Відмовила чоловіку. Не знаю, чи вчинила правильно
Добрий вечір. Колись вже зверталась на цей сайт і мені дуже допомогли. Я отримала відповіді на свої запитання. Я дуже заплуталась, а тому вирішила знову звернутись на цей форум. Не знаю, що робити, тому прошу поради тут.
Два тижні тому по роботі випадково познайомилася з чоловіком. Мені здалось, що я йому небайдужа. Але я гнала від себе ці думки, думала мені здається. В мене давно не було стосунків (ті, що були - були такими досить підлітковими, тому я не дуже досвідчена в амурних справах), тому його трохи підвищений інтерес до себе я списала на те, що він просто з моїми колегами вже бувтзнайомий, а зі мною - ні. По роботі ми спілкувалися два дні. Через два тижні так склалося, що ми знову на одному заході зустрілися. Захід офіційний, в кожного була своя ділянка роботи, але перед початком він все одно до мене знову підійшов, ми перекинулися парою слів. По його розмові і його діях я ще більше впевнилася в своїх підозрах. Коли він подзвонив через декілька днів, я вже приблизно розуміла про що буде розмова. Я забоялася відповідати і не підняла слухавку. В той день він більше не дзвонив. Наступного ранку він передзвонив, але так склалося, що я не чула його дзвінка. Тоді він написав. Під приводом роботи розпитував чи у мене хтось є. Я не знала що йому відповісти. Я напевне збоку виглядаю дурепою, але я 2 години йому не відписувала. Весь цей час думала. Він бачив, що я прочитала, але не відписую. Зрештою відписала йому сухо і суто по роботі, проігнорувавши запитання чи в мене хтось є. Він просто коротко подякував за інформацію. Стосовно того, чому я йому відмовила, то в основному через те, що він такий чистий екстраверт, а я - інтроверт. Я забоялася, що у нього у будуванні стосунків напевне досить великий досвід, натомість у мене - ні. Ми - дуже різні по характеру і я подумала, що у нас все одно нічого не складеться. Але може варто було спробувати, а я зробила поспішні висновки? Просто ми працюємо в одній сфері і якщо ми розійдемося, то буде незручно потім пересікатися по роботі. Це мною і керувало. Тепер я відмовила і мені чомусь паршиво. Я розумію, що за мене ніхто не відповість мені, але можливо ви наштовхнете мене на правильну думку, як зрозуміти чи чоловік мені подобається чи це просто ігри мого розуму, і просто він дав мені увагу, якої мені бракує? Я відмовила і відчуваю якусь порожнечу, мені ж мало би бути легше після цього, а не важче...
Вопрос от: ; Возраст: 26

психолог онлайн
Доброго вечора!
Складно сказати, чи сподобався Вам цей чоловік насправді, поки Ви ще не досить добре з ним знайомі. Але Ви наразі відчуваєте симпатію до того образу чоловіка з роботи, який створили у себе в голові, або до першого враження, яке він на Вас справив.
Щоб дізнатися, чи підходить Вам ця людина для подальшого розвитку відносин, варто хоча б раз поспілкуватися особисто і дізнатися про нього те. що Вам важливо.
Що заважало Вам відповісти на дзвінок колеги? Що страшного могло відбутися, якщо б відповіли? І що заважає обговорити ситуацію особисто з тим колегою і порефлексувати над своїми емоціями при цьому?
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 374447 для Марія Радченко
Дякую за відповідь.
цитата:
Що заважало Вам відповісти на дзвінок колеги? Що страшного могло відбутися, якщо б відповіли?
Я розуміла, що він запропонує зустрітися, але не знала чи погоджуватися, чи ні. Він - приємна людина і брехати йому, що у мене хтось є, якось не хотілося. А якщо погодитися, то я побоялася, що зважаючи на його активність, все почне занадто швидко розвиватися. Після того, як в мене давно не було стосунків, я банально злякалася таких кардинальних змін. Останнім часом у мене було дуже рутинне життя, робота - дім, а наявність чоловіка (тим більше такого як він) би все дуже радикально змінило. Просто він з'явився як сніг на голову, я не була в пошуку партнера. Я взагалі прийняла рішення жити своїм життям для себе і не зв'язувати своє життя з чоловіком. Але інколи доля з нами грається і людина з'являється в найнеочікуваніший момент.
цитата:
І що заважає обговорити ситуацію особисто з тим колегою і порефлексувати над своїми емоціями при цьому?
Заважає відстань. Ми з різних міст. Вони недалеко розташовані, але тим не менш. Їхати до нього спеціально, щоб поговорити буде трохи дивно з мого боку, тим більше зважаючи на те, що я фактично вже йому відмовила. І перепрошую, а що Ви маєте на увазі під "порефлексувати над своїми емоціями"?
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
цитата:
"порефлексувати над своїми емоціями"
Маю на увазі, відслідковувати свої емоції під час живого спілкування з людиною, якщо воно звісно станеться. Наскільки Вам з людиною комфортно, чи є відчуття довіри та розкутості у спілкуванні, чи є бажання познайомитися ближче, тощо. Тобто, що Ви відчуваєте у спілкуванні.
Адже питання було - чи дійсно подобається чоловік, або просто бракує уваги? Щоб зрозуміти подобається чи ні, потрібно дізнатися людину краще (якщо є таке бажання). А якщо є пістави вважати, що Вам не вистачає уваги, важливо дослідити, коли цей дефіцит уваги з*явився, за яких обставин, та як його можна поповнити самостійно, спираючись на ті ресурси що у Вас є.
Відстань це важливий фактор, що впливає на мотивацію спілкуватися. Але на мою думку тут на першому плані саме уникання контакту через певні страхи. Це може бути страх близькості, страх визначеності (бо дати чітку відмову - значить втратити можливість знайомства, а дати чітку згоду - ніби до чогось зобов'язує), але краще Ви зможете відповісти, чого саме боїтеся.
Дополнение от автора
цитата:
Маю на увазі, відслідковувати свої емоції під час живого спілкування з людиною, якщо воно звісно станеться. Наскільки Вам з людиною комфортно, чи є відчуття довіри та розкутості у спілкуванні, чи є бажання познайомитися ближче, тощо.
