напруженість у команді і мій пригнічений настрій
Добрий день.
Я займаюсь командним видом спорту. Команда досить велика і немає порозуміння і підтримки між членами команди. Є поділ на групки, хтось ходить довше і вважає себе головним, комусь хтось не подобається, є люди яких більшість можна сказати цькую за різні ознаки (зріст, вага, зачіска, фізичні здібності (хоча людина працює, щоб ставати кращою, але підтримки не отримує і т.д.). Також порівняння результатів вправ з фіз. підготовки і підвищення себе за рахунок тих в кого показники нижчі
Вік команди різний від 10 до 50+ років
Мені подобається займатись спортом, тренуватись, брати участь у змаганнях, але саме така атмосфера пригнічує і я не завжди можу абстрагуватись
В більшості випадків ситуації не стосуються мене безпосередньо, але ось ця напруга в команді дуже відчувається
Кожен хоче показати, що він кращий і більше знає
Питання в тому як поводитись в цій ситуації, не приймати все близько до себе?
Часто йду з гарним настроєм на тренування, а повертаюсь в пригніченому. Я не хочу кидати займатись цим спортом, але іноді доводиться пропускати змагання, які проходять в інших містах або країнах, бо розумію, що мені буде дуже складно жити якийсь період (2-3 тижні) разом, постійно в цій обстановці, обговоренні що сталось і пошуку винних
Зазвичай стараюсь не включатись в таку розмову, але все одно вплив на мене є
Вопрос от: ; Возраст: 28

психолог онлайн
Ірина Миколенко
Алла Володимирівна Романенко
Здравствуйте. Я думаю, это же не первая команда в вашей жизни? Расскажите, как было в школе, в других коллективах? Как были в них отношения?
Возможно вы очень чувствительны, и любые замечания воспринимаете на свой счет. И любая такая конкурентная среда для вас агрессивна. Может она что-то вам напоминает из своего жизненного опыта?
Дополнение от автора
Так, справді, багато зауважень і слів, які не завжди стосуються мене, особливо коли говорять загально (всі такі, всі не так зробили...) я сприймаю на свій рахунок
В школі з однокласниками стосунки були непогані, але вчителі могли порівнювати з сестрами, яким деякі предмети давались легше
Також займалась танцями, там ситуація була трохи інша, але схожість можна відшукати, лідером я там точно не була
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Не обязательно быть лидером, чтобы чувствовать себя комфортно в коллективе. Думаю, что зависимость от постороннего мнения сформировалась у вас с детства, под влиянием значимых взрослых. Это выглядит как нестабильное ощущение себя ценной и достаточной. Есть такое? С этим можно работать в терапии. Что даст вам возможность опираться на более стойкое убеждение о себе. Ну и конечно же, поможет научиться строить безопасные отношения с окружающими.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Доброго вечера!
Ну это спорт - там всегда будет атмосфера конкуренции - борьбы - никто никого там не жалеет - напряжение колоссальное.
И поэтому к такому или привыкаешь - или выбираешь другую дорогу.
Или меняешь свое отношение - абстрагируешься... игнорируешь... фокусируешься только на своей работе и своих целях - становишься более отстраненным, уходишь больше в себя, или же просто переключаешь внимание на что то - что компенсирует напряжение и негатив на работе.
Что вас расслабляет? Как вообще вы отдыхаете? И отдыхаете ли ? )
Есть ли у вас моральная поддержка близких?
Есть ли личная жизнь - отношения?
Есть ли друзья?
Тут нужна терапия - так как вы эмоционально реагируете - в принципе вы нормально реагируете, на негатив и не здоровую атмосферу - нормальная реакция.
Но проблема в том, что для вашей работы - такая атмосфера норма - тренера всегда будут как бы сказать - требовать, выговоры делать и т д но и хвалить тоже - это если тренер объективный ( без садизма морального)
Но такая работа тренера быть требовательным - иначе не достичь результатов высоких в спорте.
Просто если он уже конкретно унижает людей - то тут другое дело... тренера тоже люди со своими минусами и недоработками - и тоже разные бывают - ктото себе больше позволяет - ктото меньше.
Тоже самое про команду можно сказать - конкуренция всегда будет - и опять же, как люди воспитаны - какое у них мировоззрение - но ждать от них миролюбия... это как ждать в пустыни дождя...
Просто вам как с этим быть? ( это все надо разбирать на консультации с психологом)
Возможно, у вас уже идет проф выгорание - и нужен отпуск - возможно у вас нет поддержки личной в не работы и чуткости и заботы от близких компенсации нет - (тогда может не так бы тяжело это все переносилось вами на работе).
А возможно, уже стоит подумать о смене работы - о смене деятельности - если действительно не выдерживаете - просто не ваша атмосфера и не ваши люди - не ваши правила игры.
Или поменять команду, перейти к другому тренеру - команды же тоже разные.
Душевное равновесие - важнее любых денег - так скажу.
Відредаговано автором 13-08-2024 20:47:28
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Володимир Анатолійович Тарасенко
Вітаю!
Вам дуже подабається заняття, але не подобається атмосфера та вплив. Скажіть, а що саме ви відчуваєте і що не можете пережити? Ви все гарно написали, проте не сильно поділились живою частиною власного реагування. Ви обираєте стратегію уникнення, може саме тому що вам не вистачає внутрішнього ресурсу витримати та пережити те, що відбувається насправді. Бо за описом схоже, що вас отруюють і ви не здатні взаємодіяти і тому раджу «зміцнювати психологічний імунітет».
