Мені потрібна підтримка щоб кинути палити
Добрий день , в 14 році вже кидала палити . При чому це було рішуче і впевненно , взагалі тяги не було . Не курила 7 років , закурила по дурості в 21 році . Рік назад пробувала кидати , але дуже заідала , неосознано . Курю пачку в день стабільно , а то і більше . Останній час навіть не думала щоб кинути курити , мені приносить задоволення саме той момент , коли я думаю що покурю . Під час самого куріння немає задоволення . Зранку сьогодні ще покурила 2 сигарети останніх , пішла на роботу , і не купила по дорозі сигарети . Питання , як все таки не зірватися , як себе підтримати , коли тяга повинна зникнути ?
Вопрос от: ; Возраст: 41

психолог онлайн
Наталия Горская
Golti, доброго часу доби!
Із залежністю бажано працювати з фахівцем. І бажано саме з тим, хто має досвід роботи із залежними.
цитата:
Питання , як все таки не зірватися , як себе підтримати , коли тяга повинна зникнути ?
Перше, найважливіше - захотіти кинути. Бо якщо у Вас є це:
цитата:
Останній час навіть не думала щоб кинути курити , мені приносить задоволення саме той момент , коли я думаю що покурю .
- щоб Ви не робили - нічого не допоможе. Звільнитися від залежності можна лише коли Ви визнеєте, що маєте залежність (а це хвороба) і коли з'явиться сильне бажання вилікуватися, звільнитися від залежності.
Перше, що можна зробити - повністю змінити звички куріння: ранком з кавою, коли хочеться відпочити, коли треа закрити незручну паузу і таке інше.. Проаналізуйте, які у Вас є звички пов'язані з цигаркою та замініть цигарку на щось інше.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Анна Автонділова
Наталия Горская
Доброго дня.
Які труднощі в житті в цілому Ви зараз переживаєте, в чому не можете себе підтримати?
Залежність від куріння — лише зовнішній симптом, і прибираючи його, при цьому залишаючи внутрішню проблему не вирішеною, може бути складно досягти успіху у цій справі. Цигарки могли стати способом отримати зовнішню опору тоді, коли Ви не змогли знаходити конструктивне рішення якоїсь проблеми. Важливо окрім зусиль, направлених безпосередньо на те щоб кинути палити, розібратися з тією глибинною проблемою і знайти способи конструктивно підтримати себе у її вирішення.
Яке фонове відчуття Ви здебільшого переживаєте? Або які проблеми не вдавалося вирішувати і вони зараз наче затуманені, і можливо Ви стараєтесь не звертати на них увагу?
психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Анна Автонділова
Доброго ранку, Golti!
цитата:
Добре, що шукаєте способи, як допомогти собі. При цьому маловірогідно, що вони будуть знайдені самотужки. А якщо будуть знайдені, то мало шансів, що приживуться.
Варто спочатку усвідомити, яку роль відіграє паління в плані заміщення певних емоцій, з якими уже звично не бажано зустрічатись(!) А це результат співпраці з психологом.
Пропоную - зазирніть у себе і спробуйте помітити, яких відчуттів вам бракує? Можливо, задоволення? Впевненності, що впораєтесь з викликами життя? Може, відчуття наповненості і цілісності?
цитата:
Ось у цій тезі міститься одразу два моменти. Перший: мотиваційний - відсутність бажання кинути палити, і другий - очікування задоволення, якого, насправді, не отримуєте -
цитата:
Під час самого куріння немає задоволення .
У зв'язку з цим уточнення - навіщо шукати підтримку в разі, коли НЕМАЄ бажання кинути звичку?
цитата:
Зранку сьогодні ще покурила 2 сигарети останніх , пішла на роботу , і не купила по дорозі сигарети .
Для себе вирішіть - це був неочікуваний імпульс або усвідомлене бажання не курити?
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Ірина Василівна Гуральчук
Наталия Горская
Добрий день!
