись далі, а не мати постійний страх і тривогу. Дякую.
Питання від: ; Вік: 25

психолог онлайн
Алла, тема тривожності досить складна і найчастіше є проявом тривожного розладу. особистості.
Як правило, тривожні люди мають низьку самооцінку, вкрай невпевнені у своїх силах, бояться зробити помилку, бути осміяними, приниженими, знедоленими.
Причини тривожності можуть бути різні, цю проблему вирішувати потрібно разом із психологом.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Алла, доброго часу доби!
цитата:
Можливо, ви порадите, з чого почати розбиратися з цією проблемою
Обрати фахівця та почати працювати з психологом.
Ви абсолютно вірно зрозуміли одну з причин свого стану - високий рівень тривоги. І як найменьш, саме над цим варто попрацювати. Тобто розібратися коли та на підстві чого була софрмована тривожність, далі віднайти автентичні цінності, реакції, поведінку та закріпити їх. Це якщо вони сформовані.
Якщо - ні, то треа буде розібратися що заважає, віднайти їх та сформувати. Все це кропітка, глибока та тривала робота, результатом якої Ви будете насолоджуватися все подальше життя.
цитата:
Все це, скоріш за все було сформовано в дитинстві.
Як Ваші батьки ставилися до Ваших досягнень у школі? А якщо були помилки - к це сприймалося?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 357173 для Наталия Павловна
Дякую за відповідь! Я зрозуміла, що не дуже добре пам'ятаю, як мої батьки реагували. Я жила з мамою, і, здається, вона реагувала непослідовно. Я завжди вчилась дуже добре, і гостро реагувала на погані оцінки, але мама не сварила за них, проте були інші випадки в дитинстві – поставила пляму на блузі, загубила шльопанці на пляжі, забула витерти щось на кухні – ось такі речі викликали в неї роздратування. Але це було рідко, і вона часто мене хвалила за інші речі.
У мене тяжкі стосунки в сім'ї з бабусею та тіткою, моя мама теж від них страждала (її рідна сестра та мати). З дитинства мене критикували за повноту, але я так само погано пам'ятаю якось конкретні випадки. Просто пам'ятаю відчуття, що я не така, як треба, не така, як вони хочуть. Але в той самий час, вони потиречили собі і могли хвалити мене, називати найкращою на світі.
Поки писала вам відповідь, зрозуміла, що проблема сидить дійсно глибоко.
психолог онлайн
цитата:
ось такі речі викликали в неї роздратування. Але це було рідко
формування установок, емоційних реакцій та поведінки не завжди відбувається протягом часу... іноді достатньо одного єдиного разу, щоб збудувати та закріпити когнітивне викривлення, хворобливу емоційну реакцію та диструктивну поведінку. Тому часто чи одноразово - не суть..
Те, що Ви описали - дуже незначні речі за які Вам "прилітало". Я маю наувазі, що навіть несхвальний погляд - для чутливої дитини це вже може бути як "прилитіло".
На моє сприйняття, те, що відбувається з Вами зараз дуже схоже саме на те, що Ви описали.. тобто все важливе і вкрай необхідне по роботі Ви зробили... але хвилюєтесь про те, що, можливо, виявиться недороблене другорядне і Вас будуть сварити... Я правильно розумію?
цитата:
І це привід зараз похвалити себе та пишатися собою, сказати собі: Алла, да ти розумниця!!! Пишаюся тобою!!! - пропоную це зробити вголос, перед дзеркалом дивлячись собів очі. Кожна людина прагне бути побаченою, почутою та схваленою. Зробіть це для себе прямо зараз: побачте себе, почуйте себе, похваліть себе.
Відредаговано автором 23-12-2023 10:43:21
психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Доброго дня!
Шеф або шахиня на роботі - це батьківські фігури.
І будь-які страхи чи інше (стид, провина), що турбує у відносинах з ними - це 100% проблеми з рідними, які займали це місце. Батьки або бабусі-дідусі-дядьки-тітки.
Якщо у Вас такі токсично-нарцисичні бабуся та тітка, то дуже ймовірно, що це знецінення себе ("я недостатньо гарна як спеціаліст" або "я зробила вкрай мало" тощо), пов'язане з ними.
Це можна пропрацювати в індивідуальній терапії з психологом.
Відредаговано автором 23-12-2023 17:04:05
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 357180 для Наталия Павловна
Так, цілковито правильно зрозуміли! Постійне відчуття, що я десь щось не доробила, забула, пропустила і тд. Це викликає тривогу, що мною будуть незадоволені, або що колега чи шеф будуть роздратовані.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 357216 для Павел Леонидович
Дякую. Завжди вважала своє дитинство відносно гарним, адже напряму мене ніколи не ображали, і я розуміла, що все, що вони роблять (навіть токсичне та образливе) – з добрих помислів. Не думала, що це настільки сильно на мене вплине. Буду роздивлятися варіанти терапії
психолог онлайн
цитата:
Постійне відчуття, що я десь щось не доробила, забула, пропустила і тд.
ось над цим і раджу попрацювати. Скоріш за все це буде робота по корекції самоцінності та самооцінки. Тож бажаю Вам знайти свого спеціаліста та приємної, глибокої терапії!
З прийдешніми святами!