Як знайти ресурс для життя?дуже втомилась
Доброї ночі.Я с Запоріжжя.Останнім часом відчуваю постійну емоціональну втому,нічого не хочеться,ні друзів,ні спілкування...Живу с чоловіком та сином 9 років.С 4 років у дитини діабет.Постійний контроль,заміри,уколи інсуліну,дуже важко...допомогти нікому,ще й мама моя та чоловіка тяжко хворіють..Я медик і всі постійнно покладаються на мене..а ресурсу вже зовсім немає.Всі їх хвороби мене виснажили.Вже нічого не хочу окрім спати і іноді гуляти с собакою на свіжом повітрі.Як собі допомогти?як повернути собі ресурс і мотивацію?дякую.
Вопрос от: ; Возраст: 42

психолог онлайн
Доброго ранку, Ларисо!
цитата:
ЯК ЗНАЙТИ РЕСУРС ДЛЯ ЖИТТЯ? ДУЖЕ ВТОМИЛАСЬ
Хочу вас підтримати. І навіть не тому, що ми з вами земляки))
По-перше, у вас є сила визнати наявність проблеми.
По-друге, ви шукаєте спосіб собі допомогти. А завдяки такій позиції можна вийти на відповідь і, зрештою, покращити свій стан(!)
Ось на що я звернув увагу -
цитата:
С 4 років у дитини діабет.Постійний контроль,заміри,уколи інсуліну,дуже важко...допомогти нікому,ще й мама моя та чоловіка тяжко хворіють..Я медик і всі постійнно покладаються на мене..
Відчувається. що ви дуже відповідальна людина, якій властиво брати на себе важку, а, може, і надмірну ношу(!)
Напевно, є щось таке у вашому характері, що спонукає приходити на допомогу іншим часто ЦІНОЮ власного благополуччя і здорової турботи про саму себе.
Наведений аспект цілком психологічний і тому потребує пропрацювання з фахівцем. Як, власне, і наступний - недостатня, як помітно з тексту, підтримка і допомога з боку чоловіка. Чому так? В чому причина?
Із цим теж варто розбиратись і, за можливості, виправляти ситуацію.
цитата:
а ресурсу вже зовсім немає.Всі їх хвороби мене виснажили.Вже нічого не хочу окрім спати і іноді гуляти с собакою на свіжом повітрі.
Що ми бачимо - на інших, хоч і близьких та рідних людей, сили витрачаєте, а себе спалюєте. Результат - втома та емоційне виснаження.
Логічно, що вихід полягатиме у ПЕРЕРОЗПОДІЛІ навантаження - щось чоловікові, щось собі, а щось іншим людям, кого можна найняти задля допомоги мамі і свекрусі.
Реалізація наведеного сценарію дасть змогу вивільнити час на себе, власне, на те, що вам приносило радість і задоволення в минулому, давало натхнення.
Мені цікаво, чим ви захоплювались? Чим любите займатись?
Окрім всього, про що вже зазначив, можна скористатись так би мовити допоміжними речами. Наприклад, "серотонінова та дофамінова дієти", помірна фізічна активність як дбайливе ставлення до організму, прогулянки на свіжому повітрі, вітамінні комплекси тощо.
А головне - це слова щиро сказані собі: "Я маю про себе подбати по-справжньому!"
Відредаговано автором 23-03-2025 10:26:18
психолог онлайн
Добрий день.
Дякую, що поділилися. Те, що ви описуєте — це глибоке виснаження, не просто втому. Ви тривалий час перебуваєте у стані підвищеного навантаження: догляд за дитиною з хронічним захворюванням, хвороба близьких, відповідальність за інших як медик... Це дуже багато — і цілком природно, що в якийсь момент ресурси закінчуються.
Ваші відчуття — нормальна реакція психіки на тривалий стрес і брак підтримки. Те, що вам хочеться лише спати чи побути з собакою — це не слабкість, а сигнал, що тіло і душа просять хоча б мінімального перепочинку.
Якщо є можливість — спробуйте хоча б на короткий час делегувати частину відповідальності, хоч трохи. Навіть 30 хвилин особистого часу щодня — це вже початок повернення до себе.
Дуже рекомендую знайти простір, де ви зможете бути не “опорою для всіх”, а людиною, яка теж має право на турботу — можливо, це буде фахівець, терапевт, група підтримки. Бо ви заслуговуєте не тільки на повагу за те, що тримаєтеся, а й на допомогу.
Ви не одна. І навіть з цієї втоми можна поступово виходити — крок за кроком, з турботою про себе.
психолог онлайн
Тяжело жить, когда столько проблем и все рассчитывают на вас.
Первое, что вам нужно это обратиться к психиатру, возможно вам нужна медикаментозная помощь. Длительный стресс истощает организм и вполне возможно могут быть и выгорание, и депрессия.
Второе - вам нужно научиться заботиться о себе, не взваливать все на себя, даже если все ждут этого и научиться делегировать обязанности, пересмотреть свои обязанности и возможности к чему-то попроще относиться, что-то не делать, научиться отдыхать. Часто даже то, что можно перепоручить другому либо сделать попроще не дает внутренний контролер и перфекционист.
Очень хорошо пойти в психотерапию и работать с этим.
Как вы отдыхаете?
Есть ли у вас поддержка?
С чем сложнее всего вам?
Помогает ли кто-то?
психолог онлайн
цитата:
Вже нічого не хочу окрім спати і іноді гуляти с собакою на свіжом повітрі.
Чому б Вам не взяти паузу і якийсь час не робити нічого, крім сну і прогулянок з собакою на свіжому повітрі?
Чудово, що у Вас навіть при таких складних обставинах все ж є розуміння, що Вам дає задоволення і це може допомогти Вам наснажитись та відновитися.
психолог онлайн
Добрий день.
Співчуваю вашій втомі.
Скажіть, будь ласка, ви пишете, що допомогти нікому. Чоловік і мама сильно хворіють. Перепрошую за уточнення,а вони хворіють що ви повинні завжди їх обслуговувати?
цитата:
Як собі допомогти?як повернути собі ресурс і мотивацію?
Повернутися до себе,і почати про себе дбати, наприклад. Знайти можливість спокою і виспатися, дистанціюватися від обов'язків, передивитися перелік своїх зобов'язань, делегували їх за можливістю. Звернутися за професійною підтримкою Психолога/психотерапевта, якщо самі не справляєтеся
Відредаговано автором 23-03-2025 23:28:08