Боюсь темноти
Доброго дня. Боюсь темноти, засинаю з нічником. Темноти боюсь з дитинства. Це не є гострою проблемою, але доставляє дискомфорт. Без нічника не можу заснути через тривогу. Також у квартирі завжди вмикаю світло в декількох кімнатах вночі, коли встаю з ліжка. Порадьте якісь методи боротьби зі страхом темноти, будь ласка.
Вопрос от: ; Возраст: 29

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Ирина Константиновна Зубиашвили
Методів богато, але спочатку треба зрозуміти з чим повязано саме у вас. Самостійно я б не радила боротися зз таким страхом. Раджу психотерапію.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго вечора, Lora!
цитата:
БОЮСЬ ТЕМНОТИ
Шкодую, що страх темноти спричиняє вам дискомфорт.
цитата:
Темноти боюсь з дитинства.
Що саме страхало в дитинтстві , тобто у відсутності світла?
А чим саме страшний страх уже в дорослому віці?
цитата:
Без нічника не можу заснути через тривогу.
Напевно, що тривога запускає думки про щось небезпечне. Можете їх тут описати?
цитата:
Також у квартирі завжди вмикаю світло в декількох кімнатах вночі, коли встаю з ліжка.
Ймовірно, включене світло дає відчуття контролю за реальністю. Це так для вас?
цитата:
Порадьте якісь методи боротьби зі страхом темноти, будь ласка.
З суто механічних способів - поступове зменшення освітлення до мінімального або навіть до повного вимкнення.
З психологічних - взаємодія з психологом.
Щодо тривоги і страху - раджу переглянути відео на цю тему.
"Тревога как прерванное возбуждение.
"https://upsihologa.com.ua/audio-video-653
"Страхи. Как преодолеть..."
https://upsihologa.com.ua/audio-video-466
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Лора, темряви бояться багато людей.
І це не дивно, адже темрява завжди асоціювалася з невідомістю. Уява людини може намалювати різні картини з цієї теми.
Потрібно виокремити причину появи страху, зазвичай такий стан спричиняє сукупність певних чинників.
Наприклад, людина ж не кішка, її очі не чітко бачать предмети у повній темряві. Через невідомість виникає відчуття незахищеності, небезпеки. Людина також може боятися темряви, якщо одного разу вона чогось у ній злякалася.
Зі страхом темряви безперечно потрібно працювати, адже він викликає неприємні відчуття.
Слід визначитися із конкретним страхом. Неможливо боятися темряви загалом, скоріш за все, Вас лякає щось конкретне, образ чи персонаж.
Важливо зміцнювати позитивний стан. Людину в хорошому настрої, стабільному емоційному стані, як правило, рідше переслідують страхи. Спілкування з позитивними людьми та перегляд добрих фільмів цьому сприятиме.
Якщо впоратися зі страхом темряви не виходить самостійно, краще звернутися до фахівців.
Відредаговано автором 04-05-2025 02:28:06