Він досить активна людина, яка собою заповнює весь простір, тому якось трохи відчувається ніби внутрішній тиск. У нього все надто швидко, а я за темпераментом повільна. Але разом з тим складає враження дуже врівноваженої людини, яку мені здається майже неможливо вивести з себе. Мені це імпонує, бо я не виношу різких і агресивних людей. А він несе якийсь такий заряд, що від його посмішки неможливо не посміхнутися у відповідь.
цитата:
Щоб зрозуміти подобається чи ні, потрібно дізнатися людину краще (якщо є таке бажання).
Так, бажання дізнатися про нього більше є. З того, що я знаю, то він різносторонньо-розвинута особистість. Думаю поспілкуватися з ним ближче було б цікаво.
цитата:
А якщо є пістави вважати, що Вам не вистачає уваги, важливо дослідити, коли цей дефіцит уваги з*явився, за яких обставин, та як його можна поповнити самостійно, спираючись на ті ресурси що у Вас є.
Напевне завжди був. Я по натурі інтроверт, тому самітниця. Після невдалих стосунків сконцентрувалася на навчанні, а потім на роботі. Шукати партнера не було ні часу, ні бажання. На роботі в основному жіночий колектив або одружені чоловіки. Тому дефіцит чоловічої уваги присутній. Я вже звикла до такої розстановки сил, а тому його підвищений інтерес до моєї персони мене неабияк здивував.
цитата:
Але на мою думку тут на першому плані саме уникання контакту через певні страхи. Це може бути страх близькості, страх визначеності (бо дати чітку відмову - значить втратити можливість знайомства, а дати чітку згоду - ніби до чогось зобов'язує), але краще Ви зможете відповісти, чого саме боїтеся.
Думаю всі вищеперелічені страхи у мене є. Ви попали в яблучко. Я так і думаю. Плюс, додається те, що він дуже схожий на чоловіка з моїх попередніх стосунків. (Так сказати, ці чоловіки одного типажу.) А там нічого не склалося. Він пішов. І я боюся повторення того ж самого сценарію. Хоча в попередніх стосунках я проявляла більше інтерес, а не він. Напевне все і не склалося, тому що мені це треба було більше, ніж йому. Єдина відмінність, що тут до мене чоловік проявляє інтерес першим, а не я.
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго дня, Таню!
цитата:
Тепер я відмовила і мені чомусь паршиво.
Уточніть, будь ласка, паршиво - це про що? Можливо, шкодуєте?
цитата:
Після того, як в мене давно не було стосунків, я банально злякалася таких кардинальних змін.
Мало того, що не було давно стосунків, та ще й
цитата:
я не була в пошуку партнера. Я взагалі прийняла рішення жити своїм життям для себе і не зв'язувати своє життя з чоловіком.
От через усе це варто зібрати до купи власні наміри, бажання, потреби і дійти якогось висновку - ви відкриті до стосунків або "одягли на себе сукню монашки"?
цитата:
можливо ви наштовхнете мене на правильну думку, як зрозуміти чи чоловік мені подобається чи це просто ігри мого розуму
Здається, перекладаєте важливу частку відповідальності на інших, ніби вони мають знати вас краще, ніж ви сама.
цитата:
Я відмовила і відчуваю якусь порожнечу, мені ж мало би бути легше після цього, а не важче...
Погодьтесь - є відмінність між "я не готова" і "я злякалась повторення".
Спробуйте дати собі відповідь - до якого полюсу я ближче?
психолог онлайн
Марія Радченко
С одной стороны, вы у вас просматривается страх отношений. Вы наперед спрогнозировали, что отношения не сложатся просто сделав выводы по каким-то некоторым проявлениям, хотя, как я понимаю, вы мало знаете человека.
И эта та часть, которую хорошо бы разобрать, потому что, рано или поздно, вы захотите отношений, но этот страх будет мешать вам.
С другой стороны, вы с разных городов и будете пересекаться по работе, а значит нужно десять раз взвесить, стОит ли переводить отношения в другой формат. Другой город это всегда про то, что кто-то из пары бросает все и переезжает. Это не так просто, поэтому важно думать наперед про то, а готова ли я, а надо ли это мне. Плюс неудачные отношения на работе не лучшим образом могут сказаться на работе.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 374458 для Володимир Анатолійович
Дякую за відповідь.
цитата:
Якось сумно на душі. Боюся, що як раніше він зі мною спілкуватися вже не буде. Я не хотіла ускладнювати собі життя робочими стосунками, а тепер я думаю, що не залежно від моєї відповіді наші стосунки все одно ускладняться. Здається я переграла сама себе. Хотіла як краще, як то кажуть, а вицшло, як завжди.
цитата:
Я думала, що одягла сукню монашки і навіть батькам казала, що я "стара діва". (Не через вік, а - бо я це свідомо вибрала) Хотіла, щоб вони мали час звикнутися з цією думкою і в майбутньому не задавали мені запитань типу " Коли заміж? Коли діти? І т.д." Щоб вони розуміли, що їхня дочка - інша і звичайної сім'ї, типу зятя і внуків в них ніколи не буде. Але тепер, зустрівши його, почала вагатися. Тому і заплуталася і звернулася на форум.
цитата:
Так, в мене є таке в характері. Мені простіше перекладати відповідальність на когось. Але коли писала це запитання, то навіть не задумувалася про це. Просто написала сформулювала думки так, як відчувала в той конкретний момент.
цитата:
Спробуйте дати собі відповідь - до якого полюсу я ближче?
За останні три тижні у мене дуже багато подій відбулося, життя стало набагато більш насиченим. І якщо місяць тому я б відповіла, що я не готова, то тепер я вже напевне до багато-чого готова. Я просто боюся, що в нас нічого не складеться. Якщо він мене покине, мені буде дуже важко психологічно, якщо я його покину - вийде навіщо я погоджувалася??? Щоб потім дізнатися його ближче, зрозуміти, що це не моя людина і розірвати стосунки? Виходить, що це крок, якого не варто було робити, а я зробила...
