Не вмію формулювати і доносити думку
Взагалі з дитинства дуже складно встановлювати стосунки з людьми. В розмові я переважно слухаю, а не розмовляю, бо в голову нічого не приходить (хоча не скажу, що в мене низький інтелект чи щось таке). Але коли зав'язується бесіда, я ніби стаю якоюсь відсталою і в голові пустота, відповідаю щось на кшталт (так,ага, в мене теж) одним словом короткими фразами. Я можу розмовляти більше на обширні теми, а не на буденні. Дуже часто задаю питання, а не розповідаю щось сама. Коли пояснюю щось, то мене часто важко зрозуміти. Я постійно в контакті з людьми, але досі і не навчилася цим соціальним навичкам. Також я дуже повільна людина і ледь не між кожним словом йде пауза, бо складно говорити слова ( в голові ж пусто). Я також дуже боюсь розмовляти з людьми і говорю тихо. Хоча так було не завжди, це періодично відбувається. І читаю книжки і розвиваюся, але не допомагає... Не знаю,що й робити
Вопрос от: ; Возраст: 19
Дополнение от автора
Напевне все витікає із моєї невпевненості через комплекс неповноцінності. Батьки мене дуже гіперопікували

психолог онлайн
Анастасия Козакова
Наталія Крилова
Доброго дня, Женю!
цитата:
Я також дуже боюсь розмовляти з людьми і говорю тихо.
Вважаю це (з того, що Ви написали) головною причиною складнощів у спілкуванні. Страхи мають особливість переривати потік мислення, тобто, власне, переривати контакт зі своєю свідомістю. Звідси в поведінці спостерігається зкутість, зачиненість і тому подібне.
цитата:
Хоча так було не завжди, це періодично відбувається.
Коли було інакше? І з чим пов*язуєте зміни в характері спілкування?
цитата:
Батьки мене дуже гіперопікували
Зазвичай, коли занадто опікають дитину, то внаслідок цього в неі погано формується здатність бути впевненою в собі, самостійно приймати рішення, ставитиьс до інших людей на рівних.
Отже, було б добре, якби Ви звернулись до психолога та попрацювали над питаннями самоцінності, впененості в собі й т.ін.
консультация психолога
Владимир Анатольевич Тарасенко
Наталія Крилова
Доброго дня!
Я прочитала ваш допис, і мені здалося, що ваша думка і дуже добре сформульована, і донесена так, що у мене немає відчуття, ніби усе незрозуміло:) Мені здається, ви схильні до рефлексії.
Але, якщо саме тоді, коли треба говорити із людиною, а не писати, у вас виникає щось на кшталт ступору - то я можу припустити, що ви для чогось себе зупиняєте/призупиняєте.
Так може бути, якщо під час дорослішання було не дуже безпечно пред'являтися собою, або коли інші вас увесь час зупиняли, даючи при цьому якийсь посил.
Як варіант, можна піти у психотерапію і досліджувати свій спосіб комунікації з іншими. Або ж спробувати спостерігати, що відбувається з вами, що відчуваєте, чи кажете собі якісь слова і т д. Перевіряти, чи справді є небезпека, пробувати виходити до інших. І рухатись у власному темпі - дуже важливо.
Дополнение от автора
Ви маєте рацію. Іноді буває, (останній раз десь місяць тому)що я дуже впевнено почуваюсь і тоді із цим проблеми спілкування не такі великі, але все одно пристуні.
Дополнение от автора
Я зупиняю себе для реакції. Кожного разу, коли черга відповідати доходить до мене, то я відповідаю дуже неприродно і не щиро
психолог онлайн
цитата:
Виходить, зупиняєте себе задля того, аби сховати справжні почуття та замість них продемонструвати несправжні?
Дополнение от автора
Ні, я абсолютно щира по відношенню до людини, але через те, що я не знаю як реагувати правильно, я надто перебільшую із емоціями і в той момент я навіть собі не вірю і так соромно стає.
консультация психолога
Це і є важлива точка - ви зупиняєте себе, щоб відреагувати правильно. Що буде, якщо ви відреагуєте неправильно? Яким є ваше лякаюче очікування?
Також важливим мені здається те, що ваше власне "правильно" в момент відреагування кудись зникає або зменшується, а "правильно" іншої людини збільшується. Як думаєте, чому так?
Дополнение от автора
Я і реагую в більшості випадків неправильно. Бо правильно - це коли я задоволена і власною реакцію, і реакцією іншої людини на свої слова, їхнє формулювання і зміст сказаного. І я постійно намагаюся сказати правильно, але все одно не виходить
Дополнение от автора
Так, абсолютно. Бо я всіх,хто вміє спілкуватися, вважаю вищими за себе. Тут проявляється моя низька самооцінка
Дополнение от автора
Вважаю всіх кращими від себе
консультация психолога
цитата:
Вважаю всіх кращими від себе
Якщо так, то, на мою думку, це питання неможливо вирішити у рамках форуму, і дуже швидко. Це питання більше для психотерапії, ніж для консультації. Спробуйте обрати для себе психотерапевта і попрацювати з вашим питанням.