У Психолога
Авторизація
Запам'ятати на місяць
Реєстрація Забули пароль?


Чи говорити на тему майдану з дітьми?

говорити з дітьми на тему майдану?
  1. Чи говорити з дітьми на теми війни і майдану? 
    (Психологи не дають однозначної відповіді: одні стверджують що дітей треба максимально відгородити від теми війни, бо це зруйнує їхню психіку, інші – що дитяча психіка гнучка і набагато швидше відходить від пережитого стресу, а от кому дійсно потрібна реабілітація так це дорослим. )
  2. Як говорити з дітьми так щоби не травмувати їх психіку?
  3. Як говорити з дітьми молошого та старшого віку?
  4. Як поводитися з дітьми що вже стали жертвами війни (наприклад, діти з родин біженців)? 
  5. Цьогоріч в школах рекомендують проводити «уроки мужності» на основі подій АТО і Майдану. Як думаєш, наскільки це потрібно? (Особливо в східних регіонах де безліч родин і досі не розуміє, що сталося на Майдані й боіться бандерівців більше ніж російських окупантів?)

  1. Говорити із дітьми потрібно. Батьки не зможуть огородити дітей від інформації яка оточує суспільство, а якщо навіть і зможуть -то на деякий час, і це буде уже ізоляція, що в даному випадку буде мати негативний характер як на даному етапі життя дитини, тай можливо у розвитку вцілому. Інше питання яке постає-як саме говорити…

  2. Насамперед потрібно враховувати вік дитини, провідну діяльність, щоб знати - на що вона орієнтується і врахувати цей аспект як ключовий, для «неодноразового а повсякденного спілкування», спілкування яке повинні здійснювати як рідні, тай і кваліфіковані спеціалісти. Застосування придч, метафор, казок, історій також доречне для дітей, але конкретніше – згідно віку .
  3. Модший шкільний вік, провідна діяльність учіння(навчання). Вагомою особою на даному етапі(деколи навіть приорітетнішою) є вчитель. Стимулом до навчання, як і взагалому до розвитку, є мотив підкріплення збоку вчителя, батьків. Подання інформації має бути насамперед від вчителя, який повинен чітко насамперед розібратися у своїй позиції, оскільки вона буде переплітатися як із самою працею у навчальному закладі. Можливий розказ я історій, новин, які мають як загальний, а ще краще, особистісний характер, виховання і розуміння у дітей патріотизму, і в доречних випадках(не перебільшено) підкріплювати його. Тобто, вчитель є взірець якого діти наслідують, а от який взірець таке і розуміння і бачення «нашої» картини буде для дітей. Саме спілкування може бути у вигляді казок, притч, легенд, історій, які мають пом’якшений характер, і бажано «щасливий кінець» або позитивний висновок.
    Щодо дітей старшого віку, тут ситуація більш складніша, бо провідною діяльністю є інтимне спілкування з ровесниками, а не з вчителем, чи з батьками. Але це не означає, що батьки і вчителі не впливають на дітей, просто їх вплив менш важливий, точніше «їм потрібні зараз такі як вони самі, «старші» їм уже були потрібні на минулих вікових етапах;звичайно і зараз, але не приорітет»Можливо доречним буде наводити приклад про однолітків, які брали, беруть участь, які займають активну, чи взагалі позицію яка стосується України. Старатися, наскільки можливо, контролювати :із ким спілкується, де перебуває у вільний час, чим займається мій син, дочка. Потрібний контроль- обов’язковий, і краще щоб він мав більш підтримуючий, позитивний характер. Доречним буде входження батьків в позицію однолітка і спілкування на гендерному рівні, хоча і не виключення протилежної статі.
  4. Вони здобули досвід, який здебільшого має негативний характер. Потрібно показати і позивну сторону життя вцілому: включення у діяльність, тренінги, ігри, прогулки, спілкування, творчість, і т. д. В даній ситуації, як і у попередніх, можливе включення експертів(психологів, соц. працвників. та ін.. )
    Врахування наскільки дитина є жертвою, і як глибоко. Проведення індивідуальних групових, бесід, консультації, тренінгів, терапій. І важливим фактором тут буде уже дотримання професійного кодексу, не залежно чия це дитина (біженець чи ні), виконання своєї роботи кваліфіковано і повноцінно(психолог, вчитель, чи навіть мати як взагальному мати, а не конкретної дитини). Хірург не вибирає кого оперувати. він просто робить свою роботу.
  5. Потрібно, але не досить масштабно. Краще удосконалити ті дисципліни які є (якщо вони є)- ДПЮ, основи медицини, історії як взагалом. І вагомим фактором буде все одно викладач…Навіть якщо він буде досить кваліфікованим і освідченим, але буде займати, наприклад, проросійську позицію, навіть на підсвідомому рівні він буде навчати «не так і не того». Тобто підбір кадрів також має велике значення. І звичайно прислухатися батькам, вчителям чого хоче дитина, можливо вона не хоче на бойові мистецтва, але хоче на гурток стрільби і т. д.

Можна зробити певний висновк, що ситуація яка є на Україні, стосується кожного громадянина, який проживає на цій землі. Її неможливо скрити, а потрібно прийняти, опри ділитися із свою позицією, і діями. І також важливо- звідки ми будемо брати ресурс для життя, як нашого так і наших близьких. Життя у якому ми живемо, поки ми живі. А жити важко усім, якщо жити і не жити(не відчувати смак життя…)
Руслан Анчаков
Студент психолог, психолог-консультант.
У Психолога » Батьки й діти » Чи говорити на тему майдану з дітьми?

Підберіть дитячого психолога онлайн або в містах України.

У Психолога » Батьки й діти » Чи говорити на тему майдану з дітьми?
психолог

Оцінка публікації
  подобається публікація?  

Безкоштовна розсилка цікавинок!

 
психологія roditeli-deti 19 правил воспитания детей

Советы психолога по воспитанию ребенка в формате нескольких простых правил. А Вы придерживаетесь таких ориентиров?

психологія roditeli-deti Рекомендации для ВДА по воспитанию собственных детей

Что мы как родители можем сделать, чтобы наши дети стали счастливыми? Несложные рекомендации могут стать началом для выхода из порочного круга зависимых паттернов поведения. Которые передаются между поколениями. Если вы росли в семье где все врали

Усі публікації розділу Батьки й діти ᐉ

 
Обговорення "Чи говорити на тему майдану з дітьми?"

поки немає коментарів...


Щоб прокоментувати, авторизируйтеся або зареєструйтеся!
qr