Я не розумію що відбувається
Добрий день! Іноді моя мама та старша сестра поводяться дуже дивно. Наприклад, була ситуація коли ми посварилися, вони полили мене брудом і обізвали, через кілька хвилин я вказала як саме вони себе поводити і як мене назвали, а вони почали сміятися, говорити, що такого не було і мені все це здалося. І потім говорять щось таке, щоб переконати, що це зі мною щось не так і вони дійсно праві. Але випадок, який стався нещодавно просто шокував мене. Скажімо, ми їхали в дорозі і я попросила їх дати мені пакет з бутербродами, я звернула увагу з чого вони були зроблені, їх було кілька видів, і потім коли я сказала що я ще не спробувала інші, а ці, і вказала з чого вони були зроблені, почалася реально неадекватна реакція і мене це дуже налякало. У них, особливо мами змінився вираз обличчя, вона почала сердитися, підвищувати голос що мені здалося і вони взялися завзято переконувати мене в тому, що я неправильно побачила. Сестра ще щось сказала на кшталт того, що якщо мені вже бачиться те, чого немає, то це серйозно і чи я не жартую. Особливо ця фраза мене сильно налякала. Потім вони почали дивитися на мене і перешіптуватися про щось і замовкли коли я на них подивилася. Така відчуття, коли я знаю, що зі мною все гаразд, тим паче як це можна неправильно побачити? А мене переконують в тому, чого немає. Чесно, цей випадок мене дуже налякав, я ледве заспокоїлася, мало того, що війна і нервуєшся, так ще й це. У мене є лише 2 запитання до них, навіщо вони таке роблять зі мною і що це їм дає. Визнавати цей факт дуже важко, особливо коли з тобою таке робить сім'я.

Ответы психологов
Доброго дня, Наталія!
цитата:
Чесно, цей випадок мене дуже налякав, я ледве заспокоїлася, мало того, що війна і нервуєшся, так ще й це. У мене є лише 2 запитання до них, навіщо вони таке роблять зі мною і що це їм дає.
Отже, у Вас є питання до мами та сестри. А ставите Ви їх до психологів. Як же в такому разі можно отримати адекватну відповідь?! Можна робити лише припущення, але ж вони можуть бути вельми далекі від істини. Тому, вважаю, доречно поставити питання своїм рідним і подивитись як сприймуть, а потім, що скажуть.
До того ж, напевно, у Вас теж є своя версія щодо мотивів поведінки близьких людей, звісно, з урахування усієї історії ваших взаємин. Цікаво, як виглядає Ваша думка з цього приводу? От навіщо їм так до Вас ставитись?
Доброго дня, Наталія.
Те, що Ви описали (коли Вам кажуть, що Вам щось примарилось, і намагаються запевнити у Вашій неадекватності) - має назву "газлайтинг" (від назви старого фильму "Газове світло", де чоловік миготів лампою щоб довести дружині що вона збожеволіла).
Наші близькі можуть навмисно або неусаідомлено використовувати з нами цю токсичну форму спілкувення, щоб перекласти на нас відповідальність за свої дії або просто самоствердитися. На кшталт "Я все роблю правильно, а от вона щось вигадує."
Не відомо, чому точно мама з сестрою почали Вас "газлайтити". Може, не хотіли ділитися бутербродом з певним наповнювачем, але не могли сказати про це словами, не знаю.
Тут вихід такий:
- По-перше, довіряти своїм почуттям і думкам, навіть якщо інші запевняють Вас у їх неадекватності.
- Якщо стикаєтесь із газлайтингом удома, немає сенсу переконувати родичок, що Ви все правильно побачили.
Можна змінити манеру спілкування на більш прямолінійну, наприклад, не "Я ще не пробувала ті бутерброди.", а "Я хочу скуштувати ось цей бутерброд." Якщо мама чи сестра заперечать і скажуть, що теж його хочуть, ви вийдете на прямий діалог без маніпуляцій на тему того, хто сьогодні що буде їсти. І так з усім.
Але якщо такі ситуації у Вас вдома відбуваються постійно і вони Вам неприємні, варто замислитися про переїзд.
Дополнение от автора вопроса ·
Чесно, там немає з ким говорити, і сенсу нуль. Раніше я вже бачила на що вони здатні в таких ситуаціях, це просто дійде до сильної панічної атаки в моєму випадку або ж я просто не витримаю цього тиску та таких знущань. Навіть не хочеться починати. Це все одно що розмовляти з маленькою дитиною на серйозні дорослі теми. Просто для себе хочу зрозуміти або ж хоча б знати варіанти чому вони можуть себе так поводити, як мені реагувати і захищатися (і як не з'їхати з глузду), а ще як заспокоювати себе в таких ситуаціях.