психолог онлайн
Марія Радченко
цитата:
Я просто боюся, що в нас нічого не складеться. Якщо він мене покине, мені буде дуже важко психологічно, якщо я його покину - вийде навіщо я погоджувалася??? Щоб потім дізнатися його ближче, зрозуміти, що це не моя людина і розірвати стосунки? Виходить, що це крок, якого не варто було робити, а я зробила...
Аби переконатись, складеться чи ні, потрібно ризикнути і спробувати(!) При цьому не бездумно, із закритими очима. А поступово і свідомо, відчуваючи, що несе в собі кожен крок назустріч.
Та й зі страхом можна працювати, вгамовуючи його надмірний вплив. Роблячи зі страху обережність.
Вам може бути в нагоді діалог з психологом. Точно не разовий, а хоча б кілька зустрічей, аби розібрались і повірили в себе.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 374464 для Валентина Михайловна
Дякую за відповідь.
цитата:
Здається, це рано чи пізно, якраз і настало. Він змусив мене переглянути свої принципи і захотіти сім'ї, хоча я не уявляла себе в ролі сімейної жінки. (Я розумію, що він ж не пропонував заміжжя, просто раніше я такого варіанту навіть не розглядала, я думала, що мені і самій добре, а тепер почала вагатися).
цитата:
Другой город это всегда про то, что кто-то из пары бросает все и переезжает. Это не так просто, поэтому важно думать наперед про то, а готова ли я, а надо ли это мне.
Якраз це мене в усій цій ситуації найменше турбує. Завжди хотіла виїхати зі свого міста, і навіть, якщо не з ним, то я розглядаю інші варіанти в найближчі декілька років змінити місце проживання. Тому це, як на мене, не проблема.
цитата:
Плюс неудачные отношения на работе не лучшим образом могут сказаться на работе.
Відповідно, якщо я переїду, то проблеми з роботою зникнуть. Але, якщо в мене щось не складеться з переїздом, то звісно, що буде незручно з ним періодично пересікатися.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 374478 для Володимир Анатолійович
цитата:
Він ж не знає з якими ваганнями і сумнівами я стикаюся. Зважаючи на те який він активний та комунікабельний, я не думаю, що він захоче чекати поки я буду розбиратися в собі і поступово робити кроки доя зближення. Він навпаки проблем із спілкуванням не має і легко заводить знайомства та підтримує розмову. І він всі справи вирішує швидко і різко. Одним словом, моя повна протилежність.
цитата:
Так, потрібна, але немає такої можливості. Вдома я цю тему не озвучувала. В нас у місті я перевірених психологів не знаю. Якщо взяти онлайн психолога, для прикладу, то час є лише після роботи (виходить, коли батьки будуть вдома - ми живемо разом), відповідно вони все будуть чути. А нікого якраз у цю ситуацію посвячувати і не хочеться. Тому і пишу сюди.
психолог онлайн
Марія Радченко
Вам все же нужна работа с психологом - разобраться в себе. Потому что вы пишите, что записали себя в старые девы, но мужчина вызвал желание семьи. И тут два важных момента. 1) Разобрать и прожить тот опыт и те установки, переживания, которые вызвали у вас мысли про старую деву 2) Разобрать ваши страхи, потому что даже при желании семьи, они будут вам мешать и строить отношения, и чувствовать себя в них свободно и комфортно.
По поводу терапии раз в неделю, то даже где-то на улице, в укромном месте тоже будет ок. Можно на работе задержаться и пообщаться онлайн.
Это помогло бы вам и со страхами разобраться и решить данную ситуацию.
Ведь даже сейчас можно написать мужчине и сказать, что смутились, растерялись, потому так и сухо отвечали. И это будет ок вполне - мы все люди)
Дополнение от автора
цитата:
По поводу терапии раз в неделю, то даже где-то на улице, в укромном месте тоже будет ок.
Я вже також не раз подумки розглядала такий варіант. Але чи захоче психолог підлаштовуватися під такі мої нюанси?! Раз вийшло на вулиці провести сеанс, раз - на роботі, а наступного разу не вийшло, вже все відміняється. Я буду крутити голову чужій людині (психологу). Виходить, що під мене постійно потрібно підлаштовуватися. Я - проблемна клієнтка. Не думаю, що психологам такі особливості співпраці зі мною будуть до вподоби.
цитата:
Так, можна. Та він ж прийняв мою відмову. Я чомусь думала, що йому за характером більш властиво таки добиватися своїх цілей. А вийшло я відповіла ні - то значить ні. (Я розумію, що він - це інша людина зі своїми баченнями і він не повинен відповідати моїм очікуванням). Але може, оскільки він досить спокійно прийняв мою відмову, то я йому і не така аж цікава була? Можливо, вже і не варто нічого виправляти?!
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 374482 для Валентина Михайловна
цитата:
психолог онлайн
цитата:
Але чи захоче психолог підлаштовуватися під такі мої нюанси?! Раз вийшло на вулиці провести сеанс, раз - на роботі, а наступного разу не вийшло, вже все відміняється. Я буду крутити голову чужій людині (психологу). Виходить, що під мене постійно потрібно підлаштовуватися. Я - проблемна клієнтка. Не думаю, що психологам такі особливості співпраці зі мною будуть до вподоби.
Вибачте, що втручаюсь в розмову з іншим психологом, але такий розклад подій, який Ви описали, насправді є більш ніж нормальним, особливо під час воєнного стану. Тобто, так, в ідеалі терапія відбувається очно в кабінеті психолога, куди клієнт приходить/приїжджає. Але з розвитком технологій та фізичною недоступністю психологічної допомоги онлайн-формат є дуже зручним та актуальним.
Якщо заздалегідь домовлятися про консультацію з психологом, а також заздалегідь попереджувати, що Ви не зможете попрацювати з ним/нею в конкретний день, це не пудрення мізків, це просто звичайні людські домовленості з поправкою на всякі форс-мажори.
