Не люблю свої дні народження. Навіть не хочу, щоб мене вітали...
Через кілька днів у мене ювілей - 35 років. І знаєте що. Я взагалі не хочу його святкувати. Більше того, мене коробить від самої думки, що мені будуть телефонувати і вітати - колеги, родичі, друзі.... А я хочу зараз десь забігти в ліс! Такий у мене зараз стан. Сховатися, щезнути...
Подруга у мене лише одна, і та далеко. Родичі - не хочу оцих сюсюкань, і розповідей про ціну привезеного ними торта чи букета...(був неприємний минулорічний досвід) Не хочу оцих потуг, щоб накрити їм усим стіл! Не хочу нікого бачити!
Можливо, відсвяткую символічно увечері з чоловіком і доньками. Все.
А ще чомусь хочеться плакати.... Особливо, коли бачу красиві інстаграмні історії з днів народжень гарних жінок у сукнях, де їх всі вітають у ресторанах і кафе. Коштів у моїй родині на це зараз немає. Та й гукати, здається, немає кого. Я максимально розчарувалася навіть у найближчих людях, не кажучи вже про друзів, яких із роками майже не лишилось.
Скажіть, чому людина так не любить свій день народження??
Вопрос от: ; Возраст: 34

психолог онлайн
Доброго дня, Таньо!
Ви питаєте, чому людина не любить свій день народження. Це дуже індивідуальне питання, і якщо Ви не любите це свято, варто подумати над тим, як це відчуваєте саме Ви і які причини Вам вбачаються важливими в цьому конкретному випадку.
Для поточнення можу задати додаткові питання. Наприклад, коли вперше Ви відчули, що не любите свій день народження, після яких подій у житті?
цитата:
Родичі - не хочу оцих сюсюкань, і розповідей про ціну привезеного ними торта чи букета...(був неприємний минулорічний досвід)
Вас зачепила меркантильна поведінка родичів лише минулого року, чи кожного року Вам було некомфортно з цим? Якщо кожного року, то що сталося саме минулого року, що Ви усвідомили весь емоційний біль від їх поведінки, і не захотіли більше з нею миритися? Для мене це, насправді, більш позитивний досвід для особистого зростання, хоча він сумний та неприємний в моменті.
На жаль, родичів не обирають, і їхні способи висловити любов до Вас чи інші патерни поведінки (часто деструктивні і такі, що передаються з покоління в покоління) не завжди співпадають з тим, що для Вас прийнятно та комфортно, не завжди це збігається з Вашими особистими кордонами та цінностями. Тому Ви маєте право не запрошувати їх на своє свято, якщо не хочете. І сформулювати відмову у такій формі, яка для Вас буде оптимальною.
цитата:
Якщо це саме такий спосіб відзначити, який для Вас найбільш підходящий, то чому б і ні? Відсвяткувати у вузькому колі найдорожчих Вам людей -дуже навіть добре. А щодо інстаграмних картинок, як в інших все добре, - то це популярна в сучасному суспільстві пастка. Бо в соцмережах люди, здебільшого, демонструють саме позитивні аспекти свого життя або видають бажане за дійсне. Ви не можете точно знати, що насправді переживають люди з навіть зовні благополучним життям, тому важливо це усвідомлювати і намагатися не порівнювати своє життя з життям інших.
Ви маєте повне право провести цей день так, як хочете, навіть якщо він для Вас сумний і неприємний. Це зайвий привід попіклуватися про себе і про свої потреби. Подумайте, чого Ви насправді хочете в моменті? Якщо хочете відпочити і щоб усі Вас залишили в спокої, то відпочиньте і повідомте своєму колу спілкування, що хочете побути наодинці. Якщо хочете якоїсь особливої уваги чи підтримки в цей день від чоловіка та доньок - скажіть їм, що Вам потрібно і якої допомоги Ви від них хотіли б. І якщо проблема зі святкуванням днів народження стоїть гостро та заважає повноцінно жити - звертайтесь по допомогу до психолога.
психолог онлайн
Доброго дня.
Ви питаєте про нелюбов до дня народження, а чи може бути так, що Ви любите чи хотіли б любити свій день народження, але засмучуєтесь, пригнічуєтесь очікуванням того, що свято все одно не пройде так, як Ви б цього бажали?? Якби все було як в цих уявленнях, як в інстаграмі, чим так само хотілось б уникнути його?
Попри все, дуже прикро, що у свій день народження, Ви стикаєтесь більше з втомою, потугою і зовсім не тим відчуттям цінності, принаймні з Ваших слів. Але це не означає, що так має продовжуватись і має бути.
Інстаграмні картинки зазвичай далекі від життя, і якщо абстрагуватись від цього - А як б Ви хотіли відмітити таку важливу дату? З ким? В якому місці? Якщо якийсь з бажаних ресторанів зараз не доступний, то може є страви, які хотілось б? Якусь особливу атмосферу? Чи, можливо, передати організацію чоловіку а для себе мати сюрприз(контрольований, щоб він точно знав що ви хотіли б)??
Загалом, подумайте про те, що б хотілось Вам? Ваш спосіб відпочити і відчути свято?
Іншим варіантом бажанням уникати день народження може бути тиск і страх віку, незадоволення своїм нинішнім становищем, місцем і якістю життя, а дні народження, як і новий рік, часто акцентують це. І тоді це вже не про сам день народження, а спосіб життя. Чи знайоме Вам це переживання?
психолог онлайн
Таню, причини негативного ставлення до дня народження можуть бути різні.
Можливо, деякі Ви і не усвідомлюєте.
Одну причину Ви вже зазначили. День народження асоціюється не зі свободою, не з можливістю радувати себе, а з обов'язком: когось покликати, щось приготувати, а потім ще й прибирати за всім цим натовпом. Також Ви відчуваєте брехливість чи формальність привітань. У день народження гостро відчувається, що поряд не ті люди. Ви стикаєтеся з реальністю, в якій все не так вже й чудово.
Можливо, на Вас нападають чужі стереотипи, та власні негативні установки. Наприклад, "чоловікам потрібні тільки молоді", почуваєтеся не просто старше, а ще й "гірше" за інших.
Але, будь ласка, не позбавляйте себе радості у День народження.
Пам'ятаєте, день, коли Ви народилися - це свято. У світ прийшла унікальна людина, і вона має право на любов. Особливо від себе.
Нормально, якщо Вам трохи сумно від того, що не вдалося досягти того, що Ви собі напланували. Життя непередбачуване, і цілком ОК, якщо щось не виходить.
Не дозволяйте смутку відбирати у себе свято. Кожен вік має свої плюси. Дорослішання - це як розвиток персонажу в комп'ютерній грі: з кожним рівнем Ви прокачуєте якісь навички, і від цього персонаж стає все сильніше.
Ви можете зробити свій день народження таким, щоб він був Вам на радість. Не хочете готувати? Не готуйте. Не бажаєте відповідати на повідомлення? Не відповідайте.
Головне, щоб Вам цей день був комфортним. Це ж Ваш День народження!!!
Ставлення до дня народження - це багато в чому ставлення до себе, до самого факту свого існування, до своєї цінності та значущості для цього світу. Воно показує і рівень самооцінки, і відчуття внутрішньої зрілості — здатність впоратися з кризами, відстоювати свої межі та керувати тим, що відбувається у власному житті.
Відредаговано автором 19-05-2025 23:17:26