Тривожність через звуки від сусідів, причина в іншому?
Доброго дня!
1.5 років живу сама в своїй квартирі. На початку переїзду була депресія і тривожність (через незавершену сепарацію з батьками, тому що я ніколи не жила сама, діагноз поставив лікар), і через це я стала чутлива до шуму від сусідів. Але це був лише тригер. Допомогли: антидепресанти, налагодження свого життя, творчість, спілкування з віруючими людьми. Життя стало радісним, і так пройшов рік.
Я 4 роки як розлучена. Відносини були токсичними. Травму я пропрацювала, від чоловіка сепарувалася. Але мені дуже хотілося мати відносини. Півроки тому з'явився чоловік, що проявляв симпатію, зустрічалися в компанії. Потім перейшли на спілкування і зустрічі тет-а-тет. І почалися дуже тривожні місяці мого життя. Цей чоловік посадив мене на емоційні гойдалки. То пише, то зникає, а потім знову пише. Оскільки я вже знаю таку токсичну поведінку, я б сама це не терпіла. Я давала йому шанс тільки через друзів, які запевняли, що добре його знають, і справа просто в його зайнятості. Згодом друзі нарешті теж зрозуміли, що така поведінка ненормальна. Спілкування зійшло на ні. Мені було дуже погано, тому що він прив'язав мене теплим спілкуванням на зустрічах і в переписках, і мій мозок не міг зрозуміти, як при цьому можна от так зникати. Було багато відмазок від нього. Я шкодую, що рано прив'язалася. Відносини завершилися, і не розпочавшись. Але 3-4 місяці гойдалок зробили мене живим трупом. Я перестала нормально працювати і жити. Це була адреналінова залежність. Спілкування давало ейфорію, а мовчанка - ломку.
2 тижні тому я нарешті усвідомила, що це токсичне спілкування. Допомогла інформація від психологів. Зрозуміла, що це аб'юз, і все, тяги до нього вже немає. Я стала повертатися до життя і забувати його. І тут, днів через 10 мого відновлення стався сумний стан без причини. А через кілька днів я зрозуміла, що знову стала тривожною через звуки від сусідів! Хоча звуки були завжди. Мене просто нудить від тривоги. Хочеться у відповідь теж шуміти. Хоча і стрибки мого кота теж стали тривожити. Почуваюся жахливо, апетит та сон порушилися, плачу без причини, як божевільна... Що це? Підозрюю, що це наслідки тих відносин. Я стала знову погано сприймати свою самотність, хоча до цього знайомства все було ок. Виходить, я рано раділа, думаючи, що забуваю його? Але ж в мене немає тяги до нього, просто сумно. В якому направленні мені рухатися? Як знову стати стабільною, і перестати нервуватися через звуки? Підкажіть, будь ласка.
Питання від: ; Вік: 37

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Здравствуйте, Настя! Причина вашей тревожности на фоне звуков от соседей, скорее всего, лежит в плоскости того, что у вас было очень много позитивных и негативный эмоций в отношениях с этим мужчиной ( "эйфория, ломка, живой труп" - это слова из вашего сообщения, которые на это указываю).
Две недели назад, вы осознали что это были токсичные отношения и словно по волшебству стали его забывать. Но со временем ваше эмоциональное состояние ухудшилось. То есть, вы стали мыслить по другому, позитивно, и все чувства куда-то делись, вернее сказать вы просто неосознанно их вытеснили. Именно вытесненные, не отреагированные чувства вызывают у вас дискомфорт. Но свято место пусто не бывает, и на место вытесненных , чувств пришла тревога и раздражение на соседей. Вероятно, неосознанно вам , легче думать об том.
Выход из этой ситуации лежит в том, чтобы осознать все свои мысли и чувства, которые вы испытываете к этому мужчине и в экологичной форме, при помощи психологических техник их прожить. Затем поблагодарить жизнь за этот опыт и понять чему он вас научил, в чем он сделал вас мудрее и сильней.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Вітаю.
"Почуваюся жахливо, апетит та сон порушилися, плачу без причини, як божевільна... Що це?"
Здається, симптоми повернулися,та знову потрібно:
"антидепресанти, налагодження свого життя, творчість, спілкування з віруючими людьми" та психотерапія. Нажаль, так буває.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Вітаю!
Рухайтесь у напрямку психотерапії з психологом. Це недопрацьоване.
Глибина роботи була недостатньою.
Доповнення від автора
Дякую всім за відповіді!
