Де знайти час? Як ефективно керувати своїм часом.
У сучасному світі час є найдорожчим ресурсом, тому його завжди бракує. І постає питання: де ж його знайти?
І я не виняток. Загалом, я бачу, що багато людей страждає від власної неорганізованості. Але, думаю, що цей недолік можна подолати. Всі успішні люди – високопродуктивні, вони працюють більше і ефективно використовують свій час. Як їм це вдається?
Ось деякі принципи, які мені сподобались і думаю, що допоможуть всім ефективно керувати своїм часом:
- Будьте рішучими! Всі позитивні зміни в житті починаються з чіткого і твердого рішення почати щось нове або припинити робити щось. Рішучість – одне із найважливіших якостей людей, що досягли успіху. Ця якість випрацьовується на практиці в результаті багатократних повторів, поки рішучість не стане таким природним станом, як дихання.
- Ставте чіткі цілі і досягайте їх. Як це зробити?
- Точно вирішіть, чого саме ви хочете на кожному проміжку свого життя
- Запишіть свої цілі чітко і детально. Завжди «думайте на папері»
- Встановіть крайній термін досягнення цілі, якщо ціль велика – проміжні терміни
- Складіть список того, що необхідно для досягнення наміченої цілі
- Перетворіть список у план. Визначте, що потрібно зробити в першу чергу, а що в другу, що більш важливе, а що менш важливе. Після цього ретельно складіть план на папері
- Дійте у відповідності із планом. Обов’язково дійте вже тепер, не відкладайте на потім
- Кожного дня робіть що-небудь із того, що наближає вас до головної на даний момент цілі
- Плануйте робочий день заздалегідь. Використовуйте правило 6П: «правильне попереднє планування попереджає погані показники». Правильне планування – відмінна риса професіонала. Є ще одне правило 10/90, тобто 10% часу, що витрачене на планування до початку роботи, зекономить 90% часу при вирішенні поставлених завдань. Почніть із складання довгострокових цілей і поповнюйте список по мірі появи нових завдань. На початку кожного місяця складайте список того, що має бути зроблено. Розбийте його на тижні і вкажіть терміни виконання. І нарешті складіть план на день – найкраще ввечері, щоб підсвідомість могла попрацювати над ним, поки ви спите. Робота із списком підвищує продуктивність на 25% в перший же день.
- Розставляйте пріоритети. Для збільшення продуктивності в два рази абсолютно необхідно визначити головну в даний момент задачу і заставити себе працювати над нею до її повного вирішення. Не варто братися за справу «Б», поки не виконана справа «А» і т.д.
- Відділяйте термінове від важливого. Щоб подвоїти продуктивність необхідно спочатку виконати термінові і важливі завдання, потім важливі, але не термінові в даний момент, і не займатися тим, що немає значення.
- Дотримуйтесь закону примусової ефективності. На все часу ніколи не вистачає, але його достатньо для найважливішого. При вирішенні складної задачі, коли ви відчуваєте «сильний прессінг», потрібно зосередитись, довести справу до кінця і виконати роботу вчасно.
- Дотримуйтесь принципу Парето – одного із найважливіших принципів керування часом. Згідно цього правила: життєво важливих задач – 20%, а тривіальних, тобто звичайних, – 80%. Ваш успіх і продуктивність в основному буде залежати від вмілого виявлення 20% головних завдань і зосередження саме на їх вирішенні.
- Працюйте з максимальною енергією! Вміння постійно знаходитись у відмінному фізичному, розумовому і емоційному стані – є найважливішою умовою високої продуктивності. Щоб працювати з повною віддачею і поповнювати запас енергії, необхідно правильно харчуватися, розподіляти фізичні навантаження і відпочивати.
- Організуйте свій робочий простір. Запам’ятайте – робочий стіл має бути чистим, щоб в будь-який момент часу перед вами знаходилась лише одна справа.
- Продуктивно використовуйте час в дорозі, дорожіть кожною хвилиною! В цьому мені допомагають аудіо книги. А ще буває корисно поспати у дорозі.
- Вдосконалюйтесь у вирішенні основних завдань. Дайте собі відповідь на питання: «Який навик вплине максимально на мою кар’єру, якщо я буду володіти ним досконало?» і обов’язково знайдіть відповідь та вдосконалюйтесь.
- Працюйте в реальному часі. Це надзвичайно важливий принцип, від якого залежить підвищення продуктивності. Відпрацьовуйте в собі відчуття невідкладності справ. Вчіться працювати швидко, завжди робіть упор на діях!
- Підтримуйте рівновагу в житті! Нажаль, багато людей ставлять віз попереду коня. Вони настільки поринають в роботу, що забувають для чого їм потрібен успіх. Необхідно підтримувати рівновагу між всіма сферами життя. Ключ до рівноваги простий: хай ваш внутрішній спокій, щастя і сімейне життя стануть найвищими цінностями, а все інше хай крутиться навколо цього! І ще одна формула рівноваги: важлива – кількість часу вдома і якість часу на роботі. Коли ви на роботі не витрачайте часу на пусті розмови і непотрібні справи. Кожна втрачена хвилина на роботі, зменшує час, який ви могли б провести з сім’єю, або іншими важливими для вас людьми. Коли в вашому житті буде рівновага, ви досягнете більшого, будете більше заробляти і суттєво більше часу проводити з дорогими для вас людьми. Заради цього і варто намагатися працювати більш ефективно!
Знайдіть психолога в Україні або онлайн, ознайомтеся з цінами на послуги психологів, читайте та отримуйте безкоштовні поради психологів.
Опубліковано на сайті 10-10-2013