Залежність від думки інших
Доброго дня, в моєму дуже близькому оточенні є людина, яку я дуже люблю та поважаю, як свого рідного батька, але між нами є одна незгода. Ця людина постійно нагадує мені, що нам з чоловіком вже треба дітей заводити, а не собак, на початку війни мій чоловік дуже хотів завести собаку, завели, ця близька людина коли дізналась, то не дуже зраділа, так склалось, що він теж завів собаку, не справився з нею і віддав її іншим людям, наскільки я зрозуміла, ця ситуація є для нього травматичною, бо після того він постійно почав нам казати, щоб ми віддали свого пса і заводили дітей, в нього троє дітей, в нас поки немає, але ми ще одну собаку завели😁, дуже тривалий час ми з чоловіком нічого не розказували за ще одну собаку, але на днях ця людина прийшла до нас додому і побачила, тепер знов та сама пісня, щоб віддали собак і заводили дітей, я першого разу поставила границю і сказала що нікого віддавати не буду, то була тиша, тепер коли побачив що ми маємо ще одного, то знов та сама пісня, я знов сказала, що я доросла і сама буду вирішувати жити мені з собаками чи без, а з дітьми вже як Бог дасть так і буде. У відповідь було мовчання. Допоможіть мені будь ласка зрозуміти, чого я так боюся реакції цієї людини? Бити мене ніхто не буде, я доросла людина, я зловила себе на тому, що я як дитина🙈я не можу зрозуміти чому мені так важко було наважитись і поставити границю, було прям страшно, коли я це зробила, то я була прям розгніваною та збентеженою, зараз відчуваю якесь незрозуміле почуття провини, хоча, що я зробила такого поганого? Ми просто прихистили безпритульну тваринку, тепер в нас їх дві, я не бачу проблеми щоб мати дітей і тварин разом, що не так зі мною в цій ситуації і що не так з тією людиною? Бо в мене таке відчуття, що він на мене навішує своє. Підкажіть будь ласка, як мені з ним коректно поговорити, якщо він знову буде казати те саме чи вже просто не звертати увагу на його слова? Але мене аж тіпти чогось починає коли мені кажуть віддай собак і заводь дітей.
Вопрос от: ; Возраст: 35

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Так уже історично склалося, що люди люблять давати поради, ставити безтактні питання та порушувати особисті кордони інших людей.
Психологічний тиск такими питаннями може поставити в глухий кут, засмутити, роздратувати, викликати цілу гаму негативних емоцій. Але найголовніше — у об'єкта маніпуляцій виникає відчуття провини, зневіра та відчуття безвиході.
Щоб знайти рішення, важливо розуміти, що наші емоції — це наша відповідальність і проблема.
Намагайтеся впоратися зі своїми емоціями.
Тільки Ви вирішуєте, яку відповідь дати. Переконати оточуючих за допомогою емоційних випадів все одно не вдасться. Проте вони, побачивши вашу реакцію, давитимуть на вас далі: «Злишся — значить, небайдуже», «Ти дратуєшся, бо сама знаєш, що ми маємо рацію».
Візьміть паузу. Ви завжди можете взяти час на відповідь (кілька секунд не зіграють ролі), щоб зменшити емоційний порив).
А потім можете відповісти так.
«Це моя особиста справа, але дякую за занепокоєння».
«А ви лікар чи заради чого питаєте?».
«Мені приємно, що моє особисте життя спокою вам не дає! Ось це популярність!».
Спробуйте поставити собі ті самі нетактовні питання. Адже коли йде хвороблива реакція на зауваження інших, це може говорити про нездатність вийти на контакт із собою і відповісти собі по-чесному.
Ці питання є всередині нас, вони назріли, чекають на відповідь. Нас чіпляє те, у чому ми самі сумніваємось.
Відредаговано автором 24-01-2025 00:00:53
психолог онлайн
Тільки Ви вирішуєте, яку відповідь дати.
Відредаговано автором 23-01-2025 23:59:16
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго вечора, Оля.
На жаль,не усі люди розуміють,що в деяких випадках, порушують чужі кордони. Судячи з вашого опису, дана особа переносить свій власний досвід і емоційні травми на вас. Ви глибоко поважаєте цю людину і ставитеся до неї як до батьківської фігури. Через це її думка для вас дуже важлива, і ви, можливо, підсвідомо боїтеся втратити її схвалення або підтримку. Можливо Ви відчуваєте себе вразливою в таких ситуаціях через те, що мали подібний досвід в дитинстві з батьками ,чи рідними Вам людьми. Коли думка батьків була вирішальною . На вашу думку не зважали і це погіршувало Ваше самопочуття. І через цей досвід ви зараз, в дорослому віці, відчуваєте провину за ваш вибір, і це викликає сумніви у власній правоті.
Ймовірно, дана особа проектує на вас власні уявлення про те, як "правильно" будувати життя (наприклад, заводити дітей замість утримання собак).
Деякі люди вважають, що їхній досвід і світогляд є найкращими, і вони намагаються нав'язати свої переконання іншим, навіть якщо це не відповідає ситуації чи бажанням цих людей.
Ви маєте право відчувати злість, тривогу чи провину, але важливо зрозуміти, що ці почуття — це ваша природна реакція на тиск ззовні. Це не означає, що ви робите щось неправильне.