Спорт - це завжди про високий рівень напруги, конкуренції, пристосування та виживання, а також жага до перемоги та визнання. Важливо відслідкувати на чому ви застрягли, де ви випадаєте, чого потребуєте? Яку роль ви займаєте і ким себе почуваєте? Ви ніби не можете зайняти сонячне місце і переходите в тінь, але цікаво чому?
психолог онлайн
Доброго ранку!
цитата:
НАПРУЖЕНІСТЬ У КОМАНДІ І МІЙ ПРИГНІЧЕНИЙ НАСТРІЙ
Я так зрозумів, що атмосфера в команді призводить до Вашого пригнічення - правильно? А чи не може бути так, що Ваше індивідуальне сприйняття процесів в команді, тобто фокусування на негативі, яке властиве Вам як особистості, спричиняє небажані наслідки? Я не стверджую, лише пропоную подивтись на проблему і з цього боку.
А якщо піти далі, то доцільно з'ясувати, чи помічаєте Ви позитивні сторони існування колективу? Що Вам подобається? Що б Вам хотілось підтримувати? У чому брати участь?
цитата:
Кожен хоче показати, що він кращий і більше знає
Припускаю, що саме так і є. Однак, невже всі 100% членів команди поводять себе подібним чином?
Крім того, виникає доречне питання - чого прагнете Ви, перебуваючи в колективі? Що для Вас було б бажаним?
цитата:
Атмосфера пригнічує. Це факт. Якою Ви себе відчуваєте переважно, з яким образом можете себе ототожнити? Які емоції вирують у стані пригнічення?
Щодо абстрагування, то його можна вважати тимчасовим способом допомогти собі - ТИМЧАСОВИМ, а, насправді, втечею від проблеми, яка потребує ВИРІШЕННЯ.
Тому, на мою думку, потрібно у співпраці з психологом дослідити витоки Вашої вразливості. Також уявлень про дійсність, щоби подолати існуючий розрив між очікуваним і реальним. Підвищувати упевненість в собі, емоційну стікість тощо.
Хочу зазначити, що проблема підлягає вирішенню. В це треба вірити і робити відповідні кроки.
Відредаговано автором 14-08-2024 09:16:41
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Володимир Анатолійович Тарасенко
Прочитала ваше звернення і пригадала чудовий серіал про спортивну команду "Тед Лассо".
Стосунки в команді залежать від кожного, і дуже сильно від тренера/тренерів.
В кожному виді спорту є багато осередків, можливо ця команда "не ваша" за духом?
І вашим "уроком" може стати знайти собі іншу команду ?
А можливо саме Ви можете створити іншу атмосферу, хоча б навколо себе, наприклад, продемонструвати інші цінності?
Погоджусь з колегами, щодо моментів вашого власного сприйняття ситуації навколо.
Важливо розібратися з вашим станом, адже насправді, ваша "команда "- це маленька модель світу, в якому Вам було б корисно навчитись взаємодіяти і з тими, хто дійсно більше вміє/знає, і з тими, хто просто хвалиться, не маючи підґрунтя, і з тими, хто ображає, і з тими, кого гноблять.
Неможливо абстрагуватися від всього.
Адже все це і є життя.
Можливо саме Ви могли б зупинити якийсь боулінг, чи маєте навчитись протистояти несправедливості.
А може бути і так, що після аналізу Ви зрозумієте, що командна робота/гра Вам взагалі не подобається.
І не через залежність від чужої думки, а з якихось інших причин.
Що саме подобається Вам в обраному виді спорту?
Як склалося, що Ви обрали саме цей спорт ( якщо готові поділитися, то який саме?)?
Відредаговано автором 14-08-2024 11:14:47
психолог онлайн
Чітко визначте для себе, що вас стосується, а що — ні. Якщо певні розмови або поведінка колег не стосуються вас безпосередньо, спробуйте дистанціюватися від них емоційно. Це не означає байдужість, а скоріше захист вашого власного психічного здоров'я.
Сконцентруйтеся на власних спортивних цілях і прогресі. Нагадуйте собі, чому ви почали займатися цим спортом і чого хочете досягти. Це допоможе вам зберегти мотивацію і не зациклюватися на негативі навколо.
Якщо відчуваєте, що ситуація в команді впливає на вас занадто сильно, можна спробувати обговорити це з тренером або іншими членами команди. Іноді відкрита розмова може допомогти знизити напругу і покращити атмосферу.
Шукайте тих членів команди, які поділяють ваші цінності і з якими вам комфортно. Навіть якщо їх небагато, підтримка з боку таких людей може стати для вас значущою.
Практикуйте техніки релаксації, такі як глибоке дихання, медитація або фізичні вправи, які допоможуть вам зняти стрес після тренувань. Це допоможе вам зберегти емоційну рівновагу.
Якщо участь у певних заходах команди, таких як поїздки на змагання, для вас занадто стресова, не бійтеся пропускати їх, зберігаючи свій емоційний комфорт.
Зберігаючи фокус на власних цілях і навчанням абстрагуватися від негативу, ви зможете продовжувати займатися спортом і отримувати від цього задоволення, незважаючи на труднощі в команді.