Втратила частину себе
Доброго дня! Я з Харкова, до війни час від часу складала вірші російською мовою. Зараз намагаюся перейти на українську, у тому числі і в творчості, але проблема в тому, що українською все виходить якось незграбно, рими часто приходять саме російською, мабуть тому, що, як не крути, але думаю я саме цією мовою. Якщо щось і вдається написати, то це дуже примітивні вірші, рівня дитячого садочку. І мені дуже сумно з цього приводу. З одного боку я розумію, чому багато співвітчизників відносяться дуже негативно до мови окупанта і не готові її сприймати ні в якому вигляді, але з іншого - є відчуття що втрачаю творчу частину себе. Виходить що той, ким я була, зараз бути не на часі, але стати іншою, такою ж творчою, але україномовною поки що не виходить. Як змиритися з втратою своєї ідентичності у цей не простий час? Дякую заздалегідь
Вопрос от: ; Возраст: 29

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Ирина Константиновна Зубиашвили
Arina, доброго часу доби!
Нажаль, Ви не поодинокі - в кошмарі сьогодення дуже багато людей мають розбитую вщент ідентичність, споганену історію - бо є дуже багато українців у яких родичі по той бік лінії вогню. Або у кого мамо чи тато з тієї сторони.. І питання - хто я зараз, якого роду, якої історії - симофорять у багатьох.
цитата:
Як змиритися з втратою своєї ідентичності у цей не простий час?
Я б радила попрацювати з фахівцем. Та не ставити питання так категорично. Німці - залишилися німцями не зважаючі на свою криваву історію в ХХ сторіччі.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
цитата:
Поки що Ви її не втратили. Лише піддаєте сумніву.
Ідентичність не рівно тавро на лобі. Можете дивитись ширше на неї, наприклад, моя ідентичність - творча особистість. Скажімо, вивчите італійську досконало, то будете писати вірші італійською. Чому ні?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Як написав Володимир Анатолійович , Ви не втратили свою національну ідентичність. Адже Ви усвідомлено почуваєте себе українкою, маєте бажання володіти досконало українською мовою. Вам просто не вистачає літературних навичок, практики написання віршів українськіою мовою.
Не потрібно засмучуватися. Все прийде згодом. Читайте українську літературу, вірші. Треба дивитися українські фільми, вистави і поступово кількість переросте у якість.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
цитата:
Добрий день. Сьогодні кожен з нас в якійсь мірі втратив себе минулого. Але разом з тим і набув щось нове.
Я теж пишу вірші. Раніше російською, сьогодні українською. Ви не уявляєте наскільки наша мова є влучною і могутньою. Можливо трішки часу для адаптації, можливо більше читати українською. Головне продовжуйте.
психолог онлайн
цитата:
україномовною поки що не виходить
Когда Вы начнете думать
цитата:
українською
тогда и рифмы у Вас начнут приходить тоже
цитата:
українською
Поэтому не волнуйтесь, никакую идентичность Вы не утратили.
Если есть способности и/или талант, то это никуда не девается.
психолог онлайн
Родной язык - это не тот, который принято считать правильным с точки зрения социально-политической ситуации, а тот, который вы выучили в детстве, как родной, тот, на котором говорила ваша семья до ваших 5 лет. Так что это конфликт между правдой о себе, о своём Я, основой своей личности и более поздними убеждениями, основанными на новой информации (последнего года). Давайте попробуем сравнить это с живописью, а именно с цветовой гаммой. Метафорически до 2022 г. Вы пользовались четырьмя базовыми цветами и всеми их сочетаниями и производными. С февраля решили вычеркнуть два цвета из своей реальности, как вражеские. Из двух оставшихся цветов можно выжать сочетания и написать картину. Но инструментов меньше, палитра беднее. Либо бросайте писать, либо верните цвета обратно. Или так, до февраля 22 года вы были прекрасной скрипачкой и очень плохой пианисткой. Теперь скрипку объявили вражеским инструментом и Вы пытаетесь играть на рояле серьезные концерты. Не получится, даже если вы научитесь за 2-3 года прилично играть на рояле. Язык, как средство художественного самовыражения, не виноват в том, что правительство России развязало войну и убивает нас. Попробуйте разделить эти явления в своей реальности.