Стосовно "морочити голову психологу", "проблемна клієнтка", "під мене доведеться підлаштовуватися" - це радше схоже на проєкцію Ваших стосунків з іншими людьми, де Ви можете почувати себе обтяжливою. Це цінний для терапії момент, який варто опрацювати з обраним психологом особисто.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 374486 для Марія Радченко
цитата:
Вибачте, що втручаюсь в розмову з іншим психологом
Дякую Вам за висловлення Вашої думки. Мені чим подобається цей форум, що це виходить не розмова з одним психологом, а якийсь цілий так званий консиліум. Тобто ти можеш подивитися на свою ситуацію зі сторони, а також отримати цінні поради не одного спеціаліста, а відразу декількох. Відповідно ти дивишся на свою проблему відразу з декількох ракурсів ( завдяки неупередженим думкам відразу декількох спеціалістів). Це дуже допомагає комплексно проаналізувати свою ситуацію. Тому мені важлива думка кожного психолога, який відгукнувся на мій запит. Ще раз дякую за Вашу відповідь.
цитата:
Стосовно "морочити голову психологу", "проблемна клієнтка", "під мене доведеться підлаштовуватися" - це радше схоже на проєкцію Ваших стосунків з іншими людьми, де Ви можете почувати себе обтяжливою.
Так. Я боюся комусь занадто нав'язуватися. Не хочу нікому набридати, тому і закрилася в собі.
психолог онлайн
цитата:
Я чомусь думала, що йому за характером більш властиво таки добиватися своїх цілей. А вийшло я відповіла ні - то значить ні. (Я розумію, що він - це інша людина зі своїми баченнями і він не повинен відповідати моїм очікуванням). Але може, оскільки він досить спокійно прийняв мою відмову, то я йому і не така аж цікава була? Можливо, вже і не варто нічого виправляти?!
Вы, похоже, стараетесь предугадать реакции, спрогнозировать поведение другого. И мне здесь про безопасность. Возможно я ошибаюсь, но выглядит так, как будто вы наперед прописываете сценарий, как и что будет в отношениях.
В этом вроде и спокойнее, но с другой стороны, вы тогда многие варианты и людей отсекаете.
По поводу психотерапии, то тут скорее ваше желание и продумать наперед про то, где будет терапия.
Говорю сейчас как клиент, который 5 месяцев онлайн была на терапии на улице - то в беседке возле дома, то где-то на лавочке в кустах)) при этом это было в промежутке с января по май. Я просто приняла тот факт, что дома нет возможности, а терапия мне нужна и моя ответственность найти место.
психолог онлайн
Доброго дня Таню!
Як на мене, я пам'ятаю Ваше попереднє звернення на сайті. Тому, на мою думку, теперішнє питання більш об'ємне і не стосується лише чоловіка, який з'явився в Вашому житті, а це гарний знак, насправді! Отже, життя змінюється і дає Вам певні варіанти розвитку стосунків і подій.
Бо наша поведінка - це лише відображення тих поведінкових моделей, які ми напрацювали в дитинстві. І судячи з того, як Ви намагаєтеся бути максимально зручною всім, окрім самої себе, починати потрібно терапію саме зі стосунків з батьками.
Тому основне - це не питання, де саме проводити онлайн зустрічі (як варіант, після роботи, коли всі підуть вже додому), а чи Ви дійсно вже хочете ВСЕ змінити в своєму житті?
Насправді, бажання змінювати себе та своє життя приходить тоді, коли ми наповнені силами і коли зона звичного комфорту починає на нас "давити".
А судячи з усього, Ви всі свої сили залишаєте на роботі та в стосунках з рідними, яких влаштовує, що Ви живете "при них".
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 374482 для Валентина Михайловна
цитата:
вы пишите, что записали себя в старые девы, но мужчина вызвал желание семьи. И тут два важных момента. 1) Разобрать и прожить тот опыт и те установки, переживания, которые вызвали у вас мысли про старую деву
Це мене саму здивувало. Я вже років 10 не розглядала ні себе сімейною жінкою, ні якогось чоловіка поруч в ролі офіційного чоловіка. Він перший зі студентських років в якому я побачила певність, на якого я б могла покластися (хоча можливо я і помиляюся, бо його погано знаю, можливо він не такий надійний як я думаю, але в інших я таких рис вже давно не бачила, а тут помітила).
цитата:
Так. Я дуже хочу себе вберегти від якихось емоційно напружених ситуацій. Я не знаю звідки в мене це, але я дуже боюся, що коли чоловік дізнається мене ближче, то покине мене (хоча в сім'ї в мене розлучень майже немає. Майже всі родичі одружилися раз і назавжди).
цитата:
Ви абсолютно праві. І останнім часом я все більше схиляюся др того, що потрібно звернутися до професіонала, бо я вже це все просто не витримую.
цитата:
Дуже дякую Вам, що поділилися своєю історією. Дуже важливо, коли звертаєшся і отримуєш розуміння. Коли читаєш чийсь досвід, то в такі моменти відчуваєш, що ти не сама. А то людей навколо багато, але відчуваєш себе на одинці зі своїми проблемами. Всі навколо, здається такі класні, успішні, справляються зі своїми проблемами на раз-два, а в тебе все зовсім не так. Інколи здається, що в оточуючих взагалі немає проблем, тільки ти не знаєш звідки починати це все розгрібати.
цитата:
Я просто приняла тот факт, что дома нет возможности, а терапия мне нужна и моя ответственность найти место.
Так. Це, звісно, моя відповідальність. Просто я не знала банально, як це організувати. Я ніколи не думала, що психологи можуть погодитися на ненормований графік сеансів. В кожного своє життя, свій комфорт, свої проблеми і я думала, що підлаштовуватися під когось нікому не захочеться. Виявляється, я помилялася. Мене це неймовірно здивувало. Я вже декілька років саме через це відтягувала візит.
Дополнение от автора
цитата:
Як на мене, я пам'ятаю Ваше попереднє звернення на сайті.
Дякую за відповідь. Можливо і справді, Ви пам'ятаєте моє попереднє звернення, а можливо і ні, бо Ви мені відповідаєте вперше на мій запит.
цитата:
І судячи з того, як Ви намагаєтеся бути максимально зручною всім, окрім самої себе, починати потрібно терапію саме зі стосунків з батьками.
