Постійне почуття провини
Добрий день. Постійно мучаюсь думками про те, що завжди за все винна… це заважає мені бути з хорошим настроєм і бути щасливою, бо постійно думаю, що про мене за спиною говорять погані речі. Особливо є страх того, що люди, які для мене є авторитетом і яких я дуже люблю, взнають мене як таку ««погану»»
є ПОСТІЙНА проблема, що я приймаю все дуже емоційно і близько до серця, аж настільки, що ображаюсь на одну людину за якусь навіть дрібницю, а виллється це все і на інших (я буду сумною і холодною поруч з ними, а після того як заспокоюсь, буду дуже сварити себе за те, що я погана людина і буду себе крутити, що всіх образила своїм холодом, через що далі виникає страх - самотність, не признання, відстороненість…).
Як-от сьогодні: мене образив наставник, а вилилась ця обіда і на нього, і на іншу людину поруч. Я звісно вибачилась перед другою людиною, але тепер накручую себе за те, що людина занадто мені холодно відповіла і я все ще вважаю, що вона має негативні почуття до мене… а от за наставника (я показала йому те, що я образилась, але тепер жалію: я боюся, щоб він не подумав, що я якась психічно неврівноважена, емоційна чи дуже нерозумно показую свої емоції, після чого, наш звʼязок буде не таким як раніше
(Мій наставник майже замінив мені батька, я ним дуже дорожу і дуже не хочу, аби наш звʼязок хоч трохи зменшив свою інтенсивність, або щоб він думав що я якась погана/несерйозна/ще мала дитина). Хочеться признання своїх досягнень від нього, тому дуже не хочу показатись хоч трохи не такою, якою б маю бути.
Я просто не хочу його розчаровувати.
Дуже дякую що прочитали і дали відповідь. Мені щиро потрібна допомога зараз.
Вопрос от: ; Возраст: 16

психолог онлайн
Вітаю, хочу Вам допомогти, відчуваю, що Вам дуже необхідна допомога і підтримка, але прошу уточнити трохи ситуацію.
Що означає наставник, який замінив батька? В дитячому будинку чи щось інше?
Які люди є для Вас авторитетом?
Хто і кому може говорити про Вас погані речі?
Як Вас образив наставник?
Що може бути, якщо він розчарується?
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 381666 для Віталій Вікторович
Ні, батьки в мене є.
Мій наставник - це мій вчитель по творчій діяльності. Я і сама до кінця не розумію, як ми зблизились. Я можу повністю стверджувати, що розумію, що це не серйозна любов дорослого чоловіка до учениці - ні, ні в якому разі! Це просто майже дружні стосунки, завдяки яких вже в 15-16 років я добилися висот. Він профі по моїй майбутній професії і він той, хто може мені порадити абсолютно все в цій сфері. Це дуже розумний чоловік, за багато років я дійсно стала його цінувати як важливу мені людину.
Так , мені дуже тяжко і соромно визнавати, що він дав мені чоловічу увагу, яку я не сильно отримувала від батька.
Він - і є мій авторитет, а також ще пару вчителів по цій ж сфері, які мене знають і поважають. До цієї частини також можуть відноситись батьки, але зрозуміло, що рідні зрозуміють і знають більше про свою дитину, ніж чужі люди, тому їх осудження я не сильно боюся.
У нас бувало багато сварок і конфліктів, але ми постійно мовчки мирились, і завжди все було добре і ніби нічого не було, тому точно сказати, що буде - я не можу. Але мій страх розчарування завжди є - навіть попри те, що все добре, у мене завжди є погані думки, що він, наприклад, розчарується і подумає на кшталт «вона ще мала дитина, як я її обрав?», «Наче вже стільки добилась, а веде себе отак». Це умовно. як я думаю.
Погані речі поза моєї спиною може говорити багато хто: від старих друзів до вчителів, знову ж таки. Я живу в маленькому місті, де кожен про всіх знає, в більшості.
Також мій страх - що до авторитетних мені людей дійде від поганих людей (старі друзі, люди яких я «образила»), щось , що я можливо навіть не робила (в моєму оточені є люди «криски», які налаштовані проти мене, які знають з ким я маю звʼязки і який вплив я маю від них; це ті ж самі колишні друзі, так і просто лицемірні люди, до яких я маю підозри).
Якщо про сьогоднішню ситуацію - я відкрилась наставнику, знову ж таки, і сказала , що у мене немає друзів в коледжі, на що він відповів: «приглянись до себе , можливо ти погана, тому з тобою ніхто не хоче дружити», а казав він це з інтонацією , ніби це натяк, що він щось бачить в мені погане. Мене чомусь це дуже сильно зацепило, злякало, здивувало, можливо, тому, що я хотіла якоїсь підтримки чи розуміння, бо в цей день я почувала себе дуже погано і попередні емоції, які я стримала перед уроками, повпливали. Мені так соромно перед ним, було видно, що я ось-ось заплачу.
І саме тому, я не можу заспокоїтись, бо думаю, що він розчарувався, подумав що я веду себе як дитина… але я зовсім тоді не могла контролювати емоції, але це лише мої проблеми і я мучаю себп тим, що варто бути «більш серйозною і спокійною, а не слабачкою».
Тобто, це все звʼязано , у висновку - я просто боюся поганої думки авторитетних і близьких мені людей про себе, бо я хочу признання і поваги. Я часто вважаю себе поганою і дивною, можливо, тому я думаю, що і всі це бачать, і так думають.
психолог онлайн
Надія Іванівна Шулюк
Дуже добре, що Ви не дитячому будинку і у Вас є батьки. Тому що отримати призначенного наставника в таких випадках дуже важко і тим більший страх погіршення або втрати такого зв'язку.
Вам не має чого соромитися, адже позитивна чоловіча увага, насамперед батька, дуже важлива для дівчини, щоб відчувати себе цінною, гарною, розумною, мати стійку психіку і адекватну самооцінку і сприйняття себе.
Нажаль Ви не відчували такої підтримки від рідного батька, тому для Вас з'явилася така гостра залежність від сприйняття, визнання і поваги з боку наставника.
Але це не вирішить Ваші проблеми повністю, а навпаки, може все ускладнювати. Вам необхідно працювати з психологом над побудуванням внутрішніх опор, самооцінки, впевненості в собі, прийняття і любові до себе.
Тому що Ви у себе будете завжди і саме здатність бути самодостатньою для себе допоможе бути в гарному настрої і відчувати себе щасливою, незалежно від думок і ставлення до Вас інших людей. А стосунки з іншими людьми будуть здоровими і не будуть більше будуватися на болючій залежності від думок і ставлення до Вас тих чи інших людей
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 381668 для Віталій Вікторович
Дякую за відповідь! Дякую за поради.
Дуже хочу позбутися цього стану.
психолог онлайн
Будь ласка) Ви не просто хочете, а дуже хочете. І не просто дуже хочете, а навіть робите рішучі кроки на цьому шляху звернувшись по допомогу психолога. Непросто наважитися на роботу з собою, але Вам вже вдавалося досягати певних зовнішніх успіхів і висот, тому вдасться знайти шлях до себе і свого щастя і гармонії