Як пояснити що це рано?
Добрий вечір
Моя донька в 2 класі і сьогодні вчителька з продовженої розповіла що вона з хлопчиком цілувалась під партою.
Хлопчик з іншого класу (теж 2-го) по розповідям вчителів не самий чемний і всіх ображає.
Підкажіть як спокійно пояснити дитині що це трішки зарано, але так що б не відлякати
Питання від: ; Вік: 31

психолог онлайн
Доброго вечора!
Першою чергою, чи говорили Ви з дитиною про її тілесні кордони і те, що вона має право відмовляти людині, коли не хоче, щоб та її цілувала, обіймала або ще якось взаємодіяла? І про те, що що б не відбулося, вона може про це поговорити з Вами? Зазвичай, сексуальна просвіта дитини починається з цих двох тез.
Ви дізналися про поцілунок доньки від учительки. А що розповідає Вам з цього приводу сама донька?
Діти допитливі, і можуть вивчати одне одного, в тому числі, й таким чином. Іноді перший поцілунок дійсно відбувається рано. У деяких школярів рано починається статеве дозрівання та інтерес до таких тем, деякі просто могли побачити поцілунок десь у медіа (кіно, серіали, тощо) і вирішити повторити. Навряд чи діти в такому віці вкладають в поцілунок на 100% той же сенс, що й дорослі, проте вже розуміють, що це щось особисте, тому і ховаються під партою.
Розумію Ваше занепокоєння тим, що донька цілувалася з хлопчиком, який всіх ображає. Для того хлопчика, імовірно, така взаємодія - це щось на кшталт підтвердження свого статусу "дорослого, крутого і значущого" за рахунок того, що він отримав увагу від дівчинки.
Можна обережно цікавитися в доньки, як пройшов її день, з ким вона спілкувалася, з ким гралася, що дізналася нового, як себе почуває. Якщо між вами є довірчий зв'язок, вона сама ділитиметься з Вами тим, що її непокоїть.
Можна ділитися своїм досвідом. Наприклад "У мене перший поцілунок був в такому-то віці, а до цього часу якщо ми з хлопчиком подобалися одне одному, ми приділяли увагу одне одному такими-то способами." Ультимативна заборона "не цілуйся з цим хуліганом" може не спрацювати, або навіть перетворитися на зворотній паттерн поведінки, проте можна запропонувати альтернативи, як по-іншому можна проявити цікавість та прив'язаність.
Відредаговано автором 23-02-2024 21:35:16
психолог онлайн
Марія Радченко
Вітаю. Теж підтримую те що сказала колега вище.. Вся інформація яка є у вас - вона від вчителів. І про поцілунки і про характер того хлопчика. По-перше хочеться одразу спитати - як самі вчителі планують соціалізовувти його, якщо він може шкодити іншим? Чи є у них план?) Я це так трохи іронізую, тому що не зовсім розумію навіщо вони розповідають такі подробиці батькам інших дітей, і чи не вплине це негативно потім на цю соціалізацію. А по-друге, торкаючись вашого основного питання - то так, найкраще це довіра - і щоб не злякати і не ставити під сумнів довіру з вашою дитиною - це проявити терплячість і цікавість, щоб при нагоді вона сама могла поділитися з вами секретами чи думками. Згадайте себе в дитинстві - які питання та яка поведінка родичів - дозволяли вам почуватися у безпеці і довіряти? Плюс - діти іноді "граються" у героїв кіно і поцілунки чи обійми можуть не мати того зафарблювання яке дорослі їм придають. Але щоб з'ясувати що сталося і не злякати - найкраще спрацює довірлива атмосфера. Доречі, ваша донька загалом як з вами спілкується? Ви можете обговорювати якісь особисті речі з нею?
психолог онлайн
Марія Радченко
Нора Маркман
Добрий день. Мені здається, що інтерпретація "зарано" тут не зовсім підходить. Проявіть вашу щиру зацікавленість, спитайте хто це придумав? Трішки додайте інформації про тілесні кордони. Я би не загострювала би тут проблему. Здається, що ви включилися на "думку" вчителя.