Людина за своєю природою шукає способи впоратися зі стресом і регулювати емоції. Якщо в дитинстві нас не навчили екологічним методам самозаспокоєння, ми знаходимо інші доступніші нам способи, або використовуємо ті легальні, які були прийняті у нас в родині – куріння, їжа, соцмережі, алкоголь. Залежність формується, коли ці способи стають основним або єдиним механізмом регуляції стану, витісняючи здорові альтернативи.
Щоб не страждати без сигарет чи інших заспокійливих звичок, варто дослідити свої емоційні тригери, розвинути навички усвідомленої паузи, вчитися справлятися зі стресом через тіло, дихання, рефлексію, підтримку. Глибока робота з осмисленням тригерів і підміни потреб потребує часу и цю роботу має супроводжувати спеціаліст - психолог, якій розуміється на залежностях.
Куріння не є базовою потребою людини для виживання, але може виконувати функцію заміщення емоційних чи психологічних потреб. Важливо зрозуміти, що саме куріння компенсує у вашому житті. Куріння часто виконує не лише фізичну, а й емоційну функцію – заспокоєння, перерва, ритуал розслаблення чи навіть спосіб дати собі право на паузу.
Поступове усвідомлення своїх потреб допоможе не просто "кинути", а змінити сам підхід до них.
Якщо самостійно складно знайти відповіді – робота з психологом може значно допомогти.
Відредаговано автором 17-03-2025 11:50:18
психолог онлайн
цитата:
Під час самого куріння немає задоволення
Здравствуйте! Вы можете опираться на свое ощущение отсутствия удовольствия. Нет удовольствия - верный признак того, что это не ваше.
психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Володимир Анатолійович Тарасенко
Погоджуюсь з колегами- важливо зрозуміти що саме Ви отримуєте від паління , щоб знайти інші шляхи отримання того ж самого.
Фахівець із залежностей може допомогти як з цим, так і з підтримкою в процесі.
"Гарна новина" в тому, що Ви вже це змогли зробити , отже маєте свій досвід, якому можете довіряти, і ті власні якості , на які можете спиратися.
Люди кидають паління по-різному.
Знаю з власного досвіду, та з досвіду оточуючих, що це дійсно можна зробити "раз і назавжди ", - важливо розуміти мету, розуміти свої потреби,
які "закриває" паління, мати бажання, віру в себе і внутрішні ресурси.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 379555 для Ірина Василівна
Добрий день . Затуманенні , це є ряд невирішених справ на роботі , до яких я не доберуся , думаю так. То потрібно зробити , але я відкладаю або не думаю за них
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 379556 для Володимир Анатолійович
Зявилось неочікуване бажання позбутись цієї звички . Вчора не курила весь день , але була сумна , ввечері дома нічого не робила , а лягла спати о 18.30 і заснула крепко . Зазвичай мені подобаються сніданки , але зранку не поснідала і пішла на роботу . Сигарети не купила сьогодні також по дорозі . Згадую вже були спроби раніше , я також багато спала . Це так впливає не куріння ?
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 379563 для Анна Борисовна
Дякую
психолог онлайн
цитата:
Зявилось неочікуване бажання позбутись цієї звички .
Давайте спробуємо з'ясувати - бажання кинути паління, скоріше, сліпе або зряче? Тобто має певну визначену мету. От спитайте себе, для чого вам позбавлятись цієї звички?
цитата:
Вчора не курила весь день , але була сумна , ввечері дома нічого не робила , а лягла спати о 18.30 і заснула крепко . Зазвичай мені подобаються сніданки , але зранку не поснідала і пішла на роботу . Сигарети не купила сьогодні також по дорозі . Згадую вже були спроби раніше , я також багато спала . Це так впливає не куріння ?
Тим, що не палили, ви обірвали певні налагоджені процеси в організмі. І не лише на рівні психіки, а ще й на рівні фізіології. Тому така реакція.
Сон виступає як спосіб приглушити збудження, викликане несподіваними змінами. В деяких людей надмірне стресове збудження гальмується свого роду сплячкою.