Астения?
В последнее время много чего навалилось - последний месяц высокая тревожность, страхи вылезли,связаны с социальностью ( сначало бесили все люди, потом страх публики, зажался в себе очень ). Сейчас иногда пробиваются деструктивные установки и бывает апатия ( знал чем хочу заниматься - но теперь не верю в себя ).
Финансово пока сложно - не смогу пойти к психологу. Дайте пожалуйста информацию: как быть в такой обстановки и не дать себе счахнуть, в домашних условиях))?
Вопрос от: ; Возраст: 23

психолог онлайн
Доброго дня.
Скажіть, будь ласка, а що у Вашому житті сталося за цей місяць (якісь стресові події чи кардинальні зміни)? Чи є люди, які могли б Вас зараз підтримати?
Уявіть, що у Вас зламана нога, а Ви не йдете до траматолога, а накладаєте шину самостійно. Результат - можливий сепсис, ускладнення, кістка зростеться нерівно і ходьба буде неправильна, довгий болючий процес одужання (хоча ймовірність зцілення ніхто не виключає), затягуєте час - більші ускладнення і довше лікування. Другий варіант - Ви йдете одразу до травматолога, накладаєте шину і кістка зростеться правильно та безболісно з набагато більшою ймовірністю. Психічне здоров'я так само важливе і на рівні з фізичним - не ігноруйте це. Якщо говорити про апатію, тривожність, страхи, то це може бути і депресію або неврозом, тому тут необхідно також врахувати біологічний компонент (ендокринолог, психіатр) з детальною діагностикою + не в режимі переписки + не забувайте про психологічний компонент (психолог).
Як зараз проходить Ваш звичний день? Ви десь навчаєтеся чи працюєте?
Дополнение от автора
Расстались с девушкой, потом поступление на в ВУЗ, фрустрация с работой и жильем + как-то навалилось всего много ( "не красивые" поступки друзей, что-то типо правительства, абьюзерные некоторые друзья ) ну крч, объективно навалилось много.
Поддержка минимальная есть, но в принципе не хочу сильно ориентироваться на других.
День проходит когда как. Биполярно как-то всё. ( один дент у меня всё ок , другой унываю долго ).
Как попробовать устранить деструктивные мысли?! Когда депрессивные дни и нету сил
психолог онлайн
цитата:
Дуже Вам співчуваю, дійсно, стресу було дуже багато. Як давно Ви розлучилися із дівчиною? Хто був ініціатором розлучення і яка причина? Вам подобається спеціальність, яку Ви обрали? У Вас є друзі не абьюзери?
цитата:
Помітно, що у Вас інує установка "Будь сильним" + негативний попередній досвід підкріплює її. Насправді, сила у визнанні своєї вразливості та пошуку ресурсів для підтримки, а надмірна орієнтація на силу робить нас слабкими. Ви не дозволяєте іншим Вам допомогти і це ще більше погіршує ситуацію.
цитата:
Опишіть детальніше зміст цих деструктивних думок і що їм зазвичай передує.
цитата:
Скільки Ви спите, як харчуєтеся? Чи є у Вас час на себе і власні хоббі, спілкування?
Дополнение от автора
Расстались мы около 2-3 месяцев назад, я был инициатором( с её стороны абьюз ).
Специалисть нравиться, но из-за последних событий простт начал сомневаться в себе, как в личности ( раньше был внутренний стержень, я знал, что умён, причём очень, но сейчас начинают посещать мысли, что я 'обычный', нету уверенности и страсти к знаниям ).
Есть и не абьюзеры. Пррблема в том, что приходится сейчас жить с абьюзером-другом.
психолог онлайн
Опишіть, будь ласка, детальніше, в чому проявлявся абьюз зі сторони дівчинки і абьюз зі сторони сьогоднішнього друга.
цитата:
я знал, что умён, причём очень, но сейчас начинают посещать мысли, что я 'обычный', нету уверенности и страсти к знаниям
Яка може бути "пристрасть" до знань, якщо у Вас апатія та ознаки депресії? Крім цього, якщо говорити про особливості навчання у ВНЗ, то система зазвичай відбиває бажання до знань (мало практики, багато теорії та непотрібної інформації) і багато студентів проходить через це, однак із реальним практикуванням та самоосвітою це зникає.
Якщо говорити про "звичайність", то що в цьому поганого бути "звичайним"? Таке відчуття, що Ви поставили собі надто велику планку від чого самі і страждаєте.
Дополнение от автора
"Пристрасть до знань" - я маю на увазі ті, що мене раніше цікавили, те по чому хотів працювати.( раніше мені подобалось вивчати це й навіть місяць тому ). Зараз невпевнений в собі й своїх бажаннях. Найбільше давить 'соціофобія' ( бувають моманти, коли виходжу на прогулянку - страшно підійти й поговорити з дівчиною наприклад, внутрішній бар'єр набито. Та навіть просто з людиною в парку буває такє із-за низької самооцінки.
