Як бути в даній ситуації?
Моя мама кожного дня свариться з татом. Мама завжди хоче вставити своє я. А тато хоче, щоб було менше сварок, а моя мама цього не розуміє, ніколи не дивиться на себе :( . Був один випадок, коли вже вечір, і вона каже мені поприбирати будинок, я пішов по пилосос, а в цей момент бабушка каже, що завтра поприбираєш... Але мама настільки вперта, що сама взяла і почала прибирати. Я ж кажу, що це не повага, адже це є прикмета, а бабушка вірить у їх... Їй так неприємно це було бачити... А вона мене не слухає, і далі починає прибирати. Думає, що я просто не хочу цього робити... Просто кожного дня пилососити не потрібно, бо фільтри псуються, а вона в цей момент думає, що я навмисне це кажу, щоб не пилососити...
А тато втрутився у цей конфлікт, і каже, що досить уже сваритись, адже і так в родині існують проблеми... І як мені бути в віці 12 років, просто не звертати уваги, або ж сказати мамі, що ти не права і батько хоче, щоб у родині було усе добре!
Вопрос от: ; Возраст: 12

психолог онлайн
Серафима Сергеевна Дудник
Саша, дуже прикро, що тобі доводиться бути свідком, а то й учасником сварок в родині.
Нажаль, дорослі не завжди замислюються про почуття своїх дітей, бо їх «накривають» власні почуття, з якими вони не можуть впоратися.
Але ще, нажаль, діти часто бачать тільки те, що «на поверхні», не заглиблюючись в справжні причини.
З того, що ти написав, можна припустити, що між мамою та бабусею йде певна суперечка, чи то «хто тут хазяйка», чи то «хто краще» чи на якусь іншу «тему».
Тато, можна припустити, не хоче втручатися, або в більшості не підтримує маму, а на словах це виглядає як «хоче спокою в родині». Маму, можливо, дратує, що її чоловік не на її боці, а тільки «заспокоює» її (а це означає, що він не сприймає її думку, а ставиться ніби зверхньо).
Все це, по суті, тобі не так вже й важливо знати, але я написала свої припущення, щоб можна було трошки з іншого боку поглянути на події, можливо це дозволить тобі не так критично бачити поведінку мами, і не такими вже й «ідеальними» бачити батька й бабусю.
Справа в тому, що твої батьки мають самі вирішувати свої проблеми, їм важливо навчитися обговорювати те, що не подобається, а не замінювати розмови діями (по типу прибирання ввечері, щоб щось довести, замість того, щоб зробити це словами).
Що можеш тут ти? Можливо, не «підливати масла у вогонь» самому, не створювати додаткових ситуацій, які можуть стати поводом для сварки, не ставати на сторону когось одного з батьків, а триматись нейтральної позиції, не дозволяти їм втягувати тебе в конфлікт, можливо, звертаючись до них «я впевнений, ви самі розберетеся, не хочу заважати».
Але діти не мають нести відповідальність за своїх батьків, налагоджувати їх стосунки, чи «вирішувати» інші сімейні негаразди. Діти мають жити своїм власним життям, спрямовувати зусилля на власний розвиток та дозвілля. Звичайно ж, мова не йде про те, що батькам не треба допомагати, коли це потрібно, але то звичайна допомога (як то по хаті, чи з господарством), а не вирішення їх емоційних проблем.
консультация психолога
Скажі а батьки часто керують тобою - що тобі робити? В питаннях які ти сам можеш вирішити