цитата:
Просто для себе хочу зрозуміти або ж хоча б знати варіанти чому вони можуть себе так поводити, як мені реагувати і захищатися (і як не з'їхати з глузду), а ще як заспокоювати себе в таких ситуаціях.
Сложно сказать о мотивах другого человека, тем более мы его не знаем и можем только гадать. С Ваших слов это выглядит так, что Вас не слышат и все Ваши слова перекручивают. Скажите, какие у Вас отношения с отцом? Бывают ли ситуации, когда Вы все-таки можете донести свои слова и быть услышанной.
Катерина Королевич (Киев) психолог
Наталія, доброго дня, прикро, що вам прийшлось зустрітись з такою поведінкою родичів, та ще й неодноразово. Погоджуюсь з колегою, що те, що з вами відбулось - газлайтінг. Це небезпечна поведінка родичів, в першу чергу, до вас, оскільки б'є по вашій довірі собі, по самооцінці і влучає глибоко, оскільки джерелом є найближчі.
І тут конфлікт ще в тому, що ви змушені обирати (чого не мали б робити, якщо б мати і сестра поводили себе адекватно) - довіряти мамі, яка в здоровому варіанті є особою, яка уособлює безпеку, прийняття, є тим, кому ми несвідомо схильні довіряти, - чи собі, незламній вірі, що з вами все гаразд.
Ви не можете бути нечутливими до того, що робить мама, оскільки так чи інакше батьки залишаються важливими фігурами у житті дітей, і потрібен час щоб відокремитись фізично, емоційно, фінансово, просторово. У вашому випадку - вам прийдеться подорослішати чим швидше, щоб зберегти себе і свою психіку, яка вже зазнає шкоди(панічні атаки є індикатором того, що ви живете не своє життя, не таке, яке б вам підходило). Подумайте, сплануйте, як би ви могли поступово дистанціюватись фінансово, просторово.
І ще. Ви маєте знати, що ви виявились сильніші ніж ваша мама та сестра, особливо в умовах ситуації в Країні. Ви сильні, тому на вас нападають в двох. Пам'ятайте про свою силу.
Здравствуйте, Наталия!
цитата:
А мене переконують в тому, чого немає.
Так ведут себя нарциссы - абьюзеры.
Ваши родные таким образом манипулируют Вами, чтобы подчинять Вас себе и добиваться своих целей.
цитата:
як мені реагувати і захищатися (і як не з'їхати з глузду), а ще як заспокоювати себе в таких ситуаціях.
Манипуляторы цепляют своих жертв на крючки эмоций (чувств).
В Вашем случае - это страхи, которые скрываются за паническими атаками.
И еще обиды и возможно, чувство вины.
Поэтому, в первую очередь, надо работать с этими чувствами.
А затем развивать уверенность и учиться противостоять манипуляциям.
Самостоятельно со всем этим Вы не справитесь, так как это достаточно большой объем работы. Собственно такой, который обязана была провести с Вами мама (с самого раннего Вашего детства) вместо абьюза.
В этом случае поможет только индивидуальная работа с психологом.
Вы рассматриваете обращение к специалисту с Вашей проблемой?
Доброго ранку!
цитата:
Чесно, там немає з ким говорити, і сенсу нуль.
Дозволю собі з Вами не погодитись. Сенс є. Щоправда, інший сенс, не той, який Ви намагались реалізувати до сьогодні. Не достукатись до них, не з'ясовувати, що з Вами не так і чому вони себе так поводять.
Є СЕНС обстоювати свої особистісні межі(!) А це неможиво без спілкування.
Отже варто подумати, чим це спілкування наповнити - яким реагуванням, якими словами і, головне, якими вчинками.
Колеги вже зазначили, що потрібно розібратись з Вашими почуттями в контексті взаємин з родичками. Можливо, там є страхи (бо є панічні атаки, які можна сприймати як заклик до захисту і допомоги Вам, коли накривають страхи). Напевно, є образа. Є природнє запитання, ЧОМУ вони зі мною так?
Вважаю, ці речі обов'язково мають бути пропрацьовані у взаєминах з психологом. До того ж, корисно буде звернути увагу на Ваше почуття самоцінності та навички в реальному житті захищати власну гідність.
цитата:
Просто для себе хочу зрозуміти або ж хоча б знати варіанти чому вони можуть себе так поводити,
Можу зробити лише загальне припущення - людяність у них не визріла. Їм невідомо, що таке повага, що таке, здорові стосунки. Замість цього намагаються влаштувати своє внутрішнє благополуччя за Ваш рахунок, бо вважають Вас слабкою.
цитата:
На додачу до того, що вже пропонувалось, хочу сказати - варто вчитись довіряти собі, не пригнічувати себе, не намагатись щось їм довести, шукати в своєму близькому оточенні і поза ним людей, які сприймають Вас на рівних. Тобто дорослішати і відокремлюватись від токсичного середовища.