Маю на увазі, що почуваю себе переляканим в житті( багато людей зараз просто бояться зробити те що хочуть, настільки, що навіть не беруться за те. Не хочу жити в страхах й невротизмі, в оточенні таких же людей. З постійною критикою до всіх, ниттям, агресією і т.д.
Дополнение от автора
Абюз від дівчини: постійна критика, ниття, звинувачення мене у всьому, маніпуляції ( мені поступово набридали не зрозумілі відносини з емоційними гойдалками і мені це просто спочатку набридало але після маніпуляцій в кінці стосунків заділо, я гадав, що вона не з тих дівчат, яка буде робити на зло, фліртувати з друзями, переписуватись і т.д. щоб мене задіти цим. Не очікував від неї такої маніпулятивної поведінки, заради того, щоб мені щось доказати, задіти і т.д.
Друг абюзер : пасивна агресія, маніпулятивна поведінка. Це людина, до якої на перший погляд нідочого прикопатися але емоційно не комфортно, завжди якісь питання странні, поведінка не пряма і т.д. ( з ним нібито потрібно завжди доказувати, що я краще, якась боротьба завжди емоційна, не може людина просто спокійно жити й бути конкретним )
Дополнение от автора
Як взагалі жити з абюзером? (Поки не має можливості зїхати від нього)
Практично, як діяти, якщо зараз не кращий період в житті й немає сил, енергії 'боротися' з такими.
Дополнение от автора
І як краще побороти 'соціофобія' цю.? Я маю на увазі навіть прогулки( буває, що заговорю з кимось, з кии захотів в метро, в парку і т.д. й гордий собою, а буває, що не заговорю й потім критикую себе за це).
Може є якісь техніки для позбавлення страха або самокритикі??? ( зараз часто буває, що я все хочу, з усіма говорити, до всих підійти, багато бажань чомусь, а в такому стані тяжко їх всі виконати) підскажіть, як себе заспокоїти, домовитись з собою?
психолог онлайн
Загалом, якщо говорити про дівчину, то, насправді, пройшло небачато часу з моменту розлучення і тому Ви продовжуєте переживати криву втрати: заперечення, гнів, торги, депресія, прийняття. Можливо Ви не дозволяєте собі пережити повністю сум і гнів і це додатково Вас "відтягує". Рекомендую Вам написати лист дівчині, у якому описати всі свої переживання, почуття та думки, перечитати цей лист, а потім порвати його, викинути чи спалити. Також про втрату важливо говорити.
Крім цього, припускаю, що дівчині не вистачало уваги з Вашого боку, тому вона і використовувала "маніпуляцію". Також не зовсім зрозуміло в чому саме вона Вас звинувачувала (проблеми в стосунках - це завжди відповідальність двох партнерів).
цитата:
( з ним нібито потрібно завжди доказувати, що я краще, якась боротьба завжди емоційна, не може людина просто спокійно жити й бути конкретним )
Я б аналізувала це детальніше тому, що мало конкретики (яка саме непряма поведінка, які вирази і фрази тощо; можливо тут є щось і Ваше, адже Ви не хочете бути "звичайним" і можливо саме Ви інтерпретуєте фрази сусіда відповідно до Вашого внутрішньоособистісного конфлікту).
цитата:
(Поки не має можливості зїхати від нього)
Можливість і варіанти завжди є (наприклад, переселення в гуртожиток до кімнати із іншими хлопцями тощо), все залежить від бажання.
цитата:
А навіщо "боротися" і щось "доказувати"? Просто дистанціюйтеся від нього, а коли хлопець порушує Ваші особистісні межі, то прямо говоріть про це. Для психоедукації рекомендую почитати книгу Виктории Ламберт "Личные границы. Как их устанавливать и отстаивать".
цитата:
зараз часто буває, що я все хочу, з усіма говорити, до всих підійти, багато бажань чомусь, а в такому стані тяжко їх всі виконати
А про що саме Ви б хотіли з ними поговорити? Що це дасть особисто Вам? Можливо Ви шукаєте в інших психолога, а вони, на жаль, не можуть Вам дати цього.
цитата:
Може є якісь техніки для позбавлення страха або самокритикі??? підскажіть, як себе заспокоїти, домовитись з собою?
Зцілюють не техніки та книжки, а терапевтичні відносини (позитивний досвід яких Ви згодом проектуєте на найближче соц. оточення). Крім цього, як я зазначила раніше, необхідно розглянути і біологічний компонент.
Що я можу дати Вам максимально в режимі переписки:
- якщо у Вас немає фінансової можливості звернутися до психолога, ендокринолога, психіатра, то попросіть фінансової підтримки у батьків, друзів, або зверніться у психологічну службу при Вашому навчальному закладі;
- попросіть про психологічну підтримку у оточуючих;
- менше сидіть в соц. мереах та слідкуйте за різними блогерами (існє поняття мережевна депресія).