Ви доросла людина, і ваше життя, вибори та їх наслідки — це ваша відповідальність. Ніхто не має права втручатися у ваші рішення.
Якщо ситуація повториться- важливо реагувати без злості, щоб зберегти ваші кордони і не загострювати конфлікт. Говорити:
"Я ціную вашу думку, але прошу поважати мої рішення."
"Я не хочу обговорювати це питання, бо це мій вибір."
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго ранку, Олю!
цитата:
в моєму дуже близькому оточенні є людина, яку я дуже люблю та поважаю, як свого рідного батька
Ось у цьому положенні криється ледь не половина проблеми із залежністю. Напевно, ви переносите свої почуття поваги і любові на цю людину немов на рідного батька. А чому?
З якого дива він став аж настільки близьким до вас, що узяв на себе "обов'язок" втручатись у ваше життя і повчати?!
До речі, які у вас взаємини з батьком?
цитата:
Ця людина постійно нагадує мені, що нам з чоловіком вже треба дітей заводити, а не собак
Тобто він переходить межу. Причому робить це вже кілька разів. А ви, здається, потураєте йому, хоч і визнаєте необхідність захищати особистий простір.
цитата:
Допоможіть мені будь ласка зрозуміти, чого я так боюся реакції цієї людини?
Ймовірно, знаходитесь в ролі Дитя, тобто в стані емоційної залежності від Старшого, від Авторитета, якому видніше, як вам краще вчинити.
цитата:
Підкажіть будь ласка, як мені з ним коректно поговорити, якщо він знову буде казати те саме чи вже просто не звертати увагу на його слова?
Коректно - це вже рамка. Так проявляється ваше намагання підлаштуватись під нього, щоби, не дай Боже, розгнівався. По факту ви свої почуття - невдоволення, гнів, образу тощо - затискаєте в собі, бо не хочете зіпсувати стосунки на далі(!) Адже на кого потім спрямувати свою любов, потреба в якій зберігається?!
Звісно, можна навчитись іншу людину цивілізовано ставити на місце, говорите, що вам неприємно, коли будь-хто втручається без просу у ваші справи. Можна ввічливо просити цього не робити. Однак спершу потрібно пропрацювати вашу схильність займати роль залежного Дитя, що означає розібратись і вирівняти стосунки з батьком чи хоча б образом батька, який ви носите в собі.
Задля цього раджу узяти кілька консультацій психолога.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго ранку Олю!
Мені одразу впали в очі Ваші слова "Бити мене ніхто не буде, я доросла людина, я зловила себе на тому, що я як дитина🙈". Так просто слова про "бити" не з'являються. Тому маю припущення, що або Ви були свідком того, що хтось вчиняв фізичні дії до когось з близьких людей або тих де самих тварин, або ж такі дії були по відношенню до Вас самої... Чому я саме на це звернула увагу? Тому, що у чесній відповіді на це питання, може приховуватися і відповідь на Ваше запитання "...я не можу зрозуміти чому мені так важко було наважитись і поставити границю, було прям страшно, коли я це зробила, то я була прям розгніваною та збентеженою, зараз відчуваю якесь незрозуміле почуття провини, хоча, що я зробила такого поганого..."
Якщо в дитинстві дитина переживала певні травматичні події або травматичне ставлення до себе, потім, вже в дорослому житті, вона може "забути" про самі події, але на рівні реакцій та рефлексів залишиться реакція на певні вчинки близьких людей. Які чимось можуть нагадувати або бути пов'язаними з тими самими травматичними подіями. Чому я так ретельно розбираю саме цей момент? Бо, насправді, які б прекрасні поради не давали психологи, до тих пір поки не відбудеться повна трансформація дитячих травм, дитячих установок, Ви, навіть знаючи, що так реагувати не потрібно... Все одно будете реагувати звично, автоматично, несвідомо...
То чи були якісь епізоди в дитинстві, які б змусили Вас так болісно реагувати на слова "близької" людини. Яку Ви навіть на цьому сайте, де ніхто не знає Вас і Вашу сім'ю, боїтеся назвати тим, ким вона є в ієрархії сім'ї та родини. А про що це може говорити? Як на мене, що саме з цією людиною можуть бути в якийсь спосіб пов'язані не дуже приємні моменти з Вашого життя, зокрема, дитинства.
Тому потрібно все ж трохи більше інформації про Вас
Як до Вас ставилися в дитинстві? Чи були у Вас з батьками чи значимими для Вас дорослими, теплі та довірливі стосунки?
Відредаговано автором 24-01-2025 11:30:57
психолог онлайн
А своему отцу или матери вы можете ставить границы и пресекать нетактичные вопросы и советы?
Что вас останавливает в том, чтобы прямо сказать "спасибо за ваше мнение, но мне данная тема неприятна и я не хочу ее обсуждать, поэтому, пожалуйста, закроем тему собак и детей и больше к ней не возвращаемся"?
психолог онлайн
Добрий день,
цитата:
Можливо відповідь тут:
цитата:
Яка у вас історія з вашим батьком?
Стосовно подальших питань, то я би рекомендувала вам взяти індивідуальну консультацію. Вибудовувати кордони порадами через форум - не надійна історія.