В певній мірі це і був запит мого попереднього звернення. Але на даний час щось змінити важко. Просто завдяки цьому форуму я зрозуміла паралелі (чому все відбувається так, а не по-іншому, і прояснила деякі питання з батьками, які до того не розуміла.) Саме за це я дуже вдячна психологам із цього сайту. Та, для того, щоб не тільки зрозуміти причини, а й ліквідувати наслідки потрібні подальші дії, на які я все ж таки не наважувалася.
цитата:
Так, я хочу все змінити в своєму житті, бо більше жити так, як я живу зараз, я вже не витримую.
Стосовно місця для зустрічей, то після роботи не виходить. Приміщення закривають, а я не маю доступу, щоб залишатись, я не власниця.
цитата:
Не впевнена, що я наповнена силами, скоріше навпаки, просто ніяких сил вже не залишилось, тому і хочеться змін.
цитата:
судячи з усього, Ви всі свої сили залишаєте на роботі та в стосунках з рідними, яких влаштовує, що Ви живете "при них"
В мене складна ситуація стосунків з родичами, тому не буду розписувати,бо це займе багато часу. Якщо, коротко, то думаю, Ви праві. Така розстановка сил не знаю чому, але моїх родичів влаштовує. Більше того, колись і я думала, що в цьому є свої плюси, і я думала, що мене це також влаштовує (або можливо, я себе так просто заспокоювала), а тепер мені набридло так жити. Проблема в тому, що я не знаю як я хочу жити, але точно не так як я живу зараз.
І ключовий момент в ситуації з моїм колегою (запит, з яким я звернулася) і полягає в тому, що чей чоловік виявився як ковток свіжого повітря в моєму давно запліснявілому болоті. Суть не настільки в симпатії (хоча в якійсь мірі вона також присутня), а в тому, що захотілося вибратися із цього болота (прісної буденності, рутини). Він так сказати, добряче сколихнув це болото сам цього не знаючи.
психолог онлайн
Знаєте, насправді, найскладніше змінювати те, до чого прийшлося дуже довго пристосовуватися. Як от, дитина, яка змушена підлаштовуватися під батьків. І якщо вчасно їй не вдається сепаруватися від них, це переростає в застарілу звичку, от у те саме болото, про яке Ви з таким болем і написали...
Насправді, в цьому житті немає жодної випадковості. Тому жодна людина ніколи просто так не з'являється в нашому житті. В таких випадках починають діяти певні закономірності, про які ми навіть і не здогадуємося. Як от, нова людина, чоловік, з'являється тоді, коли внутрішньо ми вже напоготові, хоча ще поки і не наважилися іти... Ця людина діє, як певний тригер чи стимул, який змушує нас починати, бодай, ворушитися.
І ще. Завдяки своїй колезі згадала випадок і зі своєї практики як психолога. Через часті тривоги людина, з якою домовилися про зустріч, не змогла доїхати, але ж вихід знайшли і зустрілися, так би мовити, на нейтральній території. Але це ж стосувалося офлайн формату, де реально менше варіантів та можливостей. Тоді, як онлайн формат незрівнянно більш гнучкий. До чого це я? Насправді, було б бажання, а Всесвіт вже потурбується про все інше.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 374458 для Володимир Анатолійович
цитата:
Тиждень тому я не могла чітко відповісти на Ваше запитання (в першу чергу відповісти собі). Тепер, коли минув тиждень я можу сказати, що так, я шкодую, що йому відмовила. Варто було б спробувати, а там хай було б як було. Просто я дослухалася до поради мами, що я його не дуже добре знаю. Але, можливо це її суб'єктивне бачення, що ти повинна знати родовід потенційного кандидата до 7 коліна (це її бачення, вона обирала собі пару серед місцевих), але життя змінюється, світ змінився і т.д. А я так і не дізнаюся чи він хороший, чи поганий, просто через те, що я банально не дала йому шансу проявитися. Але тепер це вже не важливо. Тому що на днях в нас був захід на який він мав приїхати (я думала, що він захоче приїхати і прояснити ситуацію). Захід не обов'язковий, але якби він хотів, то би приїхав. Він не приїхав. Тому тема нашого з ним спілкування очевидно закрита.
Тому, я хотіла б запитати у Вас інше. В минулому в мене дуже багато часу йшло на те, щоб оговтатися від своїх попередніх симпатій. І зараз я не хочу повторення ситуації. Я вже тиждень не можу сконцентруватися на роботі. Я неуважна, засмучена, задумана. Це негативно впливає на моє життя (і особисте, і професійне). Не хочеться довго страждати, як мені це було властиво в юності. Порадьте, будь ласка, як викинути і його, і загалом усю цю ситуацію з голови? Як переключитися на себе, і зажити своїм спокійним холостяцьким життям, як і раніше? Буду вдячна за якісь поради, техніки, практики і т.д. Дякую.
психолог онлайн
До діалогу з Володимиром Анатолійовичем хочу додати лише одне.
Любе наше рішення є правильним на той момент, коли ми його приймаємо.
Чому? Тому, що приймаємо його відповідно тому досвіду, який є. Тобто, на той момент Ви і не могли вчинити по іншому, от і все. Бо ще не знали, що через тиждень пошкодуєте. Тому зараз звинувачувати себе в чомусь не просто безглуздо, а ще й шкідливо. Бо почуття провини стане забирати ті сили, яких і так небагато залишилося.
Окрім того, скажу Вам абсолютно впевнено. Якщо б то був ВАШ чоловік, він би так легко не заспокоївся від Вашої відповіді, а почав здійснювати ще й інші спроби... Тому, як говорять "Мавр зробив свою справу і Мавр може іти"
Тобто, його невидима місія заключалася в тому, щоб Вас розворушити і змусити шукати відповіді та вихід із того, що вже склалося.
І ще. Судячи з того, що Ви пишете про попередні, юнацькі стосунки, Ви дуже прив'язлива, одразу "залипаєте" на людині. Звідси і неможливість сконцентруватися, бо знаходитеся в стані очікування.
І стає, знову ж таки, зрозумілим, чому Ви відмовили одразу. Ваша підсвідомість, виходячи з того ж негативного юнацького досвіду, в такий спосіб Вас захистила від зайвих переживань.