Деякі техніки, що, можливо і зможуть Вам допомогти (але довготривалий ефект не гарантований):
а) уявіть себе у віці 5-6 років. А тепер спробуйте пофантазувати, що Ви говорите цьому хлопчику всі ті негативні фрази про нього, які Ви зараз говорите сам собі. Які у Вас почуття? А Ви і досі продовжуєте кожного дня булерити цього маленького хлопчика в собі, а він на це не заслуговує. Тому візьміть своє дитяче фото і говоріть кожного дня цьому маленькому хлопчику, яким чудовим він є;
б) станьте перед дзеркалом, у якому Вас видно у повний ріст. Погляньте на себе уважно. Знайдіть ті риси або частини Вашого тіла, які Вам подобаються найбільше у собі. Не концентруйтеся на недоліках, лише на перевагах. Запишіть на папері те, що Вам подобається у своїй зовнішності. Після того, як проведете цю процедуру, скажіть вголос своєму тілу "дякую" за те, що воно може подобатися. Пам'ятайте, що в будь-якому тілі є частина, яка подобається. Перечитуйте кожного дня.
в) напишіть 10 подяк своєму тілу (наприклад, тіло дозволяє мені рухатися, відчувати, або ж я сьогодні отримала задоволення від того, що потягалася у ліжку).
г) напишіть на листку паперу 20 рис, ознак, що Вам у собі подобаються. Можете запитати в інших, що їм у Вас подобається (від себе можу додати, що з нашої переписки я побачила, що Ви амбіційний, наполегливий та відповідальний, у Вас добре розвинена рефлексія). Збережіть цей листок і перечитуйте його кожного дня та в моменти, коли Ви відчуваєте голос Внутрішнього критика.
д) коли Ви бачите, що у Вас відбувається нав'язливий діалог всередині Вас (критика), то виписуйте його на листок та конфронтуйте критику. Після цього рвіть і викидайте листок.
е) говоріть собі, що Ви маєте право бути не ідеальним і це ОК, ви маєте право на помилки;
є) виділяйте хоча б 2 год на день на власні хоббі та інтереси, спіть не менше 8 год, лягайте до 22:30, збалансоване харчування.
є)
Дополнение от автора
Дякую вам за такі поради, відчувається співчуття й відвертість, приємно.
З приводу дівчини не зовсім згоден ( ці відносини більше схожі на залежність, це більше ломка ніж почуття ) навіть, якщоб зустрів її - говорити нема про що, ну хочаб в мене немає думок про що і навіщо говорити ( вона - допінг, який вживав довгий час у вигляді емоцій і невроза але від цього просто тебе відмовитися).
Я б сказав, що відносини по мені не так сильно вдарили, як наступні події ( хочу вони були першими, що побудило мій невроз ).
З іншим згоден і ще раз дякую. Добре , що є такі люди як ви ( більше конкретики, а не 1000 питань - мені подобаються такі ).
психолог онлайн
цитата:
Дуже радію, що змогла Вам хоча б трохи допомогти ::smile::.
Зазвичай загальний психічний стан - це поєнання різних факторів і з кожним з них необхідно працювати поступово (це як пересаджувати рослину: щоб не пошкодити корінь, необхідно знімати грунт шар за шаром). Тут і розлучення з дівчиною, і сусід, і фінансові труднощі, і труднощі з мотивацією у навчанні, і Ваша самоцінність тощо. Чомусь Ви ж почали ці стосунки і від чогось у Вас же була "ломка" (якісь несвідомі дефіцити, які Ви задовільняли у цих стосунках). Але це вже запит на терапію і не в режимі сайту.
Пам'ятайте, що Ви цінний і турбуйтеся про себе. Вірю у Вас і бажаю Вам удачі!
Дополнение от автора
Я згоден, що у відносинах двоє мають відповідальність, на 100%.
Забув ще додати, що від людей в метро, в парку, я чекаю не підтримку, не психолога ( хоча може несвідомо шукаю) але це більше похоже якісь дитячі бажання, безграничної допитливості й вони нормальні впринципі але іноді страх й нормативи соціуму заважають.
психолог онлайн
цитата:
але це більше похоже якісь дитячі бажання, безграничної допитливості й вони нормальні впринципі але іноді страх й нормативи соціуму заважають.
Знаєте, іноі ми даємо іншим людям те, чого хочемо самі. Можливо Ви хочете такої самої уваги збоку інших, як Ви це робите через допитливість щодо інших. Ви пишите, що у Вас зараз занижена самоцінність і впевненість у собі, тому, можливо, Ви і несвідомо шукаєте підтвердження ззовні, що Ви "ОК".
Дополнение от автора
Зрозумів, логічно)) дякую, ви найкраща))) мені стало краще))