Страшно зближатись з людьми
Добрий вечір!
Сьогодні я відчула, що ми з подругою віддаляємось, мене це не сильно засмутило. Ми вже не такі близькі. Але мені вперше стало страшно, що я залишусь одна.
Я не можу заводити нових друзів. Я думала це через соціальну тривогу, але мені більше страшно продовжувати стосунки з людьми. Я боюсь, що якщо ми подружимось, я не зможу більше вийти з цих стосунків. Якщо мене щось буде не влаштовувати, я не зможу сказати про це, я не зможу бути собою і буду почуватися увʼязненою, ніби в клітці.
У мене були раніше друзі, і зі школи і з дитинства. Коли мене щось не влаштовувало, я не могла нічого сказати, я просто мовчала. Я не могла закінчити дружбу, бо мені було страшно, я боялася їхньої реакції. Коли я намагалася відстояти свою думку, одна подруга постійно ображалася, але чомусь вхоплювалась за мене, і не відпускала.
Мені інколи хочеться мати друзів, могти поділитись з кимось своїми відчуттями. Але я не можу цього зробити. Мені некомфортно. І коли я думаю про це мені стає страшно, що я не зможу відчувати себе вільною. Я почуваюся вразливою, коли ділюсь чимось, мені стає неприємно та бридко після цього.
Мені водночас хочеться цього і не хочеться.
Вопрос от: ; Возраст: 23
нравится: 1 из 1

психолог онлайн
Людмила Петровна Колесник
Добрий вечір!
У Вас контрзалежність, проблеми з визначенням і відстоюванням особистих кордонів, але не страшно - з цим можна і потрібно працювати і все буде гаразд
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 379988 для Віталій Вікторович
Дуже дякую за відповідь!
психолог онлайн
Людмила Петровна Колесник
Будь ласка, Ірина)
психолог онлайн
Людмила Петровна Колесник
Доброго ранку, Іро!
цитата:
Мені водночас хочеться цього і не хочеться.
Відчувається, як вам боляче перебувати в епіцентрі внутрішнього конфлікту між бажанням і страхом.
цитата:
Мені інколи хочеться мати друзів, могти поділитись з кимось своїми відчуттями.
Як і кожній людині не вижити без контактів з іншими людьми. А краще ж мати контакти з близькими по духу людьми, рідними, друзями, колегами. Віддавати їм щось від себе і у зворотній бік брати від них те, що потребуєте ви.
Чи можете розповісти, чого потребуєте саме ви у спілкуванні та взаєминах з іншими? Чи був у вас досвід стосунків, які вас задовольняли, починаючи з дитинства? Можливо, з батьками?
цитата:
Але я не можу цього зробити. Мені некомфортно. І коли я думаю про це мені стає страшно, що я не зможу відчувати себе вільною. Я почуваюся вразливою, коли ділюсь чимось, мені стає неприємно та бридко після цього.
А тут, схоже, проявляються два аспекти. Перший - страх поглинання і втрати свободи. І другий - страх відкриватись, бо потім виникає відраза або щось схоже на неї, адже відкритість сприймається як вразливість.
Може, пригадаєте, коли і у відносинах з ким могла сформуватись така гнітюча модель?
Відредаговано автором 23-03-2025 10:39:17
психолог онлайн
Людмила Петровна Колесник
Добрий день.
Дякую, що поділилися. У вашому зверненні дуже чітко звучить внутрішній конфлікт: між потребою в близькості та страхом втратити себе у стосунках. Це водночас і дуже зрозуміло, і дуже непросто — постійно бути між "хочу бути з кимось" і "мені страшно, що це стане пасткою".
Ваш досвід підказує, що у минулих стосунках часто не було простору на вас саму — не було безпеки сказати «мені щось не підходить», виявити незгоду, бути почутою. Тож не дивно, що зараз нові стосунки асоціюються з тиском, страхом, втратою свободи.
Те, що ви це помічаєте і так чітко формулюєте — вже велика внутрішня робота. Це свідчить про глибоке самоспостереження і бажання змін.
Можливо, зараз варто не ставити собі завдання «будувати дружбу», а спробувати знайти простір, де можна вчитися бути в контакті з іншою людиною і з собою одночасно — з правом на чесність, на кордони, на "ні". Це може бути підтримуючий діалог, група, терапія. Маленькі кроки до того, щоб не втрачати себе в стосунках, а навпаки — віднаходити.
Ви маєте повне право на близькість, у якій буде місце вам — справжній. І на простір, де вам не доведеться мовчати чи терпіти.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 380019 для Дарія Андріївна
Дякую!
психолог онлайн
Людмила Петровна Колесник
Доброго вечора Іро.
Ви пишете "Я боюсь, що якщо ми подружимось, я не зможу більше вийти з цих стосунків. Якщо мене щось буде не влаштовувати, я не зможу сказати про це, я не зможу бути собою і буду почуватися увʼязненою, ніби в клітці".
Як на мене, таке сприйняття дружби, самих стосунків, сформувалося набагато раніше, можливо, в дитинстві.
І може якось бути пов'язане зі стосунками з Вашими рідними людьми.
Ви пишете "ніби в клітці"... Хто з рідних дуже схильний контролювати, обмежувати свободу дій, вибору?
Які у Вас стосунки з батьками?