Методики? Насправді, потрібні серйозні внутрішні трансформації по заміні старих установа та поведінкових моделей і реакцій. Бо все зав'язане на Вашому дитинстві та стосунках з батьками. Ми стаємо прив'язливими тоді, коли недоотрмуємо від них щирого тепла та любові.
Зазвичай, ми сприймаємо себе як тіло та свідомість. Тому, на початок, спробуйте відчути себе як душу. Адже, душа вільна, легка, радісна і ні до чого і кого не прив'язується, бо вона мандрівник і мандрує з життя в життя, отримуючи лише насолоду від якоїсь чергової зустрічі. Буде цікаво отримати Ваш зворотній зв'язок щодо цієї невеличкої практики. Дякую
Відредаговано автором 01-12-2024 17:07:35
психолог онлайн
Доброго вечора!
От так просто узяти і викинути думки про чоловіка та всю ситуацію загалом навряд чи вийде. Можна спробувати понизити градус важливості, яку ви надаєте. Наприклад, написати на папері текст про історію цієї коротенької події. Там висловити усі свої думки і почуття. А наприкінці попрощатися і, можливо, подякувати тому чоловікові, що зустрівся на вашому шляху. Або висловити інші емоції, які відчуваєте на тепер.
"Як переключитися на себе, і зажити своїм спокійним холостяцьким життям, як і раніше?"
Спробуйте в уяві покласти своє життя на свої долоні. Відчуйте усю глибину цього моменту і власну відповідальність за нього. Відчуйте, яку турботу і обережність маєте проявити, аби не впустити його на землю, аби врятувати, щоби не розбилося на друзки...
Повертаючись до "холостяцького життя", хочу запитати, а що в ньому, насправді, гарного, красивого, непересічного? Безпечно, але в якому сенсі? Бо немає ризику і хвилювання?
А що є?
За що в ньому, дійсно, варто триматись?
Можливо, слово "існування" більше підійде, адже краще виражає суть?
Відредаговано автором 01-12-2024 17:58:33
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 374690 для Алла Григорівна
цитата:
Знаєте, насправді, найскладніше змінювати те, до чого прийшлося дуже довго пристосовуватися. Як от, дитина, яка змушена підлаштовуватися під батьків.
Так, я це дуже добре знаю. Все життя підлаштовуюся під батьків. Так склалося.
цитата:
І якщо вчасно їй не вдається сепаруватися від них, це переростає в застарілу звичку, от у те саме болото, про яке Ви з таким болем і написали...
Не було можливості сепаруватися. Це б закінчилося скандалом. Але я себе заспокоювала тим, що від спільного проживання я отримую своєрідну користь. Я розплачуюсь своєю свободою, але за мене вирішують проблеми, беруть частину фінансових та побутових турбот. Мені ж це також приносить користь.
цитата:
Мені вже давно здавалося, що я готова для змін, але ніхто не з'являвся, тому так вийшло, що життя саме змусило мене ініціювати зміни. Я наважилася на 2 речі, на які я не могла наважитися років 10, а може й більше. І лише після цього з'явився цей чоловік. І якраз його поява виявилася максимально несподіваною для мене.
цитата:
До чого це я? Насправді, було б бажання, а Всесвіт вже потурбується про все інше.
Протягом останнього місяця в мене також складається враження, що доля мене кудись скеровує. Це страшно, але цікаво. Не знаю до чого це призведе, але так як є більше бути не може.
психолог онлайн
Почніть реально працювати над собою, відкиньте страхи та сумніви щодо "незнаюдеможнапроводити зустрічі з психологом" і життя саме Вам вкаже найкращий для вас шлях.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 374692 для Алла Григорівна
цитата:
Одне, коли ти свідомо приймаєш рішення, а зовсім інше - коли тебе спонукають до прийняття цього рішення. Під тиском мами я прийняла неправильне рішення. Просто, моя мама така людина, опиратися якій неможливо. Я просто банально не мала аргументів, щоб відповісти на його дзвінок і погодитися на зустріч. Так випадково вийшло, що він подзвонив, коли вона була поруч. Тому я мусила відмовити, бо нічого не грало на його користь: я про нього мало знаю, він - старший за мене, а головне - немісцевий (вона не може дізнатися про його сім'ю, родовід і т.д.) Я добре її знаю, а тому знала, що відстояти його мені не вдасться, простіше відмовити. Тому, я відмовляла, хоча в душі рощуміла, що я напевне роблю одну з найбільших помилок у своєму житті. Але так потрібно, бо в мене немає іншого виходу. Я сподівалася, що з часом мені випаде нагода пояснити йому свою нелогічну поведінку. Просто найбільше я боялася, що він образиться на мене за мій нелогічний вчинок, але, на щастя, так не сталося.
цитата:
скажу Вам абсолютно впевнено. Якщо б то був ВАШ чоловік, він би так легко не заспокоївся від Вашої відповіді, а почав здійснювати ще й інші спроби... Тому, як говорять "Мавр зробив свою справу і Мавр може іти"
Не знаю поки що, чи це мій чоловік, але Ви як в воду дивилися. Він таки не заспокоївся і через тиждень знову написав (чому я несказанно рада, відверто кажучи). Не знаю до чого мене доведе доля і як складеться ситуація далі, але це мене заспокоїло, а то я тиждень себе накручувала. Нарешті, я заспокоюся. Хоча б одну ніч, посплю спокійно.
цитата:
Він навіть не уявляє як розворушив моє болото, сам того не знаючи. В меек
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 374692 для Алла Григорівна
цитата:
Він навіть не уявляє, як розворушив моє болото, сам того не знаючи. В мене в сім'ї вже років 10 не було таких динамічних подій.
цитата:
І ще. Судячи з того, що Ви пишете про попередні, юнацькі стосунки, Ви дуже прив'язлива, одразу "залипаєте" на людині.
Так. Це абсолютна правда. Саме тому, я спочатку намагалася дистанціюватися, щоб не потрапляти знову на ті самі граблі, що і в юності (не залипнути на людині, поки ще все однозначно не зрозуміло).