Хочу доповнити. Мені дійсно хочеться якось виплеснути емоції. Але хочеться зробити це в сторону сусідів. І я знаю, що не буду це робити, бо вони не йдуть на контакт. Я мозком розумію, що рік мене їх звуки не тривожили, а тут раптом стали тривожити. Наче все розумію, але мене лякає, що я стала прямо прислуховуватися до цих звуків, і вони здаються мені гучнішими, ніж було раніше. Мій слух наче загострився. З кожним таким звуком колотає серце, і відчуваю якийсь тошнотворний прилив тривоги. Проблема в тому, що працюю з дому, і постійно вдома. В мене враження, що сусіди в моєму просторі. При чому, чим більше шумлять сусіди, тим більше боюся шуміти я. Ходжу тихо, боюся, наче мій шум може спровокувати їх? Я у відчаї! Чи можна це виправити? Просто я так засмучена тим, що я РІК пила антидепресанти, і перед зустріччю з тим чоловіком була стабільна і здорова, якраз закінчувала курс, а кілька місяців емоційних гойдалок змогли перетворити мене у комок нервів? Не хочу все життя сидіти на антидепресантах... Хотілося б почути більше різних думок з цього приводу.
психолог онлайн
"Хотілося б почути більше різних думок з цього приводу"
Вам потрібно до психіатра. Й чим скоріше тим краще. Робота з психологом ( психотерапевтом) вже потім, після стабілізації стану.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Підказки НЕ допоможуть. Взагалі. Не втрачайте час і сили.
Ви не були в психотерапії, а ліки тільки приглушили тривогу. Бо антидепресанти ЛИШЕ блокують симптоми, але причину НЕ лікують. Лікування тільки в психотерапії. І саме розуміння проблеми - "не сепарованість, дитячий стан психіки" тощо не вирішує питання. Пройдіть курс психотерапії (не розмов про життя, а саме справжньої терапії) і Ви зрозумієте про що я.
Бо поки не розумієте. Це очевидно.
цитата:
Мені дійсно хочеться якось виплеснути емоції. Але хочеться зробити це в сторону сусідів
Легкий шлях - НЕ Є правильним. Бо дуже легко виплеснути емоції на того, хто ПІДВЕРНУВСЯ під руку, а НЕ на того, хто справді ВИННИЙ і викликає агресію та злість. І це ТОЧНО НЕ сусіди. Точно.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 370721 для Павел Леонидович
Дякую Вам за відповідь. Ви згодні з колегами, що мені треба почати з антидепресантів? А потім вже психотерапія? Як думаєте, наскілька важка моя проблема, і скільки приблизно потрібно сеансів психотерапії?
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Вітаю!
З описаного очевидно, що у вас відбувається ретравматизація від від одних відносин до інших. Травму з чоловіком ви не пропрацювали, бо наступний чоловік виявився таким самим аб‘юзером. Співчуваю вам і хочу щоб ви не тримались за бажане, а бачила реальне, яке потребує лікування!
Вам потрібна довготривала регулярна психотерапія і тут питання не в кількості сесій, а в роках терапії. Так пропрацьовується надійна прив’язаність, проживається розчарування, страхи, біль, відроджується самоцінність. Розуміти щось - це не значить пережити. Ви застрягли в своїх емоційних реакціях, які накривають вас тривогою і фруструють. Потрібен і психіатр, і психотерапевт! Будуйте стосунки з собою в першу чергу! Бажаю вам повернути свою цілісність та автономність!
Відредаговано автором 01-09-2024 17:39:25
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
цитата:
Дякую Вам за відповідь
Будь ласка.
цитата:
Ви згодні з колегами, що мені треба почати з антидепресантів? А потім вже психотерапія?
Це в залежності від стану. Наскільки він важкий. Якщо відчуваєте, що взагалі не можете впоратись з емоціями - то краще починати з ліків. Насправді гарний і кваліфікований психолог бачить стан клієнта, який до нього прийшов і часто сам пропонує спочатку пройти медикаментозну терапію. Але кращій варіант: проходити психотерапію паралельно с медпрепаратами. Тим більше на самому початку прийому вони ще тільки-но починають накопичуватись в організмі і як слід ще не діють - тож і терапії заважати не будуть. Бо певна емоційна чутливість просто необхідна для результативної психотерапії.
цитата:
Як думаєте, наскілька важка моя проблема, і скільки приблизно потрібно сеансів психотерапії?
Впевнений, що Ви і самі гарно розумієте ступінь важкості. Власне я вважаю, що це навіть не одна проблема, а цілий комплекс проблем і доволі непростих. І тривожність, і недостатня сепарованість, і емоційна залежність, і психологічна травмованість батьками, яка завжди є основою залежності.
Кількість же сеансів підраховувати не слід, бо так Ви ніколи не почнете роботу. Головне почніть - а там самі побачите. Роботи буде багато. Тому точну кількість сеансів підрахувати доволі складно. Бо вона ще залежить від того, наскільки віддано Ви будете співпрацювати зі спеціалістом.
Доповнення від автора
Дякую всім за відповіді. Завтра йду до психіатра, і буду шукати психолога.