Не можу визначитись у почуттях до друга
Я познайомилась з хлопцем і ми одразу знайшли спільну мову, та стали друзями. З ним я почуваю себе дуже комфортно. У нас навіть з'явились милі призвиська. Відносно нещодавно він зізнався у своїх почуттях до мене. Після цього ми стали триматися за руки та обійматися. Мені як і йому це дуже подобається... Але я не розумію що на справді до нього відчуваю. При розмові в мене може проскочити думка про стосунки та те що він мені подобається. Навіть буває думаю про поцілунок з ним. Раніше я бачила в ньому тільки друга і навіть не думала про таке. Можливо із за віку мені хочеться стосунків, а можливо він мені подобається. Порадьте будьласка, що можна в такій ситуації зробити, та як зрозуміти свої почуття до нього.
Вопрос от: ; Возраст: 15

психолог онлайн
Наталия Горская
Ірина Олександрівна Гращенко
Доброго вечора!
У Вашій розповіді багато різних аспектів, які можна дослідити як самій, так і з психологом.
Почуття до людей - це спектр, і межу між дружбою та кожанням кожна людина визначає сама для себе. До того ж, буває так, що з часом дружні відносини переростають в романтичне захоплення, і навпаки - закоханість може згаснути, але між людьми лишається більш зрілий довірчий стосунок.
Тому важливіше тут те, що таке дружба і кохання для Вас? Як Ви їх диференціюєте, визначаєте для себе? Та які емоції та почуття у Вас є до друга?
Стосовно обіймів і тримання за руки, то вони можуть мати як романтичний, так і дружній контекст. Тобто, вирішують не самі дії, а значення яке Ви їм надаєте.
Поцілунки вже більш романтично забарвлена дія, якщо дивитись на наш культурний контекст. Тобто бажання поцілувати когось може говорити про закоханість в людину. А може і про інтерес до отримання нового досвіду, як варіант.
Стосовно "хочеться стосунків через вік", то це цілком валідне бажання. Головне, щоб стосунки починались не стільки через вік, скільки завдяки тому, що Вам щиро подобається певна людина і Ви цій людині довіряєте.
Якщо не рахувати інтерес до стосунків як вікову особливість, то чому Вам хочеться бути поруч конкретно з цим хлопцем? Що Вам дає його присутність у Вашому житті, якими емоціями наповнює? Якщо з людиною добре, то симпатія і бажання будувати відносини (хоч дружні, хоч романтичні) природні. Тобто, тут не бачу приводу для хвилювання, радше до самопізнання і отримання позитивного досвіду.
психолог онлайн
Певним "мірилом" в кожній ситуації, що є незрозумілою, може стати питання" а що я зараз відчуваю"/"чого я хочу"?.
Важливіше слухати та розуміти Себе, а НЕ намагатись "всунути" свої почуття в якусь певну зрозумілу "клітинку з назвою ".
Ви відчуваєте те, що відчуваєте.
І НЕ важливо, як це можна називати.
З того, що кожен з вас відчуває , можна вже вибудовувати певні дії, з якими кожному з вас буде добре.
Набагато важливіше розуміти, що саме з Вами відбувається- я хочу його бачити, торкатись, радитися з ним, ...- і з цього вже домовлятися з хлопцем про те, чи хоче він того ж, або запропонує щось інше.
От Ви знаєте, що особисто Вам подобається триматись за руки - хіба важливо в яку "категорію" це можна віднести?
Люди хочуть "категорій", бо не завжди хочуть думати над вчинками. А так, назвали "о, це вже закоханість"- і пішли за списком: квіти, свічки , ведмедики...
Створюйте ВЛАСНИЙ світ, власну історію, яка ґрунтується тільки на ваших почуттях та бажаннях .
А як це назвати- коли будете відчувати, що це вже більше, ніж дружба- слова самі Вас знайдуть.
психолог онлайн
Доброго дня. Дружба може перетікати в романтичний зв'язок і навпаки. При такому переході чіткої межі не буде. Тому пропоную з інтересом поставитися до того, що ви відчуваєте, ваших думок та бажань. Дати собі час та помічати свої відчуття - не лише з цим хлопцем, а й взагалі. Свої думки та бажання та потреби. Й уже потім вирішувати - який крок зараз зробити, який відкласти, а якого взагалі не робити.