цитата:
Тому, на початок, спробуйте відчути себе як душу. Адже, душа вільна, легка, радісна і ні до чого і кого не прив'язується, бо вона мандрівник і мандрує з життя в життя, отримуючи лише насолоду від якоїсь чергової зустрічі. Буде цікаво отримати Ваш зворотній зв'язок щодо цієї невеличкої практики. Дякую
В мене вдома все дуже логічно і правильно, напевне саме тому я і купилася на його легкість. Бо як Ви написали, моїй душі просто хочеться розслабитися. З ним легко, а в мене в сім'ї все дуже складно. Як то кажуть, всі варяться в своєму соку. Можливо в нього також не все легко і він просто на люди себе так веде, але його аура причаровує, його спокій, легкість. Хочеться просто розслабитися і відпочити від усіх проблем.
психолог онлайн
Насправді,я дуже рада, що він знову з'явився. А от щодо легкості душі, думаю, я мала на увазі дещо інше...
Я писала про легкість не відносно нього, а загалом. Коли ми сприймаємо себе лише як тіло та свідомість, тоді одразу потрапляємо в залежності, практично, від усього. Але як тільки усвідомлюємо, що ми є душа, а душа вічна і ні від кого не залежна, тоді зовсім по іншому сприймаємо все навколо себе.
Тому я і пишу, що формат переписку дуже далекий від досконалості.
Дополнение от автора
цитата:
Якщо подумати логічно, то якийсь чоловік, якого я майже не знаю - це прохідний момент у моєму житті, але зважаючи на те, що я вже 10 років ні з ким не знайомилася - це, ( за моїми внутрішніми відчуттями), дуже важлива подія в моєму житті.
P.S. З часу написання посту, він мені написав, тому поки що потреба в тому, щоб його викинути з думок, зникла. Поживемо - побачимо, як далі складеться життя.
цитата:
А що є?
За що в ньому, дійсно, варто триматись?
Якщо говорити про плюси, то спокій і передбачуваність. А загалом, холостяцьке життя для мене - це більше вимушена опція, аніж бажана. Так склалося, а тому я прийняла правила гри. Плюс до всього, на мою думку моїм батькам ніякий зять би не підійшов. Всі мої попередні вибори вони розносили в пух і прах, а тому надії, що той, хто б мені сподобався, пройшов жорсткий відбір, в мене не залишалося. Разом з тим, не з'являвся той заради кого мені хотілося лізти на рожон своєї сім'ї, тому все залишалося так як є. На їхню думку майже ніхто не достойний їхньої доньки (хоча я не вибирала наркоманів чи алкоголіків, звичайних людей зі своїми плюсами і мінусами). Тому я дійшла до висновку - хай все буде як є, аби не провокувати скандал. Адже ті чоловіки, які на їхню думку могли б бути мене достойні мені не подобалися, а ті, хто подобалися, я знаю, що ніколи б не пройшли відбір. Тому нехай все буде так, як має бути. Я змирилася. Просто в мене немає стільки сили волі, щоб заради чоловіка терпіти скандали, які могли виникнути (і це я не вигадую, я знаю про які скандали може йтися). Плюс, напевне не було чоловіка заради якого варто було посваритися зі всією сім'єю. Так і було до минулого місяця.
цитата:
Так. Ви абсолютно праві. Це найбільш підходяще слово для опису поточної ситуації.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 374695 для Алла Григорівна
цитата:
Постараюся так і зробити. Дякую Вам.
цитата:
А от щодо легкості душі, думаю, я мала на увазі дещо інше...
Я писала про легкість не відносно нього, а загалом.
Я розумію, що це не стосувалося легкості відносно нього. Просто поки що мені важко відповісти стосовно легкості душі.
психолог онлайн
Доброго ранку!
цитата:
Поживемо - побачимо, як далі складеться життя.
Ось тут криється дуже розповсюджена помилка. Життя не складається, його складає сама людина(!)
цитата:
А загалом, холостяцьке життя для мене - це більше вимушена опція, аніж бажана.
Знову невірний хід думок, напевно, звичний для вас. Тому про інший підхід у вас навіть не йдеться. Вимушена опція була, бо ви, через тотальні емоційну залежність від батьків, не зробили той вибір, який притаманний людині, вільній всередині(!) Тобто бажаний. Замість цього ПІДКОРИЛИСЬ поточним умовам і впливу родини -
цитата:
Всі мої попередні вибори вони розносили в пух і прах
Насправді ж, ви маєте проживати своє життя, а не бітьки - проживати ваше(!)
цитата:
Разом з тим, не з'являвся той заради кого мені хотілося лізти на рожон своєї сім'ї, тому все залишалося так як є.
Ймовірно, він і не з'являвся. бо ви не були налаштовані на зустріч. Були зачинені.
цитата:
Тому я дійшла до висновку - хай все буде як є, аби не провокувати скандал.
Як бачимо, вами керував страх протистояння. Страх бути собою і проявити свою позицицію, відмінну від батьківської. Отже доросла за віком дочка, на жаль, залишалась у стані цілком залежної дитини.
цитата:
Просто в мене немає стільки сили волі, щоб заради чоловіка терпіти скандали, які могли виникнути (і це я не вигадую, я знаю про які скандали може йтися).
Передусім, на мою думку, вам бракує віри у себе.
Тому потрібно її відроджувати і утверджуватись в праві розпоряджатись своїм життям. Звісно, якщо не бажаєте змарнувати усі шанси на особисте щастя - як теперішні, так і майбутні.
Відредаговано автором 02-12-2024 09:45:25
психолог онлайн
Что замечаю из вашего рассказа:
1) Вы по какой-то причине решили, что отношения для вас это больше неприятностей, чем удовольствия. Т этот момент важно изучить. Вы пишите, что в семье нет разводов, но для того, чтобы на уровне переживаний для себя запомнить, что отношения=небезопасность/боль/неприятные чувства/отвержение и тп не нужно наблюдать разводов. Ребенок, взаимодействуя с родителями, это считывает и так.
2) Вы пишите, что мужчина как будто ваш выход из болота. И тут такой момент - важно сделать так, чтобы ваша жизнь не была болотом независимо от того, есть у вас партнер или нет. Потому что, если без партнера все серо и уныло, а с ним супер ярко и классно, то появляется огромная зависимость и не менее огромный страх потери отношений, ведь снова будет болото
3) Тема сепарации. Увы, без конфликтов сепарация не происходит. Как раз потому подростковый возраст и самый сложный, потому что это пик сепарации (в идеале) и именно на агрессии и происходит отделение от родителей и поиск себя. У кого не было сепарации вовремя, в лучшем случае будет во взрослом возрасте, в худшем никогда.
И тут важно понимать, что это теперь ваша ответственность и ваш выбор. Родители не будут радостно хлопать в ладоши и приветствовать вашу идею отделиться. Это удобно и выгодно им, чтобы вы не отделились.
На моей страничке есть пару статей про сепарацию, почитайте, там подробно описано, что это, зачем и как происходит.
4) По поводу терапии и того, что вы писали про график не стабильный.
Я немного не про это писала. Как раз так ооочень желательно и важно, чтобы сессии были в один и тот же день и время.
Это уже само по себе терапевтично - рамки, стабильность, безопасность. Когда вы знаете, что вот это день и время ваше - у вас есть поддержка, есть час для вас.
Поэтому наперед просто продумайте вариантов несколько -коворкинги, тихий сквер, подруга, у которой можно час попросить времени, чтобы она пустила вас и тп.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 374709 для Володимир Анатолійович
Доброго ранку.
цитата:
Воно то так, але ще є якісь збіги обставин чи щось таке. Мене просто поставили перед відомом, що я повинна бути на даному заході. Я взагалі не виявляла ентузіазму. Мені по роботі потрібно було з ним познайомитися, я і познайомилася. Тому я так і написала, що оскільки я не мала великого впливу на ситуацію в першому випадку, то можливо і далі воно само якось складеться.
цитата:
Знову невірний хід думок, напевно, звичний для вас. Тому про інший підхід у вас навіть не йдеться.
Я не живу так як хочу, і напевне це якраз наслідок того, що думаю і роблю я все неправильно.
цитата:
Мама ніде не працює і сконцентрувалася тільки на мені. Це - так виснажливо для мене. Тато ж, в свою чергу, складається таке враження, що живе взагалі своїм внутрішнім світом і сконцентрувався на собі. В більшості він відсторонений від сімейного життя.
цитата:
Не впевнена, що я була готова місяць тому, але він з'явився. Мені здається, я і не відчинялася. Так, я почала робити певні зміни в своєму житті, на які довго не наважувалася, але особисте життя я якраз змінювати і не збиралася. Напевне тому зараз і не знаю, що з цим всім робити. Так сказати, і хочеться, - і колеться.
цитата:
Отже доросла за віком дочка, на жаль, залишалась у стані цілком залежної дитини.
Залишалась і на жаль, залишається. Сумно, але факт. Адже я не можу поставити питання руба і відстояти свою точку зору (стосовно цього чоловіка).
цитата:
Передусім, на мою думку, вам бракує віри у себе.
Так - це правда. Але скільки б я собі не казала, що я - хороша, розумна і заслуговую на щастя, не можу себе в цьому переконати. Особливо, коли ти в рідкісні моменти починаєш відстоювати себе, а тобі кажуть: "Як можна бути такою егоїсткою?" І відразу віра в себе падає до нуля і відчуваєш себе як загнане звірятко.
Я знаю, що це вже запит до психолога, а не тема форуму (просто хотілось висловитися).
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 374712 для Валентина Михайловна
Доброго ранку.
цитата:
Что замечаю из вашего рассказа:
Так. Ви - абсолютно праві. Напевне це від моделі батьків. Вони вже багато років разом і весь цей час живуть як кіт із собакою. Не розлучаються, але і гармонійно не живуть.
цитата:
Вы пишите, что мужчина как будто ваш выход из болота. И тут такой момент - важно сделать так, чтобы ваша жизнь не была болотом независимо от того, есть у вас партнер или нет.
Тут є ще такий момент. Моя мама погано жила з батьками і хотіла втекти (фігурально) з батьківського дому, тому і вийшла заміж за тата (не без того, що вона закохалася). Але живуть вони, на мою думку, погано. Тому я боюся, що буду тікати із свого домашнього болота, а в кінцевому результаті опинюся вже у своєму сімейному болоті, і коли це усвідомлю, то буду вже скована по руках і ногах (фінансово, дітьми і т.д.). Боюся помилитися і зробити неправильний вибір (з чоловіком і загалом вибір у житті). Бо виправити щось буде надзвичайно важко. Тому я схильна пасувати перед труднощами і дуже довго обдумувати свої рішення.
цитата:
Так, я розумію. Я вже дуже затягнула з цим моментом.
Просто не розумію, чому батьки не зацікавлені в тому, щоб я була щаслива? Чому так за мене триматися? Вони ж мали б розуміти, що всі рано чи пізно будують свою долю. Ну залишуся я жити при них, і що ж з цього доброго вийде? Вони будуть щасливі, а я - нещасна? А ще кажуть, що батьки дітям бажають лише найкращого...
цитата:
Дякую Вам за рекомендацію, почитаю.
психолог онлайн
цитата:
Потому что у родителей свои выгоды, чтобы дети не отделялись.
Отпустить ребенка может только взрослый человек, у которого есть своя жизнь, которой они довольны.
Чаще всего, так уж сложилось в нашей стране и на просторах бывшего Союза, родители остаются психологически детьми. А дети включаются со своими детьми в конкуренцию, есть зависть, хотят, чтобы выросшие дети стали им самим родителями - поэтому капризы, манипуляции, требования нон-стоп внимания и тп. Жизни своей нет, отношений в паре нет - дети единственная радость.
И да, они желают вам счастья. Но такого, как им кажется правильным.
У взрослого человека, в норме, должны быть мечты, желания, увлечения, хорошо, когда есть партнер и друзья. И тогда, параллельно с родительством, взрослый тратит время на это все. А когда дети вырастают, то времени для себя больше и это в удовольствие. А когда ничего нет, а только дети, то ими и стараются закрыть пустоту в своей жизни. Это грустно, но это не ваша ответственность заполнять жизнь своим родителям собой и жертвовать своей жизнью.